English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
74%
 74%  [ 133 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
6%
 6%  [ 11 ]
Skjelvik
11%
 11%  [ 21 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
1%
 1%  [ 2 ]
Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Midtsjø
5%
 5%  [ 9 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
1%
 1%  [ 3 ]
Jevtovic
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 179

Author Message
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 08:57    Post subject: Reply with quote

Det er tidlig i sesongen, men det særdeles bekymringsverdige er at det er null fremgang, snarere tvert i mot, ikke bare var dette sesongens dårligste kamp (de 3 første kampene har i hvert fall inneholdt perioder med inspirert spill), men kanskje også den dårligste kampen jeg har sett under Kåre (jeg har ikke sett alle). Er litt skremt akkurat nå......
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 18.04.2017 09:01    Post subject: Reply with quote

Den dårligste kampen under Kåre er det ikke, men særlig 2.omg var fryktelig svak. Det er null rytme i det offensive spillet, særlig mot etablert forsvar. Og i går var det lite som tyder på at Bendtner er "for god for Elite/Serien".
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 09:07    Post subject: Reply with quote

Stabæk 4 Rosenborg 1

Det er vel den dårligste under KI.
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 09:07    Post subject: Reply with quote

Men andre-omgangen i går må isolert sett være det absolutt dårligste de har spilt under Kåre? Jeg kan ikke skjønne at det er mulig å spille dårligere?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 18.04.2017 09:12    Post subject: Reply with quote

Mer moro å lage børs når frustrasjonen velter over i dagen derpå.

Hansen 7 - Bra når han måtte.

Hedenstad 4 - Prøver å være RBK-back, men relasjonene sitter ikke enda, noe som ikke er bare hans skyld.

Skjelvik 4 - Gjorde ingen store Skjelvik'er i går, men tydelig at fi er klar over hans begrensninger og setter press på når han har ballen.

Reginiussen 5 - Jeg er glad for at vi har Tore Reginiussen bak der og hjertet mitt stopper hver gang han ligger nede.

Gersbach 3 - Blir stadig satt i vonde situasjoner som han ikke nødvendigvis har forutsetninger for å løse.

Jensen 4 - Prøver. Fi kommer litt under huden på ham. Får det ikke helt til.

Konradsen 3 - Klassisk vondfot. Våre norske konkurrenter begynner å skjønne at den beste måten å ødelegge for RBK er å presse Konrad. Vi har per i dag ikke noe mottrekk.

Midtsjø 4 - Midtsjø er i form på et lag som blir hakket istykker. Fortjener at alle rundt ham fungerer bedre.

Jevtovic 2 - Hvordan forsvinne totalt i en fotballkamp, uten at det var hans skyld 100% heller.

Bendtner 3 - Hvem tok ham ut av kampen - Viking eller medspillerne? Selv verdens beste spiss er ubrukelig uten å få ballen.

Helland 3 - Lider av det samme som de fleste andre, men får for å klare å score med en Viking som gjør sitt beste for å ødelegge for ham.

Matti 4 - Gjorde lite feil og var vel nødvendig bak der når han kom inn.
Bjørdal - For kort innhopp til karakter, gjorde vel ikke store feil men er et tegn i tiden at vi begynner med den desperate 3-midtstoppere-returen til Perry-dagene (vrinsk).

Kåre 2 - Må bli bedre på å gjøre grep fra sidelinja når det ikke fungerer.

Viking-supporterne 1 - Ønsker å ta opp kampen med Tromsø og Haugesund for å bli sett på som mest sutrete. Greit at vi av og til hater molde litt, men det er alltid 99% støtte for eget lag - hjemmelagets supportere i går brukte 40% av tiden på å pipe på ALT som gikk mot hjemmelaget.

Kommentator 2 - I første omgang var det forfriskende å slippe "ekspertkommentator", men i takt med at frustrasjonen over RBK økte, ble Fredheim mer og mer slitsomt negativ. Greit at Mike kanskje tok i litt, men når kommentator mener at taklingen ikke er noe å pipe for i det kapteinen vår vrir seg i smerte så burde han prøve å bli taklet sånn selv, så kanskje han skifter mening.

Meg selv 1 - Det tok såpass på å se en så dårlig kamp at jeg fikk skikkelig skallebank (mulig påska ellers hadde innflytelse).

Denne børsen 2 - Rom for forbedring, kun andre forsøk fra min side.

Last edited by OrionPax on 18.04.2017 10:17; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 18.04.2017 09:13    Post subject: Reply with quote

JanneB: Det er nok kanskje den dårligste kampen under Kåre, men jeg klarer ikke helt å skylde på Kåre for den. Det var Hoftun all the way, med en stall som så ut som den hadde krabbet ut av en togulykke.
Henri
Legende

PostPosted: 18.04.2017 09:34    Post subject: Reply with quote

VG gir 6 til Gersbach og 3 til Mike Jensen. Very Happy
Back to top
dembaba
Senior

PostPosted: 18.04.2017 09:35    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke huske å ha sett dårligere tall under Kåre hvertfall:

Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 09:36    Post subject: Reply with quote

Legendarisk av VG, 6 til GB???

@Dembaba: da har du ikke sett kamper så lenge..
Nevnte Stabækkamp var MYE verre... Spesielt førsteomgangen syntes jeg huske var til å grine av.
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 09:48    Post subject: Reply with quote

Kwesi Appiah er kritisk til Mike sin oppførsel i gårsdagens kamp:

"– Den fyren skriker mot dommeren hver gang noen rører han. Han kaster seg, skriker i alle dueller og går inn for å få frispark. Det er pinlig.

– Det er skuffende å se en profesjonell spiller gjøre noe slikt. Jeg hadde forventet en annen oppførsel fra en kaptein på en så stor klubb, forteller spilleren som er på lån fra Crystal Palace frem til sommeren.
"

Min først tanke er at han umulig kan ha sett særlig mange profesjonelle spillere ute i de store ligaene i Italia, Spania osv. Det er jo det de gjør. De tjener jo store penger på å rulle ti ganger rundt på matta og spille skadeskutt så fort en motspiller pirker de på leggen.
Back to top
elaberg
Senior

PostPosted: 18.04.2017 10:04    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Mer moro å lage børs når frustrasjonen velter over i dagen derpå.

Skjelvik 4 - Gjorde ingen store Skjelvik'er i går, men tydelig at fi er klar over hans begrensninger og setter press på når han har ballen.

Einaste eg kjem på er at han tapte duellen mot Bringaker som heada i stolpen. Der var ikkje Skjelvik påskrudd i det heiletatt.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 18.04.2017 10:09    Post subject: Reply with quote

Stemmer vel det, elaberg, det hadde jeg nok fortrengt. Det var nok hjerteattack-øyeblikk til at noen gikk i glemmeboka.

Egentlig helt hinsides at vi ikke slapp inn mål i denne kampen.
ErikPerik
Senior

PostPosted: 18.04.2017 10:10    Post subject: Reply with quote

@ attaboy

Bendtner får 2 poeng. Banens verste.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.04.2017 10:25    Post subject: Reply with quote

Prestasjonen i andre omgang er skrekkelig, og jeg tror det skyldes at gutta blir livredde for å ikke vinne kampen, igjen (vi så nøyaktig det samme mot Molde). Det er kanskje en sånn tittelforsvarer-sykdom, og ikke veldig uvanlig, men det er faktisk trenerteamets ansvar å holde gutta fokuserte på oppgavene sine, og ikke på resultat og styrkeforhold mellom lagene.

Jeg synes faktisk ikke det er så mye galt med jobbinga, virker som innsatsen er til stede, men det er noe litt passivt og ikke helt på hugget der - Viking-spillerne starter konsekvent løpene sine to tideler før, mens Rosenborg-spillerne ser litt ut til å håpe at overgangene skal komme av seg selv. Jensen, som vanligvis er flink til å stå på beina og få med seg ballen, var plutselig så veldig interessert i å få frispark på vei fremover, og det oppspillet på Bendtner har på rekordtid blitt en sovepute som gjør at spillerne verken løper seg fri eller kommer etter. Det er ganske fascinerende at indreløpere og kanter konstant står for høyt til å kunne spilles opp av de bakre fem, men samtidig klarer å være milevis unna nedfallsfrukten av Bendtner-duellene.

Jeg synes faktisk Konradsen i første omgang viste prov til å ha tatt steg i det oppbyggende spillet - han var mye flinkere til å droppe ned dypt og være spillbar for midtstopperne - men det hjelper så lite når vi har en aldeles elementær guttelagsfeil i laget: vi står med noe så enormt mye strekk, i en 5-0-5-formasjon i det oppbyggende spillet, og har heller ikke tekniske ferdigheter i de bakerste 5 til å 'vinne' tyskeren og spille oss fri 5 mot 3 på egen halvdel. Hadde vi spilt mot Barcelona i stedet for Viking, så hadde vi tapt 15-0 med den strategien. Vi står til og med med for mye strekk når vi blir presset bakpå, utrolig nok.

Det begynner å snike seg inn en uønsket liten magefølelse nå på at laget kan behøve noen nye impulser og standarder på trenersiden. Det er en litt vond tanke, fordi jeg aller helst vil at Kåre (og Erik) skal lykkes med å utvikle seg i takt med laget, og få ordentlig kontinuitet og langsiktighet, men jeg sliter ærlig talt med å se at det finnes noen form for spillemessig struktur som spillerne skal leve opp til. Enten det, eller så føler ikke spillerne at de er nødt til å gjøre som Kåre sier, og det er i så fall et like stort problem. Det vi har er en sammensveiset og (på norsk nivå) sterk treningsgruppe med særdeles god treningskultur, men jeg tror ikke det skulle rare taktikeren til for å heve nivået vårt flere hakk i forskjellige kampsituasjoner. Når man ser på hvilke åpenbare grep han kan gjøre med stallen sin, så er det noen merkelige kombinasjoner, blant annet knyttet til valg av midtstoppere kontra kampplan, reaksjoner på de prestasjonene som vises, og valg av kantspillere når man ønsker å ligge kompakt på slutten. Mange har etterlyst en Bjørn Hansen-type som assistent: jeg tror det er best case scenario. Aller helt skulle man hatt en Nils Arne Eggen-type med sosial angst som hindrer alle ambisjoner som hovedtrener, for jeg vil veldig nødig miste de treningseffektene Kåre har med seg inn. Klubbens fysiske trener er jo ingen garantist for kontinuitet i denne treningsfilosofien, for å si det mildt.

For øvrig: Viking var ikke gode i går. De var energiske og hardtarbeidende, men jeg kan godt forstå at de sliter, for et godt RBK-lag hadde drept den kampen tidlig i første omgang. Enorme rom hele tiden.

Børs:

Hansen BB 7 - Holder på å bli syndebukk med en fryktelig klønete retur, ender opp som helten med to viktige redninger. Matchvinner.

Hedenstad 5 - Den eneste i backrekka med ønskede tekniske ferdigheter, men kommer ikke ordentlig med offensivt, og er litt på etterskudd defensivt mot Adegbenro.

Reginiussen 6 - Står fram og kriger, kaptein i forsvaret. Et par markeringssvikt fører til store sjanser imot.

Skjelvik 6 - Virker som de nye beinprotesene fungerer veldig fint, er nå stabilt god med ball og leverer guddommelige langpasninger. Blir tatt på fysikken et par ganger når kampbildet blir lite ideelt, og burde nok blitt flyttet til back.

Gersbach 3 - Han må enten få tydeligere pasningsalternativer eller mer lov til å feile, for nå blir det veldig pinglete og safe alt sammen. Brukes for lite offensivt. Sliter med kantspilleren sin.

Jensen 5 - Veldig irritert og defensiv opptreden etter hvert i kampen, lite konstruktiv med ball, og begynner å tape nøkkeldueller i forsøk på å få frispark. Men stort pluss for ultradeilig assist.

Konradsen 4 - Bra første halvdel av første omgang, når han klarer å løpe seg fri fra presset. Stresset med en gang rommene blir mindre, og da kommer pasningsfeilene. Klarer ikke ta ordentlig tak i ball.

Midtsjø 5 - Noen flotte involveringer med stor intensitet, men lange perioder virrende i ingenmannsland. Bør bli mer direkte på siste tredel.

Helland 5 - Startet godt, men falt litt tilbake i urytmen etter hvert. Burde ha blitt byttet mye tidligere. men har noe på gang nå. Pluss for nydelig mål.

Bendtner 4 - Svak kamp, taper for mange dueller selv om arbeidsbetingelsene er dårlige, og mister ball litt uinspirert ganske ofte. Så lite giftig ut. Fin gestikulering og som vanlig noen detaljer på CL-nivå.

Jevtovic 3 - Har tydeligvis fått blod på tann, og det gjorde ham til en one-trick pony mot et bedre forberedt Viking. Må utfordre eller spille på utsiden også, for på innsiden stod det 3 spillere hver gang.

Vilhjalmsson - Inn for å roe ned midtbanen, klarte det bare delvis.

Bjørdal - Innpå aaaaaaaaaaaaalt for seint i et kampbilde som skrek etter å bruke den fysisk sterkeste spilleren vår.

Kåre 1 - Hvis man skal bedømme trener(teamet) etter hvordan kampplan, laguttak, motivering og tilpassing underveis fungerte, så tror jeg rett og slett default-laglista sammen med yucca-palmen hjemme i stua mi kunne ha samarbeidet seg til samme prestasjon.
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 18.04.2017 10:45    Post subject: Reply with quote

bendtner på Instagram:

bendtner14: Winning is winning. On to the next one

Kunne ikke vært mer enig
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.04.2017 10:56    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig med deg angående trenerteamet, Zaphod. Jeg tror imidlertid at å få inn en assistent med god fotballfaglig kompetanse og evne til å lære bort denne er mye lettere og mer prekært enn å bytte Brutter'n. Jeg sitter dessverre med en følelse av at Hoftun gjør lite annet enn å flytte kjegler, og at han fortsatt er i rollen delvis på kameratkvote, delvis for å holde ro i båten etter "sparkinga" fra SD-rollen. Dette er da som sagt bare min oppfattelse.

Jeg har hørt at Ingebrigtsen er veldig tydelig som leder, og han har åpenbart også det joviale og trivelige aspektet. Som sjef på det sosiale plan er han nok meget dyktig. Men jeg tror også han bør flankes av en ditto god taktisk faglig ressurs som har stålkontroll på organisering og er sjef ved tavla. Jeg tror rett og slett ikke dagens trenerpar utfyller hverandre godt nok, og det er veldig enkelt å peke ut hvem som (eventuelt) bør skiftes først.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.04.2017 11:13    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg er enig i dette, selvfølgelig - det jeg ønsker å beholde er det stort sett Kåre som står for, det er i alle fall mitt inntrykk.

Men jeg lurer litt på om det vil være nok, om Kåre fortsatt har den nødvendige autoriteten til å ta steget ut av kompisrollen når det trengs og fortelle også stjernespillerne sine hvor skapet skal stå. Det har jeg savnet fra dag 1, evnen til å la dårlig innsats få konsekvenser for status på førstelaget, og nå begynner det å bli i overkant mange som har vært ubestridte som førstevalg lenge, og ikke trenger å bevise noe for å få spille alle viktige kamper.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 11:58    Post subject: Reply with quote

Fikk vel ny trener inn mot A-laget nylig. Klarer såklart å glemme navnet, men vedkommende har bakgrunn fra arbeid med juniorene og regnes som svært sterk fotballfaglig.
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 12:02    Post subject: Reply with quote

VG presterer å gi Jensen 3, jevtovic 4 og Konradsen 5?!?
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 12:04    Post subject: Reply with quote

Skremmende å se hvor lavt bunnivå vi har. Det har vel vært vår styrke de siste to sesongene, et bunnivå som er midt på treet.
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 12:08    Post subject: Reply with quote

børsfasit:

Hansen 9

hedenstad 3
reginiussen 6
sjelvik 4
gersbach 3

jensen 3
konrad4ever 2
midtsjø 4

helland 5
bendnter 2
jevtovic 3
LarsG
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 13:19    Post subject: Reply with quote

Ser ut som en del her skryter av Skjelvik og Reginiussen. Jeg synes Reginiussen har vært god så langt i år, Skjelvik helt OK. Jeg fikk bare med meg andreomgangen i går, men der tapte vi alt som var av luftdueller i egen sekstenmeter og hele forsvaret skrek etter en sterk duellstopper. Synes det er åpenbart at luftstyrken vår med Skjelvik og Reginiussen er for svak mot enkelte lag. Synes Bjørdal kan få mer spilletid, han har imponert meg i sine innhopp i år og i går også kom han inn og var "no nonsense" og fikk avlastet noe av trykket.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 13:35    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re er gull som trener. Men vi trenger en kampleder, en strateg, en taktiker.....eller manager som det heter i England.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 18.04.2017 13:42    Post subject: Reply with quote

Ikke faen at vi ska ha en mænetsjer i Rosenborg. Men det var kanskje ikke det du mente heller.
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 18.04.2017 13:45    Post subject: Reply with quote

Ikke nødvendigvis nei, men jeg kunne tenkt meg å sett Kåre i Hoftuns rolle, og en ny sjef. Som kan ta oss ut i Europa.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
Page 17 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb