View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 28.04.2006 20:42 Post subject: Hvor "står" klubbene i politikken? |
|
|
Ja. er har RBK noensinne hatt noen kontakter til politikken? Startet å tenke på dette når jeg hørte "Rosenborg über alles" før VIF kampen forrige helg, og spørsmålet har dukket opp nå og da den siste uka så tenkte jeg skulle spørre her.
I sangen sier de jo "knuse høyrekreftan Molde og Brann" om jeg ikke husker feil. Betyr dette at RBK har mest kontakt med venstresiden, eller er det bare noe gruppa/supporter-grupperinga bak sangen kommer med?
Og hvor står de andre klubbene? I Oslo står vel VIF på venstre og Lyn og Stabækk på høyre vil jeg tro. Og FFK er vel en venstreklubb? Vil tro at de fleste klubbene har røtter i venstresida.
Edit: Hører kanskje hjemme i fotball generellt, men innlegget startet i mitt hode som en tråd om RBK, men da jeg startet å skrive startet jeg å undre over andre klubber også. Og glemte å flytte meg over på fotball generellt |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 28.04.2006 21:09 Post subject: |
|
|
Lillestrøm er vel Senterpartiet da, tenker jeg!  |
|
Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 28.04.2006 21:28 Post subject: |
|
|
rosenborg er vel AP |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 28.04.2006 21:32 Post subject: |
|
|
erlendmf wrote: | Lillestrøm er vel Senterpartiet da, tenker jeg!  |
Nah. Det er Ham-Kam. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 28.04.2006 22:52 Post subject: |
|
|
Nice signatur syltynn. Du driter bare ut deg selv!  _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.04.2006 22:54 Post subject: |
|
|
Ja, det trengs ikke flere for å drite ut deg... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 28.04.2006 23:01 Post subject: |
|
|
Bratigol-jenta wrote: | erlendmf wrote: | Lillestrøm er vel Senterpartiet da, tenker jeg!  |
Nah. Det er Ham-Kam. |
Det er vel like riktig med Lillestrøm, da Romerike er et av landets største jordbruksområder, på samme måten som Hamar er en del av landsbruksområdet Hedemarken. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.04.2006 05:01 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Nice signatur syltynn. Du driter bare ut deg selv!  |
Nevn en person som ler av Syltynn istedet for deg!
Btw. Jeg dropper all Rosenborg-tilhørighet viss Fremskrittspartiets politikk blir frontet. Der går grensen.
Hardt og brutalt.
EDIT: Vel, til folket som styrer klubben ihvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 29.04.2006 12:21 Post subject: |
|
|
Jeg tror Nils Arne Eggen har satt såpass dype spor i Rosenborg at den politiske "profilen" ikke er vesentlig endret. Nils Arne selv ble jo tilbudt en statsrådspost av Thorbjørn Jagland, såvidt jeg husker. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 01.05.2006 21:30 Post subject: |
|
|
Dags wrote: | Bratigol-jenta wrote: | erlendmf wrote: | Lillestrøm er vel Senterpartiet da, tenker jeg!  |
Nah. Det er Ham-Kam. |
Det er vel like riktig med Lillestrøm, da Romerike er et av landets største jordbruksområder, på samme måten som Hamar er en del av landsbruksområdet Hedemarken. |
Forskjellen er hvis du drar til Hamar ser du bønder.
Det gjør du ikke i Lillestrøm. |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 01.05.2006 21:54 Post subject: |
|
|
Bratigol-jenta wrote: |
Forskjellen er hvis du drar til Hamar ser du bønder.
Den likte jeg. God ironisk sans  |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 01.05.2006 21:54 Post subject: |
|
|
Bratigol-jenta wrote: | Forskjellen er hvis du drar til Hamar ser du bønder.
Det gjør du ikke i Hamar heller... Sant at Hedmark er veldig store på landbruk, men selve Hamar er ikke innvadert...
Tettstedene som Stavsjø, Løten, Nes, Br.Dal osv kan du sikkert møte på noen bønder.. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 02.05.2006 00:40 Post subject: |
|
|
Har du vært på Hamar noen gang? Du ser ikke flere bønder der enn på Lillestrøm. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 02.05.2006 17:44 Post subject: |
|
|
Har kjørt igjennom. Og det var bønder der. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.05.2006 17:47 Post subject: |
|
|
Interessant diskusjon |
|
Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 02.05.2006 17:58 Post subject: |
|
|
Forever RBK wrote: | Bratigol-jenta wrote: | Forskjellen er hvis du drar til Hamar ser du bønder.
Det gjør du ikke i Hamar heller... Sant at Hedmark er veldig store på landbruk, men selve Hamar er ikke innvadert...
Tettstedene som Stavsjø, Løten, Nes, Br.Dal osv kan du sikkert møte på noen bønder.. |
Ser man ikke bønder på Hamar? hahaha.. dummeste jeg har hørt... Er fra Trondheim, har bodd 2 år på hamar, så nok av bønder der jeg ja...De fleste som jeg jobba med b.l.a.. ikke noe vondt om dem fordi... fin diskusjon forresten... litt lavmål, da er vel litt lavmål av meg og svare og, men skitt au.. _________________ Bring him home! |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 02.05.2006 20:04 Post subject: |
|
|
Jeg sa at du ikke ser bønder på Hamar. Jeg sa at du ikke ser flere bønder enn på Lillestrøm. Jeg har vært på begge stedene tusenvis av ganger, og hvis du ikke definerer alle med den kvasibokmålske Hamardialekta som bønder på grunn av nettopp den, er det ikke flere bønder der enn på Lillestrøm. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 02.05.2006 20:14 Post subject: |
|
|
Uansett så er ikke det at man er bonde, noen garanti for en spesifikk politisk tilhørighet. Venstre f. eks, har mange akademikere og urbane mennesker blant velgerne sine, og til en viss grad også Senterpartiet.
Jeg tror de aller fleste fotball-lag i Norge domineres av Arbeiderparti-mennesker, ihvertfall Viking. Brann er en ok miks, men jeg må si at Vestlandet her borte er i ferd med å bli om til FrP-land. Du finner nok mange av dem på Brann Stadion. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.08.2006 10:34 Post subject: |
|
|
Lodve Solholm fra Frp beskylder AaFK-trener Per Joar Hansen for å komme med drittpreik.
- Når dyktigheten ikke strekker til finner Hansen på å fleipe med vår politikk. Jeg vil sitere Ivar Aasen etter Hansens uttalelser: "Visdomen kan ein gøyme, ikkje dumskapen", sier Solholm, tydelig irritert når han ringer Sunnmørsposten.
Det var etter den elendige kampen mot tredjejumbo Sparta Sarpsborg at Hansen tirsdag gikk ut i Sunnmørsposten og mente at hans spillere utviste framskrittspartifotball. "Da løper du bare når det er til fordel for deg selv", forklarte Hansen. Eksempelet hentet fra Ola By Rise, en annen tidligere Rosenborg-trener.
Les mer: Frp-topp til angrep mot AaFK-treneren
Dæmmagutt på AaFK.no wrote: | Frp: Jobber kun for seg selv og løper kun når det lønner seg for seg selv. Klager og syter og spiller skadd dersom en blir urent tacklet.
H: Vil helst ikke organiserest, men vil ha individuell frihet og helst spille som før.
Krf: Spiller helst etter læreboka og fair play prinsippene. Minst mulig banning.
V: Five-a-side fotball med individuell frihet, likevel organisert, men uten tap av individuell frihet. Skifter spillestil etter motstander.
AP: Kollektiv innsats der alle får spille uavhengig av evner, etter ett system alle må være enige i, med lite individuelle initiativ.
SP: Spiller helst kun hjemmekamper på gress på bygda, og er skeptiske til bortekamper, internasjonale kamper og spillere utenfra. Resultater og spillestil er uvesentlig da en forventer at forbundet subsidierer nok poeng.
SV: Rotasjonssystem der alle skal spille like mye og i hver posisjon for størst mulig likhet. Er imot poenggiving, og synes alle skal vinne. Forventer også subsidiering av poeng.
RV: Allt gjennomorgansiert i 4-5-1. |
|
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.08.2006 11:26 Post subject: |
|
|
Billig og dumt poeng av Per Joar Hansen. Han bør holde politiske meninger unna det fellesskapet en fotballklubb skal være. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.08.2006 11:32 Post subject: |
|
|
Gamle-Eggen var jo aaaaaaaaldri politisk ... |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.08.2006 11:46 Post subject: |
|
|
Eggen leflet en stund litt for mye med Arbeiderpartiet, slik at Harald Brattbakk gikk til det skrittet å gå ut i media og si at ikke alle i RBK stemte Ap. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 30.08.2006 12:19 Post subject: |
|
|
FRP er totalt dominerende blandt unge menn (fotballsupportere) og klubbens sponsorer ( spillerpoolen ) i Ålesund, så når han møter motgang sportslig så blir nok denne husket. Ikke veldig smart av Perry.
Venstreback Nylund ute med korsbåndskade også idag, og da har vel Stensaas sjansen til å flytte på seg og få med seg ett opprykk og en sesong til i eliteserien.
Ex-ManCity og Standard Liege spilleren Christian Negaui klar for Aafk også idag. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 30.08.2006 14:16 Post subject: |
|
|
Lodve Solholm wrote: | Hansen må slutte å blande politikk og fotball, og ikke unnskylde sin egen udyktighet når laget svikter. |
Herregud, kommentaren var da morsom så et holdt. Når denne slips-og-playmobil-hår-tjodleiken blåser seg opp og leker moralsk indignert, blir det bare latterlig. Perry har ikke blanda fotball og politikk. Han har kommet med en morsomhet - lengre er den ikke. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 30.08.2006 15:15 Post subject: |
|
|