Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Posted: 30.05.2017 16:46 Post subject:
EspN wrote:
Det kan være farlig og prøv og ligge lavt..Veldig fort laget blir passivt.den fellen har mange lag gått i.Skal man ligge lavt må det være intensivt press.
Jess. Den siste setningen er ekstremt viktig. Jeg begynte å lese starten av innlegget og jeg tenkte for meg selv, "jesp, her kommer enda et 'vi kan itj lægg oss bakpå sjø'-innlegg". Men det siste poenget løfter innlegget opp en hel divisjon.
Det er greit å forsvare seg i kamper. I Europa kan det til og med være en fordel. Men å legge seg bakpå i en rigid 4-5-1 hvor forsøk på ballvinning består av pressing fra en spiller av gangen, fungerer aldri. Det er en selvmordstaktikk som ikke har gitt oss en dritt noen gang.
Om man derimot starter litt lavere i banen, men konstant prøver å vinne ballen tilbake, og hive folk framover på kontringer, da har man et helt annet utgangspunkt. Da nærmer mann seg hva som fungerte for oss på 90-tallet kontra hva fungerte for Drillos på 90-tallet.