English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacupene
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 01.12.2016 09:46    Post subject: Reply with quote

De skyter seg jo bare selv i foten, til sist er det ingen som gidder å se en CL finale mellom Real Madrid og Barcelona for nte året på rad. Kommer til å ta tid, men det blir rett og slett kjedelig, og totalt uinteressant til slutt.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 01.12.2016 09:52    Post subject: Reply with quote

Kunne ikke vært mer enig. På 90-tallet var jo alle disse kampene spesielle, nå har man rett og slett blitt vant til alle disse stormøtene støtt og stadig. Fra kvarten og inn er det jo samme lag år etter år.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 01.12.2016 10:00    Post subject: Reply with quote

Kjenner at jeg ikke orker å følge med på hva UEFA driver med lenger, det er så dumt hele greia, "Champions League" med "halve" PL og BL og finurlige endringer for å behage de beste klubbene. Tenker nesten at de bare kan lage sin egen liga for de rikeste klubbene så er vi ferdig med det.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 01.12.2016 10:08    Post subject: Reply with quote

Nesten som om det internasjonale konkurransetilsynet til EU skulle ha vært på banen.....

Dette blir for dumt og UEFA-medlemmene bør få samlet seg å få stoppet denne utviklingen. Om de store vil starte en egen liga, så bare la de gjøre det. Hele PL, BL, PD etc kan ikke være med og interessen vil som nevnt svekkes etter noen år. UEFA bør lage et regelverk som tar fra klubber lisensen viss de vil bryte ut av UEFA sine turneringer. En ordning som ligner på dopingreglementet; man kan ikke konkurrere i noen konkurranser i noen idretter så lenge man er utestengt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 01.12.2016 10:24    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke utestenging har noe for seg.

Men jeg lurer på hva fans av Barça og Bayern tenker om dette. Er det ok at klubben din er med bare på grunn av størrelsen, og ikke på grunn av resultater?
Hva er poenget med å vinne fotballkamper om man vet at man er der uansett. For meg virker dette som noe som kan appellere til asiater som holder med spillerne og ikke laget. De som bare vil se Ronaldo og Rooney. Og driter i hvordan fotballen ser ut. En verden hvor Ed Woodward er konge.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 01.12.2016 10:40    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Uefa forbereder en konstruksjon som gir de aller største klubbene adgang i Mesterligaen uansett om de «dummer » seg ut med en dårlig sesong i serien. Klubber med en sterk mesterliga-historie skal få fortrinnsrett. Det betyr at Barcelona, Real Madrid, Bayern München og Manchester United får delta, men den endringen kommer muligens ikke før i 2021?


Men hvordan i all verden kan dette løses? Forbanna idiotisk, men også umulig om å gjennomføre om tilfeldighetene rammer et/noen år?

United, Chelsea, Arsenal, Bayern og Barcelona havner i en sportslig krise og havner utenfor topp 4 i sine land. Skal alle da få autobilletter allikevel? Går det da på bekostning av de som fikk topp 4 i landet? Fjerner de kvalikk-billetter for oss andre? Eller utvider de CL de årene dette skjer?

Møkkete lobbyvirksomhet fra de største klubbene som frykter egen inkompetanse.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 01.12.2016 10:54    Post subject: Reply with quote

Er ikke sint. Bare veldig veldig skuffet.

Og tviler på at fansen eller supporterne for de store klubbene bryr seg så nevneverdig om hva som skjer med de små klubbene. 90% av de som er på Manchester United-kamp iløpet av sesongen er vel ikke engang fra England.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 01.12.2016 11:01    Post subject: Reply with quote

Tror de fleste gir faen og at mange liker det fordi de tror det øker klubbens inntekter (på samme måte som mange her vil ha tverrnasjonal liga fordi de tror det øker våre inntekter).
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 01.12.2016 11:22    Post subject: Reply with quote

Og eierne i flere av de store klubbene er kun ute etter å få påfyll i sine allerede fulle lommebøker.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 01.12.2016 22:35    Post subject: Reply with quote

De er i ferd med å drepe CL. Men for min del, så har jeg følt på det lenge. Jeg har ikke giddet å følge med noe særlig de siste årene, det er jo allerede stort sett snakk om de samme klubbene. "Moderne" fotballfans er vel interessert i det, på samme måte som så mange gidder å se på PL også. Men for min del er det totalt uinteressant å se de samme klubbene år etter år kjempe om hvem som har den rikeste onkelen. PL har mindre og mindre med ekte fotball å gjøre(for min del har jeg riktignok aldri fulgt med noe særlig der), og CL er på vei i samme retning. Takke meg til fotball på mitt lokale stadion.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 01.12.2016 23:11    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke helt enig i det. Jeg synes CL har vært helt fantastisk de siste årene. CL er også hovedgrunnen til at VM og EM har vært slikt et antiklimaks. I de siste rundene av CL får vi servert fotball på et nivå man bare fikk i VM-finaler på 70- og 80-tallet.
Ja - det kan være litt kjedelig med Real, Barça og Bayern hvert eneste år. Men de tre lagene er der fordi de representerer kremen av sportslige og taktiske prestasjoner. Lag som Arsenal, ManU(re), Man City, Chelsea og PSG er økonomisk like store, men penger og status kan ikke eliminere forspranget til Real, Barça og Bayern.

Går man over til et status-CL i stedetfor et CL hvor man er hvor man er på grunn av sportslige prestasjoner utvanner jo det den sterke jobben som har blitt gjort i de tre superklubbene.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.12.2016 23:28    Post subject: Reply with quote

Blir nok først offisielt på fredag:

The UEFA Executive Committee will hold its last meeting of the year at the House of European Football in Nyon on Friday 9 December 2016 starting at 09.00CET.

(...)

Access list, coefficients and financial distribution for the 2018–21 club competition cycle

(...)

A press conference is scheduled after the meeting at approximately 17.30CET and will be streamed live on UEFA.org.

Read more: UEFA Executive Committee meets in Nyon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 08.12.2016 13:57    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Jeg er ikke helt enig i det. Jeg synes CL har vært helt fantastisk de siste årene.


Orka ikke lese mer etter dette. Hooooooof.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.12.2016 14:02    Post subject: Reply with quote

Chuck Bass wrote:
Hooooooof.


Gampefotball?


_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 08.12.2016 14:42    Post subject: Reply with quote

Barcelona og Real Madrid er vel blant kremen av skattefuskere i den moderne idretten. At vi i Norge ikke er veldig positive til disse lagene, er da ikke så rart...
Da Barcelona "endelig" fikk ekstra reklame på drakta, valgte de Qatar. Gratulerer. Barcelona er virkelig mer enn en klubb.

Begge klubbene har forøvrig mistet sine mest ivrige supportergrupper på stadion. Sikkert mer penger i turister.

Finnes det noen aksjoner mot denne galskapen? Bortsett fra sånne "mafifa" og "uefa mafia"-banner?
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 08.12.2016 19:21    Post subject: Reply with quote

toki wrote:

Begge klubbene har forøvrig mistet sine mest ivrige supportergrupper på stadion. Sikkert mer penger i turister.


"Mistet". De er vel utestengt?
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 09.12.2016 10:38    Post subject: Reply with quote

Øystein wrote:
toki wrote:

Begge klubbene har forøvrig mistet sine mest ivrige supportergrupper på stadion. Sikkert mer penger i turister.


"Mistet". De er vel utestengt?
Ultras Sur har vært utestengt en god stund hos Real Madrid ja, men de slapp vel inn igjen i år, men har fått ny plassering på stadion. De meste høyre ekstreme er vel også blitt luket ut.

Boixos Nois som gruppe er formelt sett utestengt fra Camp Nou, men medlemmene samler seg i den ene svingen.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.12.2016 19:45    Post subject: Reply with quote

Regarding the UEFA club competitions cycle of 2018–21, further to the decisions made in August, the full details of the access list, club coefficient and distribution were approved.

(...)

The new access list continues to provide the 55 national associations with a chance to qualify for the group stage of both club competitions. It will also ensure that all domestic champions eliminated in the qualifying rounds of the UEFA Champions League get a second chance in the European competitions by entering a dedicated champions' path in UEFA Europa League qualification.

Read more: Lyon to host 2018 UEFA Europa League final

Kan fortsatt ikke finne ordentlige, bekreftede detaljer hos UEFA, men vil tro dette ligner på forslaget som "copenhagen" gjenga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.12.2016 20:54    Post subject: Reply with quote

Ny europaliga - ifølge Kassies-forumet:

UEFA EUROPA LEAGUE 2018-2021:
(GS still remains with 48 teams)

27 teams directly in GS
- CW and N5 countries 1-4 (8 teams)
- CW and N4 country 5 (2 teams)
- CW countries 6-12 (7 teams)
- 4 losers Champions play offs (4 teams)
- 4 losers League Path NCQ3 (4 teams)
- 2 losers League Path play offs (2 teams)

8 Champions in GS through separate qualifications (3 rounds)
- Q2 play 20 teams (3 losers preliminary round Champions Path and 17 losers Q1 Champions Path)
- Q3 play 10 teams (10 losers Q2 Champions Path)
- PO play 6 teams (6 losers Q3 Champions Path)

13 teams in GS through qualifications (4 rounds and preliminary round)
(3 losers in NCQ2 League Path play from Q3)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 09.12.2016 22:57    Post subject: Reply with quote

Neutral
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.12.2016 15:43    Post subject: Reply with quote

Uoffisiell deltakerliste 2018/19

Seriemester: CL 1. runde
Norgesmester: EL 2. runde
Seriesølv og -bronse: EL 1. runde
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.07.2017 21:45    Post subject: Reply with quote

– Dei store nasjonane vil gjere meisterligaen til ei fire- eller femnasjonsturnering. Dei bryr seg lite om dei mindre landa, seier Rosenborgs trenar Kåre Ingebrigtsen til NRK.

(...)

Neste år blir det endå færre plassar å kjempe om i kvalifiseringa. Dei fire største landa får automatisk med fire lag. Og serievinnarane frå Norge og andre mindre fotballand får berre fire plassar å kjempe om.

Og Norges representant må inn i 1. kval-runde, mot 2. kval-runde no.

Les meir: No gjeld det for RBK – neste sesong blir nålauge trongare

Så vidt jeg kan se, har UEFA fortsatt ikke bekreftet at kvaliken blir sånn som antatt av Kassies. Ryktet sier at UEFA kommer til å presentere opplegget for 2021-24 samtidig som de endelige detaljene for 2018-21.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 14.07.2017 00:46    Post subject: Reply with quote

Kjipt at CL blir ødelagt av de store nasjonene. Jeg, for min del, har ikke sett på CL siden sist RBK var med. Jeg KUNNE ha sett en kamp av en skikkelig underdog som plutselig stod frem og slo ut noen av de store lagene. Derimot kommer jeg ihvertfall IKKE til å se på de samme økonomisk dopede lagene fra Spania, England, Italia, Frankrike og Tyskland gjøre opp seg i mellom om CL-tittelen hvert år. Det interesser meg null. Dessverre interesserer det altfor mange andre...
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.07.2017 06:42    Post subject: Reply with quote

CL er blitt en vits, et sirkus, en "tech-demo". De grepene som gjøres strider for meg mot prinsippene i fotball og cuper. Det er selvsagt greit at det kvoteres inn noen storfisker, men her er det snakk om å fryse ut (nesten) alt annet.

Men det er vel lite som er så åpenlyst som at penga rår i internasjonal fotball.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.07.2017 08:47    Post subject: Reply with quote

Jeg tror uansett at folk går lei til slutt om det er de samme lagene hvert eneste år. Det finnes utrolig mange mellomsjiktlag som Ajax, Anderlecht, Bilbao, Legia Austria, Rapid, Malmö, FCK etc. etc. og uten at disse får muligheten til å delta mister turneringen sitt fundament og forhåpentligvis kommer folk å innse dette etterhvert.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 6 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb