| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 23.08.2006 16:43 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...e63340.ece
- Lettere for Høgmo når vi vinner
Rosenborg har ikke tapt etter at Per-Mathias Høgmo ble sykemeldt. Det er ingen ulempe for trenerens fremtid, mener Rune Bratseth.
Et lite sitat:
Bestemmer selv!
Om Høgmo er tilbake i neste måned, gjenstår å se.
http://pub.tv2.no/nettavi...718132.ece
- Ikke tilbake før 1. oktober.
Per-Mathias Høgmo er på bedringens vei, men er neppe tilbake i aksjon før sykemeldingsperioden er over. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
toavo Senior
|
Posted: 24.08.2006 10:06 Post subject: |
|
|
Forleng sykemeldingen til Høgmo ut sesongen.
Fra neste sesong fjerner vi Brattseth og ansetter Høgmo i hans rolle.
Ansett Keiko som hovedtrener !!!!! _________________ ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 24.08.2006 15:58 Post subject: |
|
|
| toavo wrote: | | Ansett Keiko som hovedtrener !!!!! |
Nei takk! |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 24.08.2006 22:14 Post subject: |
|
|
| Never change a winning team (her snakker vi om de nåværende trenerne, ikke den sportslige ledelsen). |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.08.2006 09:32 Post subject: |
|
|
| Eller "never change a whining team", som det heter om laget. Mest representert ved Iversen og Riseth. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 28.08.2006 17:25 Post subject: |
|
|
| toavo wrote: | Forleng sykemeldingen til Høgmo ut sesongen.
Fra neste sesong fjerner vi Brattseth og ansetter Høgmo i hans rolle.
Ansett Keiko som hovedtrener !!!!! |
enig med at vi ansetter høgmo i bratseth's rolle, men med keiko som hovedtrener!!!! hva har du røyka????? behold tørum. han gjør en kjempejobb!!! _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.08.2006 20:22 Post subject: |
|
|
| Kom tilbake nu. |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 28.08.2006 22:09 Post subject: |
|
|
Det du sier, attach, er at du vil ha Høgmo tilbake? Hvorfor? _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.08.2006 22:12 Post subject: |
|
|
Så jeg kan sparke han på ræva ut igjen
Neida, skal ikke sparke noen som ligger nede. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 28.08.2006 22:20 Post subject: |
|
|
Høgmo vil bli husket som mannen som gjorde en ting riktig; ansette Tørum  |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 28.08.2006 23:11 Post subject: |
|
|
| Og Torbjørnsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 28.08.2006 23:15 Post subject: |
|
|
Og Laben osv. osv., vi kan fortsett gutter men la oss bli ferdig!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 28.08.2006 23:18 Post subject: |
|
|
Høgmo inn på Bratseths kontor
Han vil prate med ham "to ord"
Men han vil jo klå
Høgmo sier som så:
"Du kan dra dit hvor pepperen gror! _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.08.2006 17:28 Post subject: |
|
|
Truls Dæhli i VG på lørdag:
Komplisert suksess
Rosenborgs løft etter Per-Mathias Høgmos sykmelding er naturligvis gledelig for klubben, men slett ikke uproblematisk. Alle klubber leter etter flytsonen, og slipper den ugjerne når de finner den.
For anonyme nettdebattanter er det hele befriende enkelt: Den nye treneren Knut Tørum må fortsette. Glem Høgmo. For Rosenborg, som forsøksvis skal være både en ansvarlig og anstendig arbeidsgiver, er problemstillingen ganske annerledes.
Først og fremst fordi Rosenborg må forholde seg til sykemeldingen på en måte som er klubben verdig, hvilket alt tyder på at klubben gjør, og ikke minst fordi dette handler om en meget profilert leder som har ofret mye for å få klubben på offensiven igjen.
Dessuten: Per-Mathias Høgmo er ikke bare Rosenborgs hovedtrener på vent, han er også arkitekten bak det generelle kompetanseløftet klubben er tilført, og er det brått sikkert at dette ikke har noe med den siste suksessen å gjøre?
Slikt er vrient å svare på.
Men jeg vil driste meg til et nei.
Nettopp fordi Rosenborg vanskelig kunne komme videre uten at noen hadde tatt belastningen med å prøve og feile, som ofte er eneste mulighet for utvikling. Den belastningen har Høgmo tatt. Og det har kostet.
Rosenborg vet også, forhåpentligvis, at klubben kan gjøre en alvorlig feil om den lar seg beruse av noen kampers suksess, og tar umiddelbare grep som gjør at slik suksess får konsekvenser på langt sikt. Hva er trener-erstatteren verdt om Rosenborg taper fire på rad? Hvor står Rosenborg da?
Den ferske suksessen er følgelig ikke helt ukomplisert, og den utfordrer Rosenborg-ledelsens analytiske evner ytterligere om den fortsetter. Hvis høsten ender med seriegull, og skaper et generelt inntrykk av at Knut Tørum har tatt grep som har gitt Rosenborg den sårt etterlengtede og etterlyste flyten tilbake, til alt overmål på en måte som er spillemessig spiselig og gjenkjennelig for Lerkendals publikum, så presses Rosenborgs ledelse for alvor.
For den vet at genierklærte trenere kan bli tapende idioter på forsvinnende kort tid, det er snart trenden i norsk fotball, og den vet også at kontinuitet og langsiktighet la hele grunnlaget for Rosenborgs unike suksessperiode. Samtidig har klubben lenge vært på leting etter den personen som evner å bringe klubben videre uten å gjøre den ugjenkjennelig for sitt eget publikum, som kan fornye Rosenborg uten å bryte for mye med gamle postulater, og hvis Knut Tørum har tatt grep som har vært forløsende for en slik utvikling - hva da?
Inntil videre forholder Rosenborg seg til den faktiske situasjonen som klubben skal, men vi ser konturene av et trenerproblem når det siver ut ganske tydelig støtte til den nye treneren fra spillerhold. Spillere har fortsatt mer makt enn godt er i norsk fotball, og offentlig uttrykt tillit til den nåværende, kan meget lett bli tolket som offentlig uttrykt mistillit til den forhenværende. Selv om det ikke er ment slik. Uansett gir slike tolkninger gode vekstvilkår for omgivelsenes kortsiktighet.
Kan hende slipper Rosenborg en konfliktsituasjon, kan hende løser trenerspørsmålet seg selv, fordi det er flere mulige utveier av den situasjonen klubben befinner seg i, men jeg tror mye avhenger av hva som skjer videre denne høsten. For uansett hvordan vi snur og vender på det, og uansett hvor langsiktig og analytisk en fotballklubb ønsker å være; om suksessen blir sterk nok, og tydelig nok, blir den ofte retningsgivende.
Slik vil Knut Tørum mer og mer ligne en permanent Rosenborg-trener om den gode trenden fortsetter. Når fornyelse kombineres med gode resultater, og det skapes et inntrykk av at Rosenborg har funnet seg selv, skal det godt gjøres for ledelsen å stå imot. Derfor finnes det trolig alternative organisasjonsplaner i skuffen på Lerkendal, som inneholder alle navn, eller bare noen, alt etter hva denne høsten bringer.
Men slikt snakkes det ikke om.
Det ville ha vært både uansvarlig og uanstendig.
Derfor skulle det bare mangle. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 29.08.2006 17:36 Post subject: |
|
|
Jeg er ganske sikker på at Høgmo kommer tilbake, men jeg bare håper han ikke "herper" det Tørum og Henriksen har gjordt. Og at han vil høre og godta de endringene som har blitt gjort.
Jeg tviler på at Høgmo vil ødelegge det positivet Kunt og Trond har gjordt, siden det tydligvis funker.
Jeg håper jeg får rett i denne spådommen!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 29.08.2006 17:58 Post subject: |
|
|
Hvis Høgmo kommer tilbake, så håper jeg at de sidestiller Høgmo og Tørum. Hvis RBK tar Seriegullet, da har Tørum gjordt det veldig godt, siden han var Juniortrener hos Stabæk. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.08.2006 18:39 Post subject: |
|
|
| Sidestille to trenere? Jo, det skulle tatt seg ut. Er vel få eksempler på at en sidestilling har vært spesielt vellykket tidligere i fotballhistorien. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 29.08.2006 18:56 Post subject: |
|
|
| Vel, det er alltid et unntak som bekrefter regelen, eller hva det nå var det het. Tror faktisk det skulle gå greit. Den eneste forskjellen fra før ville vel være at RBK fikk tydeligere spillemønster enn med Høgmo, og at de var mer offensive. Tror begge deler er bra for laget (er jo slik det er nå). |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.08.2006 19:00 Post subject: |
|
|
Hvem skal ha det avgjørende ordet i laguttak? Og hva med spillerbytte rog taktikkskifter underveis i kampene? Og hva om de er uenige om hvordan Rosenborg skal spille før kampene?
Hvem skal ha det siste ordet? Hvilken kontinuitet får vi utav et slikt opplegg?
Jeg er en sterk motstander av sidestilte trenere og greier ikke å se noen positive sider ved et slikt opplegg, men ser derimot et utall negative sider. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 29.08.2006 19:03 Post subject: |
|
|
| Jo, kanskje. Men da må jeg innrømme at jeg heller vil at Tørum skal være hovedtrener enn Høgmo. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 29.08.2006 19:47 Post subject: |
|
|
Høgmo kommer nok til å bli værenede hovedtrener når han kommer tilbake, det er jeg rimlig sikker på! Dessuten så deler jo Tørum og Henriksen hovedansvaret for laget nå, Brady. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.08.2006 19:53 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | | Dessuten så deler jo Tørum og Henriksen hovedansvaret for laget nå, Brady. |
Nei, Rambo fungerer nå i den rollen Tørum gjorde. Assistent. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 29.08.2006 20:20 Post subject: |
|
|
Det store spørsmålet er jo selvsagt hvorvidt det at Høgmo hadde hovedansvaret var en årsak til at vi ikke gjorde det så bra før han gikk - og det er vel bortimot umulig å svare på. Det var tross alt ikke lang tid fra Høgmo trakk seg ut til det gikk bedre resultatmessig, og det kan argumenteres for at om Høgmo hadde gjort en dårlig jobb, ville det tatt lenger tid å få laget på beina igjen (altså, Tørum overtok når pila pekte oppover og jobbet videre på grunnlaget Høgmo etterlot seg). Med så små marginer som det faktisk er, kan det dessuten rett og slett være et par stang-inn-kamper som var alt som skulle til for å få oss inn i vinnersporet igjen, uavhengig av hvem som trener.
Trenerskifteeffekten kan være bidragsytende i seg selv, selv om treneren som går er minst like god som den som kommer. Synes det blir litt rart at mange av de som i fjor jublet over at Høgmo kom inn og gjorde en positiv høst på bekostning av Perry nå mener at Høgmo ikke er god nok, og at Tørum burde overta som hovedtrener.
Dessuten; hvor mange prosents effektivitet opererte Høgmo på før han ble sykmeldt? Vi må vel anta at han hadde hatt en tung periode en god stund før han tok pause, og det er vel ikke umulig at dette har hatt innvirkning på hans jobb som trener.
Jeg sier ikke at alt (eller noe, for den del) av det jeg nevner over nødvendigvis stemmer, men det er noen av vanvittig mange faktorer som må vurderes før man sier opp hovedtreneren fordi et par muligheter har gått den ene eller andre veien under de ulike trenerene. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 29.08.2006 20:31 Post subject: |
|
|
Jeg tror faktisk det er så enkelt som at Tørum har bedre peiling på hvordan angrepsfotball i 4-3-3 skal spilles.. han gjorde noen små grep etter at Høgmo forsvant og vips så er RBK tilbake i vinnersporet!
Tørum har fortsatt med det fine arbeidet han viste i Moss og jeg tror rett og slett han er bedre egnet i RBK fordi han får samspillet i fokus og vet hvordan man skal spille effektiv fotball.. akkurat de samme faktorene som han var suksessrik med i Moiss..
Skal være forsiktig med å dra paraleller men den forrige suksesstreneren til RBK trente også Moss..
Føyer meg til rekken av supportere som synes det ville være dumt å skifte ut "et winning team"..
Høgmo kunne kanksje fått jobben til Bratseth istedet? |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 29.08.2006 20:34 Post subject: |
|
|
| Hadde vært rimelig digg om vår nye eks-mossetrener også gjorde dette året til et nytt åttiåtte. |
|
| Back to top |
|
 |
|