| View previous topic :: View next topic |
| Hvem spilte best? |
| Hansen |
|
1% |
[ 3 ] |
| Hedenstad |
|
1% |
[ 2 ] |
| Reginiussen |
|
36% |
[ 58 ] |
| Rasmussen |
|
30% |
[ 48 ] |
| Gersbach |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
5% |
[ 9 ] |
| Konradsen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Midtsjø |
|
13% |
[ 21 ] |
| Jevtovic |
|
1% |
[ 2 ] |
| Vilhjalmsson |
|
8% |
[ 13 ] |
| Bakenga |
|
0% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 159 |
|
| Author |
Message |
PerO Veteran
|
Posted: 06.04.2017 10:08 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Det håper virkelig ikke jeg. for det er da de viktige kampene spilles. Skal vi ha en formdupp så kan den komme i mai, gjerne rundt 21. mai, har ingen ting å si bare den kommer før juni. |
Retta den for deg  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 06.04.2017 10:22 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Det håper virkelig ikke jeg. for det er da de viktige kampene spilles. Skal vi ha en formdupp så kan den komme i mai, gjerne rundt 16. mai, har ingen ting å si bare den kommer før juni. |
Under Eggen var April som regel en write-off. Mens det gode spillet kom som regel i mai. Var det i 1997 vi hadde 15-1 i målforskjell på tre kamper i mai? |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 06.04.2017 10:22 Post subject: |
|
|
Litt enig..Formen vår har vært bedre på samme tid i fjor,Så håpet er at formen kommer senere på høsten i år.
Siste årene spilte vi champanje fotball på våren..Men håper det er en grunn til at vi ikke ser det nå,at formen kommer etterhvert. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 06.04.2017 10:37 Post subject: |
|
|
| Klaginha og sytinga ha pågått siden Brann, d va i mars. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 06.04.2017 10:56 Post subject: |
|
|
Hansen 5 - Hadde én god involvering, ellers ingenting å gjøre. Gode igangsettinger med hendene, men hva er skjedd med beina? Pælmer ballen på måfå, både i går og mot Odd.
Hedenstad 5 - Trygg og god med ball, med unntak av én hjerneblødning. Bidrar ikke så mye offensivt (ok, en assist, da.)
Rasmussen 7 BB - Stopper alt som kommer og utviser en stoisk ro med ballen. Bør drilles som førstevalg. Ville fått karakteren 8 om motstanden ikke hadde vært så krøbel.
Reginiussen 7 - Jevngod med Rasmussen. Virker å være tilbake på et høyere nivå enn han var i fjor, men vi får se hvordan det går når motstanden blir bedre.
Gersbach 6 - Mye bedre takter i dag. Kommer på overlapp, men det blir ikke så mye uttelling ennå.
Jensen 7 - Er som vanlig overalt på midten. Mikser brillianse, eleganse og nonchalanse. Vi snakker ofte om "ferdigscorede" mål, men den pasningen til Midtsjø før 1-0 var ferdigassistert.
Konradsen 5 - Strør pasninger som en ekte ballsentral, dessverre ofte med feil adresse. Gull verdt å ha en som kan vinne dueller i motstanderens boks på corner, sjøl om det i dag ikke ga uttelling. Synes dog ikke han er så krise som mange vil ha det til.
Midtsjø 6 - Vil ha flere målpoeng i år, og da er det helt riktig å servere Villmannen heller enn å gå for skudd sjøl som en kunne latt seg friste til. Mye driv, men også mye klæbb.
Bakenga 4 - Kunne hatt mål etter 2 minutter, burde hatt mål etter 44 minutter. Ellers usynlig.
Vilhjalmsson 6 - Vinner alle dueller han går inn i. Kriger helt vanvittig, og scorer også et deilig mål. Burde hatt et til.
Jevtovic 5 - Gjør mye rart, men når en av tingene han gjør er å lage målpoeng så holder det for min del.
Bendtner 6 - Scorer, og burde hatt assist til Villmann. Bruker akkurat de kreftene han trenger å bruke. Kommer inn 3 minutter for sent til å få børspoeng, men her har du en sekser av meg, Lord.
Helland - Scorer et pent mål, men hadde han i stedet servert Jevtovic, så hadde det vært mer fordelaktig for Fantasy-laget mitt.
Elba - Kjipt
Rekdal - Etter å ha vist tendenser til nøytralitet, gikk han fullstendig på trynet i går. Lyger om at RBK-spillerne ville flokket seg rundt dommeren(!) dersom det var de som fikk det (korrekte) røde kortet, og vil ha Hedenstad utvist for å nappe litt i en spiller på 30 meter når to forsvarere har mulighet til å avskjære spilleren. Blir forsøkt satt på plass av Hulsker og Eriksen. Har fortsatt ikke kommet over Pelu-saken (som ikke engang angikk ham?) _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 06.04.2017 11:15 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | JB wrote: | Man må nesten stille seg spørsmålet.
Var gutta i det hele tatt mentalt påskrudd mot Sandefjord, eller var hodet innstillt på moillekampen allerede? Gutta på banen virka veldig ukonsentrerte, og som om sandefjordkampen kun skulle være en transportetappe på veien videre.
Dette spillet holder i alle fall ikke på lørdag mot solskjær & co. Da må alle være 100% skjerpa, ellers ryker vi.. |
Snakk om å opphase et moldelag som senest igår ble tidvis rundspilt av Lillestrøm... |
Man kan like det, eller ikke KitWalker. Samma korr ræva moille er, har den en egen evne til å mobilisere ekstra, å fyrer seg opp når dem skal møte oss. Ja, vi banka livskiten utav dem i fjor, men fakta e at sunnyboy og smurfan har karra med seg 6 poeng på lik linje som oss. Vi har ikke akkurat glitra i spillet sjøl, så ja æ mener det må full skjerpings til på lørdag. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 06.04.2017 11:16 Post subject: |
|
|
Med forbehold om at du ikke kødder, kevinpieter: Vær så snill å fortell resten av verden hva du drikker. Hvem du ligger med. Hva du spiser. Hva som helst!
Ett sted må hemmeligheten ligge, for makan til positivitet og optimisme på tror jeg aldri jeg har sett |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 06.04.2017 11:28 Post subject: |
|
|
Prøver å bli en forumoriginal, og det er langt færre om beinet om å være forumets gladlaks enn forumets surpæt.
Ellers var jeg på Ullevaal på mandag og så to begredelige lag spille nitrist fotball, så det er vel så mye lettelse over at vi har de spillerene som vi har i den børsen. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 06.04.2017 14:12 Post subject: |
|
|
| iconbit wrote: |
Kan du finde en eneste dansker på nettet (bold.dk eller andet) som mener at der er et højt nivå i Superligaen? Der findes nærmest ingen danskere der mener dette. |
| Quote: | | jeg må sige jeg er dybt overrasket over hvor langsomt og dårligt niveauet er i Norge. Det var knap nok på niveau med den danske 1. Div. |
Det var vel denne quoten her som startet diskusjonen. Jeg antar da at vedkommende ikke synes nivået i første divisjon i Danmark er høyere enn i suppen, og om man da trekker tolkningen videre kan man forstå utsagnet som at det er divisjonsforskjeller mellom Superligaen og Eliteserien, og det er det ikke.
| Libra23 wrote: | | Tåbelighederne når så nye højder, når de selvsamme medier, går i "Breaking" over et skifte til den norske "Mesterliga". Skandinaviens trediebedste liga - den pæne måde at skrive dårligste! |
Fra kommentarfeltet til den øverste artikkelen som omhandler Bendtner og Rosenborg i ekstrabladet.dk. Jeg påstår ikke at dansker ser på Superligaen som premier League, men deres inntrykk av å ha en liga så betraktelig mye bedre enn den norske er provoserende. _________________ Perché hai tradotto questa frase?
Last edited by RbkUrge on 06.04.2017 14:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 06.04.2017 14:25 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | Prøver å bli en forumoriginal, og det er langt færre om beinet om å være forumets gladlaks enn forumets surpæt.
Ellers var jeg på Ullevaal på mandag og så to begredelige lag spille nitrist fotball, så det er vel så mye lettelse over at vi har de spillerene som vi har i den børsen. |
Det kommer du til å bli
Ellers så synes jeg Enga-Viking var en helt grei kamp så du kunne nok funnet verre kamper som eksempel. Kvalitetsmessig var gårsdagens kamp mye dårligere i mine øyne.
Steike jeg er glad kampene kommer tett nå, slik at disse to nitriste forestillingene vi har vært vitne til kan bli historie. Heldigvis er det håp, for vi viste jo glimt av gammel "storhet" for bare en drøy uke siden  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.04.2017 15:00 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | | Prøver å bli en forumoriginal, og det er langt færre om beinet om å være forumets gladlaks enn forumets surpæt. |
 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 06.04.2017 15:07 Post subject: |
|
|
@RbkUrge. Nej, danskerne mener at Superligaen er dårlig. Ja, en del danskere mener Eliteserien er endnu dårligere. De to ting er ikke det samme. Vis mig en dansker, der mener Superligaen holder højt nivå, tak!
Rosenborg betragtes som et bra lag, men ligaen gør ikke. De fleste danskere der spiller i Eliteserien (Kronborg, Ernemann, Brochmann, Gytkjær, Mortensen og så videre) betragtes som 1. divisionsspillere i Danmark. Francis Dickoh, David Nielsen og andre kommentatorer med Eliteserieerfaring taler ikke særlig godt om ligaen om det påvirker selvfølgelig også danskeres syn. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 06.04.2017 15:15 Post subject: |
|
|
Vi kan trøste oss med at vi holder det høyste nivået i Eliteserien allerede nå, tenk hvor morro det blir å se ES kamper når samtlige 11 klarer å behandle en ball samt finne hverandre  _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 06.04.2017 15:20 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | Litt enig..Formen vår har vært bedre på samme tid i fjor,Så håpet er at formen kommer senere på høsten i år.
Siste årene spilte vi champanje fotball på våren..Men håper det er en grunn til at vi ikke ser det nå,at formen kommer etterhvert. |
I fjor begynte vi ikke å spille champagne-fotball før ganske langt ut i April. Og vi spilte på ingen måte champagnefotball over store perioder. Det var enkeltkamper, og da spesielt på Lerkendal, hvor vi spilte ordentlig bra. Brann, Viking og Lillestrøm hjemme, og ikke minst Tromsø borte var ordentlig gode kamper - før vi avsluttet vårsesongen med å parkere Molde etter en ganske god kamp. Innimellom dette spilte vi ganske halveis i mange kamper, og direkte dårlig i andre kamper, slik som i Sogndal og Haugesund. Vi var selvfølgelig solide jevnt over, men vi var på ingen måte like overlegne som vi var på våren 2015.[/code] _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 06.04.2017 15:21 Post subject: |
|
|
Dansker har sett ned på norsk fotball siden Drillo. Ingenting kan endre deres syn. (Med mindre vi kommer til CL ) |
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 06.04.2017 15:39 Post subject: |
|
|
Noen som husker de to første seriekampene i fjor? Førsteomgangen mot Odd da var jo like ille som i år. De skjerpa seg litt etter pause da også, men ikke nok til å få inn et utligningsmål.
Den andre kampen, mot Strømsgodset, var også relativt traurig. Jeg husker jeg var bekymra for hvordan sesongen 2016 ville bli etter de to kampene.
| Fusion wrote: | Dansker har sett ned på norsk fotball siden Drillo. Ingenting kan endre deres syn. (Med mindre vi kommer til CL ) |
Nåvel. Drillo hadde nå holdt på en god stund da vi begynte å herje i Europa på slutten av nittitallet også. |
|
| Back to top |
|
 |
burreh Junior
|
Posted: 06.04.2017 15:43 Post subject: |
|
|
| Takk for at du setter ting i perspektiv. |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 06.04.2017 16:06 Post subject: |
|
|
| Fusion wrote: | Dansker har sett ned på norsk fotball siden Drillo. Ingenting kan endre deres syn. (Med mindre vi kommer til CL ) |
Drømmen er jo selvsagt å sende FCK på hue og rævva ut av CL playoffen foran fullsatt Lerkendal  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.04.2017 17:35 Post subject: |
|
|
| bigfoot wrote: | | Noen som husker de to første seriekampene i fjor? |
Jeg husker det, men som jeg har nevnt før her, synes jeg ikke vi har hatt et spesielt godt angrepsmønster siden prøvetiden til Kåre. Det vil garantert bli bedre utover i sesongen, men jeg er bekymret for at Kåre har kjørt seg fast i et sidespor etter å ha begynt å tenke på alt mulig annet.
Jeg vet ikke? |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 06.04.2017 20:40 Post subject: |
|
|
Oslo etterbørs:
Hansen 5
Hedenstad 6
Rasmussen 6
Reginiussen 7
Gersbach 5
Konradsen 4
Jensen 7
Midtsjø 6
Bakenga 5
Vilhjalmsson 6
Jevtovic 5
Bendtner 7 |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 06.04.2017 20:41 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Mikkelsen wrote: | | Da er 111 som har stemt på BB her på forumet uenige med deg. |
Du kan skrive de mest håpløse ting, men den her var faktisk litt fin. Ikke for meg riktignok. |
Det var 26096 som stemte MDG ved kommunevalget i Oslo i 2015 også. Jeg er uenig med hver eneste en av dem. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
VTB Proff

|
Posted: 07.04.2017 01:01 Post subject: |
|
|
| iconbit wrote: | | VTB wrote: | Nå gjengspeiler dette selvfølgelig ikke prestasjonene på banen, men det viser litt hvor "stor" denne opphausede Superligaen er. Utrolig hvor godt disse danskene tror om seg selv  |
Kan du finde en eneste dansker på nettet (bold.dk eller andet) som mener at der er et højt nivå i Superligaen? Der findes nærmest ingen danskere der mener dette.
Som du selv skriver genspejler tilskueretallene ikke præstationerne på banen, men hvorfor blander du så tingene sammen? Nordsjælland har det laveste tilskueretalsnit, men er samtidig det laget, der spiller på det højeste tekniske nivå i en ellers dårlig liga. |
Ja, behøvde ikke å lete veldig lenge for å finne et eksempel på det.
"Brugerkommentar fra Anders:
Hvordan er den Norske liga sammenligne med den danske Superliga ?
Svar fra Anders Berg:
Jeg vil mene, at den danske Superliga er et stykke bedre. Der er flere gode hold, der gør sig til. Og sammenligner man de ligaers formodede bedste mandskaber, Rosenborg og FC København, er der også her stor forskel.
Og måske er Brøndby også et bedre hold end Rosenborg. Det tekniske niveau virker generelt højre i Superligaen end i Tippeligaen."
Kilde: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/skandinavien/article6599479.ece
Vil ikke påstå det er så stor forskjell på RBK og FCK. Vi ble slått ut på bortemål sist vi møttes i tellende kamp, ellers har det vært noen treningskamper hvor FCK har vært sterkere, men vi slo de i år. Anser en kamp mot FCK som 50/50, og Brøndby tror jeg vi ville hatt større sjanse på å slå. Den danske journalisten påstår det er stor forskjell. Og det vil jeg påstå den generelle danske befolkningen mener også, noe som gjenspeiler seg både i aviser, kommentarfelt og danske supporterforum.
Blander inn tilskuertall på grunn av at om man leser danske nettaviser, kan det virke som en virkelig vakker fasade hvor den norske ligaen er potetbånn, Superligaen er en god del bedre (en slik generell ovenfra-og-ned-holdning fra Danmark) og at man kan tro det holdes høyt nivå på hver kamp foran fulle tribuner som lenger sør i Europa, når det i realiteten er få forskjeller, hvor den danske ligaen er mindre populær enn den norske sett opp mot tilskuertall. Den danske ligaen er i mine øyne like potet som den norske. _________________ To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok! |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 07.04.2017 08:26 Post subject: |
|
|
Ja, det mener de fleste danske journalister inklusiv David Nielsen (tidligere Strømsgodset) og Francis Dickoh (tidligere Lillestrøm) ligesom Solskjærs tidligere danske assistent Rene Skovdahl.
Men læs nu hvad jeg skriver! Dette var dette jeg bad om:
| iconbit wrote: | | @RbkUrge. Nej, danskerne mener at Superligaen er dårlig. Ja, en del danskere mener Eliteserien er endnu dårligere. De to ting er ikke det samme. Vis mig en dansker, der mener Superligaen holder højt nivå, tak! |
Suk, og du giver mig blot endnu et citat om, at Superligaen er relativt bedre end Eliteserien. |
|
| Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 07.04.2017 08:33 Post subject: |
|
|
| Brøndby bedre enn oss haha. Piss meg i øret. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 07.04.2017 08:40 Post subject: |
|
|
| Resultatene i Europa taler vel for seg selv, nivået i Danmark er en god del bedre, men bak FCK er det jevnt. Jeg er enig med danske eksperter om at det tekniske nivået er en del bedre i Danmark, men det spilles jo helt ulik type fotball. Spillestilen i Superligaen krever høyere teknisk nivå enn den mer direkte fotballen som spilles her. Det betyr ikke at nivået er så mye bedre, men det nok vanskelig for David Nielsen å ta godta da han romantiserer den fotballen som spilles der, men som ikke lykkes med denne stilen i godset selv om han hadde spille med svært høyt teknisk nivå. Til sammenligning har vel La Liga et høyere teknisk nivå enn Premier League, men PL er nok overall bedre enn La Liga. |
|
| Back to top |
|
 |
|