View previous topic :: View next topic |
Banens beste? |
Hansen |
|
19% |
[ 13 ] |
Hedenstad |
|
5% |
[ 4 ] |
Reginiussen |
|
13% |
[ 9 ] |
Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Meling |
|
13% |
[ 9 ] |
Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
Konradsen |
|
8% |
[ 6 ] |
Midtsjø |
|
0% |
[ 0 ] |
Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
Bendtner |
|
5% |
[ 4 ] |
Jevtovic |
|
29% |
[ 20 ] |
Bjørdal |
|
2% |
[ 2 ] |
Lundemo |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 67 |
|
Author |
Message |
vegran Veteran

|
Posted: 28.05.2017 20:48 Post subject: |
|
|
Nå må det faen meg kjøres på for 2-0 og ikke som vi pleier! |
|
Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
|
|
HÃ¥per vi eier Jevto etter sommeren. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
|
|
Jeg elsker dette Vålerenga laget. De spiller i blinde i mellomleddet mellom midtbanen og forsvarene våre. Vi har trent i HELE oppkjøringen på det defensive. Så elendig forsvarsspill har jeg ikke sett på flere år. Det er ALTFOR store avstander mellom lagdelene, ingen bevegelse, ingen samspill.
HOFTUN MÃ… GÃ… - KI SOM ASSISTENTTRENER |
|
Back to top |
|
 |
joma Junior
|
Posted: 28.05.2017 20:49 Post subject: |
|
|
Deilig å høre hvor snurt Reka blir  |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 28.05.2017 20:50 Post subject: |
|
|
Digg med mål før pause. Kampen er mildt frustrerendes til tider, men må si at jeg koser meg; høyt tempo og et Vålerenga-lag som gir oss sjanser relativt enkelt.
Hater forøvrig hvordan visse spillere *cough*Midtsjø, Helland*cough* elsker å stoppe momentumet i angrepene.
PS: RØR PÅ BEINA, LORD!
Last edited by TrønderBob on 28.05.2017 20:54; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 28.05.2017 20:50 Post subject: |
|
|
krist2 wrote: | Hurra!
Det beste var Ã¥ høre grinete Rekdal :"mÃ¥l ut av ingenting, vif gjort sin beste omgang, kjedelig for de.. " 😀 |
Syns ikke reka hørtes så grinete ut. Han har vært fin å høre på igjennom kampen. Fredheim derrimot er trist å høre på. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 28.05.2017 20:51 Post subject: |
|
|
Tar en spiller som faktisk skaper noe, utfordrer, løper villig i bakrom og yter - MEN er i overkant egoisting i et par sitausjoner over en halvengasjert stillestående spiller 11 av 10 ganger...
Når kollektivet ikke sitter helt som det skal, trenger vi spillerne som i tillegg kan skape ting på egen hånd... At folk skriker etter å bytte han ut allerede i førsteomgangen er på grensen til latterlig. |
|
Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 28.05.2017 20:51 Post subject: |
|
|
Lomaxx wrote: | krist2 wrote: | Hurra!
Det beste var Ã¥ høre grinete Rekdal :"mÃ¥l ut av ingenting, vif gjort sin beste omgang, kjedelig for de.. " 😀 |
Syns ikke reka hørtes så grinete ut. Han har vært fin å høre på igjennom kampen. Fredheim derrimot er trist å høre på. |
Hysj, ikke ta bort skadefryden min nÃ¥ 😀 |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 28.05.2017 20:52 Post subject: |
|
|
Aggressiviteten er horribel.Her har kåre en stor jobb,Midtbanen står og ser på og rygger inn på vår 16 meter.Europa blir vi knust om vi spiller sånn. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
|
Bendtner scorer på Prica-vis i andreomgang foran Kjernen, en lang heading i lengste. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
|
|
Hva har skjedd med gjennvinning av ball? Ikke sett noe av det. VIF spiller på 1-2 touch og leker med oss. Flaut å se på. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
|
|
Vålerenga best i første, men svært svake defensivt. Dette vinner vi, den offensive fotballen de spiller er perfekt for våre kontringer. |
|
Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
|
|
Synes det er litt bekymringsverdig hvor stasjonær Bendtner er inne i boksen. Blir veldig lett å lese. Har vært tendens i lang tid nå. Han er ikke aggressiv nok til å komme seg foran motspilleren for å nå ballen først, slik vi så i gamle dager med spisser som Rushfeldt og Prica. Tror egentlig Søderlund ville gjort en minst like god jobb for oss. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 28.05.2017 20:53 Post subject: |
|
|
Lomaxx wrote: | krist2 wrote: | Hurra!
Syns ikke reka hørtes så grinete ut. Han har vært fin å høre på igjennom kampen. Fredheim derrimot er trist å høre på. |
Reka er en likandes kar! Og jeg mener det seriøst! Han holder seg unna tabloide vinklinger, er korrekt i analysene sine og når han først blir sur og grinete blir han så usaklig at det ikke er noe tvil om at det han sier er et resultat av humøret hans (og ikke hans fotballsfaglige kompetansenivå, som de fleste "eksperter" har en tendens til å gjemme sin minnøye bak). |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 28.05.2017 20:53 Post subject: |
|
|
I fjor hadde jeg sittet med en betryggende følelse med 1-0 til pause. Nå føles det mer som en forbannelse, en slags oppfordring til å legge seg lavt og vente på å få et mål i fleisen. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
joma Junior
|
Posted: 28.05.2017 20:54 Post subject: |
|
|
Du liker virkelig VIF du Mikkelsen. VPN.no? |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 28.05.2017 20:55 Post subject: |
|
|
Det store spørsmålet er jo om dette var den gode eller dårlige omgangen vår. Pent mål av Jevto _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.05.2017 20:55 Post subject: |
|
|
Om vi klarer å gjenvinne ballen i gode posisjoner kan vi score 15 mål i andre, forsvaret til Enga hadde ikke holdt nullen mot Søgne A-lag. Og de er ikke gode. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 28.05.2017 20:56 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | Bendtner scorer på Prica-vis i andreomgang foran Kjernen, en lang heading i lengste. |
Jeg savner Rade. Klassespiss. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
|
|
OK, veldig bra å score rett før pause. Og innimellom ser vi gode offensive takter - det har mangler i mange kamper så det synes jeg er bra. Vi kunne jo hatt et par mål til.
Men vi har trøbbel i denne kampen. Vi er ikke gode i det defensive spillet synes jeg - det går for tregt og det er for mange feil (Helland sin hjerneblødnings-pasning f.eks.). Vi lar VIF-spillerne spille på 20 meter uten at vi presser skikkelig - i en del tilfeller er det rosenborgere som går/småjogger - det er så tafatt...
Men VIF-spillerne har ikke vært gode på avslutningene og vi har en god keeper.
Det kan fort komme mål imot her, og det må vi takle. Men jeg håper virkelig at vi nå går ut for å heve tempoet og presisjonen (og defensiv innsats) slik at vi får 2-0. Dersom vi blir usikre og forsøker å "sikre 1-0-seieren" så kommer dette til å ende med 1 eller 0 poeng. Nå er det opp til oss. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
|
|
Mest gledelig at Meling har hatt noen fine oppspill, samt Hedenstad sine overlapper. Godt offensivt backspill har vært savnet! |
|
Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
|
|
Utrolig at ikke Enga har putta |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 28.05.2017 20:57 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Om vi klarer å gjenvinne ballen i gode posisjoner kan vi score 15 mål i andre, forsvaret til Enga hadde ikke holdt nullen mot Søgne A-lag. Og de er ikke gode. |
Med den molboen de har i mål så hadde de slitt mot Sleivdal IL _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 28.05.2017 20:58 Post subject: |
|
|
Oslo øst wrote: | Vålerenga best i første, men svært svake defensivt. Dette vinner vi, den offensive fotballen de spiller er perfekt for våre kontringer. |
Er jeg faktisk uenig i... Vi hadde vår periode midtveis i omgangen, omtrent likt i sjanser/avslutninger, VIF er svake fra 20 meter og inn til mål (i begge ender av banen). Vi har god keeper, og det er lov! Han er en del av laget på lik linje med utespillerne.
Det kan kanskje føles som om vi er klart dårligst fordi vi ikke møtte opp til kamp før 20 minutter var spilt, og at vi alle vet at laget har milevis igjen til en eventuell toppform - men at VIF har vært noe særlig bedre enn oss omgangen sett under ett synes jeg ikke. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.05.2017 21:00 Post subject: |
|
|
Bendtner lider under pålegget om å "stå på bakre".
Så god som han er til å motta og kontrollere ball under tett press, samtidgi som vi som lag leverer relativt få gode innlegg så langt som til bakerste, er det talentsløseri av dimensjoner å la ham sulle rundt uvirksom, tilnærmet stasjonær på bakre når han kunne vunnet alle dueller på første.
Trenger ikke fikse mye på bevegelser for å heller la motsatte ving gå på bakerste og Bendtner krysse inn foran. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
|