English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mesterfinalen 2017: Brann - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Eggen Hedenstad
13%
 13%  [ 17 ]
Lædre Bjørdal
28%
 28%  [ 36 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 1 ]
Jensen
16%
 16%  [ 21 ]
Konradsen
3%
 3%  [ 4 ]
Midtsjø
14%
 14%  [ 18 ]
Rashani
2%
 2%  [ 3 ]
Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 1 ]
Jevtovic
3%
 3%  [ 5 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Bendtner
5%
 5%  [ 7 ]
Bakenga
0%
 0%  [ 0 ]
Rasmussen
11%
 11%  [ 15 ]
Total Votes : 128

Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 24.11.2016 20:02    Post subject: Mesterfinalen 2017: Brann - Rosenborg Reply with quote

Har vel enda ikke blitt bekreftet enda, men det er flere ting som tyder på at det blir Superfinale før neste sesong, for første gang siden 2010. 2mas har nevnt det i en sak på RBKweb og jeg så det også nevnt i en sak om Brann her for noen dager siden.

Kampen blir da mot Brann, men spørsmålet er om den spilles 19/20 mars eller 25/26 mars. Det er landskamp helga før seriestart 1 april så vil være litt merkelig å legge den til den helga. Da skulle man vel kanskje tro at den vil bli lagt til helga før igjen (altså 19/20 mars).

Eventuelt så må den legges til midtuka før landskampen eller midtuka før seriestart, men det er vel neppe så lurt om de vil trekke mest mulig folk.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 24.11.2016 20:09    Post subject: Reply with quote

Trofèkamp, Brann Tommel'n opp! Legg noe penger i det også så kanskje det blir suksess.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2016 21:06    Post subject: Reply with quote

Én nyhet hadde Lars Arne Nilsen med seg: Brann skal etter alt å dømme møte Rosenborg til såkalt supercupfinale onsdag 29. mars på Brann Stadion.

- Da skal vi ta dem, sa en glisende Nilsen før han skyndte seg Ã¥ legge til:

- Nei, stryk det! Vi skal spille mot dem.

I England er Community Shield en solid tradisjon, men Norge har ikke hatt for vane at cupvinner og serievinner møtes før seriestart. Men i 2017 skal det skje. Og siden Rosenborg tok «The double», blir det serietoer Brann som får møte årets altvinnende lag.

- Det blir veldig gøy Ã¥ fÃ¥ en slik kamp før seriestart, sier Nilsen.

Les mer: Brann-treneren sier ønsket om å kjøpe til 15 millioner var en spøk

Altså tyder alt på at kampen blir spilt etter Nord-Irland - Norge 26. mars.

Som jeg spekulerer i på forsida, kan nok det at Brann har fått hjemmekamp tyde på seriepremiere på Lerkendal noen dager senere.

Jeg er forresten usikker på om navnet fortsatt er superfinalen, men vil vel påstå at man ikke trenger finne på nytt navn. Trenger heller ikke å ta med "cup" i navnet, sjøl om Strand fikk "kopp" i 2010:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 24.11.2016 21:09    Post subject: Reply with quote

Harald Strømme brukte selv navnet Supercupen på den pressekonferansen fra da de kjøpte rettighetene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2016 21:14    Post subject: Reply with quote

Vet det, men tross alt brukte NFF og NTF superfinalen i både i 2009 og 2010. Det skiller seg automatisk litt fra supercupen til UEFA osv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 24.11.2016 21:57    Post subject: Reply with quote

Der var den saken jeg så, ja. Men har ikke abonnement så fikk ikke lest det.

Litt spesielt at den blir spilt i Bergen da, siden det jo er RBK som er både regjerende seriemester og cupmester. Da burde jo RBK fått hjemmekamp eller at den spilles på nøytral bane (men det er nok ikke akutelt mtp på de vil ha flest mulig folk på kamp).

EDIT: Så faktisk ikke at du hadde laget sak om det rett før jeg laget tråden.
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 24.11.2016 22:15    Post subject: Reply with quote

Er det egentlig cupmester mot seriemester? Er det da en regel som sier at det ikke er tapende cupfinalist, og heller 2. plass i serien som får spille?
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2016 22:43    Post subject: Reply with quote

Ja. Ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 25.11.2016 00:38    Post subject: Reply with quote

Herregud. Hva er vitsen med å begynne med dette tullet igjen.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 30.11.2016 16:19    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Som jeg spekulerer i på forsida, kan nok det at Brann har fått hjemmekamp tyde på seriepremiere på Lerkendal noen dager senere.

Hvis Rosenborg vil ha 16. mai-kampen og jubileumskampen (mot Odd?) på hjemmebane, må de vel uansett ha hjemmekamp i runde 1, 3, 5 og 7.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.11.2016 19:41    Post subject: Reply with quote

God analyse av hovedterminlista! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 02.12.2016 01:44    Post subject: Reply with quote

Hovedterminlisteanalytiker.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 02.12.2016 09:20    Post subject: Reply with quote

Hovedterminlisteautomat*
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 02.12.2016 10:48    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
I England er Community Shield en solid tradisjon (...) sjøl om Strand fikk "kopp" i 2010


Sålenge ingen finner på et navn med skjold i seg når premien beviselig er en kopp skal jeg klare å beholde hvilepulsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.12.2016 10:56    Post subject: Reply with quote

Sikker på at du ikke hadde blitt litt gira om det ble spilt om Samfunnsskjoldet hver vår, altså?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 02.12.2016 11:35    Post subject: Reply with quote

Om premien var et skjold, og billettinntektene gikk til "samfunnet", er det greit.

Om navnet skyldes en kulturell misforståelse forårsaket av norske fans av engelsk fotball med minimal kunnskap om engelsk kultur derimot går pulsen opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 02.12.2016 11:45    Post subject: Reply with quote

Samfunnskoppen.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.12.2016 12:22    Post subject: Reply with quote


_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 02.12.2016 14:26    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner at jeg er litt under-entusiastisk når det gjelder denne superfinalen. Det ble jo prøvd et par år, men ble ingen suksess - hverken for lagene eller for oss tilskuere. Det var vel Stabæk (tipper det var Ingebrigt Steen Jensen) som satte i gang med dette, og håpet var jo at dette skulle bli en tradisjon slik som 16. mai runden har blitt. Jeg er så gammel at jeg var på den første 16. mai kampen - vi trodde ikke den gang at det skulle bli en slik tradisjon, men det ble det. Skal Superfinalen bli en positiv tradisjon så må man nok holde på en del år. Og det må gjøres noe spesielt ut av det slik at det ikke bare blir en treningskamp. Det må bety noe - for lagene og supporterne.

I år er vi heldig og får en kamp mellom to publikumsfavoritter - det er ikke utenkelig at det kan bli litt folk på Brann stadion. Bergenserne er jo kommet i normal Brann-modus etter et år med suksess. En bergensers hjerne sier at "vi kan utvikle oss videre" og "nå har de fått enda et år med erfaring" og "det er ingen grunn til at ikke 2017 blir et bra år det også". Men hjertet til enhver Brann-patriot vet nøyaktig hvordan det kommer til å gå med Brann i 2017 - det kommer til å gå rett til helvete. Det gjør det nemlig alltid med den klubben - alltid. Mine venner fra Bergen kan i fullt alvor si at "Brann e jo faen meg bare sorgen" for øyeblikkelig etterpå i fullt alvor si "Eg tror det kan bli gull i år".

Denne spesielle optimisme-pessimismen som bare finnes hos bergensere kan nok gjøre at det kommer en del tilskuere - ingenting får fyrt opp optimismen og pessimismen som når de møter Norges beste lag.

Dersom NFF starter opp igjen med denne kampen så får de holde på mer enn 2 år - gi det i det minste 5 år slik at vi får en sjanse til å gjøre det til en tradisjon. Jaja, vi får nå se
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 02.12.2016 14:45    Post subject: Reply with quote

Enig. Jeg håper Discovery kjører både Supercup og Fotballgalla i alle de seks årene de har rettighetene. Selv om det skulle være lave seertall og tilskuertall de første 3-4 årene. Det tar tid å skape tradisjoner. Cupen hadde blitt lagt ned etter første sesong dersom den ble innført nå til dags.

Så håper jeg at de får litt hjelp fra terminlista. Når det blir Brann - RBK i Bergen i mars, så bør seriekampen Brann - RBK komme på høsten. Og RBK - Brann bør heller ikke havne blant de første serierundene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 02.12.2016 14:55    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Mine venner fra Bergen kan i fullt alvor si at "Brann e jo faen meg bare sorgen" for øyeblikkelig etterpå i fullt alvor si "Eg tror det kan bli gull i år".


Mens i Trondheim er det "Rosenborg spælle fan mæ så ræva" og samtidig "Jaja, det vart no i i det minste enda eit dobbelmesterskap."

GÃ¥r litt opp og ned over alt, ikke sant?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 02.12.2016 15:13    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Denne spesielle optimisme-pessimismen som bare finnes hos bergensere (...)


Bergen, den bipolare byen.

Det burde være på bylogoen.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 02.12.2016 16:25    Post subject: Reply with quote

Skal de fortsette med det fotballgalla/kick-kick-off greiene sine kan de gjøre det litt mindre kleint denne gangen. Gjemte ansiktet i hendene sist når programlederen spurte hu dolla fra Min Mote om det var fordi hun likte mulatter at hun gav Troost-Ekong og HFK sin drakt toppkarakter.
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 02.12.2016 20:14    Post subject: Reply with quote

Aldri skjønt verken misnøyen eller hypen rundt det. Hvorfor Superfinalen på død og liv ikke skal få fotfeste - lagene spiller en treningskamp den helga uansett. Hvorfor ikke lage noe rundt det? Jeg mener for øvrig det burde vært en kamp til inntekt for et godt formål. Kanskje gratis inngang, der publikum selv bestemmer hvor mye de vil gi. Tror ikke arrangørene hadde dødd av for mange tilskuere på de kampene akkurat.

Tiden av året gjør at det skal mye til for at det blir fulle tribuner, men syns det er en fin måte å begynne sesongen på.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.12.2016 20:10    Post subject: Reply with quote

Mer informasjon om RBK-kampen kommer fra sentralt hold når spilleplanen for Eliteserien 2017 slippes nærmere jul.

Les mer: Møter Nest-Sotra i første treningskamp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Next
Page 1 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb