View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 26.08.2016 20:50 Post subject: |
|
|
Røde seter? Slett og begynn på nytt!  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2016 20:56 Post subject: |
|
|
Creeper observert! |
|
Back to top |
|
 |
målmaskina Junior

|
Posted: 26.08.2016 21:20 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Røde seter? Slett og begynn på nytt!  |
Haha, byttes ut når vi kommer til neste gruppespill. Foretrakk CL-stemninga med de røde setene pdd! Fortsatt bitter!  _________________ Toppskårer'n anno aldri! |
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 27.08.2016 13:33 Post subject: |
|
|
Jeg har fortsatt ikke forstått opplegget med den unødvendige "stua" midt inne på øvre Hent. Faktum er at dette idiotiske påfunnet fjerner 84 seter !!
Det er viktigere med god publikumskapasitet, enn latterlige pr-stunt.
Fjern stua, og gjør om hølet til ordinære sitteplasser. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 27.08.2016 13:58 Post subject: |
|
|
Tja, nå er det ikke mange dagene i året at det renner over med folk, da. Stua er ikke noe som holder meg våken om nettene. Om det helg etter helg ble utsolgt, eller at vi skulle komme til CL-gruppespill så ja, på hodet og ræva ut med de elendige rottingmøblene. Men enn så lenge er det jo bare vel og bra at noen heldige sjeler får disse plassene. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 27.08.2016 15:19 Post subject: |
|
|
Om Stua hadde vært noen Stressless`er med innebygd varme og serveringen hadde vært knall så hadde jeg nok prøvd å få de plassene selv. Men de stolene ser jo ut som noe man får mark i ræva av etter 15 min... IKEA-ræl til 49,50 per stol. Nesten 100 seter på det beste feltet på stadion er bare meningsløst å beholde for at noen heldige skal få sitte på noen krakker... |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.08.2016 19:02 Post subject: |
|
|
Det er jo en kameraplass som sikkert må være der på grunn av arenakrav til større kamper. Som f.eks supercupfinalen og eventuelle CL-kamper. |
|
Back to top |
|
 |
RBK-Nr1 Proff

|
Posted: 27.08.2016 20:00 Post subject: |
|
|
Husker kampen mot Fiorentina i UEFA cupen i 2008 ble filmet fra "stua". Men lurer på om kun den italienske sendingen ble filmet herfra. For øvrig litt underlig om italienerne laget sin egen sending.
Uansett litt uvanlig å se Lerkendal på TV fra denne vinkelen. Se høydepunkt fra Fiorentina kampen:
https://www.youtube.com/w...2ksCgTTgro _________________ Rosenborg - Nr 1 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.08.2016 13:40 Post subject: |
|
|
Det har vært vanlig at landskamper har to TV-produksjoner for å vise stadionreklame fra begge nasjonene. Dette ble tidvis gjort på Ullevaal og var enda mer vanlig i Stockholm og København. Nå har vel UEFA tatt over reklamesalget, så dermed forsvinner nytten.
Det var likeledes italiensk reklame foran hovedtribunen da italiensk TV laget egen produksjon i 2008. I farta kommer jeg ikke på flere kamper med slik dobbel direkteproduksjon på Lerkendal.
Imildertid hadde TVTrøndelag fast kameraplassering i "stua" i mange år. Ofte hadde de også et kamera bak mål. Dermed kunne de presentere utvidede høydepunkter med reprisevinkel, mens Sportsrevyen og FotballXtra som oftest bare hadde ett kamera hver.
Dette er altså før revolusjonen i 2002 med de fleste (RBK-)kampene på direkte TV.  |
|
Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 09.12.2016 13:54 Post subject: |
|
|
regner med de planlegger å skifte siste røde setene før seriestart?
er vel sagt det skal skje i 2017?
så var det vel andre ting som lå på agendaen i oppussing frem mot 2019? |
|
Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 27.12.2016 14:25 Post subject: |
|
|
Ser odd bygger igjen enda ett hjørne på stadion sin med skole og næring(første hjørnet ble ett leilighetsbygg)
vel og merke uten ekstra seter(da de ikke trenger mer kapasitet)
hadde ikke det vært en tanke på lerkendal også?
fått inn næring i hjørnene, slik det blir økonomi i å få bygget igjen hjørnene?
jeg vet det kanskje ikke trengs mer kapasitet på lerkendal heller pr nå, men det hadde hjulpet VELDIG på volumet/atmosfæren om vi fikk bygget igjen.
og utseende hadde også tatt seg veldig opp.
næring vil vel gjør det lønnsomt å bygge igjen, da leieinntekter ville dekket utgiftene på byggelånet? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.12.2016 14:57 Post subject: |
|
|
Det er sagt at man ikke ønsker å bygge igjen hjørnene av hensyn til lufting av gresset. Går nok an å bygge igjen med en variant som sikrer fortsatt luftgjennomstrøm, men da blir det neppe et kontorbygg. Kontordamer er ikke så glad i trekk. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 27.12.2016 14:59 Post subject: |
|
|
Kanskje et Star Trek museum funker da? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 27.12.2016 15:01 Post subject: |
|
|
Helt klart en interessant tanke. Mener å huske at forrige gang det ble diskutert å tette hjørnene var et vesentlig problem mindre lystilgang/lufting for gresset. En skulle jo tro at med Anders Øien og det kunstige drivhuset de har at det ikke skulle bli noe problem men det er bare å konstatere at dette vet jeg fint lite om.
Det ville nok tatt seg estetisk bedre ut som du sier. Er likevel usikker på økonomien i det. Både fordi inntrykket er at det er overkapasitet av næringslokaler i byen og fordi en utbygging trolig vil være så kostbar at det på kort sikt ville vært svært lammende for økonomien mens det på lang sikt kanskje skal bygges ut en dag uansett (byen vokser med nesten 10 000 hvert 3. År må vite) og bygg i hjørnene uansett vil fordyre denne prosessen ( som forhåpentligvis gir oss tette hjørner senere)
Forøvrig kribler det alltid litt når denne tråden dukker opp. Stadionutvikling er viktig og spennende. Noen som vet hva som står igjen av oppgraderinger i 2017 og evnt. hva det er planer om å gjøre? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.12.2016 15:32 Post subject: |
|
|
Roar Munkvold til RBKweb i 2012 wrote: | - Det er en egen reguleringsplan for Lerkendal stadion, og den er fullt utnyttet: Vi kan bare ha 9000 kvadratmeter arealer. Vi kan derfor bare bygge rene tribuner i svingene. Alle som har bygget stadion, vet at dette er det desidert dyreste ut i fra byggemåten og byggekost per sete. Hvis vi føler at vi i en tenkt framtid begynner å nå taket, så vil det likevel være et scenario. |
|
|
Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 27.12.2016 21:34 Post subject: |
|
|
det er da vel fullt mulig å søke omregulering av de planene?
dette er da ett område som bare hver 14 dag har 20k folk innom, om ellers har ett hotell som drar litt folk.
ett omåde som har vært i stor utvikling de siste 5-6 årene.
tror da ikke kommunen ikke satt seg på bakbeina om rosenborg satt i gang en prosess her.
det hadde vært interessant å vite økonomien i noe slikt.
ev tattde 2 hjørnene ved kjernen feltet i første omgang f.eks. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 27.12.2016 22:40 Post subject: |
|
|
Jeg tror (dessverre) vi må leve med den (idiotiske) løsningen vi har nå, økt kapasitet trenger vi i alle fall ikke. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 28.12.2016 00:47 Post subject: |
|
|
Tror de neste og realistiske stegene er å få byttet ut de siste røde setene og bytte ut de horrible rustne tv`ene som henger rundt om kring. Hva angår å bygge i hjørnene vil eventuelle kontorlokaler der være noe som blir permanent for "evig og alltid". Da liker jeg heller å leve i håpet om at de en gang i framtiden blir tettet med seter.
Kunne derimot kanskje tenkt meg at de bygde igjen et hjørne med noe alla Ullevål Panorama; http://www.ubc.no/kurs-og...ama-/1160/
Men med mindre vi kommer oss inn i CL eller gjentagende deltagelse i EL noen sesonger på rad tror jeg vi må se langt etter noe slikt. Det syke er å tenke på at klubben for ca 10 år siden faktisk rimelig seriøst vurderte å bygge heldekkende overtrekkbart tak over Lerkendal... DET hadde vært noe  |
|
Back to top |
|
 |
Ciljan Rutinert
|
Posted: 28.12.2016 10:15 Post subject: |
|
|
mtp klubben og folketallet forhåpentligvis skal øke jevnt og trutt i årene som kommer, så håper jeg ikke hjørnene bli bygget igjen slik at man ikke kan ha seter der.
kan fint bygges seter, og kontorer i hjørnene.
kunne til nød akseptert ett hjørne med en løsning som ligner på ullevål panorama, kanskje det hjørnet mot hotellet da hadde vært mest hensiktsmessig? |
|
Back to top |
|
 |
Tortuga Junior
|
Posted: 01.01.2017 17:54 Post subject: |
|
|
Jeg kunne absolutt tenke meg at hjørnene ble tettet av tribuner. Noe annet vil i mine øyne gjøre det til det verre.
Hva med å fylle hjørnene med bare nedre del. Altså at det blir rundt hele nedre, og fire øvre deler? Det er i hvert fall noe som ser fett ut i mitt hode. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.01.2017 19:14 Post subject: |
|
|
Det er vel økonomien som er problemet.
Det er som påpekt tidligere at nevne løsning er den absolutt dyreste. Og med tanke på kapasitet iforhold til tilskuersnitt tyder på at en eventuell økning i stadionkapasitet ikke er nødvendig. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 01.01.2017 19:16 Post subject: |
|
|
Nedre del på minst en av sidene av Byggern/Sparebank 1-tribunen må vel uansett holdes åpne med tanke på innkjøring av større maskiner ved legging av nytt gress, bruk av lysrigg(er), utstyr for konserter osv, men enig i at det kunne sett nice ut Plassert storskjermene oppå disse hjørnene f.eks. |
|
Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 02.01.2017 14:44 Post subject: |
|
|
En alternativ løsning er å kun bygge igjen de nedre delene mellom Coop, HENT og Adressa. Der er det skråninger som lett kan støpes uansett. Det utgjør kanskje 1500-2000 seter til sammen.
Tak over disse setene (på linje med VIP-seksjonene), og med storskjermer montert over.
Et annet alternativ er å gjøre som Standard Liége sin hjemmebane der de i hjørnene kun har bygget ut de øvre delene av tribunene (nedre deler forblir åpent), noe som sørger for lufting. Storskjermene kan fortsatt monteres under. |
|
Back to top |
|
 |
Maggie Junior

|
Posted: 02.01.2017 15:02 Post subject: Stua |
|
|
En annen ting jeg lurer på, hvorfor fjerner de ikke stua? Kan du ikke støype etasjer her også å sette inn 20-30 seter i stedet? Denne delen blir jo ikke brukt til kamerabu uansett. Tenker at folk greier seg uten "stua" hvor 2-4 personer kan sitte. Ville gjort at Hent-tribunen ser bedre ut.
Støtter ellers forslaget med å lage tribuner i svingene ved Hent. |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 03.02.2017 14:16 Post subject: |
|
|
Kommer de siste røde setene til å bli fjernet før serien starter? |
|