Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Tror vi er nødt til å se på dette med BB-avstemningene og månedens beste spiller-kåringene nå, for 'systemet' fungerer ikke optimalt når såpass mange BB-avstemninger blir lagt til alt for lenge etter kamp. Blir liksom ikke det samme når trådstarter/moderator ikke får lagt til BB-poll rimelig fort etter kampslutt. Vi mister såpass mange stemmer, at det føles litt meningsløst, når gjerne avstemningene kommer dagen etter kamp. Ikke ser det spesielt vakkert ut på statistikken, heller, sjøl om det er en annen sak.
Jeg tror det beste er å avvikle BB-avstemningene og gå tilbake til det gamle opplegget ved månedens beste spiller kåringene. I og med at hensikten var å få til en rød tråd i det vi gjør, var BB blant annet ett av kriteriene for å bli nominert til månedens spiller, og et annet var børskarakterene spillerne fikk i periodens kamper. Går vi tilbake til det gamle opplegget, er vi ikke avhengig av dette, og kan kun ta hensyn til spilletid, noe som antakeligvis gjør det lettere for alle å forholde seg til, pluss at gjerne flere kan ta del i å legge til månedens spiller poll.
Jeg mener vi bør fortsette slik vi gjør. Men de som ikke har peiling bør holde seg unna å starte kamptråder. Klarer man ikke lage poll kan man holde seg unna. Bør være et visst ansvar å opprette kamptråd.
Atta, - hva om du bare oppretter kamptråder for et stykke inn i fremtiden?, så kan trådene synke nedover på lista til kampen blir aktuell? _________________ Embrace science - resist ignorance
Nå var jo dette noe 'alle' skulle kunne bidra med om de ville, men jeg ser jo det nå, at dette gjerne ikke var så enkelt. Derfor ble det vel til at jeg ble en pådriver og tok ansvaret med å 'ta meg av' månedens spiller avstemningen.
Derfor føler jeg at vi kanskje bør få opp noen maler (eksempelvis mal på hvordan man oppretter en avstemning) en plass, men samtidig noen retningslinjer hvor man nærmest forplikter seg til å ta 'eierskap' i tråden man oppretter. Det vil da si at man forplikter seg til å opprette BB-poll, ha lest seg opp på hvilke regler vi på forumet har bestemt i forhold til f.eks. hvor mye spilletid som kreves for å bli nominert, hvis man oppretter kamptråd.
Så kan det en sjelden gang skje at moderatorer starter ny (kamp)tråd, hvor de har sakset innlegg fra en annen tråd, og der bør vel moderator sjøl ordne BB-poll om ikke den som står som 'eier' kan ta seg av dette.
Nå kan kanskje dette også virke komplisert nok, men jeg tror bestemt at dette vil gjøre sitt til at flere vil prøve seg, om de bare vet hvordan man gjør det. Før jeg fant rbkweb og begynte å lese her inne, visste jeg ingenting om hvordan jeg skulle gjøre ditt eller datt, og må innrømme at jeg ofte har tenkt at det skulle vært en litt lettere måte å lære seg ting på. Skulle gjerne også lettere visst hvor jeg skulle finne tråder hvor dette er forklart.
Selve systemet med børs, bb og spilletid som kriterier for mnd spiller avstemningen, syns jeg også er såpass bra, at vi ikke bør gå tilbake til det gamle. Men opplegget bør som sagt være 'tilgjengelig' for flere.
PS! Med tanke på den flotte tråden du har laget med Katalog over persontråder, haavrl, så er det vel dette med maler, retningslinjer og sånt, piece of cake?
Bare så det er sagt, jeg aner ikke hvordan jeg oppretter poll....tenker da på Godset-tråden som jeg tydeligvis har startet i villfarelse _________________ Rosenborg e laget!
Ellers så skal jeg/vi nok lose deg gjennom hvordan man gjør det, JohnTiger. Om du ikke skal på kampen, da? Da kan sikkert en av moderatorene ordne det for deg.
Jeg skal selvsagt på kampen , så fint om en moderator fikser poll, for jeg er ikke nok ikke pålogget før lenge etter kampen. _________________ Rosenborg e laget!
For øvrig la Matti seg inn blant spillere med over 90% stemmer i en kamp. Kun ham og Østbø - som hadde 93% i årets bortekamp mot Stabæk - har hatt over 90% i år.
Totalt sett, siden vi opprettet BB-avstemningene i sesongen 2013, har vi på 189 kamper (7 kamper uten avstemning) hatt 13 spillere med så høy andel stemmer. Best er Ole Selnæs, da han i 2015 borte mot Start, hadde hele 98% (196 stemmer av totalt 201). Her er lista over alle spillere med over 90% andel stemmer siden sesongen 2013:
Vi kunne jo opprettet en helt ny bruker, "Kampene" eller hva som helst, og vært generøse med passordet til den brukeren, - og så kunne den brukeren opprettet alle kamptrådene.
Dette er det i og for seg fritt frem til å gjøre. _________________ Embrace science - resist ignorance
Vi kunne jo opprettet en helt ny bruker, "Kampene" eller hva som helst, og vært generøse med passordet til den brukeren, - og så kunne den brukeren opprettet alle kamptrådene.
Vurderte å lage en dedikert bruker for resultattips-trådene en gang, men så så jeg på avstanden fra min postcount til "veteran" og tenkte - shit au, det er ikke så farlig
Vi er allerede igang som du sikkert så litt for sent
Skal få på en .signature for å hinte om PM for tilgang for de som har et legitimt behov for det.