English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macha
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 15:54    Post subject: Reply with quote

Paradise Hotel RBK: Forren sjekker ut, Bendtner sjekker inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 16:02    Post subject: Reply with quote

http://ekstrabladet.dk/sp...en/6562783

Ekstrabladet hevder at årslønn ligger på 4 mill, inkludert sign-on-fee.
Det eksisterer ingen personlige bonuser (laget får kollektiv bonus).
Om det stemmer er det jo helt sjukt bra.
Back to top
Dansken
Junior

PostPosted: 07.03.2017 16:06    Post subject: Reply with quote

Som dansker der har boet i Norge i lidt over 4 år er dette et interessant skifte.

Jeg har brukt den sidste halve time på at læse tråden igennem og det er spænende at læse jeres tanker omkring skiftet. Og det er dejligt at se at det overvejende er positive kommentare.

Jeg vil gerne give mit besyv med, sådan lidt fra siden, da der er flere indlæg i tråden jeg har kommentarer til.

Først vil jeg gerne påpege at Bendtner er en langt bedre spiller end Bille, selv i nuværende forfatning er Bendtner på et niveau Bille aldrig har været.

Jeg synes heller ikke skal være så bekymret vedrørende han rygte uden for banen, eller i omklædningsrummet. Selvfølgelig har han nogle yderst uheldige sager, men de går trods alt en del år tilbage og de er ikk edirekte fodboldrelateret.

Han kom på kant med træneren i Wolfburg, men ellers så har han faktisk overordnet altid høstet ros fra sine trænere, selv Conte i Italien, havde jo kun positivt at sige om Bendtner.

Bendtner største fjende har været ham selv og hans rådgivere. Skiftet til Juventus var selvfølgelig tillokkende, men konkurensen var alt for stor, og uagtet at Bendter knoklede røven ud af bukserne så var der ikke plads til ham på holdkortet. At Juventus valgte ham var dog forståeligt da han var en alletiders reserve.

Og efter Juventus var han ikke indstillet på at skiftet til en klub der matchede hans ambitioner, og som passede til hans spillestil, han gik efter pengene, og prestigen.

Under trygge forhold har Bendtner altid været i stand til at præstere, særligt under Olsen på landsholdet var Bendtner i mange kampe en enmandshær der på trods af en usikker klubkarriere og manglende form, gang på gang scorede mål.

I forrest startede det sådan set også fint, og Bendtner høstede mange roser fra træneren, men som så mange gange tidligere, så var han uheldig med skader på de værst tænkelige tidspunkter. Og sidenhen har det været lidt af et galehus, hvori man udmærket ved at Bendtner ikke trives.

Endelig kommer Bendtner til en klub hvor han vil være fast starter og spille med i toppen af tabellen med, på et hold der scorer mange mål. Havde Bendter i stedet for at rykke til Juventus og Tyskland da han skulle væk fra Arsenal valgt en topklub i Holland, så havde hans karriere set helt anderledes ud, eller en Stabil midterklub i Italien.

Men heldigvis han er kun 29 og hans type er ikke så afhængige af fysikken (læs hurtigheden) som andre spillere, og derfor er jeg også overbevist om at han bliver en stor succes i Rosenborg. Det eneste der kan ødelægge det er skader, og det er desværre også en reel risiko. Men heldigvis så vil en skade ikke være nok til at han med samme ryger af ud af startformationen.

Tillykke med ham! det skal nok blive rigtig godt, og efter 4 år heroppe så er det vel også snart på tide jeg finder mig et Norsk lag jeg skal holde med Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.03.2017 16:06    Post subject: Reply with quote

I tillegg ingen bonuser utenom den kollektive bonusen. Overgangssum på kun 1 mill:

Quote:
Til gengæld fik englænderne et symbolsk beløb i omegnen af én mio. kr. i overgangssum for angriberen.

Tommel'n opp!
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 07.03.2017 16:08    Post subject: Reply with quote

Er fremdeles i ekstase, så gunner på med litt sang!

"Oh Lord,
Kan du skyt oss te Champions League
Å feir med han Erik, han Kåre å'n Stig
Vi veit at du kan, vi veit du kan skår
Så Lord, ta å send oss te Europa i år"
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.03.2017 16:10    Post subject: Reply with quote

Velkommen, Dansken. Slike innlegg settes det pris på. Tommel'n opp!
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 16:11    Post subject: Reply with quote

Så det ble spekulert i 8,7 mill. 1 mill ville vært sensasjon isåfall. Men tviler på at det stemmer da Koteng sa det ble dyrt. Kan hende han siktet til lønnen, som jo i norsk målestokk og i RBK, er dyrt.
Back to top
tombur
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 16:12    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per bare de har informert han om norsk skatt.
gurgla
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 16:12    Post subject: Reply with quote

Dette kommer til å bli spennende, jeg er så glad og spent Smile

Tenkt deg når Lord Bendtner kommer i form! Herregud han kommer til å herje på topp! Very Happy

Så jeg ønsker å leie ett hus som ligger litt unna Trondheim by. Helst en time, jeg er fra Finnmark jeg trenger min frihet til naturen :p
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 16:13    Post subject: Reply with quote

Takk for innlegget, Dansken Tommel'n opp! Interessant å lese, oppklarer mye.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 07.03.2017 16:14    Post subject: Reply with quote

LanoX wrote:
Er fremdeles i ekstase, så gunner på med litt sang!

"Oh Lord,
Kan du skyt oss te Champions League
Å feir med han Erik, han Kåre å'n Stig
Vi veit at du kan, vi veit du kan skår
Så Lord, ta å send oss te Europa i år"

Fin den Very Happy
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.03.2017 16:14    Post subject: Reply with quote

tombur wrote:
HÃ¥per bare de har informert han om norsk skatt.

Tviler på at han tar seg av slike spørsmål selv. Han vil ikke se snurten av skatteprosenten.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 07.03.2017 16:15    Post subject: Reply with quote

Velkommen til forumet, Dansken, bra første innlegg! Smile
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.03.2017 16:18    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke fulgt med så mye på engelsk fotball før de siste par årene (og nittitallet). Hva er det Bendtner har gjort gjennom årene som er så ille, egentlig? Siden han nevnes i samme åndedrag som Bille.

Last edited by attach on 07.03.2017 16:19; edited 1 time in total
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 07.03.2017 16:18    Post subject: Reply with quote

Velkommen Dansken Smile Vi har allerede noen av dere, tar gjerne fler.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 16:22    Post subject: Reply with quote

Eurosport Norge har diskutert Bendtner-overgangen live her.

https://www.facebook.com/...920797086/
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 07.03.2017 16:23    Post subject: Reply with quote

Flott innlegg dansken! Bekrefter den følelsen jeg har ovenfor Lordens karriere.
Back to top
copenhagen
Proff

PostPosted: 07.03.2017 16:26    Post subject: Reply with quote

Er der en klausul i Bendtners kontrakt omkring videresalg, på fx. 4-5 mio EUR? Har det været fremme i Norsk media?

Tillykke med signingen. Det minder lidt om Van Der Vaart i FC Midtjylland, som havde enorm interesse, men har været en fiasko so far på banen.

Men det siger sig selv at kommer Bendtner i topform så kommer han at destruere den norske liga fuldstændig. At sammenligne ham med Bille er nærmest latterligt. Bendtner i topform er galakser bedre end Bille.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 16:31    Post subject: Reply with quote

Jeg tror de fleste her inne som sammenligner Nicki Bille og Bendtner sikter til det utenomsportslige fokuset. HÃ¥per og tror alle her inne erkjenner at Nicki Bille og Bendtner selvsagt er flere dimensjoner unna hverandre rent sportslig.
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 16:34    Post subject: Reply with quote

4.8 mill i året for Bendtner, kontra 3.8 mill i året for Reginiussen. Jensen ligger sannsynligvis et sted mellom der.

Tror dere noen kommer til å surne over lønnsforskjellene?
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 16:35    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
4.8 mill i året for Bendtner, kontra 3.8 mill i året for Reginiussen. Jensen ligger sannsynligvis et sted mellom der.

Tror dere noen kommer til å surne over lønnsforskjellene?

Regner med at Reginiussen og Jensen forstår at en spiller som Bendtner selvsagt blir den best betalte spilleren i klubben.
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 07.03.2017 16:36    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Så det ble spekulert i 8,7 mill. 1 mill ville vært sensasjon isåfall. Men tviler på at det stemmer da Koteng sa det ble dyrt. Kan hende han siktet til lønnen, som jo i norsk målestokk og i RBK, er dyrt.

1 mill EUR = 8,7 mill NOK?
Back to top
Dansken
Junior

Mange tak for velkomsten, det er skikkelig bra at være dansk i Norge ?

En anden til jeg også gjerne vil addresere er at i bestemt ikke skal ligge alt for mye i de negative skriverier omkring Bendtner i de danske medier, der er dessverre gået lidt af en folkesport i at skrive drit om Bendtner. En type som Bendtner hvor der er meget kort fra tanke til tale, for hurtigt høvl i jantelovsdanmark.
F.eks. citatet hvor Bendtner scorede 10 på en 1-9 skala, og så et andet citat hvor en ung Bendtner er citeret for at hans mål var komme til Barcelona og blive en af verdens bedste fodboldspillere, har forfulgt han igennem årene og ved hver lejlighed hevet frem når tingene ikke lige kører som de skal.

Hukommelsen er dessverre kort når det kommer til fodboldspillere som Bendtner, i hvert fald når der kommer til det positive. Det danske landsholds succes har været utrolig afhængig af Bendtner, der er ingen tvivl om at Bendtner har haft en lagt større indflydelse end f.eks. Christian Eriksen. Og det taler jo også sit tydelige sprog når man kigger på DK plassering nu kontra da Bendtner spillede på toppen.

Heldigvis har Bendtner en ret stærk psyke, og det meste synes at prelle af på ham, og han formår altid at komme igen. Men dermed ikke sagt at det ikke bliver godt for at komme til trygge rammer i RBK for det bliver det.

Jeg glæder mig til at se Bendtner på 9'er positionen, hvor hans fornemmeste opgave bliver at score mål. For det er der ingen tvivl om at han kan, under de rigtige forudsætninger. Tænk sig at i nu får en spiller der har score hattrick i CL kamp ?
Back to top
Snabeltann
Veteran

Macha wrote:

Tipper det er lønnen Koteng mener er dyr ja. 5 mill kr i året er best betalt i Eliteserien med grei margin. Sleng på 1 mill i overgangssum og 2,5 mill i signeringsbonus så er det dyrt for alle norske klubber.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 16:39    Post subject: Reply with quote

Dansken wrote:

En anden til jeg også gjerne vil addresere er at i bestemt ikke skal ligge alt for mye i de negative skriverier omkring Bendtner i de danske medier, der er dessverre gået lidt af en folkesport i at skrive drit om Bendtner.

Jeg tror dette kan være noe av grunnen til at han kanskje heller ikke ønsket seg til FCK eller andre danske lag, i tillegg til oppmerksomhetskjøret han får i Danmark kontra Norge.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 297, 298, 299  Next
Page 14 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb