| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var RBKs beste mot TIL? |
| Hansen |
|
4% |
[ 3 ] |
| Hedenstad |
|
0% |
[ 0 ] |
| Rasmussen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Gersbach |
|
1% |
[ 1 ] |
| Vilhjalmsson |
|
50% |
[ 34 ] |
| Konradsen |
|
8% |
[ 6 ] |
| Midtsjø |
|
8% |
[ 6 ] |
| Helland |
|
1% |
[ 1 ] |
| Bendtner |
|
5% |
[ 4 ] |
| Jevtovic |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reginiussen |
|
17% |
[ 12 ] |
|
| Total Votes : 68 |
|
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.05.2017 23:44 Post subject: |
|
|
| Minst dårlige spiller-poll? |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 16.05.2017 23:48 Post subject: |
|
|
| Tror det blir tørrkok-videoer av Rasmussen og Vilhjalmsson fra denne, men de vil nok knapt være klare før neste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.05.2017 23:59 Post subject: |
|
|
Ikke verste kampen i år, men en god halvtime er ikke nok.
Nå er sesongen godt i gang, vi er ferdige med den vanskelige 16. mai kampen og gresset er blitt skikkelig grønt.
Nå må KI og laget begynne å vise at dette bare har vært en forskjøvet formtopp, og at treningen på samhandling virker.
Fra nå må vi se en jevn stigning i prestasjoner fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 17.05.2017 00:00 Post subject: |
|
|
| Det som skremmer mest er to ting, vi er jevnt over tregere i fotballrelatert hurtighet( korte spurter og vendinger ) enn motspillerne og at vi ikke kan slå presise langpasninger. Mye annet også slik som elendige spillvendinger og manglende fotballforståelse , men det får holde for i kveld. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.05.2017 00:05 Post subject: |
|
|
Dårlig kamp, slik som de sju foregående. Synes ikke det er noe form eller format over noe som helst av det de holder på med. Skuffende at det ser ut til å stagnere på denne måten, når vi er i jubileumssesong og skal spille CL-kvalikk. Nå er ikke alt håp ute, men jeg sliter med å se spor og tegn om at det skal slå om med det første.
Flere problemer som har vært hyppig nevnt i forumet:
- Hedenstad ikke med framover. Ingen to mot en og innlegg.
- Ingen innlegg fra andre steder heller. Null godfot for spissen.
- Sentral midtbanespiller som ikke fungerer.
- Formsvikt på kaptein og nøkkelspiller.
- Lav sjanseskaping i øvrige "kategorier" også.
Defensivt har det for så vidt vært ok. Tror Tore R. er den eneste RBK-spilleren som kan se tilbake på vårsesongen 2017 og si at han leverte opp mot det beste han kan. Resten har masse å gå på, men de kommer ikke til å få det til hver for seg. De må spille hverandre gode, og det gjør de ikke per i dag. Liker heller ikke vanen hovedtrener har lagt seg til med å ha piggene ute å komme med syrlige stikkere til høyre og venstre når noen er kritiske. Det kler han ikke. Tar seg heller ikke ut når prestasjonene er som de er. Blir mer stusselig. Om vi vant 5-0 i hver kamp går det kanskje an av og til, men ikke når vi leder knepent i en utrolig svak liga og har tatt flere poeng enn det vi har fortjent.
Sett på en video fra sommeren 2015 og prøv å gjenskap noe av det vi holdt på med mot Steaua nede i Romania. Det var forrige gang vi lignet på noe som kan minne om Rosenborg.
Ang Bendtner: Håpløse arbeidsforhold, men har ikke gitt opp troen på at det kan løsne. Bedre forfatning enn da han kom, men når det aldri kommer innlegg er det vanskelig å være 4-3-3 spiss. Minner litt om de første kampene til Rushfeldt i 1997. Det ble bra etterhvert, og jeg holder Rush som den beste spissen jeg har sett på Lerkendal, siden jeg ikke er gammel nok til å huske Odd Iversen. Men folk som Heggem, Jan Derek, Runar Berg og Bent Skammelsrud skal ha en del av æren. Bendtner får ingen service nå og får ikke utnyttet ferdighetsregisteret sitt. Helland er blant de som er lengst unna sitt beste, og slik har det dessverre vært lenge. Blir antakelig ingen ordning på ting før Meling/Gersbach og Hedenstad kommer seg opp i banen og jobber med vingene for å sette opp vinkler inn mot boksen. Det blir ikke mål uten målsjanser. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 17.05.2017 00:12 Post subject: |
|
|
Her kommer et konstruktivt innlegg: dette var noe ordentlig ræl. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.05.2017 00:24 Post subject: |
|
|
Takk for den  _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 476 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 17.05.2017 00:32 Post subject: |
|
|
Hansen 5 - en del upresise utspill
Hedenstad 3 - forbedret fremover men begge målene kommer via sin side
Reginiussen 4 - ikke like suverent som tidligere, sover ved 1-2
Rasmussen 4 - egentlig godt men desverre for mye lettsindighet
Gersbach 3 - bidrar lite, dårlige innvolveringer sjøl om han gjorde ingen avgjørende feil
Konradsen 5 - kriger fint men organiserer ikke godt nok
Vilhjalmsson 6 - hadde han bare sett sjansene sine hadde det fort blitt 8 poeng, god kamp likevel, klassescoring, flott innsats og fightervilje
Midtsjø 5 - mye godt, f. eks. assisten, men også veldig mye rart
Helland 4 - mye nesten men viser positive tendenser
Bendtner 3 - treig, stasjonær, ofte feilplassert og det som er verst: absolutt ikke målfarlig, touchen godt som vanlig
Jevtovic 3 - enkelte lyspunkter men mangler oversikt, riktignok bedre enn Bakenga
Jensen 2 - et av de verste innhopp jeg har sett, feilpasning etter feilpasning, stopper opp når spillet skal forseres
- Positive tendenser i starten: Hedenstad kommer på overlapp, laget prøver for første gang å finne Bendtner på riktig vis, glimt av relasjoner, Rasmussen viser at han har ro og en god pasningsfot
- meget rart at Vilhjalmsson får 4-5 gode muligheter og Bendtner ingenting
- vi klarer ikke å fullføre en lovende start, det ble sånn mot Brann, Molde, Viking, Sarpsborg og nå i dag. Jeg vet ikke hvorfor. Er vi for dårlig trent (kanskje overtrent) eller er det et mentalt problem?
- nå blir det åpenbart at trenerteamet har bommet med oppkjøringen. Det hadde vært greit med en treg start og en tydelig forbedring etter ca 5 kamper men pdd fins det ingen utvikling (jeg henfører til årets sesong og ikke den nedgående trenden siden 2015 nå). Problemene blir ikke mindre, ingen tegn til forbedring og laget mangler en god del attityd i tillegg til taktiske mangler. Ærlig talt ser jeg ingen grunn at det plutselig skal bli signifikant bedre til juli/august. Trenerteamet virker ikke å ha den nødvendige kompetansen og deler av laget (f. eks. Jensen og Hansen), kanskje også Kåre virker mett etter to double. Hvis vi fortsetter sånn er seriegullet truet og det er fullstendig uakseptabelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 17.05.2017 00:41 Post subject: |
|
|
Hadde vi hatt 11 Vilhjalmsson i dag så hadde vi vunnet. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 17.05.2017 00:57 Post subject: |
|
|
Det sier at vi har valgt en annerledes oppkjøring, med tøffe kamper mot gode lag for å terpe det defensive, istedenfor kamper mot dårlige lag for å terpe det relasjonelle og angrepsspill. Og at vi bevisst har lagt opp til å være i form senere.
Men man behøver vel ikke være Sherlock for å forstå at det relasjonelle blir viktigst når vi har en haug nye spillere.
Et tap isolert sett uroer meg ikke. Da er det langt værre å konstatere at vi ikke ser ut som et bra lag. Vi ser ikke ut som en enhet som henger sammen og jobber for hverandre. Andre lags middelmådigheter ser ut som en million dollar. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 17.05.2017 01:05 Post subject: |
|
|
Huff da har det gått noen timer og jeg har fått roet meg ned litt.
Synes vi starter bra i dag, virker som laget er "på" og at vi skal lage fest. Men etter målet så virker det som vi er enige om å legge oss lavere og la Tromsø styre spillet. Vi står forsåvidt greit imot, men sitter det siste kvarteret av første omgang og kjenner på at det fort kan komme en baklengs her. Nå har jeg ikke sett alt av repetisjoner, for det klarer jeg bare ikke, men her var det vel utrolig sløvt i markeringen? Det står flere tromsøspillere rundt straffemerket i kø for å sette den ballen. INGEN følger løp.
Vi kommer ut i andre omgang og jeg synes vi har enorme problemer med rytmen i spillet vårt. Løpene kommer i rykk og napp på topp noe som fører til rykk og napp i pasningsspillet. Vi klarer bortimot aldri å time et løp eller et angrep skikkelig i andre omgang og vi bli stående å trille ball i forsvar, samtidig som 5-6 mann ligger på linje og kommer med tilfeldige fremstøt bak forsvaret dems. Vi er ikke på, og vi er ikke villige til å gjøre grunnjobben lenger. Vi kan ikke bare vandre inn til seriemesterskap i Norge heller, og Europa kan vi glemme pdd. Det er et forbaska under at vi har så mange poeng som vi har, og jeg hadde i det stille håpet at Kåre & co skulle ta grep og få sving på ting.
Men istede blir vi passive, usikre og frustrerende unøyaktige i spillet vårt. Dessuten er det ingen tvil om at frustrasjonen til spillerne går utover spillet også. Helland synes jeg tar veldig mange rare valg i angrep i dag. Han var ikke fullstendig krise, men han velger å skyte når vi har fullt i boksen, og velger å slå når ingen er der. Det er ufattelig hvor vanskelig det virker å treffe Bendtner der inne.
Dansken har mye å gå på han også, men jeg synes litt synd på han. Når han må ned ved midtbanen for å få røre ballen, er han i realiteten satt ut av spill. Vi trenger han i boksen, men han er faktisk en av få som kan håndere kula, men det blir så resultatløst når alt skjer så langt unna mål.
Mot slutten av denne kampen var jeg helt sikker på at vi kom til å tape. Det bare oste at vi fikk en i fleisen i dag. Og kanskje er det bra. Kanskje er dette ENDELIG det som får gutta til å virkelig våkne fra dvalen og starte å gjøre det grovarbeidet som trengs. Jeg mistenker at rytmen er borte fordi vi ikke er like villige til å ta iniativ på topp lenger. Det er mye èn og èn. Jeg vet ikke. Frustrert i kveld, innrømmer det. Men jeg håper dette var et "nødvendig" tap som gjør at vi fremover ser et lag som virkelig vil. For den samme viljen som var der i de to foregående år, er ikke tilstede. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 17.05.2017 01:13 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | Dårlig kamp, slik som de sju foregående. Synes ikke det er noe form eller format over noe som helst av det de holder på med. Skuffende at det ser ut til å stagnere på denne måten, når vi er i jubileumssesong og skal spille CL-kvalikk. Nå er ikke alt håp ute, men jeg sliter med å se spor og tegn om at det skal slå om med det første.
Flere problemer som har vært hyppig nevnt i forumet:
- Hedenstad ikke med framover. Ingen to mot en og innlegg.
- Ingen innlegg fra andre steder heller. Null godfot for spissen.
- Sentral midtbanespiller som ikke fungerer.
- Formsvikt på kaptein og nøkkelspiller.
- Lav sjanseskaping i øvrige "kategorier" også.
Defensivt har det for så vidt vært ok. Tror Tore R. er den eneste RBK-spilleren som kan se tilbake på vårsesongen 2017 og si at han leverte opp mot det beste han kan. Resten har masse å gå på, men de kommer ikke til å få det til hver for seg. De må spille hverandre gode, og det gjør de ikke per i dag. Liker heller ikke vanen hovedtrener har lagt seg til med å ha piggene ute å komme med syrlige stikkere til høyre og venstre når noen er kritiske. Det kler han ikke. Tar seg heller ikke ut når prestasjonene er som de er. Blir mer stusselig. Om vi vant 5-0 i hver kamp går det kanskje an av og til, men ikke når vi leder knepent i en utrolig svak liga og har tatt flere poeng enn det vi har fortjent.
Sett på en video fra sommeren 2015 og prøv å gjenskap noe av det vi holdt på med mot Steaua nede i Romania. Det var forrige gang vi lignet på noe som kan minne om Rosenborg.
Ang Bendtner: Håpløse arbeidsforhold, men har ikke gitt opp troen på at det kan løsne. Bedre forfatning enn da han kom, men når det aldri kommer innlegg er det vanskelig å være 4-3-3 spiss. Minner litt om de første kampene til Rushfeldt i 1997. Det ble bra etterhvert, og jeg holder Rush som den beste spissen jeg har sett på Lerkendal, siden jeg ikke er gammel nok til å huske Odd Iversen. Men folk som Heggem, Jan Derek, Runar Berg og Bent Skammelsrud skal ha en del av æren. Bendtner får ingen service nå og får ikke utnyttet ferdighetsregisteret sitt. Helland er blant de som er lengst unna sitt beste, og slik har det dessverre vært lenge. Blir antakelig ingen ordning på ting før Meling/Gersbach og Hedenstad kommer seg opp i banen og jobber med vingene for å sette opp vinkler inn mot boksen. Det blir ikke mål uten målsjanser. |
Muy bien  _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 17.05.2017 01:15 Post subject: |
|
|
At Kåre blir syrlig jo dårligere det går vet vi jo godt fra tiden i B/G, og mange har vel også uttrykt bekymring mtp dette hvis vi skulle få en formdupp. Kåre er ikke så "kul" som han tror når han kommer med disse kommentarene hit og dit. Uting. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Fotbaillneroinn Junior
|
Posted: 17.05.2017 01:23 Post subject: |
|
|
Hansen 5
Hedenstad 5
Reginiussen 6
Rasmussen 5
Gersbach 4
Vilhjamsson 6 (RBKs beste)
Konradsen 4
Midtsjø 4
Helland 4
Bendtner 5
Jevtovic 4 |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.05.2017 01:41 Post subject: |
|
|
Skjønner enda ikke hvordan vi faktisk tapte ,eller jo skjønner forsåvidt, men hvordan kan vi TIDVIS ha så glitrende overganger, dobling for så å ha hjerneblødning å null interesse ellers? Er jo flere ganger vi kommer flott fremover, men om det ikke er en dårlig avslutning så er det brainfreeze i siste trekk eller en feilpasning som stopper alt. Så har TIL "dagens ivers" kremt kremt... Åsen spilte meget bra, men ikke fantastisk.
Veldig fornøyd med Villmann forruten han burde satt en til.
Okei innsats av Jacob og Tore. Ellers synes jeg hele laget har veldig mye å gå på.
Hva har skjedd med relasjonene fra midtbanen og fremover? er forferdelig mye rart med glimt av stort potenisalet.
Jeg satte som vanlig penga på RBK og de ble som vanlig konfiskert ><
Synd å si det, men jeg begynner virkelig å tvile på om Kåre er rett mann til å løfte laget til neste nivå, vi har jo falt ned mindst et nivå om ikke to...
Treneren trenger ikke være hovedproblemet, men må jaggu hentes inn litt kompetanse på feltet for vi ryker mot Hafnafjordur eller Juenas Eche om vi spiller sånn :/ Får litt sånn Høgmo vibber i dag... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.05.2017 04:26 Post subject: |
|
|
Forresten var det jo egentlig morsomt å se på den første halvtimen. Hadde hele kampen vært sånn, inkl. bedre sistepasninger, så hadde det jo vært greit. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.05.2017 07:28 Post subject: |
|
|
| Reginiussen, vår beste som vanlig, mangler i pollen. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.05.2017 08:06 Post subject: |
|
|
Med nå. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 17.05.2017 09:58 Post subject: |
|
|
| Rosenborg har kun vunnet serien én gang etter å ha tapt 16.mai samme år. Det var i 2004. Tapte 0-2 mot Molde på fotballens festdag det året og vant senere serien på f***håret. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.05.2017 10:58 Post subject: |
|
|
Å legge seg bakpå på Lerkendal er som å sende Salman Rushdie på sykkel gjennom Teheran, sa den gang Molde-trener Hareide. I dag er dessverre nettopp det tilsynelatende det smarteste en underdog kan gjøre. To hjemmekamper på rad mot middelhavsfarere gir ett poeng og 1-2 i målprotokollen. Dette er langt under godkjent, i hvert fall når kampbildet tilsier at det er helt greit.
I går (igjen) sluttet vi å spille da vi scoret. Før dette fløt både bevegelser og pasningsspillet fint, og det var faktisk smått underholdende å se på. Så plutselig slutter vi å bevege oss, og presisjonen går i driter'n. Hvorfor skjer dette? Hvorfor holder vi ikke lenger trøkket oppe og maler på til vi minst leder med to? Vi mangler rett og slett karakter, og innsatsviljen som har kjennetegnet de fleste suksessfulle utgaver av RBK har gradvis smuldret bort de siste par årene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 17.05.2017 11:48 Post subject: |
|
|
Hansen 5
Hedenstad 4
Reginiussen 6
Rasmussen 5
Gersbach 4
Vilhjalmsson 6 BB Eneste spiller som truer målet
Konradsen 6 Dekker opp bra defensivt
Midtsjø 5
Helland 5
Bentner 2 Kan spille til jul uten å score som han spiller nå.
Jevtovic 3
Jensen 4
KÃ¥re, rullerte bort poenga. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 17.05.2017 12:23 Post subject: |
|
|
En ting er sikkert - hver gang vi spiller mot Tromsø hjemme, så er det 11 mann i forsvar og poengtap, har jeg en følelse av. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 17.05.2017 12:49 Post subject: |
|
|
Synes ikke vi skal grave oss ned etter dette. Kunne like gjerne endt med uavgjort eller seier. Basert på prestasjonsnivået vårt sålangt i år, bør målet være å ta seriegull. Vi er ikke god nok for Europa, om vi ikke har griseflaks i trekningen, eller overpresterer. Men, dette er basert på sesongen så langt.
Vi har et lag som spiller for spiller er langt bedre enn dette og jeg vil tro det er detaljer som gjør at vi har prestert så dårlig spillemessig i år.
Vi har også fått masse poeng og leder tippeligaen, selv om spillet har vært defensivt og svært varierende.
Jeg tror dette går greit, og håper og tror på en forøsning snart. Vårt første tap har ligget i luften gjennom hele sesongen, så dette var ikke uventet. Jeg tror vi snart begynner å vinne kamper fortjent og med gnistrende angrepsspil, dette er bare en "fartsdump". |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 17.05.2017 15:00 Post subject: |
|
|
gfycat:
1-0: Vilhjalmsson - Midtsjø - [Vilhjalmsson] - Hedenstad - Helland - Rasmussen |
|
| Back to top |
|
 |
|