| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 15.03.2017 23:19 Post subject: |
|
|
| Klassekampen er den eneste store avisa med slagside mot venstre. Forøvrig ei bra avis, med litt mer seriøsitet. Leser man den og dagens næringsliv får man brukbar oversikt. Beklager ekstrem off topic. Venstre eller høyre; først og fremst er VG dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 15.03.2017 23:50 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | VG er sentrum-høyre. Syntes det er spenstig at det hyles så mye om mangel på åpenhet når jeg stilte bedre spørsmål på et avis-prosjekt andreåret media og kommunikasjon. Skal sies jeg var lite høy i hatten når jeg skulle snakke med selveste Markus Henriksen og Daniel Fredheim Holm, men spørsmålene mine var jaggu bedre. |
Minner meg om da jeg intervjuet Frode Johnsen i et lignende prosjekt.
Vi skulle først egentlig intervjue Roar Strand, men så fikk vi vite at det ble Daniel Bråthen istedet. Da vi møtte opp var det Frode Johnsen som satt der. Ble litt andre spørsmål enn man hadde forberedt, men MYE bedre enn hva denne VG-journalisten klarte å lirke ut av seg. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.03.2017 00:24 Post subject: |
|
|
| VG-journalisten antok jeg var en atten år gammel intern. Men det viser seg at han er en femtifemåring med lang erfaring med sportsjournalistikk. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.03.2017 00:25 Post subject: |
|
|
Hadde kanskje forstått det om han kom direkte fra "Rampelysredaksjonen" _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.03.2017 00:31 Post subject: |
|
|
| Har dansker generelt hørt om Northug? Vet de hvem han er? |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.03.2017 00:43 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg tviler meget sterkt på dette. De gir korrekt nok blanke f*** i ski _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.03.2017 09:14 Post subject: |
|
|
| Vanligvis ikke, men Bendtner tror jeg faktisk er veldig glad i å gå/stå(?) på ski selv. Mener å ha lest noe sånt. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 16.03.2017 09:29 Post subject: |
|
|
| Lillebjørn wrote: | | Klassekampen er den eneste store avisa med slagside mot venstre. Forøvrig ei bra avis, med litt mer seriøsitet. Leser man den og dagens næringsliv får man brukbar oversikt. Beklager ekstrem off topic. Venstre eller høyre; først og fremst er VG dårlig. |
Enig, men jeg synes ikke VG Sport er de verste (vanligvis). Dagbladet med O. Sæther/MP er jo helt katastrofe. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.03.2017 10:11 Post subject: |
|
|
| Det er jo sportskommentatorene til Dagbladet som har en intern konkurranse i dumhet og kunnskapsmangel. Når det gjelder ren nyhetsdekning skal man slite med å falle dypere enn hva VG gjorde i går. Selv Trd.by sitt skoleavis-aktige intervju med Gersbach var dypere og bedre gjennomtenkt enn spørsmålene fra denne Bjørn Tore Johannesen. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 16.03.2017 10:19 Post subject: |
|
|
| Ja, det var først og fremst kommentatorene jeg tenkte på. VG fikk luftet ut litt etter at Truls Dæhli takket for seg. |
|
| Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 16.03.2017 10:29 Post subject: |
|
|
| Synes VG med Svea og Stokstad er milevis foran oppgulpet Blabla med MP og tildels EOS kommer med. For min del kunne Dagbladet bare gått konkurs. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.03.2017 10:36 Post subject: |
|
|
| Morten P uttrykker jo så gjennomgående ureflekterte meninger skrevet på en så gjennomgående irriterende måte han sikkert vil betegne som en 'stil', at hele VGs sportsredaksjon måtte vært bemannet av rabiesinfiserte koalabjørner hvis de ikke skulle vært et hestehode foran. |
|
| Back to top |
|
 |
Dansken Junior
|
Posted: 16.03.2017 11:38 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Har dansker generelt hørt om Northug? Vet de hvem han er? |
Nej det gør "vi" ikke, altså som Dansker der er bosat i Norge har jeg selvsagthørt navnet, men jeg er ganske sikker på at den almene dansker ikke kender en eneste langrendsutøver.
Skisport edit Langrend fylder i danske medier det samme som cricket i de norske . Ellers uden sammenligning da cricket jo er en langt større sportgren målt på udøvere  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.03.2017 13:26 Post subject: |
|
|
VG klinte jo også til med saken "Mini om Lagerbäcks Ødegaard-vraking" i går. Jeg har ikke giddet å gå inn i artikkelen, men jeg føler overskrifta oppsummerer mainstream sportsjournalistikk ganske godt.
EDIT: Leif _________________ Influencerâ„¢
Last edited by Zorac on 16.03.2017 15:30; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.03.2017 14:01 Post subject: |
|
|
Vi har to ganske fjompete riksaviser i dette landet. Men Morten P og Dagbla er uten tvil de mest tullete. Zaphod oppsummerer hans virke ganske bra her synes jeg _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 16.03.2017 15:28 Post subject: |
|
|
Liten avsporing dette, men syntes DB er veldig svake på sport, mens VG, med Hanne Skartveit i spissen har en særdeles nedlatende tone når de snakker/skriver om politikk. Hør på Giæver og Joffen når hun kaller alle EU-motstandere rasister og proteksjonister. Lite sympatisk
/rant |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 16.03.2017 17:46 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Morten P uttrykker jo så gjennomgående ureflekterte meninger skrevet på en så gjennomgående irriterende måte han sikkert vil betegne som en 'stil', at hele VGs sportsredaksjon måtte vært bemannet av rabiesinfiserte koalabjørner hvis de ikke skulle vært et hestehode foran. |
Ufint å dra inn landslagsassistenten i dette.
Sportsjournalistikk er generelt lite saklig. Billig retorikk og pompøs språkføring. "Århundrets fotballprestasjon" av Dæhlie tar den helt ut. Det jeg misliker mest akkurat nå, er at fjotten fra VG ikke viser Bendtner den respekten et hvilket som helst intervjuobjekt burde ha, og i stedet prøver å slå billig mynt på frekkheter. Han er bare ute etter å få intervjuobjektet til å drite seg ut, for å skaffe enda ei teit krigstypeoverskrift.
Adressa er blant de minst dårlige i feltet synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.03.2017 19:03 Post subject: |
|
|
Danskene vil til Trondheim for å se Bendtner
Det er ikke bare i Trøndelag interessen for Nicklas Bendtner er stor. Nå tilbyr danske reiseselskap tur til Trondheim for å la danskene se Rosenborg.
– Det er reiseselskap som også setter opp fotballturer til England, så det er kult. Nå vil de til Lerkendal for å se på sine danske stjerner som Mike Jensen og Nicklas Bendtner, sier daglig leder i Rosenborg, Tove Moe Dyrhaug. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.03.2017 19:42 Post subject: |
|
|
| Dansken wrote: | Skisport edit Langrend fylder i danske medier det samme som cricket i de norske . Ellers uden sammenligning da cricket jo er en langt større sportgren målt på udøvere  |
Det forteller en del. For da jeg bodde i Norge viste jeg ikke engang hva Cricket var. I Storbritannien er også vintersportsdekningen lik null. Med mindre Bendtner fikk med seg noen sportsendinger i Italien eller Tyskland, hvor vintersportsinteressen er noget større. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.03.2017 19:48 Post subject: |
|
|
Her er en kilde på det jeg var inne på: I deserve my £50k-a-week wage... I've had to give up skiing for football!
‘I am not complaining. It’s a natural part of being a professional footballer but it is definitely a price to pay when, for example, you can’t go out to eat in a restaurant with your girlfriend without photographers chasing you. The biggest thing I miss because of football is that I really, really love to go on a skiing holiday but as long as I have my career, I can’t do that because of the risk of being injured. |
|
| Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 16.03.2017 19:51 Post subject: |
|
|
| Sikkert derfor vi fikk han på såpass lav lønn, sesongkort på vassfjellet utgjør differansen. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 16.03.2017 22:02 Post subject: |
|
|
| Er vel snakk om nedover-ski og ikke bortover-ski. Med mindre han drar på seg strekk om ha får ett glipp-tak da så ser jeg ikke nonen grunn til å forby bortover-ski. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 16.03.2017 22:02 Post subject: |
|
|
Vil minne om at han er dansk. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.03.2017 22:10 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | | Er vel snakk om nedover-ski og ikke bortover-ski. Med mindre han drar på seg strekk om ha får ett glipp-tak da så ser jeg ikke nonen grunn til å forby bortover-ski. |
For folk fra flate land uten skikultur er ski utelukkende en øvelse som handler om nedoverbakker i halvfylla med solbriller, og påfølgende afterski |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.03.2017 23:06 Post subject: |
|
|
De bygger jo et enormt innendørs slalomanlegg i Køben også, så de er nok mer opptatt av det enn vi tror _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
|