| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.08.2006 23:52 Post subject: |
|
|
9 synes jeg er vanvittig mye. Da skal du levere en prestasjon av verdensklasse. Og det gjorde tross alt ikke Vidar i dag. Han spilte bra, men ikke SÃ… bra. Men 6 synes jeg var litt lite selv ja, han skulle nok hatt 7.
B/T: Ja, jeg er litt streng på skalaen, men synes den er rettferdig i og med at man spiller i Norge. Enmannsprestasjonene her er jo ikke så vanvittige som i andre land, og karakterene er jo tatt ut i fra individuelle prestasjoner.
Dette er forresten VGs syn (tror jeg) på børsen (og mitt, forøvrig):
1 - Katastrofalt
2- Benken venter
3 - DÃ¥rlig
4 - Under pari
5 - OK
6 - Bra
7- Meget bra
8 - Strålende
9 - Verdensklasse
10 - Historisk |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.08.2006 23:56 Post subject: |
|
|
| Quote: | Til tross for at hans lag ikke skapte én kvalifisert målsjanse på nitti minutter, mente Jönsson det ikke hadde vært ufortjent om bæringen hadde tatt med seg poeng fra Lerkendal.
- Nei. Vi spilte ikke godt, men det var ingen katastrofe. Vi sov da RBK scoret, og i en periode av 2. omgang var det for stor avstand mellom lagdelene. Men hadde vi fått straffe, og tatt poeng, hadde det vært greit nok, fortsatte han. |
Imponerende! Jönsson mente det ikke hadde vært ufortjent med uavgjort!
(Hele saken) _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 29.08.2006 01:03 Post subject: |
|
|
Vel, fra TV-ruta så synes jeg ikke at Riseth var så gjævlig god, ikke at Skjelbred var bedre enn Tettey heller, men Braaten hadde en god dag...
Min børs (1-10):
L.H 6
R.S 6
C.B 6
M.K 6
M.D 7
P.C.S 6
V.R 6
A.T 6
D.O.B 8
S.I 7
J.G.S 6
Både Keeper og forsvar var stødig, og forsvaret var veldig delaktig i framover. Riseth lå som en defensiv feiekost, uten å være noen offensiv kraft, han spiller heller ballen bak mottakeren, for å være sikker på at ballen kommer fram.Synes at indreløperne var offensive og gode, synd at Tettey ikke får noen skikkelig treff på skuddene sine. Braaten og Iversen hadde en veldig god dag på topp og gir aldri opp..
Her er nettavisen's børs : http://dyn.tv2.no/sport/m...mp;timeTo= _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.08.2006 01:10 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Imponerende! Jönsson mente det ikke hadde vært ufortjent med uavgjort! |
Ja, fantastisk, men som jeg trodde og tenkte å si i stad, så er det mest pga. hjemmekampen deres hvor Stabæk fortjente seieren han sier det: Stabæk-trener Jönsson om tapet |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 29.08.2006 01:13 Post subject: |
|
|
Har Veigar Páll Gunnarsson og Daniel Nannskog, fått dårligere karakterer iår enn dem de fikk mot RBK?  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.08.2006 01:25 Post subject: |
|
|
| Joda, må bruke Internet Explorer på den sida. Det må ihvertfall jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 29.08.2006 01:30 Post subject: |
|
|
Takk, nå funka det. Skal prøve huske det til neste gang.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.08.2006 01:42 Post subject: |
|
|
Bratseth sier i intrevjuet Baadshah/Tab linker til at det blir terpa mye på ting på treningsfeltet, og at man spiller med en forholdsvis fast første-11er, som igjen viser resultater på banen. Det er sikkert ikke ment sånn, men dette kan vel tolkes dithen, at folk også opp i systemet var missfornøyd med Høgmos rokeringer? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.08.2006 01:46 Post subject: |
|
|
| Selv Høgmo var ufornøyd med resultatene alle rokeringene ga etter hvert, derfor begynte han jo selv å bruke en mye fastere 11-er etter sommerpausen. Jeg tror ikke Tørum skal ha æren alene for akkurat det. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.08.2006 02:37 Post subject: |
|
|
| Jeg trodde det var en rikmann som vant 1,3 mill på Rosenborg-kampen, men det var bare en vanlig 20-åring med navn Ståle Egenes og kameraten: Ståle tok millionpotten |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2846 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 29.08.2006 06:50 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=128015
| Quote: | | - Straffen var helt klar. Jeg kom én mot én mot Christer Basma. Jeg fintet ham bort og passerte han på høyresiden. |
Synes Pall'en er litt vel raus med sin egen prestasjon her. "fintet bort"? "Passerte"? Jeg har sett klippet, i alle tenkelige vinkler, i slow-motion, flere ganger, og jeg kan til nød gå med på at Basma ble fintet ut, men Pall hadde en alt for hard touch på ballen i den forseringa, og ga i praksis bort ballen til Strand som lå bak som sikring. Like bak Strand sto også Solli i kø. Gunnarsson så utvilsomt alt dette, og fislet bort det hele med å hoppe alt for entusiastisk til idet Basma 'hæler' ham på tåa.
Det er to triste ting med dette. For det første så fokuserer Stabæk på dommeravgjørelsen i steden for å se på at de ikke fikk til noe som helst i en kamp hvor RBK dominerte stort. At Pall Gunnarsson og Jan Jönsson tilsynelatende bare snakker om denne "straffen" etter kampen, har også noe å gjøre med hvilke spørsmål de blir stilt av media. Medietrykket på dommerne er stort nok som det er, uten krisemaksimering av denne sorten. Den andre triste tingen er at det nå sikkert kommer surmaget kritikk mot RBK om at vi ufortjent har kommet til den tabellposisjonen vi ligger på, at det bare er fordi dommerne favoriserer oss osv.
Ble litt mer vidløftig post enn jeg hadde tenkt, dette. Bra kamp var det uansett!  |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 29.08.2006 07:17 Post subject: |
|
|
Det skulle nok vært straffe, mener jeg, selv om det også virker tydelig at Veigar Páll Gunnarson forsøker gjøre så mye som mulig ut av det. Hadde han bare latt være å trekke til seg beina, tror jeg godt han kunne fått straffen.
Og så da? Det dder er en gjenganger i nesten hver eneste runde av hver eneste sesong. Noen skulle hatt straffe, men fikk det ikke. Noen skulle ikke hatt straffe, men fikk det. Jeg tror det jevner seg ganske godt ut over tid. Bra for oss i går, kanskje ikke i morra.
Det endrer likevel ikke det faktum at Rosenborg fortjente seieren, både ut ifra spill og sjanser. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 29.08.2006 08:19 Post subject: |
|
|
| Einherjar wrote: | | Uansett svakt av Basma å kakke han på bena, da det var så ÅPENLYST hva han var ute etter. Tror nok det var årsaken til at dommern ikke blåste også, det lå så til de grader i kortene hva han prøvde å konstruere. |
Tja...svakt av Basma, kanskje det, men det er ikke lett å henge på finta til Pall Gunnarsson der. Den er faktisk meget bra. Hvis ikke islendingen hadde kastet seg så ettertrykkelig i tillegg til å bli felt, så hadde han fått straffe, og det hadde ikke vært noe å si på det...bortsett fra at Stabæk hadde scoret ett mål på null sjanser da. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.08.2006 08:34 Post subject: |
|
|
I motsetning til hva 2mas trodde, så fikk Riseth "bare" 6 på børsen i dag. Koppinen fikk 7 og ble dagens Ivers.
Maradona: Synes du er litt grei på karakterene, og Dorsin bedre enn Koppinen i går? Hmm... |
|
| Back to top |
|
 |
shrimpen Proff

|
Posted: 29.08.2006 08:59 Post subject: |
|
|
| Right on knerten. Din ligna bra den! Men Tettey får den 6ern for entusiasme, og ikke noe annet, for han hadde en DÅRLIG dag på jobben. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.08.2006 09:00 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | I motsetning til hva 2mas trodde, så fikk Riseth "bare" 6 på børsen i dag. |
Adressa og Riseth snakket om 9-er på børsen i flere minutter, men jeg fikk ikke med meg at det var Riseth sjøl som mente han skulle ha 9, ikke journalisten.  |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 29.08.2006 09:17 Post subject: |
|
|
Straffe til Stabæk? Joda, etter regelboka var det slik. Men Staberg la seg på ei linje der han konsekvent vinka opp alle som prøvde å konstruere seg til et frispark. VPG-situasjonen var den eneste innenfor 16m. Husker ikke alle, men hvertfall hadde Iversen en lignende på venstresida i 2.omg.
De to som RBK kunne fått er situasjoner det ble blåst på utenfor 16m, og det synes jeg egentlig er hakket verre.
Uansett den som kommer best ut av dette er Tørum synes jeg. Han gjør ikke som mange trenere og hevder han ikke så situasjonen e.l.
Han er ærlig og sier dommeren kunne dømt den, men det er en slik du noen ganger får og andre ganger ikke. Og når en sier det sånn og i tillegg Basma var involvert, så var den vel ikke ulik den situasjonen Basma hadde mot Molde (var det vel). Han fikk jo gulkort for filming også så... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.08.2006 16:14 Post subject: |
|
|
- Jeg synes det var litt småflaut å lese Adressa i dag. Jeg har aldri påstått at jeg fortjente 9 eller 10 på spillerbørsen som det står i avisen.
Les mer: Vidar feilsitert |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 29.08.2006 16:20 Post subject: |
|
|
| shrimpen wrote: | | Right on knerten. Din ligna bra den! Men Tettey får den 6ern for entusiasme, og ikke noe annet, for han hadde en DÅRLIG dag på jobben. |
Hadde et av skuddene gått inn, så hadde dere hyllet Tettey... Men han gjør mye bra, han løper opp en del med farten sin, og er bra når han blir satt inn sentralt.. Tettey er den midtbanespilleren som har utviklet seg mest i hele Tippeligaen i år.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.08.2006 16:33 Post subject: |
|
|
| Quote: | «Posisjonsmessig er det en veldig bra... eh, posisjon.»
Nils Johan Semb kommenterer et skudd under RBK-Stabæk på TV 2 mandag. |
Fra "Stang ut" på nettavisen.. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.08.2006 17:23 Post subject: |
|
|
Maradona: Jeg har alltid sagt at Tettey er god, noe jeg absolutt mener. Han har hatt enorm utvikling i år, og er nå, fullt fortjent, fast på RBKs midtbane. Men det jeg mente var at i går fortjente han karakter 4, på grunn av veldig mye slurv blant annet i pasningsspillet. Entusiasmen skal han riktig nok ha for, men det er ikke nok til å få en god karakter på børsen, i hvert fall ikke min børs.
Btw, etter en del gode tilbakemeldinger, skal jeg begynne med børs etter hver kamp jeg ser. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.08.2006 17:30 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Selv Høgmo var ufornøyd med resultatene alle rokeringene ga etter hvert, derfor begynte han jo selv å bruke en mye fastere 11-er etter sommerpausen. Jeg tror ikke Tørum skal ha æren alene for akkurat det. |
Er det så mye mindre rokering etter at Tørum overtok, eller er dette bare en sannhet som er blitt skapt ved å gjenta det flere ganger.
Jeg holder til at rokeringen er noenlunde like stor nå som tidligere i år. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 29.08.2006 21:24 Post subject: |
|
|
Vidar Riseth spilte en av sine beste kamper. Jeg var på Lerkendal og så hele kampen. Han var kjempe aggresiv og han godeste Tommy Stenersen ble totalt utspilt. Jeg vet ikke hvor mange brudd Riseth hadde mot Stabæks spill, men det var mange. Ikke rart veigar pall gunarson og daniel nanneskog ble dårlige. Dette gjorde jo at sjansestatestikken ble 8-0 til RBK.
Selv om målet kom etter at Riseth gikk ut med skade, sank tempoet bemerkelsesverdig nok.
Passningsmessig ikke noen feil(trur jeg).
Fortsetter RBK i denne stilen er jeg ikke redd for at vi ikke vinner the double. Det vi trenger nå er litt mer presisjon på den siste passningen og foran mål....
og folkens hvor lenge er det siden RBK hadde 0 sjanser imot? |
|
| Back to top |
|
 |
Brandy Proff
|
Posted: 29.08.2006 22:10 Post subject: |
|
|
| Så nettopp oppsummeringa på RBK-tv. Skjelbred skal ha stor ros for løpet sitt i forkant av skåringa til Ivers. Med sitt løp trakk Per med seg to Stabæk-forsvarere og åpnet dermed hele forsvaret. Synes PCS har vært ujevn i år, men jeg merker meg at han i stabæk-kampen har gode løp og initiativ og viser tegn på "fotball-klokskap" |
|
| Back to top |
|
 |
|