| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SeG Veteran
|
Posted: 05.04.2017 23:53 Post subject: |
|
|
Bare sørg for noe tannpuss mellom spyinga så er det innafor  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 05.04.2017 23:57 Post subject: |
|
|
| Brødsmula wrote: | For en patetisk signering.
Kommer til å bli tidenes flopp. |
Bendtner 2 - 0 Brødsmula
At SIB landet denne signeringen er eventyrlig. Finnes det noen dansk sentral midtbanespiller på samme nivå som Ole S som trenger å få en dytt på karrieren? Tips sendes sportsjæfen@rbk.no med Cc til Bigchief-tshirt@afjord.no
Bm. KÃ¥lrabi |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 05.04.2017 23:58 Post subject: |
|
|
| Vi kan jo prøve oss på Højbjerg. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 06.04.2017 00:06 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Jeg blir nesten like flau over hvor elendig vi og ligaen er som jeg blir glad over at vi har Bendtner på laget. Han bare understreker alt. |
Mannen har 136 kamper for Arsenal, 33 champions league-kamper og 74 landskamper. Og han er 29 år gammel.
Han er topp internasjonal klasse i riktige miljøet og tror ikke vi skal være for bekymra for at tidlig april sesongstarten gjør at ligaen og laget er elendig. Sett mye søppelfotball i PL også. |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 06.04.2017 00:15 Post subject: |
|
|
Helland sier Bendtner jubla som en galning når Vilhjalmsson scora kampens første mål. Skulle noen sitte på en video av det kunne jeg gjerne tenkt meg å se
http://www.dagbladet.no/s...t/67464364 |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 06.04.2017 00:18 Post subject: |
|
|
- Er det fett å være Nicklas Bendtner i Norge?
- Det er fett å være Nicklas Bendtner alle steder.
 _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 06.04.2017 07:29 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | LORD
Brukte nesten en måned på å venne meg til tanken, men det er altså ingen fantasifortelling, Nicklas Bendtner spiller på Rosenborg, scorer for Rosenborg og trives i Rosenborg!
Hvis du tenker på disse tre tingene hver morgen er det en lek å stå opp. |
Ja, det der kan jeg skrive under på! Dette gir et smil om munnen og i tillegg til å stå opp tidligere og mer energi i det daglige så er det gøy å ta seg selv i å plutselig strekke begge hendene i været med knyttede never og feire Bendtners ankomst. Dette skjer noen ganger i uken, gjerne på offentlig sted blant folk. Noen spørsmål forekommer fra tid til annen, men mine nærmeste bare spør om det er Bendtner igjen.
For en fantastisk tid. Bare synd laget spiller så rævva førsteomganger. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 06.04.2017 08:27 Post subject: |
|
|
"Crush On Bendtner"
My feets were flyin' down the street just the other night
When a Hong Kong special pulled up at the light
What was inside, man, was just c'est magnifique
I wanted to hold the bumper and let Bendtner drag me down the street.
Ooh, ooh I gotta crush on Bendtner
Ooh, ooh I gotta crush on Bendtner tonight
Sometimes I spot a little stranger standing 'cross the room
My brain takes a vacation just to give my heart more room
For one kiss, darling I swear everything I would give
Cause you're a walking, talking reason to live
Ooh, ooh I gotta crush on Bendnter
Ooh, ooh I gotta crush on Bendnter
Well now Bendtner might be the talk of high society
Bendtner probably got a lousy personality
Bendtner might be a heiress to Rockefeller
Bendtner might be a waitress or a bank teller
Bendtner makes the Venus de Milo look like she's got no style
Bendtner makes Sheena of the Jungle look meek and mild
I need a quick shot, Doc, knock me off my feet
Cause I'll be minding my own business walking down the street... watchout !
(En lettere omskriving av "Crush On You" - Bruce Springsteen)
Last edited by hellvikrunner on 06.04.2017 08:34; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 06.04.2017 08:30 Post subject: |
|
|
Jeeezez, så mye søppel Morten P lirer av seg...
Hele artikkelen er gjennomsyret av mindreverdighetskomplekser.
http://www.dagbladet.no/s...n/67464072
| Quote: | Det er en direkte fornærmelse fra en svenske til en annen. For inntil videre, selv om Joacim Jonsson la inn garderingen Eliteserie-sammenheng, bør ikke Nicklas Bendtner en gang nevnes i samme setning som Zlatan.
Det er en grunn til at Bendtner kom fra Nottingham Forest til A/S Steinrøysa, mens Zlatan Ibrahimovic herjer for Manchester United i Premier League. |
|
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 06.04.2017 08:46 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner jeg sitter igjen med en flau smak i munnen av å tenke på den prestasjonen laget viste i går. Bendtner sitter på benken fra start, før han blir satt inn, gjør ett løp ingen andre eliteseriespillere gjør, og pang - goal. Bendtner gjør at Eliteserien og Rosenborg blir vist i Danmark. I tillegg kan svenskene se norsk fotball.
Det er helt fantastisk at vi har Bendtner, men de prestasjonene som blir gjort på banen i Eliteserien kan umulig være særlig bra for norsk fotball omdømme. Elendigheten blir brettet ut for alle i hele Norden.
Det setter i alle fall ting i perspektiv at en forhatt Championship-spiller herjer i Eliteserien.
Bra for oss, ganske pinlig for Eliteserien. |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 06.04.2017 09:08 Post subject: |
|
|
| Hadde Bendtner signert for Vålerengen derimot, så hadde Morten P og hovedstadspressen geniforklart ham etter to kamper og to mål. Det hadde vært The Second Coming. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 06.04.2017 09:13 Post subject: |
|
|
Enig. Skandinavisk presse følger med oss som aldri før, og vi har spilt de to dårligste kampene siden Janne Jønsson-tiden. Det har vært fryktelige scener i begge to, foruten en omgang mot Brann.
Og de Morten-p greiene der er noe av det pinligste jeg har lest noengang. Skjønner faen ikke hva han vil. Kroken-nivå! |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 06.04.2017 09:16 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | | Enig. Skandinavisk presse følger med oss som aldri før, og vi har spilt de to dårligste kampene siden Janne Jønsson-tiden.! |
Der har vi grunnen. Gutta har prestasjonsangst. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.04.2017 09:56 Post subject: |
|
|
Vi får la Morten P få rett i at han ikke er Zlatan. Men det kan man si om alle spisser i verden unntatt noen få.
Bendtner er likevel i en annen klasse enn andre spisser i eliteserien. Det er så vill forskjell at jeg ikke har ord. Og ennå har vi ikke sett en mer enn 50 prosent matchfit Bendtner, maks.
Allerede i høst er Zlatan og Bendtner i samme solsystem, selv om kanskje svensken er ute på Uranus eller Neptun.
Last edited by kristobal on 06.04.2017 09:56; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 06.04.2017 09:56 Post subject: |
|
|
Var i Sandefjord i går og ble mektig imponert av Bendtner. Han driver en annen idrett enn de andre gutta på laget.
På slutten da han la en utsøkt 15-meterspasning på brystet til Vilhjalmsson lot han virkelig beina snakke: "Se her Willmann, her legger jeg en ball på brystet ditt, ikke for hard men slik at den på grunn av tyngdekraften faller ned på foten din. Alt du har å gjøre er å sette den i mål!" Perfekt pasning fra Bendtner, tilpasset Vilhjalmssons ferdighetsnivå. Det eneste som manglet var at Vilhjalmsson satte den i mål.
Bendtner spiller veldig direkte og demper ofte i samme bevegelse som han sender ballen videre. Jeg husker jeg så Steffen for oss på Ullevål mot VIF. Han imponerte da, men jeg mener at Bendtner har enda større potensiale.
Jeg ble nesten flau da jeg så nivået på spillet i går, sammenliknet med det Bendtner viste. Heldigvis var det glimt av kvalitet i det RBK presterte. Særlig tredjemålet var utsøkt. Tredje siste pasningen fra Mike til Hedenstad var fantastisk. Den ballen hadde en perfekt skru og gled nedover langs linja, mens Hedenstad fikk en grei jobb med å forsere etter at Helland hadde dratt med seg et par forsvarere innover i banen.
Håper Bendtner la merke til dette og fattet et lite håp. Jeg gjorde i hvertfall det, men vel og merke bare på Rosenborgs vegne.
Resten av lagene er fortsatt egnet til å bli flaue av. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 06.04.2017 10:06 Post subject: |
|
|
| Morten P wrote: | | ... bør ikke Nicklas Bendtner en gang nevnes i samme setning som Zlatan |
Ganske lavmål-poeng, men du gjorde det nettopp selv, jævla vattnisse.
Det eneste poenget jeg ser her er at om så lorden skulle holde snittet på ett mål pr. kamp, så blir det vanskelig å holde følge med de idiotiske utsagnene til Morten P og tåkefyrstekollega Esten O. Hvis disse i det hele tatt er interessert i at norsk fotball skal være av en viss kvalitet kan de være glade for at vi har fått en verdenskjent spiss til en klubb i Elite/Serien, istedenfor å stange seg fast i det faktum at det faktisk finnes spillere som er enda litt bedre i verden.
JA. Vi vet det. Det var et sjokk at Bendtner kom hit i en alder av 29. Slutt å klage! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 06.04.2017 10:07 Post subject: |
|
|
Mye av den opplevde kvalitetsforskjellen med Bendtner dreier seg rett og slett om at han er en ordentlig spiss på høyt nivå, med de bevegelsene og vurderingene det fører med seg. Det er akkurat samme opplevelsen som å se Prica i første treningskamp - det var ikke alt som satt like godt, men det lå noe i bevegelsesmønster og timing som fortalte at dette var en godt skolert spiss som hadde et høyt nivå inne.
Bendtner er selvfølgelig en helt annen dimensjon når man snakker om potensialet, isolert sett. Han har selvfølgelig også større potensial enn Steffen Iversen, selv om de er noenlunde sammenlignbare som typer - om vi noen gang får se dette i Rosenborg-trøye er en helt annen sak.
Men det skal ikke veldig mye service eller formheving til før han putter en per kamp i snitt for oss, Carew-style, det kan vel alle se. Selv uten den nåværende uttellingen på 100%. Med tre avslutninger per kamp går nok fort en ball i kassa, og det burde være innenfor rekkevidde og vel så det. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.04.2017 10:26 Post subject: |
|
|
Morten P velger (som vanlig) å plukke poeng han kan bruke, uavhengig av hvor gode eller riktige de er.
Jeg er ikke akkurat brevvenn med Joachim Jonsson, men jeg forstår poenget hans her. Det at han skriver "i Eliteseriesammenheng" er ikke en gardering; det er langt på vei hovedpoenget hans. Selvfølgelig mener ikke Jonsson at nivået er 1:1, men situasjonen har mange likheter. Hverken Zlatan eller Bendtner er de som løper mest, tar de tyngste defensive returløpene, eller går inn i historiebøkene som arbeidhester, men begge har en kvalitet i hver touch og bevegelse, og et nærvær og fotballintelligens som gjør at de herjer i sine respektive ligaer på tross av klare mangler innenfor den oppofrende totalfotballen.
At vi har "Eliteseriens Zlatan" betyr ikke at Bendtner hadde herjet like mye i Manchester United, akkurat som kallenavnet "Mjøsas Beckham" ikke innbefatter evner som ikonisk ballfordeler og dødballfot i samme klubb.
Snakk om å konstruere diskusjoner. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.04.2017 10:29 Post subject: |
|
|
| Virker som Morten P har en kvote han må fylle opp hos Dagbladet. Storm i shotteglass. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.04.2017 11:08 Post subject: |
|
|
| LanoX wrote: | | blir den samme følelsen som når du viser frem den nye dama di på fest for første gang, hun blir dritings og begynner å spy og drite på seg men du ender opp med pulings allikevel. |
Grenser for hva debattantene trenger å dele av privatlivet sitt.
| kristobal wrote: | | Vi får la Morten P få rett i at han ikke er Zlatan. Men det kan man si om alle spisser i verden unntatt noen få. |
Ja, faktisk alle unntatt én? _________________ Embrace science - resist ignorance
Last edited by haavarl on 06.04.2017 11:16; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 06.04.2017 11:23 Post subject: |
|
|
| Morten P har da likevel rett i hovedpoenget sitt, det var selvfølgelig som forventet at han startet på benken i denne kampen. Men så ville nok Mourinho vært forsiktig med Zlatan også, hvis han var i rusten kampform og det kom tre tette kamper. Hvem som er verst av Jonsson og Morten P gidder jeg ikke å ha noen mening om, idioter begge to og leser dem kun hvis de har skapt en diskusjon her inne først. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 06.04.2017 11:26 Post subject: |
|
|
| Hvorfor gidder dere å lese hva Morten P skriver? Jeg har ikke lest artikkelen dere diskuterer og skal heller ikke gjøre det. Godt råd, ikke bruk tid på han. Alt han skriver er 100% bullshit uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Dansken Junior
|
Posted: 06.04.2017 11:32 Post subject: |
|
|
Det glæder mig at se at Bendtner præstere som jeg forventede da jeg entrerede denne tråd i forbindelse med at det blev offentliggjort at Bendtner skiftede til Rosenborg. At nogle folk rundt omkring er overrasket over at Bendtner fra dag 1 er i stand til at præstere skyldes at de har været for dovne i deres research. Mange har bare set på det sidste 3 år og konkluderet at han stort set ikke har scoret mål.
Men statistik fortæller heldigvis ikke alt, de ydre omstændigheder (langt fra altid selvforskyldt) har i alt for stor grad uheldigvis været med til at præge Bendtners målbare præstationer hvor antal scoret mål, er er det mest åbenlyse parameter når man skal vurdere en angriber.
Fra mit synspunkt som Dansker ærgrer der mig en smule at han nød til at gå så langt ned i niveau for at finde det han mangler. Og det er bestemt ikke for at fornærme jer herinde, min pointe er blot at Bendtner nok meget hurtigt vil være i en form der overmatcher eliteserien i sådan en grad at han ville passe meget bedre ind på et holde i en af de store ligaer. Men når det er sagt, så glæder det mig virkelig at se Bendtner i en klub der kan give ham lige præcis det han har brug for en klub og fans der bakker ham 100% op og giver ham den modtagelse han har fortjent, og forhåbentlig vis så kan han tage skridtet videre om et års tid, og finde en klub der spiller i en liga der også matcher ham på det sportslige plan.
Jeg har det med Bendtner som jeg også har det Pato (ja jeg er AC Milan fan) det gør ondt at se fantastiske talenter gå til spilde.
Holder Bendtner sig skadesfri så har jeg svært ved at tro på at han ikke skulle score mindst 20/25 mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 06.04.2017 11:42 Post subject: |
|
|
Kloke ord. Skjønner at du ergrer deg over at han spiller på et så lavt nivå, men det er uansett vesentlig bedre å spille på seg selvtillit her et års tid, enn å varme benk/ikke levere varene i Nottingham. Det må gjøre enda mer vondt!
Fotball er selvtillit, flyt og alt det der. Det gjelder for lag og det gjelder individuelt, og er ekstra viktig for en spiss som alltid måles i sluttprodukt. Holder han seg skadefri og ikke lar seg friste av halvgode tilbud i sommer, så går dette mot 25-30 mål i eliteserien. Da hopper han nok inn midt i sesongen i en solid klubb i europa og alle parter er fornøyde. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
|