English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Aalesund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem spilte best?
Hansen
5%
 5%  [ 6 ]
Meling
0%
 0%  [ 1 ]
Reginiussen
61%
 61%  [ 70 ]
Skjelvik
9%
 9%  [ 11 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 1 ]
Jensen
1%
 1%  [ 2 ]
Konradsen
6%
 6%  [ 7 ]
Midtsjø
10%
 10%  [ 12 ]
Helland
0%
 0%  [ 1 ]
Bendtner
0%
 0%  [ 1 ]
Jevtovic
0%
 0%  [ 0 ]
Bakenga
1%
 1%  [ 2 ]
Total Votes : 114

Author Message
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 23.04.2017 21:43    Post subject: Reply with quote

Et lite stikk til kåre fra Bakenga?
Bakenga wrote:
Vi hadde noe på gang, men så ble jeg byttet over til høyrekanten. Da ble det litt annerledes.

eksil
Veteran

PostPosted: 23.04.2017 22:00    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
eksil wrote:
Det er ikke bare Konradsen.
Ikke Skjelvik.
Ikke bare innsats.
Ikke stallen.
Osv.

Kåre klarer ikke i nærheten av Nils Arne.

Du husker tydeligvis ikke vårkampene med Nils Arne når han hadde byttet mange i startoppstillinga.

Det er fortsatt bare april og det snør.

Det er IKKE nå vi skal være i form

Jo. Til å slå Ålesund hjemme i femte kamp med vår stall. Definitivt jo.
Hadde vi kunne se tilbake på tydelig samhandling under Kåre hadde jeg ikke vært bekymret. Helt riktig det med Eggen, men det kom alltid etterhvert omtrent hver sesong. Kåre hadde en peak etter han kom. Etter det kun glimtvis. Vi har the double X2 pga bedre stall enn de andre. Ikke pga god trener.

Personlig har jeg vært kritisk til Kåre hele tiden. Har stått omtrent stille utviklingsmessig. Nå er jeg fryktelig spent på hvordan dette blir videre utover våren. Ikke bra for selvtilliten til gutta å spille uten flyt kamp etter kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 23.04.2017 22:24    Post subject: Reply with quote

Per O er inne på noe. Eggen fotball kunne få enhver til å rive seg i håret på våren, men når sommeren og høsten kom var RBK uslåelig.

De 2 første hele sesongene til Kåre har RBK vært i form på våren og sommeren, med en dalende formkurve utover høsten.

Dersom de har knekt koden med å være i form utover høsten i år, istedenfor våren, så er det en god strategi.

Uansett. Tipper vi knuser Sarpsborg i toppkampen. Da kan vi ligge bak å forsvare oss, og kjøre over de på kontringer.
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 23.04.2017 22:37    Post subject: Reply with quote

Tror nok grunnen til formduppen på høsten de to foregående årene er at vi har vært 15-20p. Foran nr. 2.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 23.04.2017 22:39    Post subject: Reply with quote

Vi spiller vel som vi trener? Hver gang jeg ser klipp fra trening så er det småbanespill med Max 5 meters pasninger. Hvis du ikke trener på å slå presise innlegg så gjør du det heller ikke i kamp. Trener du ikke på å vende spillet med langpasninger så lykkes du ikke i kamp heller.
Det som er typisk er innlegg etter haglemetoden og vending av spill via pasninger i den bakre fireren. Rimelig enkelt å forsvare seg mot.
Og når vår sentrale midtbanespiller ikke evner å slå pasninger eller orientere seg i forkant så blir kampbildet slik vi har sett hittil.
13 poeng er egentlig i overkant etter spill og sjanser.
Er faktisk enig med Kroken at RBK er oppskrytt,tror vi skal slite kraftig for å ta hjem ett gull til.
Back to top
Altitude
Rutinert

PostPosted: 23.04.2017 22:57    Post subject: Reply with quote

Med den stallen vi har er det nok ganske mange trenere som ville fått minst like mye ut av den som Kåre.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 23.04.2017 23:06    Post subject: Reply with quote

Det er minst 5 lag i ES som spiller vesentlig bedre fotball enn oss for tiden med en vesentlig svakere stall. Og det har vært null spillemessig fremgang på tre uker. Det kan enda godt hende det snur, men det ser ærlig talt ikke lovende ut, og jeg er mer skeptisk nå enn noensinne siden Kåre tok over.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 23.04.2017 23:52    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Vi spiller vel som vi trener? Hver gang jeg ser klipp fra trening så er det småbanespill med Max 5 meters pasninger. Hvis du ikke trener på å slå presise innlegg så gjør du det heller ikke i kamp. Trener du ikke på å vende spillet med langpasninger så lykkes du ikke i kamp heller.

Trener vi egentlig noe annerledes enn da KI tok over i 2014 og 2015? Da lyktes vi jo og Bjørn Hansen uttalte at treningene var som å se Eggens treninger 15-20 år tidligere. Hva har vi endret og hvorfor?

Husker KI sa at høsten 2015 (dårlig spillemessig) skyldes lite formasjon trening fra sommeren av, hvordan er det egentlig nå? Kanskje er det på tide å gå tilbake til røttene v.2.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 24.04.2017 00:00    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
^Mirth wrote:

Jensen - 6 - Driver godt med ball, og generelt flink til å gjøre seg spillbar litt bak i banen. Står opp og vinner dueller, men tidvis litt mer anonym i dag. Mulig fordi han nettopp var noe lavere i banen.

Du skal selvfølgelig få lov til å ha en egen mening, men dette her skjønner jeg ikke mye av. Det var veldig lite driv med ball i dag (og mot Viking). Det var også veldig tafatt duellspill, spesielt i lufta. Sjelden på riktig sted når ballen ramler ned, hverken på førsteballer eller på andreballer. Ellers synes jeg han generelt var veldig lite involvert, men mulig at jeg tar feil.

Tipper et objektivt mål av Jensens prestasjoner ligger mitt i mellom oss to (akkurat nå er jeg forbanna på Jensen etter de siste kampene, så mulig jeg straffer han for hardt på børsen Razz )

Syns du er litt streng med Jensen, men ser poengene på ham spriker mye i dag. Selv syns jeg at både Jensen og Konradsen egentlig spilte til 5,5. Derimot gis ikke halve poeng. Jeg kunne vært tilbøyelig til å gi Jensen 5 og Konradsen 6, når jeg ser høydepunktene i ettertid. Konradsen var om mulig enda litt mer påskrudd. Men tenker at poengene er satt. Når det er sagt, syns jeg ikke Jensen var så fryktelig dårlig som andre her inne.

Last edited by ^Mirth on 24.04.2017 19:11; edited 2 times in total
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 24.04.2017 00:18    Post subject: Reply with quote

Alt virker så "styrt" når vi spiller, ja vi har en spillestil men det er noe stramt å stivt over det hele. Vi sitter fast!

Milan har ikke vært bra i det siste. Han trenger noen kamper på benken nå! Konrad har faktisk vært litt oppløftende, han har værtfall ikke prestert så mye under par som visse andre.

Med utover kanter så vil vi kunne "mate" Bendtner mer enn de vi klarer nå. Man kan slå tidligere legg og med riktig sving. Med en spiller som Bendtner i boksen så må vi få satt han i flere gode situasjoner.

Det kan jo også løses med ultraoffensive backer men de vi har nå trenger tid på å bli kjent med sin rolle. Skadet har de også vært.
Back to top
DonQuiote
Rutinert

PostPosted: 24.04.2017 01:07    Post subject: Reply with quote

Såvidt jeg gidder gi karakter etter denne kampen. Meget skuffende gjennomføring, men likevel enkeltspillere som var betydelig bedre enn mot viking, selv om lagspillet halter alvorlig.

Hansen 6 Bra utrykkninger.

Meling 5 I gang og viser vilje framover.
Reginiussen 6 bauta
Skjevik 7 BB Imponerende. Rolig med ball i alle situasjonene
Gersbach 5 Mye mere med fram i dag.

Jensen 5 Klarte å styre temperamentet i dag. Lite resultat
Konradsen 6 Flere bra pasninger. Stor forbedring fra Vikingkampen.
Midtsjø 4 Mye føring uten å lykkes. Holder litt lenge på ball.

Helland 4 Ikke heldig med dødballene. Burde scoret på hodet.
Bendtner 4 Vinner oppspill, men 0 resultat. En svak heading.
Jevtovic 4 Noen spede forsøk som ikke lykkes.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 24.04.2017 01:19    Post subject: Reply with quote

Hansen 6

Meling 5
Skjelvik 5
Reginussen 6
Gersbach 5

Midtsjø 4
Konradsen 5
Jensen 4

Helland 3
Bendtner 4
Jevtovic 3
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 24.04.2017 06:30    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Jo. Til å slå Ålesund hjemme i femte kamp med vår stall. Definitivt jo.
Hadde vi kunne se tilbake på tydelig samhandling under Kåre hadde jeg ikke vært bekymret. Helt riktig det med Eggen, men det kom alltid etterhvert omtrent hver sesong. Kåre hadde en peak etter han kom. Etter det kun glimtvis. Vi har the double X2 pga bedre stall enn de andre. Ikke pga god trener.

Personlig har jeg vært kritisk til Kåre hele tiden. Har stått omtrent stille utviklingsmessig. Nå er jeg fryktelig spent på hvordan dette blir videre utover våren. Ikke bra for selvtilliten til gutta å spille uten flyt kamp etter kamp.

Jeg er ikke helt enig med deg i at det har stått helt stille etter en peak. Som mange sier, våren 2015 var vi fantastisk. Vi var også ganske gode litt utpå våren i fjor, eg enkelte deler av spillet hadde bedret seg. Det vi led est under i fjor, synes jeg var at vi ikke hadde klart å tilpasse laget til en annen type midtbanegeneral etter at Sælnes forsvant, samt at stallen var noe svakere enn i 2015.

At vi taper for bunnlag, vel det er faktisk ganske symptomatisk for topplag generelt. De taper få kamper, men de taper sjeldent for de nærmeste på tabellen. Å tape for et bunnlag som er litt i flytsonen somÅlesund har vært de siste kampene, det er ikke uvanlig.

Så lenge vi tar nok poeng, synes jeg vi skal gi laget til etter 16. mai, før vi klager for mye. Inntil da, skal vi være fornøyd hvis glimtene av godt spill kommer oftere og oftere. Og det har da vært glimt av godt spill i år også, selv om det har vært langt mellom de siste 2 kampene.
Back to top
sukram
Veteran

PostPosted: 24.04.2017 07:13    Post subject: Reply with quote

@PerO.

NÃ¥ tapte vi ikke mot Aalesund, da.
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 24.04.2017 08:29    Post subject: Reply with quote

Børs:

Hansen - 6
Solid

Meling - 4
Lider av å bli flyttet over på høyre.
Reginiussen - 6 (BB)
GÃ¥r foran
Skjelvik - 6
Solid
Gersbach - 5
Ã…rsbeste offensivt. Minus for et par juniorfeil

Jensen - 4
Virker ute av form.
Konradsen - 5
Finner sjelden gode pasningsalternativer, men en trussel i boksen når han blir med opp.
Midtsjø - 5
Dårlig 1.omgang. Spiller bedre når han blir flyttet til høyreback.

Helland - 5
Fintene sitter ikke når han blir flyttet over på venstre
Bendtner - 4
Lite involvert. For treig med å komme inn i boks når han har vært lenger ned i banen
Jevtovic - 2
Usynlig, bortsett fra når han gjør noe dårlig

Bakenga - 5
Farlig med en gang han kommer inn. Kåre gjør det vanskeligere for han ved å flytte han over på høyre.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.04.2017 08:30    Post subject: Reply with quote

sukram wrote:
@PerO.

NÃ¥ tapte vi ikke mot Aalesund, da.

Uavgjort på Lerkendal mot møringer er for tap å regne.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 24.04.2017 09:26    Post subject: Reply with quote

@PerO

Med "peak" sikter jeg egentlig til oppturen vi fikk etter Hestens æra. Som jeg har påpekt en del ganger tror jeg flere trenere kunne ha klart det samme med Kåres utgangspunkt.

Problemet er hverdagen etter at nyforelskelsen har lagt seg. Det er da middels trenere blir avslørt.

Det tar selvfølgelig tid å sette sitt preg på et lag og få det til å blomstre. Men nå har Kåre fått tid.

Hva er det Nils sa? Var det ikke noe sånn som at: man trenger ikke vente med å bli god...eller noe lignende.

Vi må ikke bli helt snøblinde fordi Kåre er en hyggelig trønder som har fått det til med RBK. Denne klubben er spesiell fordi selv 2xdouble ikke er nok.
Å vinne i Norge er bare plattformen. En RBK-trener vil dømmes på spill og Europa "suksess".

Alle som har evnen til å ta av seg Kåre-brillene et øyeblikk kan se at vi ikke har spilt "bra" etter sommeren 2015. Men vi har superstjerner på laget i norsk målestokk. Derfor presteres det inn i mellom bra individuelt og tidvis som lag. Gitt holdningen til eliteserielaget vi møter.

Jeg synes Kåre virker som en litt blek kopi av Eggen. Kanskje er problemet at han ikke evner å banke systemet inn i kroppen på spillerene slik Eggen kunne.
Back to top
Altitude
Rutinert

PostPosted: 24.04.2017 09:39    Post subject: Reply with quote

Ingen RBK-trener vil noensinne nå opp til Eggens nivå. Det må vi bare erkjenne. Vi hadde tross alt en av verdens beste trenere som trener for laget i vårt hjerte. Og han var i tillegg utrolig lojal og var her i veldig mange år. Det er en utrolig statistisk uteligger, og vi skal prise oss lykkelig for at den velsignelsen tilfalt oss.
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 24.04.2017 09:57    Post subject: Reply with quote

Har fått kampen litt på avstand, og innser med det at gårdagens absolutte høydepunkt var kjernen som sang stjernesludd, om endog bare i kort tid.

Hadde vært kult å åpnet en kortside i juletiden og sunget litt julemusikk sammen. 50 kroner inngangen med kaffe på billetten. Overskuddet går til kirkens bymisjon el. tilsvarende. Dette gjøres vel noen steder (Tyskland?) allerede.

EDIT: Tar kritikk for å være off-topic.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.04.2017 10:05    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er merksnodig hvor mange som synes Jensen var svakest av midtbanespillerne. Gud bedre hvor vi kommer til å slite hvis han blir skadet eller solgt nå - han er den eneste måten vi kan flytte spillet fra forsvar til angrep nå. Han blir markert ut og får ikke dominert som vi er vant til, men han er fortsatt vår viktigste utespiller.

Min oppfatning av gårsdagens kamp er at vi er utrolig taktisk svake, og har et gigantisk sprik mellom hvordan vi (sier vi) ønsker å spille, og hvordan laget er satt opp. Vi står fortsatt med fryktelig mye strekk, både i lengden og bredden, ingen vet riktig hva lagkameratene finner på, og vi klarer følgelig ikke å forflytte oss og lage overtall. Og den 4-2-4-løsningen bærer preg av å være fullstendig uprøvd for mange av spillerne, og enormt lite gjennomtenkt. Hvorfor i alle dager står vi med hurtige, men defensivt svake Bakenga lavt på høyresiden i flat 4-4-2 når vi forsvarer oss, mens oppofrende, men treige Vilhjalmsson henger på topp sammen med Bendtner som historiens treigeste kontringspunkter? Hvorfor velger vi i det hele tatt den løsningen? Og å spille uten midtbane på slutten?

Det er den defensive organiseringen som er problemet, fortsatt. Vi klarer ikke få de offensive gjenvinningene vi er avhengige av (se sesongen 2015), til tross for at spissen vinner alle dueller, fordi vi ikke står kompakt nok, og vi klarer kunsten å stå halvhøyt med hurtige stoppere, og fortsatt tillate gjennomløpinger (mens Aalesund står veldig høyt med treigere stoppere, og lykkes med det). I etablert forsvar er det fortsatt et dypt og ryggende lag uten kollektivt press eller støting, og en høyrekant som sluntrer unna.

Vi mangler både kompetanse og baller på trenerbenken. Nå er det en slags overtroisk pisking av døde hester i håp om at noe gammel magi skal oppstå, og spillerne merker det. De gamle traverne har ubegrenset tillit, og enkelte (les: Helland) takler ikke den situasjonen i det hele tatt.

P.S. Aalesund er et jævla møkkalag, og dommer Døvle er svak, veik og tilsynelatende hjelpeløst urutinert. Bruker 83 minutter på å sanksjonere drøyinga til Aalesund, som startet i kampens 3. minutt, og makter ikke å holde oversikten etter det. Tillater en parodi av en opptreden.

Børs:

Hansen 7 - Ikke alt for mye å gjøre, men er våken når han skal være der.

Meling 5 - Ser lovende ut på venstre back, men lider av feilfotethet på høyre.

Reginiussen 7 - Står fram, tøff og kompromissløs i duellene, og småskummel når han blir med framover.

Skjelvik BB 7 - Sesongens positive overraskelse har plutselig blitt rolig og konstruktiv med ball. Vinner alt langs bakken, og løser opp greit. Treffer når han crosser.

Gersbach 5 - Gjør en grei figur mot vanskelige Gyasi, og er flink til å time offensive løp. Men slår for dårlige/uadresserte innlegg.

Jensen 5 - Som vanlig den som klarer å ta tak i ball på midtbanen og fordele, men det blir litt mer omstendelig enn vanlig.

Konradsen 5 - Får heldigvis lov til å slippe seg litt mer løs offensivt nå, og det kler ham. Mye bedre i den (indreløper-) rollen enn i situasjonene der han får baller dypt i banen.

Midtsjø 5 - Ser pigg ut fysisk, men våkner egentlig mest til liv når han har ballen i beina allerede. Bør involvere seg mer sidelengs. Sliter med løsningene sine.

Helland 2 - Kun evne til å bli involvert av andre redder ham fra stolpen. Elendige valg, elendige innlegg, elendige dødballer, tung og treig, og lykkes kun med å provosere fram et frispark i ny og ne. Som han selv poler bak mål. Nå er han Ørjan Hopen uten pasningsfot, og holder egentlig ikke elitenivå. Burde ha vært byttet ut ved pause.

Bendtner 5 - Vanskelig å børssette. Vinner alle dueller han er i, kampen igjennom, og klarer stort sett alltid å holde ballen i laget, men ingen bevegelser skjer rundt ham. For passiv rundt boksen, men får altså kun 1 innlegg på 90 minutter som han overhodet kan nå. Savner flere initiativ.

Jevtovic 4 - Lykkes ikke med alt, eller engang mye, men er i alle fall en som konstant prøver å lage trøbbel for Aalesund, og følgelig den som kommer til den største sjansen. Begynner å treffe med samspillet med Gersbach. Feilaktig ofret for å få inn Bakenga.

Bakenga 5 - Friskt pust på venstresida. Tydelige og gode bevegelser, luktet scoring. Totalt malplassert etter den katastrofale omleggingen av formasjon - om han ikke er noen ideell 4-3-3-ving, så er han i alle fall ikke 4-4-2-ving.

Vilhjalmsson - Helt usynlig, veldig lite involvert. Hva var planen?

Hedenstad - Frisk i femten minutter ut med skade.

Kåre & co 1 - Nok en stolpe til en ganske tafatt gjeng på benken. Vanskelig å se at det egentlig trenes på noe relevant, og taktikken er fraværende eller mislykket.

Døvle 2 - Svak og feig, forstår ikke kampbildet og helheten, følgelig slipper Aalesund unna med å være strukturert usportslige og destruktive.

Aalesund FK 1 - Apoel-takter fra et lag som av uforståelige grunner synes det er greit å ta en million gule kort og oppføre seg jævlig for å få 1 poeng og 0 mål i en seriekamp på Lerkendal.
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 24.04.2017 10:16    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 24.04.2017 10:17    Post subject: Reply with quote

10/10 zaphod81-post, uten at det er så uvanlig!
varg88
Proff

PostPosted: 24.04.2017 10:21    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
Ingen RBK-trener vil noensinne nå opp til Eggens nivå. Det må vi bare erkjenne. Vi hadde tross alt en av verdens beste trenere som trener for laget i vårt hjerte. Og han var i tillegg utrolig lojal og var her i veldig mange år. Det er en utrolig statistisk uteligger, og vi skal prise oss lykkelig for at den velsignelsen tilfalt oss.

Enig og derfor hadde jeg helst sett om KI ikke prøver å være en Eggen-kopi men heller bruker den eggenske delen han har fått med seg og bygger sin egen stil på det.

Jeg er ikke bekymret ang maglende relasjoner. Det er så dårlig akkurat nå at det blir bedre garantert. Men jeg håper at vi ikke mister gleden om det tar fremdeles tid å bygge på sammenspillet - både Bendtner og Jensen ser ut til å være ekstremt avhengig av god stemning.

Indreløper: De gjør det i "Alte Försterei", arenaen til Union Berlin.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 24.04.2017 10:38    Post subject: Reply with quote

Syntes indreløperne alt for ofte står alt for langt oppe i banen og gjør det vanskelig å spille opp på dem. Helland kunne vi bytta ut med en trestokk, greit han han har/hadde en bra dødballfot, men den har jaggu ikke funka så langt i år. Ikke går han noe særlig på løp heller, bortsett fra mot Viking. Virker heller ikke som om noen klarer å spille gjennom de som prøver å bevege seg konstruktivt. Lurer på om at vi er så slappe i år handler om at vi ikke har hatt noe særlig fokus på offensiv samhandling mot etablert i vinter, og at det tar lenger tid å komme igang. Savner at Kåre pisker mer fra benken.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 24.04.2017 10:43    Post subject: Reply with quote

Hadde tenkt å skrive en lang post om alt som er galt, men så ser jeg at Zaphod allerede har skrevet det jeg hadde tenkt å skrive i en plettfri post (til tross for 2 punkter for høy karakter til Jevtovic og Gersbach). Takk for hjelpen! Tommel'n opp!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb