English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Engelsk fotball 2016/17
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 24.02.2017 17:01    Post subject: Reply with quote

Dette er jo et veldig spesielt tilfelle da.
Hvis en ser bort i fra at de vant serien ifjor, kunne en godt sagt at det var forventet at de kunne rykket ned, i år eller neste år. Da kunne en sikkert funnet på gode argumenter for å beholde treneren. Likevel, er det vanlig at trenere som rykker ned, gjør suksess etter et nedrykk? Jeg har ikke peiling, men føler det er en båt jeg selv ikke ville sittet i, hverken som trener eller spiller.
Når en gjør det såpass dårlig i serien, som regjerende mester, er det da helt vanlig at en ser etter endringer (Joda, de har vært i CL denne sesongen, men det var jo et resultat av prestasjonene for ett år siden).
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 24.02.2017 18:00    Post subject: Reply with quote

Det er i mine øyne ganske tydelig at om Leicester skulle spille Championshipfotball neste år, kan jeg ikke tenke meg tryggere hender enn Ranieri.

Å sparke en trener som foran hele verden har laget gull av gråstein, er selve definisjonen av idioti. Fotball ødelegges av fotballedere som ikke har peiling på fotball.

Det minner om da en familie av fritert-kylling-gründere fra India tok over Blackburn, uten å lese seg opp om det inntil da ukjente konseptet nedrykk.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 25.02.2017 03:50    Post subject: Reply with quote

Jeg er så enig i det du sier Robbie. Helt sinnssykt å sparke Ranieri.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 25.02.2017 13:13    Post subject: Reply with quote

Er veldig greit å få bevist at lojalitet ikke eksisterer i Premier League. Noen jævla få unntak hva gjelder spillere fins det sikkert, men når du sitter som en levende blink selv etter å ha tatt Leicester til den éne tittelen klubben sikkert vil ta de neste 200 årene i Premier League... Pengene som flyr rundt i PL nå gjør i det minste serien underholdende å følge med på. Hilsen en uten anglofilt blod.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 25.02.2017 15:47    Post subject: Reply with quote

Det snedige her er jo at dersom Leicester hadde havnet på en 14-12 plass forrige sesong hadde kanskje Ranieri beholdt jobben nå. Blir spennende å se hvem de får tak i, håper litt de rykker ned nå.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 25.02.2017 16:33    Post subject: Reply with quote

Absolutt. Det verste nå for den thailandske Leicester-ledelsen, som de neppe forstår selv, er at de har gjort seg helt uspiselige for samtlige trenere gode nok tll å gjøre noe som helst med dette laget.

For eksempel har Mancini, som ideologisk er lik Ranieri, og har bakgrunn i klubben, allerede distansert seg. Ingen trener med respekt for seg selv vil røre dette laget med ei jerntang.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 11.03.2017 19:16    Post subject: Reply with quote

King viser seg som den målscoreren ingen trodde han var/kunne bli. Morsomt at han gjør det så bra om dagen.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 11.03.2017 19:20    Post subject: Reply with quote

Everton begynner å få fart på sakene nå. De er en "dark horse" i kampen om CL-plassene.
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 11.03.2017 19:47    Post subject: Reply with quote

For mange år siden begynte jeg å følge et lag langt nede i divisjonene i England. Litt fordi det ble helt meningsløst mye penger i topplagene, men mest fordi de spilte Jethro Tull når de gikk inn på banen. Noe tøffere enn det kunne det ikke bli mente jeg.

Så langt har de ikke hatt stor suksess, og de er nå på femte nivå i England, men i dag skal de spille kvartfinale i cupen mot Arsenal. 8000 drar fra Lincoln til London. Regner med at jeg er en av de få i Norge som har drakten deres (og også Red Imps underbukse)

Heia Lincoln!!!⚽️👌
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 19.03.2017 02:41    Post subject: Reply with quote

Wenger synger på siste verset nå virker det som. Utifra det han sa etter kampen mot WBA så virker det som om det skal komme en avklaring ganske snart og jeg vil nesten bli overrasket om det er noe annet enn at han gir seg i Arsenal. Tror nok han selv også begynner å bli lei av all negativiteten mot han fra egne fans.

Virker jo også som om at de to store stjernene, Özil og Sanchez (spesielt sistnevnte), ikke er helt fornøyd med tingenes tilstand i Arsenal.

Litt synd om Wenger sin siste sesong med Arsenal skal ende med første sesong utenfor topp 4 og at halvparten av fansen er lei han. Han fortjener bedre enn det.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 19.03.2017 11:37    Post subject: Reply with quote

Ja. Han fortjener bedre. Men det er også hans egen skyld. Han har stirret på enorme åpne hull i stallen i over tiår og har konsekvent nektet å fikse det. Nå er laget så og sl komplett, med unntak av sentral midtbane, hvor han valgte å ikke erstatte Cazola. Xhaka takler ikke presset i det hele tatt.

I tillegg kan man spørre seg om laget er ordentlig trent.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 19.03.2017 12:56    Post subject: Reply with quote

Stallen er ganske komplett nå ja, men på sentral midtbane har han aldri klart å finne det optimale. Han har nok hatt for stor tro på "sine egne" spillere: Wilshere, Ramsey og Ox, men ingen av dem har blitt det helt store. Også har dem ikke hatt en ordentlig keeper sia Lehmann, og laget har blitt et bilde på hvor mye en trygg keeper betyr for hele laget. Cech er fortsatt god han, men hvorfor Ospina får starte kamper måtte gudene vite. Nå virker hele laget å slite med motivasjonen. Tror det er på tide med ny trener
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 21.03.2017 20:49    Post subject: Reply with quote

Wenger in Very Happy
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.03.2017 22:38    Post subject: Reply with quote

Arsenal bør tenke seg veeeeldig nøye om før de sparker Wenger og de bør ha en meget god plan om hvordan de ska erstatte ham. For savnet etter Wenger kommer til å bli stort i Arsenal, mye større enn savnet av Ferguson i MUFC tror jeg.

Første steg bør uansett være å bli kvitt Stan Kroenke.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 28.03.2017 19:00    Post subject: Reply with quote

Noen som vet størrelsen på sesongens Liverpool drakt? Tenkte å kjøpe den i gave til noen men lurer på om jeg burde gå opp en størrelse eller om man bør kjøpe den størrelsen de vanligvis bruker.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6249
Location: Skottland

PostPosted: 28.03.2017 19:03    Post subject: Reply with quote

Hah. En ting er at United under Mourinho er sørgelige greier, men jeg trodde ikke du skulle bytte lag!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 28.03.2017 19:04    Post subject: Reply with quote

Haha, aldri i verden. Har en far som er Liverpool fan. Han prøvde å lure meg ned feil vei som liten med en Michael Owen drakt men det falt jeg ikke for!
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 29.03.2017 09:35    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Haha, aldri i verden. Har en far som er Liverpool fan. Han prøvde å lure meg ned feil vei som liten med en Michael Owen drakt men det falt jeg ikke for!
Hadde heller kjøpt ei RBK drakt spør du meg, mye bedre gave! Død over anglofilien! Wink
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.03.2017 10:34    Post subject: Reply with quote

Enig. Lamt å være fan av utenlandske lag imo. Greit nok om man har familiekobblinger da er man liksom yrkesskada men bortsett fra det blir det jævlig random for meg og jeg skjønner ikke vitsen med å holde med et lag fra en by man ikke har noe forhold til.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 29.03.2017 10:58    Post subject: Reply with quote

Fordi tippeligasesongen til tider føles fryktelig kort og fordi det er godt å se fotball uten å være konstant megastresset men likevel bry seg om resultatet.

For min del kommer alltid Rosenborg først, uten tvil. Likevel er jeg såpass fotballinteressert at det er godt å følge med på en annen liga også. Man kan selsvsagt se mange kamper som nøytral tilskuer, men det er ikke helt det samme som når du ser et lag du virkelig vil skal vinne.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 29.03.2017 11:01    Post subject: Reply with quote

deg om det, jeg synes det er helt greit å være fan av engelske lag og lamt å kritisere folk for det
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 29.03.2017 13:33    Post subject: Reply with quote

Jeg er til en viss grad enig. Har ingenting mot at noen har lag i utlandet de liker, men det som kan plage meg er når de er likegyldige til norsk fotball, det syntes jeg de-legitimerer interessen deres. Det blir derimot alt for puristisk å skulle kjefte opp folk fordi de også liker noen lag i England.
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 29.03.2017 13:37    Post subject: Reply with quote

Enig med Ola. I tillegg til er helt greit, i stedet for er superkjipt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.03.2017 13:40    Post subject: Reply with quote

Jeg holder med Liverpool selv, naturligvis på en helt annen måte enn Rosenborg, så jeg har full forståelse for at man støtter utenlandske lag, men jeg blir mektig provosert når noen som ikke følger med på norsk fotball i det hele tatt, begynner å rakke ned på det som er. Jeg tok for eksempel med en Arsenal-supporter på Øvre øst (med tanke om å få vedkommende frelst). Da fikk jeg en kommentar på at stemningen var myyye bedre på Emirates. Sånt får meg til å koke innvendig.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.03.2017 13:42    Post subject: Reply with quote

Njas. Er jo mange som holder med tyske, spanske eller engelske lag. Ser ikke det helt store problemet.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb