View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.02.2017 00:37 Post subject: Ny høyreback (vinter 2017) |
|
|
RBK-sjefen lover at Rosenborg skal kjøpe seg opp for å bli klare til Europa-spill
Likevel tror ikke Bruttern at det blir noe problem å erstatte akkurat Jonas Svensson.
– Rosenborg har alltid solgt spillere som man har måttet erstatte. Den vanskeligste å erstatte var vel Odd Iversen i sin tid, men det skal bli lettere å finne noen på Svenssons nivå.
– Må dere ha inn en ny høyreback nå?
– Ja, det må vi. Den eneste vi har i troppen på den posisjonen per dags dato er Erlend Dahl Reitan (19), og man skjønner at det ikke er nok, sier Bruttern.
Vi prøver med en tråd for høyreback også slik at en slipper å rote alle navn og posisjoner sammen. Vennligst hold det separat. Forslag? |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 01.02.2017 00:48 Post subject: |
|
|
Noen spillere som har vært nevnt:
Vegar Eggen Hedenstad
Martin Linnes
Linus Wahlqvist
Cristian Gamboa
Kristoffer Haraldseid
Mattias Johansson
Emil Krafth |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 01.02.2017 00:54 Post subject: |
|
|
Fra 23. november Quote: | Etter det adressa.no forstår har man imidlertid strøket Haraldseids navn fra blokka på Lerkendal. Her er nok årsaken mer av sportslig karakter – Haraldseid er rett og slett veid og funnet for lett for et RBK med et klart mål om å nå et gruppespill i Europa neste sesong. |
|
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 01.02.2017 00:56 Post subject: |
|
|
Er nok bare de to siste som er aktuelle, og om det skulle stå mellom de to så håper jeg det blir Krafth. Men det dukker vel plutselig opp en ukjent spiller som skal ta over for Svensson. RBK pleier jo som regel å dra spillere opp av hatten som man ikke har visst om. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.02.2017 09:04 Post subject: |
|
|
Er det realistisk at vi henter en spiller som har spilt såpass mye som han har gjort i Bologna? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.02.2017 09:17 Post subject: |
|
|
Nei. Jeg skjønner ikke helt hvorfor navnet hans til stadighet trekkes fram. Har spilt 15 kamper for Bologna i år, i Serie A og cup. Svensk landslagsspiller. Det er vel ingen grunn til at tro at han har noen interesse for å komme hit i det stadiet han er nå. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 01.02.2017 09:24 Post subject: |
|
|
Blir vel til at vi henter Fredrik Stoor på en toårskontrakt.....  _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.02.2017 09:30 Post subject: |
|
|
Jeg tror forresten vi ender opp med Andreas Vindheim eller Mattias Johansson.
Liten sjanse for Gamboa også, forresten. Har imponert i Celtic og Lustig skal få jobbe hardt for å komme seg inn på laget igjen. Kanskje hakket mer realistisk at vi får tak i Lustig, men han har vel spilt seg på en såpass bra lønn der borte at det neppe er aktuelt det heller. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.02.2017 10:02 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke bedre enn at Johansson hadde vært noe å satse på.
Svenskene er vel billige i drift også. (Tre kronor?) _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 01.02.2017 11:29 Post subject: |
|
|
Noen som kjenner grunnen til at Mattias Johansson ikke forlenger med AZ? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.02.2017 11:38 Post subject: |
|
|
Hva med deg, vingback, hvor god er du, egentlig? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 01.02.2017 12:24 Post subject: |
|
|
Var det ikke en Alkmaar-supporter som skrev her på RBKweb at han var altfor dårlig defensivt? |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.02.2017 13:38 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Hva med deg, vingback, hvor god er du, egentlig? |
Dagens!!! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.02.2017 13:44 Post subject: |
|
|
varg88 wrote: | Var det ikke en Alkmaar-supporter som skrev her på RBKweb at han var altfor dårlig defensivt? |
Har vingback vært på prøvespill i AZ? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 01.02.2017 14:28 Post subject: |
|
|
Jepp, akkurat tilbake fra prøvespill nå. Litt høyt nivå for meg kanskje, men verdt et forsøk. Måtte innse at Svensson er bedre. Hadde jeg styrket Rbk, så hadde jeg meldt meg til tjeneste på brakka sporenstreks
Spøk til side: takk varg88. Litt betenkelig om Rbk skulle kjøpe opp "vrakgods" fra AZ. Siden Svensson er erstatteren må vi vel anta at han er bedre enn svensken, med unntak av om det er private grunner til at Johansson ikke forlenger. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.02.2017 14:59 Post subject: |
|
|
Kan jo fort være en sånn "gresset er grønnere"-situasjon også. Jeg tror ikke at det nødvendigvis hadde vært helt feil for oss med en back som er bedre offensivt enn defensivt, men som blir såpass tungt satset på at han får forbedret det defensive relativt raskt.
Gode defensive, men begrensede offensive backer ender jo bare opp med å bli æreskjelt og totalslaktet av RBK-supportere før de blir solgt dyrt til WBA etter imponerende mesterskap med landslaget og hjemlige seriegull. Og det er vel ingen som tror at vi nå kan kjøpe en back som er konge begge veier, eller mener at det er bedre med en back som må jobbe litt med absolutt alt?
Den beskrivelsen AZ-supporteren hadde av Johansson høres ikke totalt forskjellig ut fra Jonas Svensson, for å si det sånn. Jeg er optimistisk til en slik løsning. |
|
Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 01.02.2017 16:58 Post subject: |
|
|
Skulle til å foreslå denne karen:
http://www.transfermarkt....ieler/3256
Har en kontrakt som går ut til sommeren, spiller Bundesliga for Leverkusen, er 32 og har sikkert noen år igjen.
SÃ¥ fant jeg denne:
https://www.youtube.com/w...hlhi3wy-5c
Annet forslag:
Pele van Anholdt. 25 år og Heerenveen produkt. Spiller i Wilem II med utgående kontrakt.
Last edited by Standfot on 01.02.2017 17:32; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 01.02.2017 17:30 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Nei. Jeg skjønner ikke helt hvorfor navnet hans til stadighet trekkes fram. Har spilt 15 kamper for Bologna i år, i Serie A og cup. Svensk landslagsspiller. Det er vel ingen grunn til at tro at han har noen interesse for å komme hit i det stadiet han er nå. |
Ser ut som han er inne på laget igjen nå. Spilte lite forrige sesong og spilte bare på starten av denne, så trodde det fort kunne vært aktuelt. Ser nå at han slet med skader i fjor og litt i år også, kan være grunnen til at han ble benket en periode, at det andre alternativet gjorde det brukbart når han var ute.
Er nok ikke særlig aktuell han nå nei. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.02.2017 17:45 Post subject: |
|
|
Standfot wrote: | Annet forslag:
Pele van Anholdt. |
Sist det ble uttalt "fan' anholdt" på brakka var det ikke særlig lystig, så han der må nok skifte navn før hans navn kan nevnes uten frykt og vemmelse. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 01.02.2017 17:49 Post subject: |
|
|
Her merker jeg at jeg mangler kompetanse.. Var det Patrick det var snakk om den gangen da eller? |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.02.2017 17:53 Post subject: |
|
|
Bille fan' anholdt. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 01.02.2017 17:56 Post subject: |
|
|
Det er tydelig jeg må lære meg humor..  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.02.2017 22:08 Post subject: |
|
|
Er det ikke klart at det blir Meling, da? Viktig å følge opp tradisjonen, som ble skapt med høyrefotede Bergdølmo på venstreback.  |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 01.02.2017 22:24 Post subject: |
|
|
Det var tydeligvis ikke like stor interesse fra utenlandske klubber rundt Meling, slik som IAO meldte... Mange andre nasjoner har jo sine vinduer stengt, så det er ikke umulig at Meling kan komme for en akseptabel sum.
Personlig synes jeg at en høyreback skal være høyrefotet, men hvis Meling er såpass god med høyre som noen sier, blir jeg godt fornøyd hvis han kommer inn. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 01.02.2017 23:07 Post subject: |
|
|
Ville vært fornøyd med Meling. God spiller. Usikker på om det er lurt i å vente til sommervinduet med å forsterke høyrebacken med en som faktisk er høyreback forså å plassere Meling på venstreback etter at vi forhåpentligvis har solgt Skjelvik. Da har vi ihvertfall sikret oss en spiller som er god og har potensial. Blir kanskje for mye av det gode med både Meling og Gersbach på venstre, men sånn er det når man er CL-lag ( |
|
Back to top |
|
 |
|