English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hafnarfjarðar - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tuggen
Senior

PostPosted: 12.03.2017 16:37    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Enig, men da må kritikken baseres på det som prestasjoner i tellende kamper.

Yep, vi er ikke uenige her. Diskusjonen her passer vel mye bedre i RBK 2017, for de tellende kampene som bl.a. Nordlys og jeg baserer kritikk på er hele '16-sesongen, post-Selnæs.
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert

PostPosted: 12.03.2017 16:43    Post subject: Reply with quote

Gitt at vi leter etter en SM, skal da treneren sparkes for at Konradsen pr. i dag er det beste alternativet? Det er testet flere andre der og ingen har fungert sepesielt bra. Lundemo kan kanskje fungere bedre, hvem vet? Det er ingen av oss utenfor den innerste krets i klubben som kjenner til hvem vi har forsøkt å hente og hvor intensiv jakten på SM har vært. Uansett ligger det vel så mye ansvar på Bjørnebye og Thoresen. Treneren kan kun gjøre sitt beste med den troppen han rår over.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:59    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt i denne diskusjonen var i utgangspunktet at man er nødt til å gjøre noe med den sentrale midtbanen. Jeg liker å sammenligne den med et hjerte. I 2015 hadde vi et friskt og godt hjerte i Selnæs. Kollektivet funket dermed godt deretter. Så i 2016 ble Selnæs solgt, og man måtte finne en annen løsning. Denne ble Konradsen. Konradsen er en fantastisk god indreløper, men som Rosenborgs pulserende hjerte var han mye svakere. Når man har et friskt og sterkt hjerte, og så bytter det ut med et som er svakere er det ikke bare hjertet isolert sett som funker dårligere, men hele kroppen. Dette føler jeg er tilfellet også for RBK i dag. Man har byttet et hjerte med et annet som er mye svakere, og som dermed gjør at hele laget fungerer mye dårligere enn hva laget bør.

Vi er nødt til å få tak i en ny sentral om vi skal komme oss ut i Europa. Blir vi presset høyere i serien tror jeg faktisk vi kan få problemer der også, om vi ikke får på plass en bedre ballsentral. Kanskje får vi ikke tak i en spiller på Selnæs nivå (han var jo et fenomen), men vi har likevel mulighet til å finne en som løser rollen bedre enn Konradsen. Det vil kunne utløse utrolig mye uforløst potensiale som ligger i spillergruppen.

Jeg ser så mye gode fotballspillere utpå banen der, men jeg mener at man kan få utnyttet disse så utrolig mye bedre med et (relativt) enkelt grep.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 17:00    Post subject: Reply with quote

Støttepasningene til Konradsen (som det er flest av) er jo ganske gode. Da slår han til spillere som står nokså stille (midtstopperne typisk). Men når han skal slå pasninger fremover eller ut til siden (mot spillere som typisk beveger seg) så er det nokså mye feil. Skal gi han noen betydningsfulle kamper før jeg blir med på hylekoret, men han må vise fremgang.

Det er mulig at Lundemo kan bli god i denne posisjonen, men det gjenstår å se - det er foreløpig helt usikkert.
ricko11
Rutinert

PostPosted: 12.03.2017 17:05    Post subject: Reply with quote

Og poenget mitt var om det først og fremst er trenerens ansvar å hente de nødvendige spillerene? Gitt at han har varslet sportslig ledelse at han trenger en spiller med div. kvaliteter. Så må jo deretter spørsmålet bli om sportslig har gjort nok for å hente en slik spiller. Har de siktet så høyt at flere som vi trolig kunne hentet har blitt droppet? Venter vi på å få napp fra en som er på et høyere nivå? Er Lundemo den som skal ta plassen? Hvor nære har vi vært? osv.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 17:11    Post subject: Reply with quote

Kanskje urettmessig å rette kritikken mot Kåre, kan se den. Vil uansett legge trenerspørsmålet dødt nå. Var egentlig ikke dit jeg ville med originalinnlegget mitt. RBK
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 17:28    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Skal gi han noen betydningsfulle kamper før jeg blir med på hylekoret, men han må vise fremgang.

Du er velkommen til å se hver eneste kamp fra fjorårssesongen i reprise.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 17:33    Post subject: Reply with quote

To ting. Det pumpes støttepasninger på egen banehalvdel i 2x45.
Enkelte eier ikke ballkontroll, slår feilpasninger som de hadde betalt for det.

Vi evner virkelig ikke å skape noe ved hjelp av midtbanen. Vi trenger ikke tellende kamper for å fastslå dette. Fordi dette var et stort problem hele sesongen i fjor også.

Vi.har.for.lite.kvalitet.på.midtbanen.
Back to top
bommel1
Rutinert

PostPosted: 12.03.2017 17:34    Post subject: Reply with quote

Midtbanen vårt er et gedigent problem.
I eliteserien vises det ikke, fordi de egentlig er tre gode individer. Men som en enhet blir de kraftig avslørt i europa.

Jensen er en løper, Midtsjø er en løper, og vår sentrale midtbanespiller er ikke akkurat Pirlo.. Da blir det fort mye springing i mellom, og de evner ikke å være linken mellom forsvar og angrep.

Man kan slakte Gytkjær, Helland og motsatt ving så mye man vil for prestasjonene i europa, men mye av det er ikke deres feil. Det er vanskelig å spille i en front-tre når midtbanen ikke evner å gi deg gunstige situasjoner, og du alltid blir løpende etter ball eller kjempende med ryggen mot mål.

VI trenger en pasningsspiller som kan komplementere løperne på midten.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 17:39    Post subject: Reply with quote

Manglende ballferdigheter er en gjenganger i forsvarsrekka. Faktisk helt fra midtbanen og ned. Og da snakker vi ballbehandling og pasningferdigheter.

Helt håpløs: Konradsen, Reginiussen
Svake: Midtsjø, Gersbach

Rasmussen, Mike, Meling og Hedenstad er bra med ball. Midtsjø er den beste på en god dag, men tilhører kategorien "Helt håpløs" når han er som i dag (og det meste av høstsesongen). Men det er alt for mye trefot baki der generelt. Vi trenger sårt en sentral midtbanespiller og en stopper på Konradsen og Tore sin plass.
Back to top
bommel1
Rutinert

PostPosted: 12.03.2017 17:46    Post subject: Reply with quote

Midtsjø irriterer meg også grenseløst.
Han er så sabla god når han først er på, ser ut som om han flyter rundt på gresset, men ofte i avgjørende situasjoner går rullegardinen ned og det ender med en håpløs pasning eller et for langt touch.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 18:44    Post subject: Reply with quote

Når skal Lundemo være klar for spill ?
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 18:45    Post subject: Reply with quote

Kan dere slutte p krisemaksimere på grunn av treningskamper? Det blir for dumt. Kåre har fullstendig kontroll. Ingen grunn til å heve et øyenbryn engang, før serien starter.
Back to top
bommel1
Rutinert

PostPosted: 12.03.2017 18:48    Post subject: Reply with quote

Ikke krisemaksimering i forhold til serien. Den vinner vi på bakgrunn av kvaliteten på spillerene. Problemet er at de manglene vi hadde i hele fjor i forhold til spill i europa ikke nødvendigvis ser ut til å bli løst i år -og heller ikke virker å være en prioritet.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 19:06    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Vi trenger sårt en sentral midtbanespiller og en stopper på Konradsen og Tore sin plass.

Støtter opp om dette 100%. Er så avgjørende for lagets prestasjon at disse posisjonene tilhører bærebjelker, og ikke akilleshæler.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.03.2017 19:08    Post subject: Reply with quote

Tuggen wrote:
Ingen skal prinsipielt fredes på bakgrunn av gode trofeer i en tid med historisk skakk-kjørt liga, jfr. Ranieri og Leicester.

Njeeei, tjaaa, men ta Leicester da. Hva forventet ledelsen, egentlig? Topp seks hver sesong? De har jo ikke stallen til det. Og de har sin egen Selnæs-historie i salget av Kanté.

Det er lov å sparke Ranieri, men ganske utopisk å tro at de finner en annen trener som vil gjøre det bedre, gitt spillermaterielet ...

... og det er ganske overførbart til Rosenborg.
Nordlys
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 19:11    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Det er lov å sparke Ranieri, men ganske utopisk å tro at de finner en annen trener som vil gjøre det bedre, gitt spillermaterielet ...

... og det er ganske overførbart til Rosenborg.

Finnes enormt mange trenere her i verden som hadde fått mer ut av RBKs spillermateriale enn hva Kåre gjør. Men de trener klubber i store ligaer, og ikke klubber som RBK. Kåre er ikke noe taktisk geni for å si det mildt, men en svært dyktig leder utenfor banen.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 19:12    Post subject: Reply with quote

Når vi har så dårlige ball spillere er vi jo nødt til og spille mer direkte som Leicester,men vi gjør jo ikke det..Vi er forferdelige lite direkte i spillestilen.

Veldig lite spill på en touch i kamper!

Helland er forferdelig lat..kan ikke spille med han i europa!

Men vi blir nok gode sesongen her også,Men vi må være PÅ når vi møter ODD.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
sidney
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 19:13    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler.

Det er ingen ting i veien for å være kritisk, og ha ideer. Ha bare i bakhodet at dette prosjektet starter i juli en gang.

Vær gjerne kritisk til prestasjoner og disponeringer - men kanskje ikke bruk 5000+ innlegg på sutring og negativitet.

--------------------

Bendt ser frisk ut. Tror fort vi har årets assistkonge her. Pasninger slås stort sett direkte på en touch, presist. Bare å minne indreløpere og vinger på hvordan vi løper i RBK.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 19:22    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Finnes enormt mange trenere her i verden som hadde fått mer ut av RBKs spillermateriale enn hva Kåre gjør. Men de trener klubber i store ligaer, og ikke klubber som RBK. Kåre er ikke noe taktisk geni for å si det mildt, men en svært dyktig leder utenfor banen.

Ja. Mange trenere. Men det finnes også uendelige mange trenere som ville gjort det verre. For ikke å snakke om trenere som rir ideologiske kjepphester og derfor vil ødelegge fundamentet som klubben er bygd på.

Jeg har en lang liste over ting som jeg mener Kåre gjør feil. Men ikke faen om det er verdt det å ta sjansen på sparke vår mest suksessfulle trener siden Eggen. Selv ikke om vi atter en gang mislykkes i Europa.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 19:28    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg robbie!

Kåre kjenner klubben og bør trene RBK i år, og kanskje mange år fremover! Wink

Kåres posisjon avhenger, som i alle andre seriøse fotballklubber, av samsvar mellom ambisjoner og prestasjoner. Enn så lenge har han levert langt over det man kan forvente, selv om 2016 var et skritt tilbake fra 2015.

Den dagen Kåre forlater klubben helt og holdent kommer jeg til å gråte mine modige tårer. Maken til klassemann skal du se langt etter og hans kompetanse er uvurderlig i RBK! Kanskje kan han dog på et punkt være en mann som passer bedre i en annen rolle i klubben enn akkurat i hovedtrenerrollen. En trener bør evalueres som alle andre i en profesjonell fotballklubb, og på et tidspunkt kan det være at en annen mann er den som faktisk skal ta klubben videre enda et steg!
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 19:41    Post subject: Reply with quote

Ja. Men vi er ikke på det tidspunktet enda.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 19:44    Post subject: Reply with quote

Ikke sagt det heller Wink
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 23:35    Post subject: Reply with quote

Synes igjen Kåre svarer greit for seg etter kampen (ref saken her på rbkweb).

Ingen tvil om at han er et steg opp etter Jønsson og El Hopla. Når det er sagt er det opplagt potensiale her.

For det første er det bare å slutte å snakke om temperaturen - det er helt klart muligheter for like varmt vær i den avgjørende kampen mtp. CL.

For det andre er jeg litt overrasket over lite (?) fokus på offensiv struktur. Hvor er Eggen når vi trenger han? Føler vel at jo nærmere Nils er, jo bedre blir dette. Om ikke annet kunne han ta en telefon og fortelle gutta på brakka hvor skapet skal stå.

Kunne andre trenere fått mer ut av meterialet? Mulig det, men slik ting er nå er det kanskje harmonien i garderoben som driver ting framover. En supertrener er kanskje avhengig av å være mer autoritær? De som har prøvd slike stunts i Norge har feilet. Sist Rekdal. Ikke det at jeg kaller han taktikker i verdensklasse - jeg mener bare at han mistet garderoben.

Ønsket nå er at gutta tar ei uke med reprise på RBK- basics.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.03.2017 23:42    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
El Hopla.

Very Happy

sidney wrote:
For det andre er jeg litt overrasket over lite (?) fokus på offensiv struktur. Hvor er Eggen når vi trenger han? Føler vel at jo nærmere Nils er, jo bedre blir dette. Om ikke annet kunne han ta en telefon og fortelle gutta på brakka hvor skapet skal stå.

Jeg mener å ha sett noen preseason-kamper under Eggen, og ble vel aldri blendet av samspillet. Trening er trening, uansett hvor mye godvilje man ønsker å legge til. Samspillet er mye lettere å få inn når man spiller 11 mot 11 jevnlig, altså; vi bruker vårsesongen til å øve det inn, og så er vi et "høstlag".
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
Page 13 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb