English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
København - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 19:29    Post subject: Reply with quote

Sterkt overdrevet hvertfall de skapte ikke 3 eller 4 opplagte sjanser som de burde scoret på. De største mulighetene til FCK kom faktisk i andre omgang med frisparket til Ankersen og døballen der Santander treffer Hansen fra 1 meter.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 19:42    Post subject: Reply with quote

Vi var under sterkt press i begynnelsa av første omgang ja,Men at de skulle hatt 4 mål er absurd.De spilte seg helt inn på 16 meteren,Men vi blokkerte og fikk ballen unna nesten hver gang.

Avslutningene deres var som oftest over mål.Den på blank mål var stor da.

Frispark slet vi på,Men ikke så rart,Med så store spillere som FCK har,Men vi er bedre kontrings lag enn FCK nå,Det er lenge siden vi har kunnet si.

De var alltid sterke i det før.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 19:43    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Så det er bare tull det VG skriver om at FCK både kunne hatt 3 og 4 mål før pause?

I eget mål ja. Det var like før et velplassert skudd fra Jevtovic gikk inn, og Bakenga hadde et fint forsøk som strøk stolpen.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 19:50    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Så det er bare tull det VG skriver om at FCK både kunne hatt 3 og 4 mål før pause?

Kanskje om de hadde spilt mot Molde eller noe sånt

Mot et kvalifisert forsvar så er det en helt latterlig påstand at de burde hatt 4 mål... I såfall burde vi også hatt et par til selv...
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 19:55    Post subject: Reply with quote

Noen som kan komme med utdrag over hva solbakken sier på adressa?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.02.2017 19:57    Post subject: Reply with quote

Jeg vil si at de kunne hatt to mål ved pause.
Back to top
Asbøll
Proff

PostPosted: 11.02.2017 19:59    Post subject: Reply with quote

Kan Konradsen motbevise flertallet på forumet? Kampen i dag var hvertfall et skritt i riktig retning.

Gledet meg over at Bakenga ble valgt som spiss og scoret. Samtidig som vi holdt nullen mot et lag som scorer og angriper mye mot topp motstand.

Synes det var litt vanskelig å bedømme mye av spillet pga. "flat" kameravinkel og ujevn intensitet på spillet.

Men lykkelig over en hakket mer positiv tone her inne.
ballbingen
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 20:01    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:

– Det kunne like gjerne vært de som spilte Champions League i fjor høst. Det der var så «stang-inn, stang-ut» som det går an til å bli. Vi scoret borte mot Apoel i siste sekund, mens de slapp inn, sier Ståle Solbakken til Adresseavisen.

– Rosenborg viser at de er et godt kontringslag, og i første omgang dominerer de kraftig med ball. Da er de farlige på overganger, selv om vi gir bort både ett og to mål.

– Vi er veldig jålete når vi har ballen, mens Rosenborg er veldig flinke når de legger seg ned med hele laget på 25 meter og blir spilt lave. Så er de flinke til å omstille seg og det har de alltid vært. Der er de gode. Sånn sett var det en perfekt gjennomkjøring av dem, skryter hedmarkingen.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 20:07    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Ikke veldig interessant. Sobakken skryter av kontringene våres og mener det er små detaljer som skal før vi lykkes i Europa.

Quote:
– Det kunne like gjerne vært de som spilte Champions League i fjor høst. Det der var så «stang-inn, stang-ut» som det går an til å bli. Vi scoret borte mot Apoel i siste sekund, mens de slapp inn, sier Ståle Solbakken til Adresseavisen.

Quote:
– Rosenborg viser at de er et godt kontringslag, og i første omgang dominerer de kraftig med ball. Da er de farlige på overganger, selv om vi gir bort både ett og to mål.

Quote:
– Treningskamper er nå treningskamper. Men vi liker jo ikke å tape, sier FCK-sjefen

Quote:
Og rådet fra Solbakken for hvordan trønderne skal gjenfinne sin plass også ute blant de store, gleder nok RBK-treneren.

– Bare fortsett med det de driver med – og gjør det litt bedre. Så er muligheten der, sier Solbakken.

Quote:
– Vi er veldig jålete når vi har ballen, mens Rosenborg er veldig flinke når de legger seg ned med hele laget på 25 meter og blir spilt lave. Så er de flinke til å omstille seg og det har de alltid vært. Der er de gode. Sånn sett var det en perfekt gjennomkjøring av dem, skryter hedmarkingen.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.02.2017 20:22    Post subject: Reply with quote

Solbakken har blitt fryktelig positiv til alt om oss for tiden, må jeg si. Greit det.

Han sier at vi dominerte med ball i førsteomgangen. Det er ikke det avisene skriver, så det var litt rart.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.02.2017 20:28    Post subject: Reply with quote

Ja, litt merkelige uttalelser fra Solbakken. Kanskje han har en agenda med uttalelsene sine, kanskje han vil snakke oss opp for ikke å demoralisere sine egne spillere før EL.

Men for all del, dette var en stor positiv overraskelse. Jeg hadde forventet meg en kamp som mot Salzburg, men dette var mye, mye bedre. Lovende. Tommel'n opp!
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 20:34    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om et bedre sammendrag enn det elendige som er på rbk.no og Adressa? Får jo ikke sett noe annet enn de to målene. Skulle gjerne sett hele kampen, men finner den ikke på viaplay. Noen som kjenner til opptak man kan se?

Takk! Tommel'n opp!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.02.2017 21:10    Post subject: Reply with quote

attach wrote:

Største våset jeg har sett. De to største sjansene, foruten målene, var det Rosenborg som hadde. Hadde André Hansen en eneste redning i førsteomgang?

FCK hadde ballen klart mest, men vi var definitivt farligst fordi vi, i motsetning til FCK, gikk rett i angrep. Noen ganger altfor fort, men vi prøvde iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.02.2017 21:12    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Ja, litt merkelige uttalelser fra Solbakken. Kanskje han har en agenda med uttalelsene sine, kanskje han vil snakke oss opp for ikke å demoralisere sine egne spillere før EL.

Tror bare han har blitt litt mer voksen etter nedturene i England og Tyskland. Etter fadesene der, var det en vesentlig mer ydmyk Solbakken som dro tilbake til Køben.

Synes han har vært positiv til oss en god stund nå. Ikke overdrevent positiv, men rettferdig positiv. Tidligere var han jo en fontene av piss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Macha
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 21:13    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Brooklynol,
Enig!

Morsomt at du sier det. Det var veldig mange som mente at Gersbach var klar til å ta over VB - og at han var av seriens beste VB etter en god kamp mot Molde.

Meling viser rett og slett at han er et par hakk over.

Mulig jeg tar feil men virker som du sikter til min kommentar forleden. Mente Moldekampen var et eksempel, og ikke grunnen til jeg mener han er ligaens beste VB.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 21:14    Post subject: Reply with quote

Kampen gikk ikke på Viaplay, den gikk på Viasport. Videoen for kampen der er ikke lenger å oppdrive, ser det ut som. Tror ikke du får noe bedre sammendrag, heller.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 21:17    Post subject: Reply with quote

Artig at vi vant, men den hoftesvingen til Helland på 2-0 var jo mere graverende enn Stakkars Randolphs siste innsluppede for West Ham i dag.

Rart at dommerne ikke ser sånt :/
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 21:22    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Solbakken har blitt fryktelig positiv til alt om oss for tiden, må jeg si. Greit det.

Han sier at vi dominerte med ball i førsteomgangen. Det er ikke det avisene skriver, så det var litt rart.

Ikke så rart når man har Andre Hansen på blokken sammen med Midtsjø :/
"host host"

Nei men Ståle har generelt virket mindre arrogant etter at han fikk jekka seg litt ned i England å Tyskland.

Greit oppsummert føler jeg.

+ i dag utifra forrutsetningene vil jeg gi: Konradsen, Melling (HB 1 kamp) og Bakenga som jeg synes viser takter.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 21:27    Post subject: Reply with quote

Har vi noensinne solgt til FCK, egentlig?

Gamboa motsatt vei, ellers kommer jeg ikke på noen. Brattbak og sikkert flere også den veien, så det er kanskje ikke fult så eksklusivt.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 21:35    Post subject: Reply with quote

Legger merke til at Solbakken beskriver oss som et lag som ligger bakpå og er gode til å kontre. Dette tenker jeg delvis skyldes at vi ikke har en god nok midtbane. Særlig er Konrads feilbrukt. En ting er mot gode lag. Men dette så vi i større grad enn jeg liker i Tippeligaen også. Merkelig å ligge så mye bakpå som vi gjør.

Merker meg også at det virker som det ikke skal handles en midtbanesentral. Kun spiss vi mangler sier Kåre i VG. Der skrives det også at det medisinske støtteapparatet vårt mener at kneskaden til Spalvis ikke "ser bra ut".

Ut å kjøpe spiss der altså.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 21:39    Post subject: Reply with quote

Hva mener du? Hele grunnen til at vi spilte mot FCK var jo at vi skulle øve på å ligge lavt og kontre. At vi lyktes med dette kan umulig være et argument for at vi har for dårlig midtbane...
Back to top
MkBerg
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 21:44    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Artig at vi vant, men den hoftesvingen til Helland på 2-0 var jo mere graverende enn Stakkars Randolphs siste innsluppede for West Ham i dag.

Rart at dommerne ikke ser sånt :/

Måtte sjekke referansen din. Snakk om å bli meid ned!
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 21:47    Post subject: Reply with quote

Eksil,
samtidig påpeker Solbakken veldig klart at Konradsen, Midtsjø og Jensen er veldig gode midtbanespillere.

Hedon,
Cornelis hadde en heading i 1.omgang som han misset på fra ca 3-4 meters hold, som var en meget god målsjanse.
EspN
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 21:54    Post subject: Reply with quote

"Underligt at Rosenborg aldrig er med i CL, nu de er så gode."

Flere som er imponert over RBK iallefall Smile
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 11.02.2017 22:03    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:
FCK kan å trille ball, men lite kreativ foran. Og de skal ut i EL til uka. Jeg er meget positiv med tanke på at vi er i februar-form!

Vi har ofte spilt mot Viking som general prøve mot. Tapt de kampene. Har ikke betydd at vi ikke har gjort det bra...generalprøve har ikke en dritt å si.

Mikkelsen wrote:
FCK kommer sikkert til å la oss vinne slik at KI og SIB går i Solbakken fella og sier at vi ikke trenger å forsterke Very Happy

KI nevner at det ikke trengs å forsterke noe mer enn spissplassen. Nå har Bakenga scoret ett mål, og da kommer vi til å gå fra Spalvis hylla, til en utviklingsobjekt. Sad Sad

----------

Jeg sier ikke at RBK ikke er gode. Vi er gode. Jeg forventet at Meling skulle slå til. Det samme kommer Hedenstand til å gjøre. Men kan folk please slutte å være SÅ naive? Det er ikke lenge siden spilt perfekt fotball i Champions Leauge, mistet (kun?) Delanlay. De fikk uavgjort mot MFK for noen dager siden. Betyr det at MFK er på nivå med FCK? FCK var nemlig toppet mot MFK.

Og hvorfor går Solbakken ut og sier at midtbanen vår bra? Vi hadde vært mye mye bedre med en midtbanespiller, og ikke brukt Konradsen.

Det er ugler i mosen. Solbakken er giftig mann. Vi må ta med oss energien og seieren, men ikke naiviteten om at vi er SÅ gode. Vi har slitne bein, spillere som ikke har relasjoner til hverandre, utenfor kampform osvosv. hvorfor i hellsikke skulle vi vinne mot FCK så enkelt? Nå får jeg ikke sett reprise når viasport er så elendige som ikke kan legge ut høydepunkter engang, men det FCK laget i dag hadde ikke vært så dårlige defensivt i en viktig kamp. Bare vent og se. De kommer til å vinne både mot Brøndby og Ludogorets. Vinner når det virkelig gjelder.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
Page 17 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb