| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Larsen Kwarasey |
|
9% |
[ 8 ] |
| Svensson |
|
3% |
[ 3 ] |
| Lædre Bjørdal |
|
4% |
[ 4 ] |
| Reginiussen |
|
3% |
[ 3 ] |
| Gersbach |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
17% |
[ 15 ] |
| Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Midtsjø |
|
2% |
[ 2 ] |
| Helland |
|
28% |
[ 24 ] |
| Gytkjær |
|
23% |
[ 20 ] |
| Rashani |
|
1% |
[ 1 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Vilhjalmsson |
|
3% |
[ 3 ] |
| Bakenga |
|
1% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 84 |
|
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 21.09.2016 22:12 Post subject: |
|
|
Herlig med en slik seier som sitter såååååå laaaaaaaaangt inne!!! Spillet var litt under pari, få framoverløp. Larsen må skjerpe seg med ballen i beina. Mye bra kjemping i dag.
Blir nok mange utskiftninger til den relativt betydningsløse kampen i Molde da mange er slitne, skadet og halvskadet. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 21.09.2016 22:17 Post subject: |
|
|
| sidney wrote: | | O-Rex wrote: | | Det nest beste laget å slå på bortebane. Drittkamp, men faen heller. Vi er i semien! Og vi har tatt skalpen på TIL med det tristeste og mest sutrete publikumet i landet. |
Du er ikke ofte på Åråsen skjønner jeg  |
Som utflytta til Oslo så må jeg skuffe deg. Jo, Åråsen besøkes like ofte som RBK er der. Hatet mot LSK har gått litt over for min del. De er totalt ufarlige som klubb og jeg synes faktisk Kanarifansen er noen av de beste i landet til å lage liv hvis man tenker desibel pr tilskuer. De er topp fem hatstadion på min liste, men ikke helt øverst. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 21.09.2016 22:17 Post subject: |
|
|
.
Blir nok mange utskiftninger til den relativt betydningsløse kampen i Molde da mange er slitne, skadet og halvskadet.[/quote]
Betydningsløs? En av sesongens viktigste kamper! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 21.09.2016 22:30 Post subject: |
|
|
Sjekk hvordan Ødegaard og Sigurdarsson tar straffene: hardt, og høyt. Må si jeg foretrekker den varianten istedenfor halvharde markkrypere. De kan keeper faktisk ta om han slumper til å velge riktig side. Av våre får Helland og Gytkjær en treer, resten får en toer.
Ja ja.
Igjen en ganske dårlig spilt kamp, som de fleste kamper i år. På pluss-siden: igjen seier. Var temmelig pessimistisk når TIL skåra, vi så jo helt ufarlige ut. Ikke noe problem med spenningen i denne kampen! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 21.09.2016 22:31 Post subject: |
|
|
| gurgla wrote: | .
Blir nok mange utskiftninger til den relativt betydningsløse kampen i Molde da mange er slitne, skadet og halvskadet. |
Betydningsløs? En av sesongens viktigste kamper![/quote]
Betydningsløs pga to forhold; serien er helt avgjort og oppladningen til kampen er helt ulik mellom de to laga da RBK har spilt kvartfinale med ekstraomganger og straffekonk under tre dager før kampen. Gullfesten kan taes uka etterpå heime mot Enga!
Forventer semi på Lerkendal!!! NØFF kan vel ikke rote bort det... |
|
| Back to top |
|
 |
LaDuden Senior

|
Posted: 21.09.2016 22:36 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: |
Forventer semi på Lerkendal!!! NØFF kan vel ikke rote bort det... |
De kan trekke Rosenborg sist ut av hatten/bollen. _________________ Ceterum censeo Carthaginem esse delendam |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 21.09.2016 22:38 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Sjekk hvordan Ødegaard og Sigurdarsson tar straffene: hardt, og høyt. Må si jeg foretrekker den varianten istedenfor halvharde markkrypere. De kan keeper faktisk ta om han slumper til å velge riktig side. Av våre får Helland og Gytkjær en treer, resten får en toer. |
Synes det så ut som spillerne våre som regel ventet ut keeperen før de tok straffen, og kunne trille ballen til motsatt side. Tromsø-keeperen gjorde det jo lett for dem siden han gikk veldig tidlig. noe det virket som våre var forberedt på.
Mot bedre keepere er jeg enig i at hardt og høyt er bedre, men da er det også større risiko for å bomme, noe som ikke ble nødvendig i kveld. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.09.2016 22:40 Post subject: |
|
|
| Ja, keeperen der virket rett og slett litt mindre smart. Helt tydelig at våre spillere hadde full kontroll på hvordan han agerte. Godt løst. |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 21.09.2016 22:41 Post subject: |
|
|
ALK 6
Svensson 5
Bjørdal 4
Tore 5
Gersbach 4
Konradsen 5
Jensen 7
Midtsjø 3
Helland 7
Gytkjær 6
Rashani 4
Bakenga 4
Vilhjalmsson 5
Skjelvik 4 |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 21.09.2016 22:46 Post subject: |
|
|
Står på at Åråsen er verst. Blir i dårlig humør av å se statue av Tom Lund. Dårlige pølser, nitriste tribuner og ikke minst alle som skal markere reviret utenfor etter kamp.
Når disse dåsemiklene er på tur (bortekamp) lager de mye mer kvalm enn alle andre.
At de var høye på seg selv hele 80- tallet hjelper ikke det heller.
Høper de rykker nedover og at vi kan glede oss over at Lille Strøm spiller andredivisjon neste gang vi kvaller til CL.
Mine beste øyeblikk fotballmessig:
1) Seriefinalen i 85
2) Cupfinalen i 92
3) LSK sitt nedrykk i 2016. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 21.09.2016 22:50 Post subject: |
|
|
Skudd utenfor - straffeskyterens skyld.
Skudd innenfor og redning - keeperens fortjeneste.
Føler at jeg er på trygg grunn når jeg sier at ALK, til tross for sine svakheter, var tungen på vektskålen for denne kampen. Han hadde riktignok en utrolig horribel involvering underveis i kampen, og det var hjertet-i-halsen-livsfarlig når det var dødball imot, men han stoppet til slutt et straffekonk-straffespark, og våre straffe-skyttere gjorde jobben sin. Når ALK først stod så gikk det omtrent så bra som det kunne gå. Hadde Hansen stått dog så hadde det vært under pari at RBK gikk til straffekonk.
Edit: Var helt i tåka i kveld så skrudde på først etter 49 minutters spill, så jeg har dessverre ikke forutsetninger til å skrive børs. Vanligvis så er det distraksjonen laptop-på-fanget som gjør at jeg ikke skriver børs.. |
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 21.09.2016 23:05 Post subject: |
|
|
ALK kunne fort blitt syndebukk med de gratismulighetene han ga bort til Tromsø på et tidspunkt, men sannelig endte han opp som heltebukk til slutt. De dream of de døbbel livs ån.
Straffekonk når man faktisk holder med et av lagene må vel være noe av det mest hjerteinfarkt-induserende man kan finne på å følge med på i sportslig sammenheng. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 21.09.2016 23:12 Post subject: |
|
|
"heltebukk"  |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 21.09.2016 23:14 Post subject: |
|
|
| bigfoot wrote: | | De dream of de døbbel livs ån. |
Blir det ikke forresten "de quadrøbbel" vi drømmer om? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 21.09.2016 23:25 Post subject: |
|
|
Blir vel mer de døbbel døbbel, blir det ikke? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.09.2016 23:31 Post subject: |
|
|
Faren min møtte Gytkjær på Værnes i morges, og ble lovet to mål. Han holdt vel ordet iallefall delvis.
Ellers noen tanker:
- Kwarasey irriterte meg i dag. Han vet at Hansen er snart spilleklar, så han spiller med alt for høy risiko for å få oppmerksomhet. Til tider driver han og later som at han er Manuel Neuer og vi blir nesten straffet for det.
- Helland på venstreving var et bra grep. Han har blitt ueffektiv på høyre, alle kan finta hans nå. På venstre fikk han til stadighet komme til innlegg, gode innlegg.
- Bakenga er en elendig ving.
- Det var mange dårlige prestasjoner der ute i kveld, så det er vanskelig å kåre en banens beste. Den eneste som stikker ut for meg er Vilhjalmson, som snur opp-ned på midtbanen når han kommer inn. Han endrer hele dynamikken på egen hånd. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 22.09.2016 01:12 Post subject: |
|
|
Synes kritikken mot ALK er litt snodig i denne kampen. Joda, han hadde vel et par stygge, men på den ene mistenker jeg at den noe ujevne plasten kan ha spilt han et puss, og han bidrar iallfall delvis til å rette opp sin egen feil alene med TIL-spilleren. Han disker opp med flere marchvinnerredninger og hadde også ei kjemperedning hvor det ble blåst for offside. Redda straffe gjorde han og. Å si at det ikke hadde blitt straffekonkurranse med Hansen i mål er litt snodig å si etter en sånn kamp, da det var et ganske greit treff han fikk der. _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 22.09.2016 06:12 Post subject: |
|
|
| Vi sliter på kunstgress, det er det liten tvil om. Kan ikke huske en eneste god kamp fra vår side på kunstgress i hele år. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 22.09.2016 09:01 Post subject: |
|
|
Kunstgresset i Tromsø er jo det dårligste i hele TL. At de får lov til å spille der er meg en gåte. Ser mer ut som et stueteppe med krøll på. Tom Nordlie hang seg opp i at straffeskytterne ikke fikk ballen til å ligge på merket, sier egentlig det meste om den banen. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 22.09.2016 09:07 Post subject: |
|
|
| Er vi mer eller mindre garantert semifinale på Lerkendal nå? Skal godt gjøres at noen av de øvrige lagene har reist lengre enn oss...? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 22.09.2016 09:11 Post subject: |
|
|
Gjelder det i semifinalen? Er det ikke førstmann opp av bollen som får hjemmekamp? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 22.09.2016 09:16 Post subject: |
|
|
Fra og med 4. ordinære runde fastsettes kampene ved trekning. Først trekkes ett lag i hver kamp, deretter trekkes motstanderlagene. I 4.- og 5. ordinære runde avgjør Forbundsstyret hvilke lag som skal ha hjemmekamp.
I 6. ordinære runde(semifinalekampene)får først uttrukne lag, hjemmebane. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.09.2016 09:31 Post subject: |
|
|
| thomas_katt wrote: | | Synes kritikken mot ALK er litt snodig i denne kampen. Joda, han hadde vel et par stygge, men på den ene mistenker jeg at den noe ujevne plasten kan ha spilt han et puss, |
Virker som om ballen stoppet opp fortere enn på andre baner, ja. Det fremspillet som ble snappet opp ville faktisk ha nådd frem på Lerkendal.
| attach wrote: | | Ja, keeperen der virket rett og slett litt mindre smart. Helt tydelig at våre spillere hadde full kontroll på hvordan han agerte. Godt løst. |
Ja, men, løse "plasseringsstraffer" er og blir dårligere. Om keeperen plutselig ikke oppfører seg som du regner med, så blir løse skudd enkle å ta. Alltid bedre å hamre til.
| Juch wrote: | | Mot bedre keepere er jeg enig i at hardt og høyt er bedre, men da er det også større risiko for å bomme, noe som ikke ble nødvendig i kveld. |
Lettere å bomme - ja. Der kommer ferdighetene inn. Det er jo noe man kan øve på.
Men jeg ser jo at det er en risikoavveining. Ballen skal først og fremst innenfor stengene. Er man ikke trygg nok til å banke den mellom stengene, får man vel gå for løsere varianter.
Mitt poeng er at jeg foretrekker straffetakere som har ferdigheter til å hamre den inn, slik spesielt Ødegaard gjorde ved Tromsøs andre straffe.
Typisk trekk ved f.eks. Brasil i mesterskap: de har ofte spillere som er straffetakere på sine klubblag, og ved straffekonk har det som oftest vært slik at en etter en går til straffemerke og banker ballen i nota. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 22.09.2016 12:06 Post subject: |
|
|
ALK gjorde store feil som Kayoude fra Wien ville scort 10/10 ganger på.
Men vi møtte Tromsø
Midtsjø har lyst til å bli lånt ut til Sandnes Ulf igjen. Vært elendig denne sesongen.
Konradsen er dårlig spiller som midtbanespiller. Hadde tapt med han mot MFK. Greit at han er skadet.
Helland ser ut som en 50-årgammel mann. Kan skyte bra osv, men klarer ikke å løpe. |
|
| Back to top |
|
 |
Gjfs Proff
|
Posted: 22.09.2016 13:00 Post subject: |
|
|
| Etter at jeg har begynt å lese innleggene dine som ren underholdning Mikkelsen, er du en ganske artig skikkelse på forumet! |
|
| Back to top |
|
 |
|