| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
robbie Veteran

|
Posted: 03.04.2017 14:14 Post subject: |
|
|
| Indreløper wrote: | | Måtte snu meg bort fra skjermen når det spørsmålet kom. |
Jeg hadde en helt lik reaksjon selv. Jeg skjemmes så mye på journalistens vegne at jeg møtte gjømme trynet.
Nå dagen etterpå klarer jeg ikke å komme over det. Hvorfor i alle dager fortsetter de med Northug-spørsmålene? Er det en egen strategi i VG?
Det smilet man ser på Bendtner etterpå, det er sånt smil man ubevist kommer med når man får en dårlig strektegning fra en tilbakestående gutt og må si noe diplomatisk for å ikke tråkke noen på tærne. |
|
| Back to top |
|
 |
Dansken Junior
|
Posted: 03.04.2017 14:26 Post subject: |
|
|
| Det er ret tydeligt at Bendtner er meget pressevant, og generelt er rigtig god til at håndtere pressen og deres til tider tåbelige spørgsmål. Jensen til gengæld trives klart bedst med at lade fødderne tale. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.04.2017 14:53 Post subject: |
|
|
Jensen er etter mitt skjønn det beste intervjuobjekt vi har i klubben. Holder seg alltid til saken, og besvarer omtrent alle spørsmål med til dels gode fotballfaglige analyser. Tror han er en fotballnerd som tenker fotball dag og natt, for han har det alltid helt klart hva som må gjøres annerledes om det lugger litt.
Tror ikke han liker å bli intervjuet så veldig godt, men han løser det meget bra. Aldri noe svada derfra. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 03.04.2017 15:24 Post subject: |
|
|
Jeg må si at Bendtner virkelig har imponert meg. Jeg hadde et drøss med fordommer basert på hans tidligere uttalelser og handlinger i tidligere klubber. Nå virker han 100% profesjonell og fokusert på det sportslige. Gang på gang får han de samme idiotiske spørsmålene som fokuserer på utenomsportslige saker - gang på gang svarer han høflig og presist. Han har virkelig gjort jobben sin - både på banen og utenfor banen - fortreffelig.  |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 03.04.2017 15:34 Post subject: |
|
|
Digget at han sa til reporteren noe i denne duren "Her spiller vi fotball, så da synes jeg vi skal holde oss til det temaet". Snakk om å sette noen på plass  |
|
| Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 03.04.2017 18:45 Post subject: |
|
|
Så akkurat intervjuet selv og måtte stikke innom her for å se om noen hadde reagert. Gud bedre så über cringe han VG-journalisten er.
Hadde vært "gøy" å se Mike Jensen få samme spørsmål. Vil tro Northug selv synes det er überkleint også. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 03.04.2017 19:33 Post subject: |
|
|
Tipper han syns han var skikkelig vittig.
Det er så døllt å se intervjuer mer spillere at det har jeg gitt opp. Liker ofte intervjuer med trenere, men der og blir det litt sånn:
-Hva må dere gjøre annerledes i andre omgang?
-Ja, nei, altså. Nå skal vi ut og trykke til i andre omgang.
-Hva skal til for å snu dette da?
-Vi må vinne andreballer. Utover det skal vi bare kjøre på.
-Ja, dere blir kanskje løpende litt imellom til tider?
-Ja vi blir løpende litt imellom ja, til tider, men nå handler det om å få litt presisjon i spillet og bli bedre på siste tredjedel.
-Hva sa du til spillerne i pausen?
-Jeg vil ha mer lengsel i øynene og lyskraft. BIM BAM Pjoooooo-zapp-zapp. LJUSKRAFT |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.04.2017 19:44 Post subject: |
|
|
| Tror han er ganske flau og at det er lenge til neste gang han drar en Northug til Bentner. Ligger ganske flatt på Twitter i dag, iallefall. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 03.04.2017 20:14 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Tror han er ganske flau og at det er lenge til neste gang han drar en Northug til Bentner. Ligger ganske flatt på Twitter i dag, iallefall. |
Link til twitter? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 03.04.2017 20:34 Post subject: |
|
|
@VGSindre på Twitter, RBKUrge  _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
£irik Proff

|
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.04.2017 21:47 Post subject: |
|
|
Herlig å se Bendtner i går. Sikkert nevnt her flere ganger men måten han vinner hver eneste duell i Zlatan stil er herlig å se.
I han så har RBK fått en mye bedre utgave av Søderlund og som i tillegg har brukbare ferdigheter med ballen i beina. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 03.04.2017 21:56 Post subject: |
|
|
I likhet med Zlatan er han også veldig bevegelig og gjør seg spiillbar og involvert over hele motstanderens banehalvdel.
Ble imponert i går. Så ut som en fyr som syns det var gøy å spille fotball! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.04.2017 22:09 Post subject: |
|
|
Mye mindre arbeidskapasitet enn Søder.
Men bytte? Helst ikke! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 03.04.2017 22:11 Post subject: |
|
|
Ble vel kåret til banens beste av publikum, og det hadde han sikkert blitt om han spilte elendig også. Synes han var et stykke fra å være best i går.
Teknikken satt ikke helt, og innsatsen som førsteforsvarer kunne vært bedre.
Det som derimot imponerte meg er hvordan Odd-spillerne flere ganger gikk opp i hodeduell med Bendtner, hvorpå Bendtner tar ned ballen med kassa(!) og spiller ballen videre.
Tror det blir utrolig bra når fotballformen kommer seg og samspillet med indreløpere og vinger bedres utover sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 03.04.2017 22:50 Post subject: |
|
|
Var helt sykt å se han plukke ned ball etter ball etter ball og vinne det som var av hodedueller. Langt råere enn også Søderlund på det området. Gytkjær i denne sammenhengen trengs vel ikke å nevnes. Plukker ned ballen samme faen hva motspillerne prøver seg på og sender ballen videre. Love it!  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.04.2017 23:00 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | Mye mindre arbeidskapasitet enn Søder.
|
Skaper nok minst like mye trøbbel for forsvaret til motstanderen, vil jeg tro. De vil ta han mye mer på alvor enn tilfellet var med Søder, som jevnt over var totalt ufarlig utenfor 16-meteren. Lord har egenskaper som gjør at han kan trekke ned og fungere som en 10'er, slik Steffen Iversen gjorde.
Må som bolge bare bli vant til å se en spiss som stort sett står i ro istedet for å gjøre den intense førsteforsvarjobben. Blir bra dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.04.2017 23:04 Post subject: |
|
|
| jubajuba wrote: | | Ble vel kåret til banens beste av publikum, og det hadde han sikkert blitt om han spilte elendig også. Synes han var et stykke fra å være best i går. |
Stemte på han som banens beste jeg også, så ikke direkte uenig - selv om det nesten sa seg selv at han ville få den på Lerkendal uansett hvordan kampen skulle utarte seg.
VG (Svea) kåret han forresten også til BB, og ga han 7 som eneste på banen, og på whoscoret.com, som er basert på kampstatistikk, fikk han høyest ranking med 8,2.
Hadde sett for meg at han skulle score hat-trick i går, men må likevel kunne si at debuten i Eliteserien gikk over all forventning. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 03.04.2017 23:23 Post subject: |
|
|
Bare for å rippe opp i Northug-fadesen til han VG-kisen en gang til. Jeg hadde lest om det her inne før jeg så det selv og trodde jeg var mentalt forberedt på hva som skulle komme.
Det var jeg ikke. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.04.2017 23:38 Post subject: |
|
|
Da jeg leste analog-Adressa i dag sto det i en artikkel at Bendtner sammenlignes med Ivers og Northug.
Min første tanke var at disse journalisten er det litt synd på. Og kanskje det er enda mer synd på de som har betalt for å bli servert sånn.
Så bladde jeg om. Der var det sportskommentator Kroksæther som dro Bendtner-Northug sammenligningen.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 03.04.2017 23:52 Post subject: |
|
|
| Nå er alt dette brød og sirkus, og Bendtner og Northug er to sikre leverandører av sirkus, så det er ikke så søkt som dere skal ha det til. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.04.2017 00:03 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Stemte på han som banens beste jeg også, så ikke direkte uenig |
Samme her. Han hadde en rekke imponerende involveringer som ingen andre i Eliteserien er i nærheten av å kunne matche. Tenk at han likevel har masse å gå på. Det er bare å glede seg. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 04.04.2017 00:05 Post subject: |
|
|
| Iallefall er det vel mere eller mindre sikkert nå at Bendtner har sjekket ut wikipedia for å finne ut hvem denne Northug er. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 04.04.2017 00:09 Post subject: |
|
|
Jo det er det jaggumeg. Hvorfor skal man komme drassende med Northug til en utenlandsk spiller i Eliteserien? Det er ekstremt pinlig, lite oppfinnsomt og man kan jo lure på hva som skal til for å bli sportsjournalist. Det verste er at Bendtner ikke en gang har peiling på hvem Northug er. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.04.2017 00:18 Post subject: |
|
|
Jeg googlet noe helt annet enn Bendtner og Bille nå, men fikk likevel opp denne artikkelen som treff nummer to (egentlig litt utrolig): Tidligere RBK-spiss kåret til Danmarks raskeste sportsstjerne
Den danske TV-kanalen Kanal 5 har testet hurtigheten til danske idrettsstjerner det siste året. Og det er en gammel kjenning av norske fotballfans som stakk av med seieren.
Nicki Bille Nielsen registrerte den raskeste toppfarten med 26,6 km/t, skriver danske Extrabladet. Han vant foran en annen fotballspiller. Kulthelten Nicklas "Lord" Bendtner. |
|
| Back to top |
|
 |
|