English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hafnarfjarðar - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EspN
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 15:57    Post subject: Reply with quote

Forferdelig andre omgang..Men regner med vi blir bedre utover.

Men det som skremmer meg er at vi er like elendige i pasningspillet ellers i året og som vi er nå.

Vet ikke hva kåre tenker selv om det.

Enkelte spillere er så elendige at de bør finne seg ny klubb.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
BalleK
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 15:58    Post subject: Reply with quote

Norden Lokomotiv wrote:
Lillebjørn wrote:
Ja, Bjørdal har ikke vært ueffen denne oppkjøringen.

Men alle vet han ikke er god nok.

Tja - spiller du bra så er du vel god nok??? Den skjønte jeg ikke...
View user's profile Send private message
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 15:59    Post subject: Reply with quote

Kåre er ikke blind, og kan fotball. Kan det tenkes at han fortsatt håper det skal "gå seg til"? Det er faktisk aldeles uforståelig for meg.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:00    Post subject: Reply with quote

Kåre er veldig fornøyd med kampen. Stoler på han, basert på de siste to årene...
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:01    Post subject: Reply with quote

"Kan ha nå med ått-og-tyve-grader"..

Altså, Kåre. Ikke ta den, da. Det er greit at man er i ferd med å avslutte et hardkjør nede i Spania nå, men det er ruskete på midten nå, 2-3 uker før start. Her må det jobbes.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Largactyl
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:02    Post subject: Reply with quote

Ingenting av det dere skriver er noe av det Kåre sa. God første omgang, dårlig andre omgang.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:03    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Macha wrote:
Nordlys wrote:
Konradsen = vandrende balltap.

Om ikke Kåre gjør noe med dette før i sommer fristes jeg av å si at han bør få sparken.

Tommel'n ned

Tommel ned, hva? Kåre har gjort en fantastisk jobb med å stable RBK som klubb på beina igjen og fortjener all den hyllest han kan få for det. Så kan ikke det frede ham i mange år fremover om han taktisk sett styrer klubben i dass i Europa For fyren har ikke peiling om han helt seriøst mener Konradsen kan spille sentralt på midtbanen for et RBK-lag som er godt nok til å kvalle inn til CL. Da mangler du grunnleggende forståelse evt. så har du fullstendig tunnellsyn. For det Anders viser utpå der er ikke et OBOS-lag verdig engang. Han treffer ikke på en eneste pasning på over 20 meter. Det går ikke an!

JA! La oss sparke treneren som i fjor ble tidenes første til å ta the double 2 år på rad, fordi laget så dårlig ut i en treningskamp. Slutt å røyk sure gymsokker, så får du nok et mer balansert realitetsbilde skal du se.

Last edited by Sløvsekken on 12.03.2017 16:04; edited 1 time in total
Back to top
Oppkast
Proff

PostPosted: 12.03.2017 16:03    Post subject: Reply with quote

Ikke i nærheten av å skape en målsjanse i andre omgang. Gikk dessverre kun glipp av det første kvarteret av kampen, så mulig sjansene haglet akkurat da.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:04    Post subject: Reply with quote

Oslo øst wrote:
Kåre er veldig fornøyd med kampen. Stoler på han, basert på de siste to årene...

Kåre var ikke veldig fornøyd med kampen, nei...
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:04    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Norden Lokomotiv wrote:
Lillebjørn wrote:
Ja, Bjørdal har ikke vært ueffen denne oppkjøringen.

Men alle vet han ikke er god nok.

Tja - spiller du bra så er du vel god nok??? Den skjønte jeg ikke...

Bjørdal har spilt bra i mange år for Bodø Glimt og Viking. Han har også gode kamper for oss. Han kommer likevel til å få lite spilletid i årets tippeliga om han i det hele tatt spiller her. Det er en grunn til det Smile
Back to top
Jolern
Proff

PostPosted: 12.03.2017 16:06    Post subject: Reply with quote

Han var tross alt stopper da rosenborg sist kvalifiserte seg til europa. Spiller han godt nok er han god nok.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:09    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:

Jeg mangler grunnleggende forståelse, evt. har jeg tunnellsyn mens du vil sparke mannen som bragte double the double og millionoverskudd tilbake til Lerkendal der igjen altså.

Jeg ønsker ikke å gi ham sparken ennå, men om han fortsetter med dette gjennom sommeren, så vil pipa få en ganske annen lyd. Kåre kom inn og frelste RBK fra mange tunge år og har startet en potensiell ny storhetstid for RBK.

Men fortsetter han med dette Konradsen-prosjektet, samtidig som han går ut i media og sier at dette er et lag som har sjansen til å kvalle til CL, så viser det en så grov mangel på forståelse at jeg blir redd. Laget har uten tvil potensiale til å kvalle til Europa om man får tak i en sentral midtbanespiller. Per nå lider et helt lag av at man spiller med en sentral midtbanespiller som ikke evner å treffe med pasninger over 20 meter. Det går ikke internasjonalt, RETT og SLETT!

Jeg er utrolig takknemlig for det han har gjort for å få klubben tilbake på rett spor, men det gjør ham ikke til "untouchable". Vi må ikke miste gangsynet fullstendig, selv om Kåre fortjener all den takk og ros som han kan få.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:11    Post subject: Reply with quote

Nordlys, nå driver du med unødvendig dommedagsprat. Vent til serien har kommet i gang før du sår tvil om Kåre etter de to sesongene vi har hatt.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:15    Post subject: Reply with quote

Vi har hatt to gode treningskamper mot FCK og Malmø, men igjen savner jeg at laget har fått kjøre over litt dårligere motstand som vi gjorde pree-season 2015. En nogenlunde god fasit for hvor god samhandlingen til laget er får vi ikke før superfinalen mot Brann.
Nordlys
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:16    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

JA! La oss sparke treneren som i fjor ble tidenes første til å ta the double 2 år på rad, fordi laget så dårlig ut i en treningskamp. Slutt å røyk sure gymsokker, så får du nok et mer balansert realitetsbilde skal du se.

Nå må du lese alt jeg skriver her. En treningskamp er en treningskamp, og de kan være dårlige uten at det i seg selv er en katastrofe. Men om dette er ståa også etter sommeren, så bør dette virkelig være en diskusjon. Kåre kan ikke fredes for evig og alltid, selv om jobben han har gjort til nå har vært strålende.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:18    Post subject: Reply with quote

Oppvaskmøte og sparking av trener. Dette er en treningskamp, slapp av. Han vil la alle få spille noen minutter og vi har trent hardt. Det er mange faktorer som gjør at det ikke er spesielt poeng i å tenke så hardt på resultatet, vi kommer til å være der når det gjelder!

FCK mot oss vs FCK mot Ludogorets er et godt eksempel på at treningskamp er treningskamp.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:20    Post subject: Reply with quote

Nordlys wrote:
Sløvsekken wrote:

Nå må du lese alt jeg skriver her. En treningskamp er en treningskamp, og de kan være dårlige uten at det i seg selv er en katastrofe. Men om dette er ståa også etter sommeren, så bør dette virkelig være en diskusjon. Kåre kan ikke fredes for evig og alltid, selv om jobben han har gjort til nå har vært strålende.

Er ikke snakk om å fredes for all evighet heller, men å begynne å antyde at treneren som for noen måneder siden sikret tidenes første 2x double bør vurderes fjernet, fordi laget var litt slapp i 30-35 varmegrader i en treningskamp på Marbella, hvor spillere roteres i øst og vest, blir bare useriøst vås.

Ligger vi på 5.plass i juni/juli så kan man begynne å tenke i de baner.
Back to top
Tuggen
Senior

PostPosted: 12.03.2017 16:20    Post subject: Reply with quote

Er da helt legitimt å stille spørsmålstegn ved disponeringer hos Kåre & co. Usikker på hvorfor enkelte ser ut til å avfeie slik kritikk som dommedagsprofeti, det framstår utelukkende som hersketeknikk og dreper debatt. Ingen skal prinsipielt fredes på bakgrunn av gode trofeer i en tid med historisk skakk-kjørt liga, jfr. Ranieri og Leicester.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:22    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Nordlys, nå driver du med unødvendig dommedagsprat. Vent til serien har kommet i gang før du sår tvil om Kåre etter de to sesongene vi har hatt.

Hvis du fulgte med under sesongen i fjor så fikk du kanskje med deg at det var et soleklart steg ned fra sesongen 2015, mye på grunn av at vi ikke fikk erstattet Ole Selnæs. Sesongen 2016 var også et år hvor motstanden fra andre lag i TL var totalt fraværende, fuckings Brann tok sølv! I Europa falt vi totalt igjennon med mentale kollapser på løpende bånd. Hadde Norrkøping fortsatt hatt Kujovic da vi møtte dem, er jeg faktisk redd vi kunne blitt slått ut av dem også.

Jeg blir svært positivt overrasket om Konradsen viser seg å bli det ankeret vi trenger, time will show.

Last edited by Vollrik on 12.03.2017 16:23; edited 1 time in total
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:23    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Oppvaskmøte og sparking av trener. Dette er en treningskamp, slapp av. Han vil la alle få spille noen minutter og vi har trent hardt. Det er mange faktorer som gjør at det ikke er spesielt poeng i å tenke så hardt på resultatet, vi kommer til å være der når det gjelder!

Hallo, har da ikke sagt at vi skal sparke noe trener nå. Sier bare at om ståa er den samme som nå (angående den sentrale midtbaneposisjonen) kan jeg her og nå garantere at vi ikke kommer oss ut i Europa. Da må selv Kåres posisjon vurderes.

Får håpe for vår del at jeg nå jinxer dette kraftig, og at Kåre motbeviser alt det surmaga oppstøtet jeg kommer med. Ingenting hadde vært bedre enn det!
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:24    Post subject: Reply with quote

Ja, men da, Tuggen, burde denne kritikken komme på bakgrunn av sviktende resultater i tellende kamper. Vi har ingen anelse om hvordan ulike forhold har påvirket de siste treningskampene. Forhold som antageligvis ikke vil være de samme når det er meningen at laget faktisk skal prestere. Og da kan det faktisk være en god idé å ha de siste to årene i bakhodet før man kommer med, det jeg mener er, ufortjent kritikk. Det er lov å være kritisk for all del, men det er tragi-komisk når man begynner å snakke om sparking av trener nå. Vent.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:26    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Er ikke snakk om å fredes for all evighet heller, men å begynne å antyde at treneren som for noen måneder siden sikret tidenes første 2x double bør vurderes fjernet, fordi laget var litt slapp i 30-35 varmegrader i en treningskamp på Marbella, hvor spillere roteres i øst og vest, blir bare useriøst vås.

Ligger vi på 5.plass i juni/juli så kan man begynne å tenke i de baner.

Blir fryktelig vanskelig å diskutere noe som helst om du ikke greier å lese det jeg skriver. Kåre skal verken sparkes eller vurderes etter en treningskamp på Marbella. Om han derimot ikke leverer i ecup-kvaliken i sommer, og ikke har tatt grep rundt den sentrale midtbaneposisjonen mener jeg det vil være rettmessig med en slik diskusjon. Per nå ville en slik diskusjon være helt tullete. Wink
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:26    Post subject: Reply with quote

Lurer på hva Bendtner tenker når han ser lagkameratene misse på de enkleste pasninger og mottak. Greit at det er varmt og man er tunge i beina, men man er vel ikke lammet fra knærne og ned?
Helt grusom prestasjon dette
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.03.2017 16:27    Post subject: Reply with quote

Han tenker vel at prestasjonspresset ikke blir så stort Cool
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.03.2017 16:30    Post subject: Reply with quote

Tuggen wrote:
Er da helt legitimt å stille spørsmålstegn ved disponeringer hos Kåre & co.

Helt enig.

Tuggen wrote:

Usikker på hvorfor enkelte ser ut til å avfeie slik kritikk som dommedagsprofeti, det framstår utelukkende som hersketeknikk og dreper debatt.

Fordi argumentasjonen baseres på en treningskamp hvis eneste verdi er som trening for spillerne. Fremstår vi like dårlig i tellende kamp så blir det en helt annen sak. Men å dømme alt nord og ned etter en slik kamp blir totalt useriøst i mine øyne. Det er ikke veldig lenge siden vi slo FCK i treningskamp, uten at det betyr at alt er fantastisk heller.

Tuggen wrote:

Ingen skal prinsipielt fredes på bakgrunn av gode trofeer i en tid med historisk skakk-kjørt liga, jfr. Ranieri og Leicester.

Enig, men da må kritikken baseres på det som prestasjoner i tellende kamper.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next
Page 12 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb