|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 25.08.2004 01:10 Post subject: Hvem bryr seg om at RBK's seier........ |
|
|
Kom på en noe merkelig måte. Litt av en kveld, som de andre 99% var også jeg sikker på at kampen ville ebbe ut i 2-0 med noen "nesten muligheter" for RBK men ikke noe mer. Skal jeg være helt ærlig så synes jeg synd på Maccabi H. spillerne. De spilte en bra kamp, jobbet hardt og forsvarte seg klokt. De fikk en mann urettmessig utvist, selv om det virket som en vitamininnsprøytning på dem der og da så er det aldri fordel å spille med en mann mindre. En parodi av en kamp, lyset kan man virkelig spekulere i, men i mine øyne forandrer ikke det noe særlig på fakta.
1) Rosenborg spilte en utrolig svak 1 omgang noe som skremmer meg med tanke på bedre lag i gruppespillet
2) Rosenborg sliter med å skape farlige sjanser når de blir nødt til å presse og motstander flytter nesten alle i forsvar. Selv med 1 mann mer er de lite farlige i selve angrepsspillet noe vi har sett i tilsvarende kamper før.
3) Ingen tvil om at RBK har blitt mye dårligere på hurtige kontringer, og det å sette i gang raske angrep. Når de må fremover så blir ballen litt for ofte spilt 20 meter bakover før den flyttes oppover igjen, TRAGISK! En noe stor pris å betale for til tider litt bedre forsvarspill enn før.
Så til det positive! Gutta står på til dommeren blåser, og endelig har de marginene på sin side. Bratbakk forsvarer ikke en plass på laget, særlig ikke i serien, men TAKK for at du klarte å hente fram det lille magiske når det gjaldt som mest. Det har ikke helt vært din sesong, du kommer sterkere tilbake og det frisparket alene bidrar til at du langt på vei er fredet resten av sesongen Daniel, du har det som skal til for å bli STOOOR. Ser en ny Carew i deg, håper bare du ikke tar av like mye for å aldri lande, og at vi slipper å se deg forsvinne et knappe 12 - 15 mnd. Synes virkelig klubben skal gjøre sitt beste for å holde lengst mulig på den gutten, selv om det betyr å gi han spesial lønn. Bedre det enn å prøve å hendte inn gamle benkeslitere som må fries fra kontrakten for +10 millioner.
Startet med at jeg synes synd på Maccabi H. spillerne, det gjør jeg virkelig, men gleden er dog mye større Det er slik som med straffer, i løpet av en sesong eller over tid så jevner det seg gjerne ut så kalt feildømte avgjørende situasjoner. Vi minnes nok alle de herlige kampene RBK har spilt hvor laget virkelig fortjente å få 3 poeng eller å gå videre enten fra gruppe eller til kvart men de andre "større" klubbene hadde det lille ekstra, eller den flaksen som gjerne følger med bare i kraft av å være større. Føler endelig at nå var det vi som fikk effekt av det. Selv om klubbene er av tilnærmet samme størrelse så var det liksom typisk at den rutinerte klubbben gikk videre til tross for heroisk innsats fra utfordreren som klarte det, NESTEN. Men som kjent nesten har aldri vunnet en krig og det skal vi være glad for i dag. Derfor vil jeg gratulere til alle RBK'ere og til klubben og ønske dem lykke til videre. Men, fortsatt skal en del forbedres dersom klubben virkelig skal slå fra seg. Føler meg uansett litt stolt, at vi forventer såpass mye fra en klubb som skal sloss mot klubber som i stallen har spillere som alene er verdt mer, og alikevel har vi faktisk et berettiget håp om at RBK skal gjøre en brukbar innsats!
Tok litt av, ble litt langt og litt sent. Men etter en slik kamp ble jeg plutselig lysvåken og måtte bare få litt energi ut av kroppen, men nå er det på tide å sove litt, gleder meg allerede til å kose meg med noen av tabloid avisene selv om jeg allerede har støvsugd nettet :)
X. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 25.08.2004 09:22 Post subject: Re: Hvem bryr seg om at RBK's seier........ |
|
|
FanFraSør wrote: | De fikk en mann urettmessig utvist, selv om det virket som en vitamininnsprøytning på dem der og da så er det aldri fordel å spille med en mann mindre.
1) Rosenborg spilte en utrolig svak 1 omgang noe som skremmer meg med tanke på bedre lag i gruppespillet
2) Rosenborg sliter med å skape farlige sjanser når de blir nødt til å presse og motstander flytter nesten alle i forsvar. Selv med 1 mann mer er de lite farlige i selve angrepsspillet noe vi har sett i tilsvarende kamper før.
3) Ingen tvil om at RBK har blitt mye dårligere på hurtige kontringer, og det å sette i gang raske angrep. Når de må fremover så blir ballen litt for ofte spilt 20 meter bakover før den flyttes oppover igjen, TRAGISK! En noe stor pris å betale for til tider litt bedre forsvarspill enn før.
. |
Synes ikke utvisningen er så feil. Dommeren la seg på ei knallhard linje. Greit nok. Taklinga er knallgul og i forhold til linja han har lagt seg på kan han gjerne gi rødt. Men likevel tror jeg ikke 10 eller 11 hadde spilt stor rolle. Maccabi spillerne var jo kjørt etter 1.omgang.
Når det gjelder RBK så er jeg enig, det positive er at de aldri gir opp (en god egenskap det), men vi har ikke råd til sånne generaltabber som på målene (hvertfall ikke 2). E. Johnsen lager også et horribelt frispark i begynnelsen!! Rosenborg har ikke den eksplosjonen framover når de får ballen som de hadde under Eggen.
Det virker som de er for lite gira. På 0-0 vinner Ørjan en ball i 16.meteren etter at Frode og Roar har stusset et inlegg. Han legger et halvgodt inlegg inn i feltet. Problemet er at INGEN av de tre spillerne fra RBK der inne virker som de er interessert i ballen. De bare lusker langs 5-meterstreken. Det var ikke noen stor sjanse, men det er sånne der f.eks Brattbakk hadde kastet seg ned og sklidd inn 0-1 for noen år siden.
Det er mye å rette på men vi er nå i CL  |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 25.08.2004 09:47 Post subject: Re: Hvem bryr seg om at RBK's seier........ |
|
|
FanFraSør wrote: |
3) Ingen tvil om at RBK har blitt mye dårligere på hurtige kontringer, og det å sette i gang raske angrep. Når de må fremover så blir ballen litt for ofte spilt 20 meter bakover før den flyttes oppover igjen, TRAGISK! En noe stor pris å betale for til tider litt bedre forsvarspill enn før. |
Jeg tror faktisk at mye av nøkkelen kan ligge i å få Braaten i godt slag på høyrevingen. Jeg mener at da bør enten Solli flyttes ned på indreløper og Winsnes ut eller Winsnes inn som sentral og Berg som indreløper og Solli ut. Vet ikke hvilket av de to alternativene jeg foretrekker. Jeg synes imidlertid at RBK blir for lite "fremdriftsrettet" med Winsnes som indreløper. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 25.08.2004 10:21 Post subject: Re: Hvem bryr seg om at RBK's seier........ |
|
|
Benoni Hartvich wrote: | Jeg tror faktisk at mye av nøkkelen kan ligge i å få Braaten i godt slag på høyrevingen. Jeg mener at da bør enten Solli flyttes ned på indreløper og Winsnes ut eller Winsnes inn som sentral og Berg som indreløper og Solli ut. Vet ikke hvilket av de to alternativene jeg foretrekker. Jeg synes imidlertid at RBK blir for lite "fremdriftsrettet" med Winsnes som indreløper. |
Trioen Brattbakk - Johnsen - Braaten ser ut til å være genial på topp. Brattbakk har ALLTID en tendens til å dukke opp når det virkelig gjelder. I går er det siste eksemplet. Han har vært tam i år, men så var han der plutselig når vi begynte å miste håpet. Frode scorer jo jevnt og trutt i Norge og ble vel litt dømt bort i går (som gode hodespillere ofte blir). Og så Daniel som står for det spektakulære og uventede. Hvem trodde egentlig at han skulle skyte derfra i går? Hvertfall ikke Maccabis forsvar og keeper. Men han må jo trenes opp. Ser han blir veldig stillestående til tider, men når det er på plass...... Da får vi nok virkelig se at hver krone brukt på den gutten er gull verdt.
Når det gjelder midtbanen så jeg at Roar i VG vel gjorde det klart at neste år blir hans siste i RBK og med fotball. Odd Inge forsvinner vel nå. Så det blir ikke problem å finne plass til folk på midtbanen. Jeg synes at Ørjan og Fredrik (dessverre) er for like spillere til å funke bra på midten. Jan Gunnar blir jo forhåpentligvis en god erstatter for Roar. Da mener jeg vi må ha inn en ny på midten.... |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |