View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
skjæringen Veteran

|
Posted: 18.08.2006 00:24 Post subject: |
|
|
Men kan være enige med dem som sier at Steffen på langt nær har spillt seg ut av laget. Men hva med Steffen på kanten og Kone på topp? Steffen vil i hvertfall ikke gjøre det dårligere enn Storflor |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 18.08.2006 00:41 Post subject: |
|
|
Steffen har spilt mange kamper i det siste og landskampen onsdag, dermed vil jeg gi Kone sjansen! Og hvis han driter jeg sikkelig ut så er det jo bare å bytte ham ut!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 18.08.2006 01:53 Post subject: |
|
|
skjæringen wrote: | Men kan være enige med dem som sier at Steffen på langt nær har spillt seg ut av laget. Men hva med Steffen på kanten og Kone på topp? Steffen vil i hvertfall ikke gjøre det dårligere enn Storflor |
Hva er dette tullet med å bruke så mange spisser så mulig samtidig? Har ikke folk lært noe av Semb? Antall spisser og offensiv fotball (mange mål) har ikke nødvendigvis noe sammenheng. Tvert imot! Det at Iversen spiller bra som midtspiss for tiden betyr ikke at han ville gjort det samme på vingen. Bruk spillerne der de er best, og slutt med dette tullet med å sette sammen så mange store navn som mulig. Det funker rett og slett ikke, det finnes det mange eksempler på. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 18.08.2006 12:35 Post subject: |
|
|
Enig med deg mono, sånn gjenerelt sett bør man helt klart la en spiller få en rolle slik at han kan tilpasser den og kan 100% fokusere seg om den ene rollen!
Men nå er det jo slik at våre vinger har slitt idet siste så dermed ville jeg ikke være imot å la ham prøve seg i vingen. Jeg husker Start-kampen hvor han hadde 2-3 farlige innlegg og det ene ble det mål på! Ellers pleier han nesten alltid å ha 2-3 innlegg i løpet av en kamp, og nesten hver gang blir det farlig foran mål. Så jeg forstår hva skjæringen mener og vil. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 18.08.2006 12:40 Post subject: |
|
|
Vel, tviler på at Iversen har lyst til å spille ving. Han har jo sagt at han er lei av rokeringene og at den som da var trener, Høgmo, burde begynne å spille med en så godt som fast start-11. Han har også sagt at midtspiss er den posisjonen han trives best i, og at han ikke liker så godt å spille i andre posisjoner. Har ingen link, leste det i papir-Adressa for en god stund siden. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 18.08.2006 12:47 Post subject: |
|
|
Jepp, jeg husker det jeg også!
Men det jeg mente var at jeg forstår hva skjæringen tenker og at det hadde vært interesant! Det er ikke dermed sagt at det er akktuelt! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.08.2006 00:11 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Abselutt, jeg mener Kone bør få sjansen mot Molde!
Hvorfor mener du at han ikke bør få sjansen, attach?? |
Molde-kampen har nok vært, og det var riktig å stille med Steffen Iversen i form fra start. Kone fikk nettopp sjansen fra start mot Fredrikstad, men han gjorde ikke noe som tilsa at Iversen ikke burde spille neste kamp.
Viking-kampen er en annen sak. Iversen er det tryggeste valget hvis man skal ha det beste utgangspunktet for å slå Viking og gå videre, men siden Viking er så svake og Kone ikke er helt borte i natta, synes jeg det hadde vært greit om Kone hadde startet denne cupkampen. |
|
Back to top |
|
 |
hall Junior

|
Posted: 19.08.2006 00:25 Post subject: |
|
|
Hvorfor får Yssouf (og andre offensive innbyttere) normalt bare innhopp på 5-15 min ? Bytte ca. i pausen gir en fair sjanse til å komme inn i kampen, og skånsom bruk av spillere når kampprogrammet drar seg til.
Yssouf bør få (minst) en hel omgang mot Viking. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.08.2006 00:30 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal alle få prøve seg til absolutt enhver tid? Fungerer det med Iversen, så fungerer det med Iversen. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 19.08.2006 00:31 Post subject: |
|
|
Det er jo heller bob-bob å bombastisk si at man skal bytte i pausa. En omgang trenger gjerne å sette seg igjen etter pause, samt spillets gang vil avgjøre. Jeg er dog helt enig i at i kamper hvor man tydelig trenger nye grep kan ta de raskere, samt at man i klare seire (a la 3- og 4-0 o.l etter en omgang eller 60 min) kan matche yngre spillere/reserver i lengre perioder av en kamp. Innhopp på kun 5-15 har begrenset verdi.
Selv husker jeg at om jeg satt på benken var jeg ikke lenger interessert i å komme innpå etter 75. minutt. Da satt jeg heller og jabba skit på benken.
Nå er riktignok jeg hissig og uprofesjonell, men dog... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
hall Junior

|
Posted: 19.08.2006 00:34 Post subject: |
|
|
Fungerer det med Iversen ? Spiller jo ikke dårlig for tida, men er heller ikke en sylskarp target man, som Yssouf til stadighet viser løfter om. Har vel egentlig spisser for noe mer 4-4-2-aktig ?? |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 19.08.2006 01:33 Post subject: |
|
|
Har vell ikke noen klare ving typer på midtbanen til og spille 4-4-2. |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 19.08.2006 01:34 Post subject: |
|
|
Nei, og Iversen er mest 4-3-3 spiss etter min mening. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 19.08.2006 01:38 Post subject: |
|
|
Hodesterke spisser er vel som oftest best i 4-3-3, på grunn av at formasjonen åpner mer for innlegg fra kantene, en 4-4-2, hvor flankespillerne ligger lavere. |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 19.08.2006 01:42 Post subject: |
|
|
Jeg foretrekker en hodesterk fighterspiss og en rask mann som er en god avslutter i 4-4-2. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 19.08.2006 08:17 Post subject: |
|
|
Jeg foretrekker spillere som er keeper, forsvarer, midtbane eller angriper, enten det er i 2-3-5, 4-5-1, 4-6-0 eller hva det måtte være. Fatter ikke dette tullet med 4-4-2 spisser og 4-3-3 spisser. Tror dere Odd Iversen ble betegnet som en 4-3-3 spiss eller en 4-4-2 spiss? Man er enten en god nok spiss eller ikke!
Lurer på om Espen Johnsen er best keeper i 4-4-2 eller 4-3-3? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 19.08.2006 11:07 Post subject: |
|
|
hall wrote: | Hvorfor får Yssouf (og andre offensive innbyttere) normalt bare innhopp på 5-15 min ? Bytte ca. i pausen gir en fair sjanse til å komme inn i kampen, og skånsom bruk av spillere når kampprogrammet drar seg til.
Yssouf bør få (minst) en hel omgang mot Viking. |
Litt av greia med at man ikke bytter så mye i pausen er jo med tanke på at noen kan få skader.
Hvis man har byttet to spillere i pausen, og to på laget skader seg i andre omgang, så får man jo bare bytta ut den ene, evt spille med 10 mann. |
|
Back to top |
|
 |
toavo Senior
|
Posted: 19.08.2006 12:57 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Jeg foretrekker spillere som er keeper, forsvarer, midtbane eller angriper, enten det er i 2-3-5, 4-5-1, 4-6-0 eller hva det måtte være. Fatter ikke dette tullet med 4-4-2 spisser og 4-3-3 spisser. Tror dere Odd Iversen ble betegnet som en 4-3-3 spiss eller en 4-4-2 spiss? Man er enten en god nok spiss eller ikke!
Lurer på om Espen Johnsen er best keeper i 4-4-2 eller 4-3-3? |
sitter pa oya mi i atlanterhavet a ler ratt og uhemmet. beste innspill pa lenge. _________________ ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN |
|
Back to top |
|
 |
hall Junior

|
Posted: 19.08.2006 18:29 Post subject: |
|
|
Morsomt. Men grunnformasjon er vel ikke helt uvesentlig i forhold til samhandlingsmønstre og å få mest mulig ut av "gode nok" spisser. Vil f.eks. Ciljan, Braaten, Storflor, Stensaas ikke kunne være gode alternativer på flankene i 4-4-2 ? Hvilke defensive ferdigheter behøves ?
Sapara (??), Strand, Tettey sentralt (2 i gangen). Steffen-Yssouf, Steffen-Daniel, Daniel-Yssouf på topp virker alle som spennende eksperimenter. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.08.2006 00:01 Post subject: Koné connait Koné? |
|
|
Je connait Koné.
Koné me connait.
Mais la mere de Koné ne connait pas que je connait Koné qui me connait.
Suis la seur de Koné donc un vrais Koné...seur. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 21.08.2006 00:06 Post subject: |
|
|
Sacre bleu! |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 21.08.2006 00:12 Post subject: |
|
|
Jeg kan lite fransk, men dette er da bare bullshit?
Jeg kjenner Kone, Kone kjenner meg. Men Kones mor vet ikke at jeg kjenner Kone?
Så detter jeg av, men det er noe med sannhet på slutten der. Det må da gå an å skrive noe fornuftig? _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.08.2006 16:54 Post subject: |
|
|
Hva med å skrive på norsk istedet?
Mye bedre, spør du meg. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.09.2006 08:53 Post subject: |
|
|
NÃ¥ renner det snart over for meg...
Bomkjøp på rekke og rad
Yssouf Kone 24 år, Rosenborg
Mange trodde Rosenborg hadde skutt gullfuglen da trønderne hentet Yssouf Kone i vinter. 24-åringen fra Elfenbenskysten scoret på bestilling i treningskampene, men scoret ikke i Tippeligaen før i 15. serierunde. Har bare startet én kamp, og står med to seriefulltreffere.
Jeg ser ikke poenget i at TV2 skal kalle han en flopp så forbanna tidlig. Kone har gjort seg positivt bemerket ved flere anledninger, så dette synes jeg er skivebom. Og vi har som kjent kun en spissplass.. |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 08.09.2006 09:43 Post subject: |
|
|
Enig med attach; bomkjøp er alt for tidlig å si. Jeg synes han viser mange positive tendenser og dette er bare bombastisk journalistik. Har kanskje ikke stortrua på at Kone går inn og danker ut Iversen som midtspiss, men at han er en god erstatter, det står jeg inne for _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
|