| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Willoch Veteran
|
Posted: 06.08.2016 08:58 Post subject: |
|
|
Har en mistanke om at vi er storkar/sosialist i alle forhandlinger. Viking har sikkert opsjon på ett mindre beløp. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 06.08.2016 10:44 Post subject: |
|
|
Det kan vel like gjerne være en forkjøpsrett?
Hvis Steirings utvikling ikke svarer til de forventningene Rosenborg har med tanke på at han skal kunne bli A-lagsspiller for Rosenborg, men Viking ser at dette er en spiller de gjerne vil satse på videre, så får Viking førsteretten til å forhandle med Rosenborg om kjøp av spilleren i 2017. Kommer så Viking og Steiring frem til en avtale, så lar Rosenborg Steiring gå til Viking for en rimelig penge.
Ser derimot Rosenborg at spilleren har en meget god utvikling, så god at de vil satse på ham selv, så kommer han tilbake til Rosenborg og får en fornyet og forbedret kontrakt.
Det ville vært merkelig om Rosenborg lot ham gå på utlån og samtidig ga Viking opsjon på kjøp. Da skulle han vel ha hatt god lønn som Viking dekket frem til utlånet tok slutt, samtidig som Rosenborg allerede før utlånet egentlig har gitt opp spilleren? Slik er det vel ikke her.
Vil anta dette er en avtale på linje med de Rosenborg har hatt med andre TL-klubber som når Tettey og Midtsjø gikk på utlån, men hvor det finnes en mulighet for overgang til Viking med forskjøpsrett om spilleren neppe anses som god nok for Rosenborg men derimot god nok for videre spill og utvikling i Viking.
Nylig har det vel også blitt mer vanlig med gjenkjøpsavtaler. Særlig store klubber som Barcelona og Real Madrid har benyttet seg av slike. Store talenter selges da til en annen klubb (gjerne i en ikke-konkurrerende klubb i en annen liga) for så å bli kjøpt tilbake for en fastsatt sum om selgende klubb skulle ønske dette. Flere store talenter som har slått til har blitt kjøpt tilbake på denne måten. Noen som vet om Rosenborg opererer med samme type avtale?
I tilfellet Steiring skulle vi da ha følgende scenario:
Spilleren går på utlån til Viking. Viking har enten (a) forskjøpsrett eller (b) opsjon på kjøp. Hvis Viking kjøper spilleren, så kan Rosenborg sikre seg et gjenkjøp på et senere tidspunkt for en fastsatt sum, på samme måte som Viking kan få kjøpe spilleren på opsjon om de skulle ønske det etter endt leieperiode. Rosenborg sikrer seg da gjenkjøp av en ferdig utviklet (lokal) spiller for en sum klubbene per i dag mener vil være riktig mellom to TL-klubber.
Husk også at Viking har en svært anstrengt økonomi, og i utgangspunktet INGEN midler å kjøpe nye spillere for. En eventuell opsjon eller forkjøpsrett kan derfor strande hvis ikke klubbens økonomi forbedres vesentlig i løpet av året som kommer, men klubben skal vel skjære ned enda mer neste år enn i år. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.10.2016 20:41 Post subject: |
|
|
Karol Mets, Kristoffer Haugen og Abdisalam Ibrahim må alle stå over møtet med Bodø/Glimt etter rødt (Mets) og gult kort (Haugen og Ibrahim) mot Aalesund i forrige hjemmekamp. Det betyr minst tre bytter, men Jonevret utelukker ikke at det blir flere.
- Dette kan være en mulighet for Per-Magnus Steiring. Han har klart seg godt hos oss, og er en bra stopper. Alternativt kan jo også Michael Haukaas bekle denne plassen. Så var det spillere som skuffet mot Aalesund, derfor kan dette være en anledning til å la noen andre i troppen få prøve seg, sier Viking-treneren.
Les mer: RBK-Steiring kan få startplass for Viking |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 28.10.2016 21:13 Post subject: |
|
|
| Lurer på hvor fornøyd Steiring er med utlånet. Han har fått to innhopp i Tippeligaen så langt, utover det har han spilt noen kamper for Viking 2 i 3. divisjon, altså nivået under RBK 2. I tillegg har han gått glipp av Europaspill med RBK-juniorene, osv. Men det er kanskje disse Tippeliga-mulighetene som veier tyngst? |
|
| Back to top |
|
 |
JW Rutinert
|
Posted: 31.10.2016 00:22 Post subject: |
|
|
| Imponerende kamp av Steiring i dag ifølge rapportene. Regner med han er med i RBKs framtidsplaner. |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 31.10.2016 03:01 Post subject: |
|
|
| Da er det i tilfelle ikke like imponerende kontraktsforhandlinger i forbindelse med utlånet. |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 24.11.2016 10:27 Post subject: |
|
|
Noen som har snappet opp noe nytt om denne mannen?
- kommer han hjem?
Hadde vært fint å ha han klar til playoff i UEFA Youth League... _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.11.2016 22:26 Post subject: |
|
|
| Siden Viking har kjøpsopsjon må vel de først bestemme seg. Mulig de allerede har gjort det. |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 28.11.2016 03:17 Post subject: |
|
|
Men er det ikke slik at spilleren også må være enig? Altså, med andre ord kan Rosenborg komme seg ut av kjøpsopsjonen hvis Steiring ikke ønsker å signere for Viking? _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 28.11.2016 04:23 Post subject: |
|
|
| Hvorfor i huleste har RBK gått med på en kjøpsopsjon på en back som spiller for aldersbestemt landslag? Dersom han er for god til å spille for RBK2 så må han ha kvaliteter? |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 28.11.2016 13:07 Post subject: |
|
|
Det aa vaere for god for RBK 2 betyr ikke noedvendigvis at man er god nok for RBK 1.
Det er mange spillere som har dominert paa RBK men ikke tatt steget helt opp. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 28.11.2016 16:31 Post subject: |
|
|
| Bruttern wrote: | | Men er det ikke slik at spilleren også må være enig? Altså, med andre ord kan Rosenborg komme seg ut av kjøpsopsjonen hvis Steiring ikke ønsker å signere for Viking? |
Selvsagt, alt annet hadde vært menneskehandel Selv om Viking skulle benytte seg av en eventuell kjøpsopsjonen så må de bli enig med Steiring også. Hvis han ikke ønsker overgang så blir det ingen overgang, uansett hva Viking gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.12.2016 11:59 Post subject: |
|
|
| SÃ¥ han kom hjem igjen? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.12.2016 12:21 Post subject: |
|
|
| Viking var kanskje et litt for stort steg, utlån til Ranheim neste år er kanskje fornuftig? |
|
| Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 14.12.2016 14:31 Post subject: |
|
|
| Hvordan står det til med stoppere i Ranheim for tia da? Tronset skulle vel legge opp? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.12.2016 22:18 Post subject: |
|
|
SÃ¥ sannelig var han bekreftet ferdig allerede 26. november:
Utlånet til Viking er avsluttet og midtstopperen, som startet én kamp for klubben, sier at det ikke blir mer i Stavanger der Viking hadde opsjon på kjøp etter utlånsperioden.
- Jeg skal nedover til Trondheim rundt den 2. desember og ha samtaler med både agenten min og med Rosenborg. Så får alle sagt hva de tenker, sier Per Magnus. Han er under kontrakt med Rosenborg ett år til, og har det ikke travelt. - Jeg er opptatt av å finne det riktige, sier han selv.
Les mer: - Ikke avgjort ennå
Denne sesongen hadde de mørkeblå både Chris Dawson og Per Magnus Steiring inne på låneavtaler fra RBK og Rotherham.
Dawson var sågar en kjenning av den nye Viking-treneren.
I løpet av høsten luktet også klubben på tanken med å prøve å hente de to unge Arsenal-spillerne Kelechi Nwakali (18) og Gedion Zelalem (19) fra Arsenal. Slike tanker er nå langt på vei lagt på is etter regimeskiftet.
Grunnen er først og fremst økonomisk. Burchnall ser ikke poenget med å gjøre jobben for andre.
– I situasjonen klubben er nå ser jeg ikke på det som noen spesielt god idé å låne spillere. Det vil i de fleste tilfeller blokkere plassen for en av våre egne unge spillere. Ettersom klubben skal utvikle spillere med tanke på salg i framtiden vil dette være dumt, sier Burchnall til RA.
Les mer: Burchnall sier nei til lånespillere |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7405 Location: South-west coast exile
|
Posted: 16.12.2016 11:34 Post subject: |
|
|
| MÃ¥ si jeg liker tankegangen til Burchnall der. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.12.2016 15:37 Post subject: |
|
|
Han har ett år igjen av kontrakten med Rosenborg, men vet ikke hva som skjer videre.
–Jeg er usikker, men for øyeblikket er jeg Rosenborg-spiller, og forholder meg til det. Så jeg skal møte på trening der 7. januar. Så får vi se om det dukker opp noe, sier 19-åringen.
– Så det kan ikke skje at du møter 5. januar til sesongoppkjøring med Glimt?
– Man skal aldri avskrive noe, men det får vi ta om det blir noe konkret.
– Men har du snakket med Glimt?
– Jeg har snakket med Aasmund Bjørkan, men det har ikke vært noe mer enn det. Dersom jeg bytter klubb nå, så er det for å få spilletid. Jeg drar ikke for å sitte på benken. Jeg mener at jeg er så god at jeg kan spille i en av de to øverste divisjonene, sier Per Magnus Steiring.
Les mer: – Jeg har snakket med Aasmund |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.12.2016 18:35 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Jeg mener at jeg er så god at jeg kan spille i en av de to øverste divisjonene, sier Per Magnus Steiring. |
Ikke at Steiring nødvendigvis er verstingen, men det utsagnet mener jeg oppsummerer dagens unge spillere. Steiring har så vidt jeg vet ikke bevist noe som helst i de 2 øverste divisjonene, men er ifølge seg selv god nok for fast plass.
Bevis noe så kan du snakke. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.01.2017 21:09 Post subject: |
|
|
Sett i ettertid burde jeg nok ha laget sak på forsida om praten hans med Bjørkan:
– Det går mot en avtale med Glimt. Jeg hadde ikke blitt med på trening om det ikke hadde vært interesse for mer, så jeg tror at det går mot at jeg blir Glimt spiller. Det tror jeg blir veldig bra for min egen del, sier 19-åringen.
Dermed kan det gå mot at han flytter nordover, og kommer nærmere familie og venner.
– Jeg ser bare positivt på dette. Jeg kjenner klubben godt, og har spilt sammen med flere av spillerne tidligere. Jeg har mye familie i Bodø og Fauske, så det blir bra, sier Steiring.
Les mer: - Jeg tror at det blir bra for min del, og forhåpentligvis for Glimts del også
Steiring skal ikke være med når RBK-spillerne drar til Gran Canaria på treningsleir, og trener i stedet med førstedivisjonsklubben fra Nordland.
– Hva er det som gjør Glimt til en god match med Steiring?
– Det er muligheten til å spille førstelagsfotball. Han er fra Fauske, og det er naturlig at Glimt er på banen når en sånn spiller er tilgjengelig. Det gjør heller ikke noe at kjæresten bor i Bodø. Om det er en god match for både klubb og spiller er det en veldig fin mulighet, sier [Kevin] Ingebrigtsen.
Ifølge agenten har flere klubber, både fra eliteserien og førstedivisjon, vist interesse for 19-åringen, som var på utlån til Viking i høstsesongen.
– Men de sitter litt på gjerdet foreløpig. Bodø/Glimt har vært tydelige og satt i gang dette. Da drar han dit, og så får vi se, sier Ingebrigtsen, som understreker at ingenting er avklart.
Les mer: RBK-unggutter på vei bort fra Lerkendal |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.01.2017 23:17 Post subject: |
|
|
Jeg tror det meste ble avgjort ifjor etter at han ble utlånt til feil klubb. Han burde gått til en klubb hvor han ville spille fast, kun på den måten ville han overbevist ledelsen på brakka.
Synd at han forlater oss men kanskje det beste for alle parter. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.01.2017 13:11 Post subject: |
|
|
- Det har gått bra på trening. Var godt å komme i gang. Jeg er litt stiv og støl i kroppen, men sånn blir det etter lang pause, sier han selv.
Per Magnus vil ha en avgjørelse i løpet av et par uker, og sier han er blitt godt tatt imot i Bodø.
(...)
- Et år i OBOS-ligaen tror jeg ikke gjør noe. Spilletid er viktig for meg, og jeg vil helst ha mye. Det er en fysisk liga med mye kriging og duellspill. Det kan fort passe meg bra det, sier han.
En overgang til Bodø/Glimt tror han vil være bra også utenfor banen.
- Jeg har familie og venner her, og det tar jeg med i betraktningen. Skulle man gått til en annen klubb må man skaffe seg helt nytt nettverk. Jeg ser bare positivt på en eventuell flytting hjemover, sier han videre.
(...)
Trener Aasmund Bjørkan liker det han ser av valnesfjerdingen for tiden.
- Det går kjempefint. Han har hatt to flotte treninger. Per Magnus er fin type, og biter godt fra seg, sier Bjørkan.
Steiring skal trene med Glimt en god periode framover, noe Bjørkan mener er bra for både klubb og spiller.
- Vi har ikke hastverk. Vi kjenner han godt og han kjenner oss godt. Det er andre klubber på banen, og han er fortsatt RBK-spiller. Vi er interesserte, men stresser ikke, sier Glimts hovedtrener.
Les mer: Bodø/Glimt-interesse for Per Magnus Steiring |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 07.01.2017 17:28 Post subject: |
|
|
| Sier vel litt om dagens fotballungdom når en spiller som Steiring uttaler at "Ett år i OBOS tror jeg ikke gjør noe". Som om det var greit for han å ta steget ned liksom, men det får holde med ett år. En spiller som aldri har vært i nærheten av å etablere seg i Eliteserien. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 07.01.2017 18:16 Post subject: |
|
|
| Jeg tror du tolker han i verste mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 07.01.2017 18:27 Post subject: |
|
|
| Dette er typen som forsvinner på bosman til Wisla Plock etter to gode kamper fra start fordi han alltid har drømt om å prøve seg utenlands. |
|
| Back to top |
|
 |
|