View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Montana Veteran

|
Posted: 26.05.2017 19:47 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Om man holder fotball og hans manglende spilleforsåelse utenfor og bare fokuserer på all bantz og barnslig humor fra Bakenga, skulle det være nok for de fleste å bli litt lei av fyren. Bendtner inkludert. |
Humoren hans (som jeg ikke visste var et problem?) er den minste bekymringen jeg har med Mush. Det handler hovedsaklig om at han er gold digger og ikke er noen super lagspiller. Men god på å skåre er han, det skal sies. |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 26.05.2017 20:40 Post subject: |
|
|
Etter LSK-kampen sa Ingebrigtsen at Bakenga ikke var skadet, mens angrepsspilleren selv ikke ønsket å kommentere det overfor Adresseavisen.
Akkurat det samme svaret ga 24-åringen da han gikk av treningsfeltet på Lerkendal tidlig fredag ettermiddag. Den normalt sprudlende og imøtekommende RBK-spilleren virket rett og slett ikke like blid som han pleier.
I stedet overlater Bakenga til Kåre Ingebrigtsen å uttale seg om hva som har ført til at han har vært ute av Rosenborgs 18-mannstropp i de to siste kampene.
– Sist var det fordi han hadde to dager med migrene, og nesten ikke hadde trent før Tynset-kampen. Så er vi også et par og tjue stykker, og vi må rullere litt. Vi må sette igjen tre stykker som ikke er i tropp hver gang. Det har vært Jacob (Rasmussen), Marius (Lundemo), Birger (Meling)… vi må gjennom den listen. Og det er like vondt hver gang, sier Rosenborg-treneren og legger til at akkurat dét er den verste avgjørelsen han tar i løpet av en uke.
– Så det er ikke noe kontroversielt i at han har stått over?
– Nei, det er det ikke. Definitivt ikke.
Ingebrigtsen er tydelig på at Bakenga slett ikke er fornøyd med å ha blitt vraket fra Rosenborgs 18-mannstropp mot Lillestrøm.
–Det er ingen av dem som synes det er noe stas når de får den beskjeden. Og selvfølgelig skjønner jeg det. Alle har lyst til å spille og bidra mest mulig. Det er ingen som ønsker ikke å være med.
– Hvordan har han gitt uttrykk for det?
– Det er ikke noe problem å se på folk at de blir skuffet. Så bretter de jo opp ermene. Det er én mulighet til å komme seg tilbake på laget, og det er å spille seg inn. Sånn er fotballen enkel, sier Ingebrigtsen, og svarer bekreftende på at han har fått nettopp den reaksjonen fra Bakenga.
– Ja, Mush har brettet opp ermene, han. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.05.2017 21:59 Post subject: |
|
|
Bakenga har hatt en skadefri vinter og mange muligheter til å vise seg frem, dog ofte ikke i roller som passer hans spisskvaliteter. Likevel, han har ikke prestert som vi kunne håpe, og er samtidig helt sikkert også dyr i drift, trolig langt dyrere enn en gjennomsnittlig squad-spiller i RBK (spekulasjon fra meg, men likevel). Kombinasjonen av dette gjør at det kan være vanskelig å se en fortsettelse for ham i RBK. Det er synd, som et lokalt talent skulle jeg helst sett at han slo gjennom for fullt hos oss. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 28.05.2017 00:12 Post subject: |
|
|
Bakenga har på en måte slått igjennom for mange år siden. Det handler om å komme opp på et respektabelt nivå igjen. Skjønner han synes det er kjipt på bli vraket. Men han og Bendtner var vel ut og feiret greit før LSK-kampen, var de ikke? Mulig det har hatt noe å si opp i alt også _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
knoff2010 Junior
|
Posted: 04.06.2017 22:20 Post subject: |
|
|
HÃ¥per denne gutten Ã¥ RBK ikke velger Ã¥ forlenge slik at vi kan fÃ¥ inn noe bedre alternativ, Han har ingen innsats nÃ¥r han først fÃ¥r muligheten og nÃ¥r dette kommer oppÃ¥ dÃ¥rlige ferdigheter blir det for meg helt uforstÃ¥elig hva vi skal med han👎 Jeg hadde faktisk byttet han med Gyt hver dag i uka.. |
|
Back to top |
|
 |
Torkel Junior
|
Posted: 06.06.2017 09:31 Post subject: |
|
|
Sammenlign Bakenga og Jevtovic sin attitude på banen. Det er litt flaut.
Selvfølgelig hadde man heller sett Gytkjær spille. Eller hvilken som helst juniorspiller med innsatsvilje. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 06.06.2017 10:35 Post subject: |
|
|
Naa har ikke jeg sett RBKs 3 siste kamper men Jevtovic sin attitude i kampene jeg har sett denne sesongen har vaert ganske frustrerende. Egoistisk, daarlig oversikt og ferdigheter som ikke staar til mer en middels god karakter _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 06.06.2017 12:45 Post subject: |
|
|
Det at han er egoistisk tolker jeg som at han føler han har troen på egne ferdigheter; og er en av de kvalitetene vi holder høyest i f.eks. Helland. Det å faktisk tørre å prøve. Han er selvfølgelig best når han utnytter de andre spillerne på laget, som ved skåringen hans nå sist mot Godset. Han er toppskårer for oss i serien sammen med Bendtner, og jeg tør påstå vår pdd. Beste ving.
Han har selvfølgelig sine mangler, men akkurat nå er han vårt beste alternativ, og en av de spillerne på laget som har stått frem, foruten forsvarsrekka.
Hva gjelder Jevtovic kontra Bakenga velger jeg å stole på Kåre, som har vraket sistnevnte fra både startoppstilling og benk flere ganger hittil. Det er i alle fall ingen tvil om at motivasjonen hos Jevtovic er til stede, i tillegg til ambisjoner om å gjøre det bra. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 06.06.2017 13:05 Post subject: |
|
|
Egoismen til Jevtovic er stort sett en god form for egoisme. Han er direkte i stilen. Oppfatter han raskt at han kan skyte, så gjør han det. Ser han at han kan kombinere med medspillere eller utfordre én-mot-én, så gjør han det. Jevtovic er en spiller som er villig til å feile, men når han feiler så skjer det i det minste i et hurtig tempo. Det tempoet sår han frukter av når han først lykkes. Jevtovic sine to siste mål kommer begge av at Jevtovic kombinerer med medspillere selv om han fint hadde klart å komme i skuddposisjon uten å spille ballen. Jevtovic er også meget disiplinert i det defensive spillet, så jeg sliter med å se hvorfor han blir stemplet som egoistisk. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 06.06.2017 17:05 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Humoren hans (som jeg ikke visste var et problem?) er den minste bekymringen jeg har med Mush. Det handler hovedsaklig om at han er gold digger og ikke er noen super lagspiller. Men god på å skåre er han, det skal sies. |
Er han? Jeg syns Mush har tatt veldig dårlig vare på de mulighetene han har fått denne sesongen. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 06.06.2017 22:44 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Naa har ikke jeg sett RBKs 3 siste kamper men Jevtovic sin attitude i kampene jeg har sett denne sesongen har vaert ganske frustrerende. Egoistisk, daarlig oversikt og ferdigheter som ikke staar til mer en middels god karakter |
Så med andre ord, ikke helt grunnlag for å uttale deg. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 06.06.2017 23:55 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | Er han? Jeg syns Mush har tatt veldig dårlig vare på de mulighetene han har fått denne sesongen. |
Ja, i år har han jo ikke spilt all verden, men synes han beviste ifjor at han er god på å avslutte i mål. Det er jo en viktig egenskap i og for seg. Så hadde det jo vert kjekt om han fikk på plass andre aspekter av spillet også. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 07.06.2017 00:14 Post subject: |
|
|
Sylta wrote: | Jevtovic er også meget disiplinert i det defensive spillet, så jeg sliter med å se hvorfor han blir stemplet som egoistisk. |
"If it rhymes, it must be true", som det heter... |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.06.2017 10:54 Post subject: |
|
|
Bakenga er nok på vei ut når RBK nå forhandler med/letter etter kantspiller.
Spent på om Bakenga gidder å satse særlig mer på fotball eller at han heller satser på å ta en god utdanning. Han fullfører vel kontrakten men så.... Tror ikke han gidder å spille for Ranheim, Glimt eller Sogndal, eller noe annet i den dur. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.06.2017 11:17 Post subject: |
|
|
Han kunne prøvd seg i Skulleruds 4-4-2. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 09.06.2017 12:01 Post subject: |
|
|
Tipper det er flere eliteserieklubber som kunne tenkt seg Bakenga. Hadde nok styrket klubber som Sandefjord og Viking |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 09.06.2017 12:25 Post subject: |
|
|
Viking tror jeg ikke er noe dårlig tips. Appiah sin låneavtale går ut til sommeren så de trenger en ny spiss. Bakenga er vel en ikke alt for ulik spisstype og heller ikke spesielt dyr ettersom kontrakten går ut. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.06.2017 13:20 Post subject: |
|
|
Viking har ikke penger og de skal selge enda flere spillere i sommer, men viss Mush kommer gratis og aksepterer lav lønn, så, kanskje.... |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 09.06.2017 13:20 Post subject: |
|
|
Vi tar Adagbenro, de får Bakenga 
Last edited by RBKSandvika on 09.06.2017 13:24; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.06.2017 13:21 Post subject: |
|
|
Ja det er kanskje en mulighet. Uansett rykker vel Viking ned da.... |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 08.07.2017 22:59 Post subject: |
|
|
Det ser altså dårlig ut for Mush - noen som har hørt noe om hvor han evt. Kan være på vei..? |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 09.07.2017 00:19 Post subject: |
|
|
Det må jo føles bittert. Gutten har jo tross alt ikke blitt dyrket i sin beste rolle, spiss. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 09.07.2017 00:27 Post subject: |
|
|
Føles nok bittert for han selv, men klubben gjorde han en tjeneste som hentet han som en cast-off som fikk en sjanse etter å ha mislyktes overalt han hadde vært. Var nok aldri tiltenkt noe mer enn reserverolle, med mulighet til å imponere seg inn på laget. At han skulle dyrkes som spiss hadde nok krevd at han hadde vist frem betraktelig høyere potensiale enn han har gjort. Bare å ønske han lykke til og håpe at han finner seg en klubb hvor han faktisk får spille litt.
Jeg ser for meg Sogndal, Tromsø, Lillestrøm eller noe i den duren som mulige destinasjoner. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 09.07.2017 01:07 Post subject: |
|
|
Vil tro Viking er litt out of play med signeringen av Tommy Høiland som også truer bakrom, selv om det ikke lukter mål av han slik det kan gjøre av Mush når han er i siget. Enkelte prov på det i fjor, men i år har det jo blitt lite å se til han. Begynner å bli lenge siden 2011 da han var omtrent det eneste lyspunktet på et ellers nitrist RBK. Da var jeg sikker på at dette var en landslagsspiss in the making. Nå ser vi at slik ble det ikke. Fyren er vel bare 25 og har fremdeles steget og scoringsinstinktet, men han kommer aldri, aldri til å bli hverken kant eller spiss for oss. Skadefri og med tillit vil han herje i Allsvenskan eller i et 4-4-2 lag her hjemme, så vi hører nok fra han. Men sommertoget har nok gått fra Lerkendal.
Lett å si dette med fasit i hånd, men med noen prosenter mer tålmod, litt mer klokhet i uttalelser og mediehåndtering og litt mindre dollartegn i øynene, og såklart uten skadene som han ikke rår med men som satte ham tilbake, kunne han vært i Joshua Kings sted i dag. Råtalentet var like stort, mener jeg, men Club Brugge, Danmark, Molde, så hjem til blandet mottakelse og feil formasjon. Mye har gått på tverke, og jeg har litt medfølelse med fyren, men alt er ikke bare uflaks heller. Synd, for en begavet spiss. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 09.07.2017 01:15 Post subject: |
|
|
Enig, veldig synd. Litt mer is i magen den gangen han dro til Brugge så tror jeg dette kunne sett veldig annerledes ut. Han burde etablert seg som et førstevalg på Rosenborg og faktisk vært klar når han først reiste ut. En karriereutvikling mange unge spillere bør lære av. |
|
Back to top |
|
 |
|