| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
JanneB Veteran
|
Posted: 28.05.2017 21:58 Post subject: |
|
|
Nei.
Og at han var ute å feiret 2. plassen bør han få lov til. Legende på feltet, legende på byen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ahakrim Rutinert

|
Posted: 28.05.2017 22:02 Post subject: |
|
|
Kåre har seriøst ikke gjort seg fortjent til å bli bytta ut enda
...kun Hamren som har levert noe i nærheten av KI etter Eggen  |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 28.05.2017 22:32 Post subject: |
|
|
Savnet Sollied under 100-årsfeiringen. Mannen som scoret det avgjørende målet i 1985 da vi vant serien etter 14 år, og som 13 år senere førte klubben til seriemesterskap og Champions League.
Han burde absolutt deltatt. |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 28.05.2017 22:42 Post subject: |
|
|
| Hvor bor Sollied nå? Er han i det hele tatt i landet? |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 28.05.2017 22:45 Post subject: |
|
|
| Han bor i Belgia. Er bare en flytur unna det, og han var med på Glimts 100-årsmarkering for litt over et halvår siden. Se link under der han deltar på studio-sending: Glimt 100 år |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 28.05.2017 22:53 Post subject: |
|
|
| Var ikke ryktet at sollied sliter med alkoholen? Er dette bare piss? |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 28.05.2017 23:02 Post subject: |
|
|
| Hvem er det ikke som har et problem eller to? Så lenge en kan gjøre jobben sin så kan en ikke dømme. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 28.05.2017 23:19 Post subject: |
|
|
| Uff nå virker vi ganske desperate. Nei, vi skal ikke ha en alkoholiker som trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 28.05.2017 23:30 Post subject: |
|
|
Når er man alkoholiker? Med mindre noen her har mer kjennskap til Sollied enn at de observerte ham sist han var i byen syns jeg vi skal være forsiktig med å sette merkelapper.
Det fins også de som fungerer i samfunnet selv om de drikker en del. Så lenge kone og familie fortsatt bor i samme hus (as far as I know) som ham, kan det ikke være Gazza-tilstander iallfall. |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 28.05.2017 23:34 Post subject: |
|
|
| Jeg bare minner om at han forsvarte Stoltidis - måtte hans navn være evig forbannet - etter at han knakk beinet til Ciljan. Lovet meg selv - og Sollied på mail - at jeg skulle gjøre alt i min makt for at han ikke fikk vise seg på Lerkendal igjen. (Nå er det dog en liten trussel i og med at jeg har så og si ingen påvirkningskraft. Men jeg kommer til å bli ordentlig sur.) |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 28.05.2017 23:40 Post subject: |
|
|
| Ikke rart kona hans kvier seg for å dra til Norge når de mottar hatmail fra noen som skal 'ta de'. Kanskje de oppfattet det som en potensiell reell drapstrussel. De kan jo ikke vite noe om din 'påvirkningskraft'. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.05.2017 00:06 Post subject: |
|
|
I tillegg til alkoholryktene, blant annet fra Belgia, er det et beviselig faktum at det nå er svært lenge siden han har trent en klubb over lengre tid. Da er han et ganske usikkert kort - uansett hvor god jobb han gjorde her, og i Belgia rett etter at han dro dit. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 29.05.2017 00:07 Post subject: |
|
|
| Sollied var da på Lerkendal og feiret 100-årsjubileet, han. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 29.05.2017 07:43 Post subject: |
|
|
| digre wrote: | | Jeg bare minner om at han forsvarte Stoltidis - måtte hans navn være evig forbannet - etter at han knakk beinet til Ciljan. Lovet meg selv - og Sollied på mail - at jeg skulle gjøre alt i min makt for at han ikke fikk vise seg på Lerkendal igjen. (Nå er det dog en liten trussel i og med at jeg har så og si ingen påvirkningskraft. Men jeg kommer til å bli ordentlig sur.) |
Tror du virkelig Høgmo (var det ikke han som var RBK-trener da da?) ville gjort noe særlig annet om det hadde vært motsatt (altså at en RBK'er hadde grisetakla en motspiller)? Ingen trener "hogger hodet av" sine egne spillere i offentlighet, da blir han ikke lenge i jobben... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.05.2017 09:11 Post subject: |
|
|
| Husker ikke akkurat hvordan han uttrykte seg, men mener å huske han kunne vært langt mer diplomatisk uten å hogge hodet av Stoltidis. |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 29.05.2017 10:36 Post subject: |
|
|
| Borden wrote: | | Ikke rart kona hans kvier seg for å dra til Norge når de mottar hatmail fra noen som skal 'ta de'. Kanskje de oppfattet det som en potensiell reell drapstrussel. De kan jo ikke vite noe om din 'påvirkningskraft'. |
Nåja. Dette er å dra det vel langt. Både i forhold til det jeg skrev rett over, og det som jeg ytret etter kampen i 2005.
Og når en knokkelspiller på ditt lag knekker foten på en yngling som leker seg forbi, sier du ikke at det er et hendelig uhell. Du ytrer en beklagelse overfor guttungen. Du sier at det er grusomt å se på.
(For øvrig var jeg nok ikke den eneste som sendte en sint mail etter kampen. Mailen min ble avvist fordi innboksen var full. Men det passet ikke helt i den stilen jeg forsøkte å være morsom på over.) |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 29.05.2017 10:58 Post subject: |
|
|
Nå begynner dette å bli ganske lenge siden, men jeg mener å huske en særdeles utilpass Sollied som nervøst stotret frem noen forsvarende ord som ikke akkurat virket veldig overbevisende. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 29.05.2017 10:58 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | I tillegg til alkoholryktene, blant annet fra Belgia, er det et beviselig faktum at det nå er svært lenge siden han har trent en klubb over lengre tid. Da er han et ganske usikkert kort - uansett hvor god jobb han gjorde her, og i Belgia rett etter at han dro dit. |
Uansett hva slags tilstand Sollied er i sitter han på uvurderlig kunnskap som vi trenger. Bortsett fra Eggen sjøl er det ingen som kan RBK-stilen like mye som han. Man trenger å knytte seg opp til den kunnskapen, uansett om det er i form av å sende Kåre på flyet nedover for å lære eller å hente Sollied oppover i en eller annen stilling.
Jeg var også kraftig forbanna etter Stoltidis-episoden. Men man må forstå hvordan fotballen fungerer. Når en spiller gjør noe galt, være seg å filme, headbutte dommeren, kveste motstanderens supertalent osv. så er det trenerens jobb å beskytte denne spilleren. Man stikker hodet sitt ut der og tar oppmerksomheten bort fra syndebukken. Stortrenere som Mourinho og andre gjør det hele tiden.
Det er akkurat hva vi burde ha gjort da Pelu ramlet ned. Det handler om å ha baller og være villig til å ta litt dårlig presse for laget sitt.
Vi har gjort en giga-tabbe ved å skussle bort kunnskapen til Eggen (Hoftun er medskyldig, men labber fortsatt rundt omkring). Vi bør ikke være for stolt(-idis) til å ta til oss kunnskapen fra den eneste andre som når Eggen til skuldrene. Hadde det vært opp til meg burde Sollied fått en Cruyffsk ærespresidentstilling hvor han kan styre hver eneste beslutning i klubben.
Kåre må lære fra en mester. Og han mister muligheten til å tenke "å det han Nils sei om indreløperan e jo berre tøv!" |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7378 Location: South-west coast exile
|
Posted: 29.05.2017 11:23 Post subject: |
|
|
| #SolliedInn |
|
| Back to top |
|
 |
KÃ¥re Takleik Junior
|
Posted: 29.05.2017 12:27 Post subject: |
|
|
| RBK stilen er ikke veldig hemmelig, og det finnes ganske mange trenere som besitter den kunnskapen. Mao trenger vi ikke å hente Sollied på grunn av at han skal være i besittelse av en slags hemmelig kunnskap, men vi kunne hentet han hvis han hadde demonstrert resultater med denne stilen. I tillegg må han være stand til å fungere under press, kommunisere med sine spillere, og alt det en trener jobb innebærer. Det er ganske lenge siden TS har vist dette i praksis, dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
csk Senior
|
Posted: 10.05.2018 08:01 Post subject: |
|
|
Noen som vet hva TS driver med nå?
Aktuell for/interessert i en Ferguson-rolle på Lerkendal? |
|
| Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 10.05.2018 09:14 Post subject: |
|
|
| For alle som så intervjuet med han på Adressa før Kåre ble ansatt så er det nok klart at Sollied er ferdig som trener/managerkandidat i RBK. Så vidt jeg kan se så har han ikke trent en klubb siden det, noe som bekrefter det intrykket. Veldig veldig synd, da Sollied utvilsomt var Eggens fremste elev i sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7378 Location: South-west coast exile
|
Posted: 10.05.2018 10:34 Post subject: |
|
|
| Folk endrer seg, forbedrer seg. Det er da ikke noen mulighet at han en dag trener oss om han får gjort noe med sine demoner. Ville derimot vært forsiktig med å ønske han velkommen nå. Tror ikke det evt. skjer før neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 10.05.2018 11:00 Post subject: |
|
|
| Jeg vil heller ha en tørst trener, hvis det er det som skal til for å få Rosenborg til å spille Rosenborg-fotball igjen, enn en tørrlagt trener som legger laget bakpå for å forsvare 1-0 på Lerkendal mot storlag som Start og Ranheim. |
|
| Back to top |
|
 |
|