English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste?
Arild Østbø
93%
 93%  [ 83 ]
Vegar Eggen Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
2%
 2%  [ 2 ]
Jørgen Skjelvik
1%
 1%  [ 1 ]
Birger Meling
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Marius Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Fredrik Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Mushaga Bakenga
1%
 1%  [ 1 ]
Nicklas Bendtner
2%
 2%  [ 2 ]
Total Votes : 89

Author Message
BalleK
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 19:03    Post subject: Reply with quote

Det starter OK og slutter OK, men i store deler av kampen er det dårlige relasjoner, svake pasninger, dårlig innsats og tregt spill. Det er lov å ha god keeper. Østbø er soleklart best.
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 19:05    Post subject: Reply with quote

Kanskje årets mest soleklare BB idag? Blir det poll?
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 19:08    Post subject: Reply with quote

Uten å ta Kåre i altfor stort forsvar så er det så klart uheldig at vi en periode hvor vi ønsker å trene på samhandling blir nødt til å spille med en indreløper og spiss som ving, og en langtidsskadet spiller rett inn på midtbanen. Ikke akkurat overraskende at samhandlingen ikke har blitt bedre i denne kampen.
puckno
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 19:17    Post subject: Reply with quote

Tynn suppe. Allikevel, jeg har opplevd så mange tunge vonde stunder på Nadderud at jeg absolutt klarer å glede meg over ett poeng. Next!
Back to top
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 13.05.2017 19:23    Post subject: Reply with quote

Ja, nå har vi to hjemmekamper på rad som faktisk skal spilles på en fotballbane og vi kommer til å spille MED vinger attpåtil.

Særp ligger under.

Ã…lreit.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 19:30    Post subject: Reply with quote

LSK ligger under mot KBK. Lukter mer og mer Viking og LSK ned, og man kan si hva man vil; men LSK og Viking på nivå 2 blir litt spesielt.

Edit: Oops feil tråd Neutral

Last edited by RbkUrge on 13.05.2017 19:31; edited 1 time in total
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 19:31    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/nyheter...-pa-16.mai
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 19:57    Post subject: Reply with quote

BOB BRADLY er ledig på marked.

Det er en spiller som skjuler seg og fortjener kritikk. Og det er Hedenstad. Lat spiller. Var ganske sjeldent i angrep, stod alltid igjen sammen med Tore og Skjelvik. Slike backer skal ikke vi ha! I tillegg var han ganske dårlig defensivt i dag.

Når det er sagt så har de fleste nye spillere sugd i starten og gjort bra etter et par mnd.
Back to top
jaso
Senior

PostPosted: 13.05.2017 19:58    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/s...d/67596691

Korrekt for en gangs skyld, visste bana var dårlig, men ikkje så dårlig..
Dette kunne ikkje bli kampen vi fekk flyten, enkelt og greit.

Bra kamp av østbø, vi har 2 keepere med kvaliteter no!
Mush har lang vei å gå..
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 20:01    Post subject: Reply with quote

Jeg driter i om vi dominerer og vinner 10-0 hjemme mot både Tromsø og LSK på hjemmebane. For KI må gjøre noe med spillet når vi spiller på BORTEBANE. Uff det er mye som må fikses på. Har ikke akkurat troen på det med motivatoren KI og lærlingen Hoftun
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 20:01    Post subject: Reply with quote

Esktremt sjeldent jeg er enig med Morten P. Men her treffer han sånn nogenlunde. Spesielt med dette sitatet:
Quote:

KÅRE INGEBRIGTSEN HAR tatt Rosenborg til en dobbel The Double uten å bli årets trener i Norge i 2015 og/eller 2016. Nå får han kjeft lokalt også. Ingen av delene er til å forstå. Og eneste veien ut av det synes å være Champions League, eventuelt Europa League om den siste trekningen til play off gir en motstander ekstra vanskelig å slå.

Det er hva det vil si å være Rosenborg i norsk fotball.

En bortekamp på Norges dårligste toppfotballarena er derfor det minste problemet de har.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 20:10    Post subject: Reply with quote

Fordi i likhet med Morten P har du ikke peiling på fotball. Vi spiller ikke rosenborgsk fotball. Det er 4-3-3. Men både Tom Nordlie, Fagerleiv og José Mourinho spiller 4-3-3 uten at det er rosenborgfotball av den grunn.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 20:14    Post subject: Reply with quote

Nadderud er vel den første potetåkern med tribuner på sidene? Ikke noen unnskyldning så lenge Stabæk klarte å sentre til hverandre på samme banen, men det var alikevel mulig å se at banen var elendig. Omtrent like elendig som vi var framover i dag. Syntes jeg så gode tendenser mot Brann, men de har tydeligvis fordufta like fort som de kom. Banens beste er så åpenbar at det ikke er noen vits å starte en poll, og han var vel det eneste positive med kampen?
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 20:18    Post subject: Reply with quote

For min del synes jeg også Vilhjalmsson var positiv. Tror han kunne vært toppskårer i en hvilken som helst annen ES-klubb.
hello
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 20:19    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Fordi i likhet med Morten P har du ikke peiling på fotball. Vi spiller ikke rosenborgsk fotball. Det er 4-3-3. Men både Tom Nordlie, Fagerleiv og José Mourinho spiller 4-3-3 uten at det er rosenborgfotball av den grunn.

At du mener jeg ikke har peiling på fotball tar jeg som en hedersbetegnelse.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 20:19    Post subject: Reply with quote

Ser Kåre skylder på baneforholdene. Det er überpinlig. Hadde vi spilt dårlig kun i denne kampen skulle jeg godtatt en slik unnskyldning, men fakta er at man ikke har en midtbane som fungerer det være seg på kunstgress, Lerkendal eller på resten av potetåkrene i ES.

Reagerte med glede da jeg så Lundemo i startoppstillingen for første gang i pr, bare for å registrere da jeg skrudde på før andre omgang at man fortsatte med Kon sentralt og Lundemo som indreløper. Mulig det så annerledes ut i første omgang, men om dette var tilfellet hele veien så er det mildt sagt vanskelig å forstå. Kåre fortjener all den kritikken han får for tiden. For det laget han sender utpå banen er ikke et lag hvor de disponible spillerne brukes på en måte som får det beste ut av dem engang. Hårreisende!

Sånn, nå skal jeg stoppe før jeg skriver noe dumt Confused
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 20:23    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Esktremt sjeldent jeg er enig med Morten P. Men her treffer han sånn nogenlunde. Spesielt med dette sitatet:
Quote:

KÅRE INGEBRIGTSEN HAR tatt Rosenborg til en dobbel The Double uten å bli årets trener i Norge i 2015 og/eller 2016. Nå får han kjeft lokalt også. Ingen av delene er til å forstå. Og eneste veien ut av det synes å være Champions League, eventuelt Europa League om den siste trekningen til play off gir en motstander ekstra vanskelig å slå.

Det er hva det vil si å være Rosenborg i norsk fotball.

En bortekamp på Norges dårligste toppfotballarena er derfor det minste problemet de har.

Hovedproblemet sånn jeg ser det er ihvertfall at så langt har vi stortsett vært dårligste laget på banen denne sesongen, på tross av at vi har vunnet har vi stortsett vært svakeste laget på banen, det er ikke godt nok. TL er ikke bedre enn at vi fint skal ha over 50% av ballinnhavet og skape flere sjanser enn motstanderne. Det har vi ikke gjort så langt i år.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 13.05.2017 20:29    Post subject: Reply with quote

Østbø 8

Hedenstad 4
Reg 7
Skjelvik 6
Meling 5

Konrad 5
Jensen 4
Lundemo 4

Bakenga 2
Bendtner 3
Midtsj 2
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 20:34    Post subject: Reply with quote

Det blir spennende å se hvordan ting går når vi skal ute i Europa-kvalikk. Hvis planen fungerer er det såklart toppers, men per nå er vi omtrent på nivå med ei kuruke. En ting er å utsette formtoppen, men det er ikke ensbetydende med å spille horribel fotball fram til den kommer.
Back to top
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 13.05.2017 20:40    Post subject: Reply with quote

Mistenker at gutta boys ikke er i fysisk god form (evt. enda).
Det er lite sprut i beina. Det går ufattelig treigt fremover, og med få folk (!) – de fleste angrepene tas med tre mann mot 5-11 Stabæk-spillere. Vi som har spilt fotball vet at dårlig fysisk form ofte manifesterer seg i dårlige touch og valg, i tillegg til lavt tempo og liten løpsvilje.

Sjelden sett RBK skape så lite.

På den annen side er forsvaret – som det har skortet mest på i Ævvropa – vesentlig bedre enn i fjor. Så håper det er som KI sier; del av en plan og en formtopp mot sommerens kvalikk.

Likevel nyttløst ute på kontinentet slik nivået er nå. Også må det ikke glemmes at det er seriemesterskap som gir mulighet til å spille kvalikk neste år. Og pr nå er det en god porsjon flaks som gjør at RBK leder E/S.

Gi oss to tre-målsseiere, sjansebonanza og offensiv vilje i de to kommende hjemmekampene. Please 'a! Smile

(EDIT: liker ikke tendense fra capt. Mike. Sutrete på dommer, motspillere og verst av alt medspillere. Selv når det åpenbart er hans feil. Og hans eget spill er ikke mye å skryte av om dagen. Skjerpings)
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 20:50    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Det blir spennende å se hvordan ting går når vi skal ute i Europa-kvalikk. Hvis planen fungerer er det såklart toppers

Helt fair at dette med defensiv terping er en slags uttalt plan, men hvor sannsynlig virker det at vi plutselig skal spille festfotball til høsten? Og er det faktisk slik at den fysiske formen, som man tenker å toppe når man kommer til e-cupen, korrelerer med det kollektive grunnspillet (svaret er nei). Ser liksom ikke helt for meg at Zidane eller Allegri kunne sittet på en pressekonferanse 3. serierunder ut i respektive lags sesonger og meldt at godfotballen skulle komme først i januar.

Tviler på at det er så mange andre land hvor man hadde kommet unna med den typen utsagn... Om folk er kjent med "nisselue"-begrepet, så føler jeg dette er et skikkelig prakteksempel på akkurat det.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 21:08    Post subject: Reply with quote

Jeg prøver ikke å unnskylde noe som helst, jeg syntes bare det er interessant å nevne. Vi kommer aldri i verden til noen gruppespill i Europa sånn som vi spiller nå, det ser alle. Vi virka rett og slett slappe i dag, veldig lite energi og lite vilje til å virkelig satse alt i overgangene vi fikk.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2017 21:09    Post subject: Reply with quote

Så ikke kampen så jeg skal ikke uttale meg om den, men "tidlig i sesongen" begynner snart å gå ut på dato. Vi har gjort unna over 1/4, så vi må jaggu komme igang snart!
Nordlys
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 21:13    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg prøver ikke å unnskylde noe som helst, jeg syntes bare det er interessant å nevne.

Siktet ikke til deg heller, men til KÃ¥re. Enig i det du skriver Wink
Back to top
JB
Veteran

PostPosted: 13.05.2017 21:33    Post subject: Reply with quote

Kåre ser nok ting med andre øyne enn det vi på yttersida gjør, men seriøst. Av og til lurer jeg litt på hvordan, og hva han tenker med.
Fredrik Midtsjø er helt uegnet som ving, og Bakenga er rett og slett for svak. Er det bare vi supportere som ser dette?
I perioder i dag føltes det nesten som vi spilte med en spiller mindre enn Stabæk.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next
Page 15 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb