| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.08.2006 13:28 Post subject: |
|
|
| ace wrote: |
Har du ikke skjønt det? PST har deg under oppsikt!
NB! Utenlands opphold kan avtales i samråd med lege og arbeidsgiver, som en del av et helhetlig behandlingsopplegg. |
Pfft, PST har ikke klarering til å leke med meg.
Helhetlig behandlingsopplegg? Du mener slik som Sonjas helseturer årlig til Frankrike for å besøke Marcel, de gangene Heiberg ikke fikk sneket seg inn på Skaugum?  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Last edited by Recon on 21.08.2006 13:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
LOST Proff

|
Posted: 21.08.2006 13:35 Post subject: |
|
|
Har selv spekulert i om han holder seg unna laget resten av sesongen for så å komme "sterkt" tilbake neste år. Kan virke som spillere prøver å gjøre det vanskelig for Høgmo å komme tilbake...Men synes det er litt rart at enkelte spillere går såpass hardt ut, tror det kan få konsekvenser for de spillerne det gjelder (hvis han kommer tilbake). |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 21.08.2006 13:43 Post subject: |
|
|
Skjønner at gutta vil ha Tørum som trener, han virker jo gjennomført koslig!  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 21.08.2006 13:44 Post subject: |
|
|
| LOST wrote: | | Men synes det er litt rart at enkelte spillere går såpass hardt ut, tror det kan få konsekvenser for de spillerne det gjelder (hvis han kommer tilbake). |
Ja, er det ikke flott? Vinn-vinn for oss!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 21.08.2006 13:47 Post subject: |
|
|
Morten Pedersen i Dagbladet skriver dette:
"Men Per Mathias Høgmo kan tape. Jobben sin. Fra innsiden av Rosenborg vet jeg nemlig at spillerne er langt mer fornøyd med tilstanden slik den er under Knut Tørum" |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 21.08.2006 16:15 Post subject: |
|
|
For øverig så sammarbeider LSK og Olympiatoppen fremdeles.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 21.08.2006 17:09 Post subject: |
|
|
ang RECORDER.
Er vel allerede en del av "Sky is the limit" prosjektet.
( Fikk en merkelig dissonans det uttrykket etter at Høgmo traff veggen. ) _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 22.08.2006 00:40 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Helhetlig behandlingsopplegg? Du mener slik som Sonjas helseturer årlig til Frankrike for å besøke Marcel, de gangene Heiberg ikke fikk sneket seg inn på Skaugum?  |
Hysj, vet ikke om de andre her inne har klarering til å få vite dette!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.08.2006 10:15 Post subject: |
|
|
RBK-styret er så sikre på at Per-Mathias Høgmo kommer tilbake til Lerkendal som planlagt, at de ikke har diskutert andre trenerløsninger.
– Vi forholder oss til Per-Mathias, som er klubbens hovedtrener, og teamet han har bygd opp. Ifølge sykmeldingen er han tilbake på jobb 1. oktober, sier styreleder Terje Svendsen.
Les mer: Bombesikker på Høgmo-retur |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 22.08.2006 10:31 Post subject: |
|
|
Spillerne har nå begynt å vinne.
men har de Høgmo eller Tørum i minnet?
Spillet er nå riktig
men det er mindre viktig
for det er styret som må forsvinne! _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.08.2006 10:33 Post subject: |
|
|
Smaalenenes Avis, min lokalavis, hadde limerick-konkurranse i hele sommer. Flashbacks, dette.
Jeg har forøvrig kjørt gjennom Limerick. Trist sted.
Siden jeg er skikkelig godt i gang med OT, fortsetter jeg med en helt OT limerick jeg husker fra barndomsdagene.
Det va ei veitj fra Levanger
Som ha vorre på fæst å vorte svanger
Ã… det gav a som svar
Da hu ble spurt, kæm va far
"Æ veit itj, det va no så mang der" |
|
| Back to top |
|
 |
Informasjonsministeriet Junior

|
Posted: 22.08.2006 10:51 Post subject: |
|
|
Høgmo står i stormen som en stake,
kommer mye sterkere tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 22.08.2006 11:23 Post subject: |
|
|
En skallet mann langt oppi nord
Kom til dit hvor Troillongan bor
Men så ble han syk
Og fansen sa ryk
og-reis-til-helvete-bort-fra-Lerkendal-og-la-Tørum-overta-i-fred-han-gjør-en-mye bedre-jobb-enn-deg-din-kuk.
Den siste linja ble litt avvikende fra formen, men jeg er allikevel fornøyd. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 22.08.2006 13:06 Post subject: |
|
|
Sikkert oppløftende og helende lesning fra nettcafeen i Provance.  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 22.08.2006 14:41 Post subject: |
|
|
Ang debatten om Høgmo, NTNU og Olympiatoppen kan jeg nevne at Høgmo i mange mange år har hatt og har et nært og tett samarbeid med min tidligere nabo og venn av familien, Johan Kaggestad. I snitt har de helt sikkert en telefonsamtale i uken.
God mat, rødvin og treningsfilosfi! _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 22.08.2006 14:48 Post subject: |
|
|
Kaggestad har jeg sansen for.
Tipper Høgmo har lært en god del om trening fra Kaggestad. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 22.08.2006 15:34 Post subject: |
|
|
| Fikk en deja-vu opplevelse jeg nå, TomH. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 22.08.2006 15:43 Post subject: |
|
|
Litt mer seriøst:
Perry sier neitakk til sportslig leder i aafk. Han vil ikke ha noen over seg som blander seg inn i hvilke spillere som skal hentes. Muligens fordi han hadde dårlig erfaring i RBK eller fordi han nå har "all" makt i Aafk og ikke vil gi fra seg noe.
Reidar Vågnes, ex-treneren, spillerutvikleren og forrige sportslig leder i Aafk kommer på banen og sier at trenerne i Norge har for mye makt i klubbene og at det er behov for andre som tenker mer langsiktig. Deretter så foreslår han at tittelen/stillingen ikke nødvendigvis trenger å være sportslig leder, men heller utviklingssjef, der personen får ansvar for å utvikle klubben i forhold til langsiktige mål.
I RBK så har vi en sportsdirektør som ikke evner å tenke utvikling/innovasjon og som i tillegg var utslitt, vi har en trener som ikke maktet presset med å både utvikle og drifte/trene/lede samtidig, men som har satt igang viktige og nødvendige endringsprosjekter.
La Bratseth være direktør, la Høgmo bli utviklingssjef og la han fortsette med prosjektene sine, innovasjonen og de store tankene, og la Tom Nordlie ta den harde krevende jobben på treningsfeltet.
Med RBKs organisasjon og profesjonalitet ( sammenlignet med Start ) så tåler en Nordlies krevende stil og personlighet og en får maks ut av han, Høgmo får fortsette som innovatøren og organisasjonsbyggeren og legge fundament for suksess, og Bratseth får revitalisere seg til å bidra med noe mer enn ren administrasjon, og være styrets mann til å balansere hvem som får mest av pengesekken, Høgmo til langsiktighet, eller Nordlie til neste 3-poenger..
Pose og sekk. Ja takk. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 22.08.2006 15:54 Post subject: |
|
|
Er nok uenig med deg her, Litjeggen. Med Nordlie, Høgmo og Bratseth i et trespann tror jeg det blir mange kompromisser og flere misfornøyde herrer. Det blir litt som den rødgrønne regjeringa som misbruker makta akkurat nå. Ap, ** og Sp har hver måttet svelge mange kameler for å få til en felles plattform. Allikevel skurrer det.
Jeg mener at kun en person skal ha hovedansvar for det sportslige. Dette inkluderer trening, laguttak og spillersalg/kjøp. I tillegg kan Bratseth fungere som en rådgiver, komme med innspill (sammen med speiderteamet) og 'gå etter' spillerne. Jeg tror ikke det er langt fra det som skjer i dag.
Å ha Nordlie som trener er noe jeg ikke ser på som ideelt. Han står for mye av det samme vi har sett tidligere på Lerkendal. Jeg mener RBK og norsk fotball må tenke nytt og få inn nye impulser. Stort sett samtlige norske trenere har noenlunde lik fotballfilosofi. Det er bare nyanser som skiller. Utviklingen i norsk fotball har dermed stoppet opp. Vi trenger sårt nytt krydder på biffen. Da bør vi hente inn en utenlandsk kapasitet, og da en som står for teknisk, underholdende, angrepsrettet fotball med fokus på å holde ballen stort sett langs bakken og bruke midtbanen i oppbyggende spill. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 22.08.2006 16:05 Post subject: |
|
|
Trening, laguttak, spillerkjøp er UANSETT ansvaret til treneren og ingen andre Brady. Det er de kortsiktige virkemidlene og der er treneren suveren.
De langsiktige virkemidlene derimot bør kanskje administeres av noen andre som tenker lenger enn 1 sesong. Det gjelder talentutvikling, talentspeiding, organisasjonsutvikling, prosjekter som fysiolabben, videoanalysesaken, utvikling av treningsfasiliteter, kompetansebygging etc.
Høgmos problem ( det som sleit han ut ) var at han gapte for høyt og tok ansvar for både kortsiktig og langsiktig utvikling samtidig. Den langsiktige utviklinga burde vert Bratseths ansvar, men derfra så kommer det ingen nye tanker, og tross 10 år i sjefsstolen med både penger og myndighet så har ikke det kommet ett eneste innoverende titak fra Bratseth side. Han har derimot gjort det motsatte, mellom annet ved å ikke fortsette formalisert samarbeid med H+H til tross for at de stillte seg tilgjengelig. Talentspeiding har en ikke hatt råd til ifølge Bratseth, agentene ringer jo uansett...
Ang. spillestilsdrømmene dine Brady så tror jeg IKKE det vil funke så bra med en utenlandsk trener som satser på moderne teknisk posessionfotball for slike spillertyper som er nødvendig eksisterer knapt i Norge. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 22.08.2006 16:09 Post subject: |
|
|
Dine to sidste indlæg herinde, Litjeggen, er nogle af de bedste jeg har set på længe.
Jeg er enig i det meste, selv om jeg ikk er for at Bratseth fortsætter i klubben. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 22.08.2006 16:20 Post subject: |
|
|
Har nok snakket litt forbi hverandre her, Litjeggen. Slik du formulerer det nå kan jeg ikke si meg annet enn 100% enig. Er også enig i at Bratseth har vært for mett på jobben de siste årene, og tror kanskje vi trenger nytt blod i en slik rolle med ansvar for langsiktig utvikling. Det er ikke sikkert at noen i RBK har tenkt tanken engang, og jobb-beskrivelsen til Bratseth er ukjent for alle utenom RBK. Er dog usikker på om Høgmo er den rette.
Angående spillestil må man jo starte et sted, og jeg tror det er fullt mulig å utvikle de riktige spillertypene bare man bruker litt tid. Her er det viktig å satse enda mer på egen spillerutvikling helt ned til 13-14 år. Kanskje enda yngre, men her kommer det muligens inn noen særnorske begrensninger som sier stopp.
Starter RBK og får suksess, vil resten av fotball-Norge sakte men sikkert komme etter. Sier man at er er umulig, så vil det aldri skje, men sier man at det er mulig kan alt skje. Her vil jeg faktisk trekke frem både Drillo og Nils Arne Eggen som stod på sitt, og ledet spillerne frem til resultater man noen år tidligere aldri hadde trodd ville vært mulig i Norge. Nå er ideene til disse to, spesielt Drillo, gått ut på dato. Vi trenger nye impulser, samtidig som både pulikum og spillere krever mer. Det er ikke lengre nok å vinne.
Er knøttlite land som Nederland har jo hatt en utrolig suksess helt siden slutten av 60-tallet med en filosofi som sier at de skal spille vakker fotball. Resultater kommer som et resultat av det igjen. Dette er godtatt av det nederlandske folket, og ære være dem for det. Hadde de kun gått etter resultater tviler jeg på om de hadde opplevd en brøkdel av suksessen de har hatt med både klubb- og landslag de siste 35-40 årene. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 22.08.2006 16:52 Post subject: |
|
|
Flotte greier brady og litjeggen, bare dere fjerner navna til presten fra Skaugdalen og Peg Mattis fra ligningen.
Ikke akkurat oppløftende signaler fra Rambo til Høgmo heller her om man vil ha konspirasjonshatten på 24/7...som jeg gjerne vil. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 22.08.2006 17:10 Post subject: |
|
|
Jeg forholder meg til det virkelige landskapet Recon, ikke hva en kan ønske/drømme om. Bratseth får ikke fyken og heller ikke Høgmo.
Aldri i livet om dette styret velger vekk Bratseth, omtrent den eneste med fotballfaglig kontinuitet i RBKs ledelse. Ikke gir han seg selv heller, nå som han har hatt "ferien" sin. Styret gir heller ikke Høgmo fyken, ikke sålenge han har 10 mill tilgode i lønn jmf 3.5 årskontrakten.
Hva er da den beste løsningen ? Jo, en rokerer litt slik alle kan unngå å miste ansikt, og samtidig få en framtidsrettet sterk organisasjon med definerte ansvarsområder og rett kompetanse på rett sted. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.08.2006 20:31 Post subject: |
|
|
Litjeggen:  |
|