View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Barney Veteran

|
Posted: 08.08.2016 16:59 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | Hjelde wrote: | Vollrik
Valget av Hamren var en tragedie for klubben og holdt på å ødelegge den fullstendig. Kåre er en langt bedre trener for oss. |
Du er ikke nødt til å spise de soppene du ser rundt Theisendammen.
Ødelegge klubben fullstendig? Det som ødela opplegge var at Lagrell snek seg til Trondheim på kaffebesøk. |
Hamrèn skapte et enormt underskudd i regnskapet og null i inntektsskapende sportslige resultater. I tillegg tømte han delvis stadion med gørrkjedelig fotball. Vi bør takke denne Lagrell hver dag for at han reddet klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 08.08.2016 17:29 Post subject: |
|
|
Du kan ikke gi Hamren skylda for underskuddene. Tror du Kåre hadde benyttes seg mindre av pengesekken med Hoftun, Skutle og Svendsen som bare sa kjør på? _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 08.08.2016 17:44 Post subject: |
|
|
Hamren var nok en langt sterkere personlighet- som stillte tydelige krav til spillerstallen.
Styret har ansvaret, 100%
For Rosenborg sitt beste er nok KÃ¥re varianten Ã¥ foretrekke😊
Er selv svært fornøyd med Kåre, selv om han avgjort kunne ha byttet tidligere i kampene, og således spart spillere fra overbelastning. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 08.08.2016 18:43 Post subject: |
|
|
Det er selvsagt ikke Hamrén sin skyld at han hadde store midler tilgjengelig. Spørsmålet er om han hadde oppnådd de samme resultatene uten. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 08.08.2016 19:39 Post subject: |
|
|
Altså. Hamrén var en av de beste trenerne vi noengang har hatt. I 2007 og 2008 var vi et fullstendig kaoslag som spilte uten mål og mening. Hamrén innførte struktur, defensivt og mentalt. Det var viktigere for laget enn spillerkjøpene.
Han tok klubben framover, men framover i feil retning. Svensk 4-4-2 passet ikke oss. Jeg er glad han ikke trener oss fortsatt. Men jeg kommer aldri til å si et negativt ord om treneregenskapene hans. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 08.08.2016 20:12 Post subject: |
|
|
Enig Robbie
Men det finnes fortsatt elementer av det Hamren holdt på med som vi bør ta med videre, som kostholdsregime, attityd og mental trening. De to siste er helt fraværende for øyeblikket _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 08.08.2016 20:30 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Vollrik wrote: | Hjelde wrote: | Vollrik
Valget av Hamren var en tragedie for klubben og holdt på å ødelegge den fullstendig. Kåre er en langt bedre trener for oss. |
Du er ikke nødt til å spise de soppene du ser rundt Theisendammen.
Ødelegge klubben fullstendig? Det som ødela opplegge var at Lagrell snek seg til Trondheim på kaffebesøk. |
Hamrèn skapte et enormt underskudd i regnskapet og null i inntektsskapende sportslige resultater. I tillegg tømte han delvis stadion med gørrkjedelig fotball. Vi bør takke denne Lagrell hver dag for at han reddet klubben. |
Ja, jeg mener faktisk det jeg skrev. VALGET av Hamren var et valg om å gå bort fra klubbens sjel og filosofi. Det som ER Rosenborg. I stedet skulle vi vinne ved noe helt nytt, og ved overforbruk av penger. Resultatene av denne holdningen så vi på sitt aller verste da Eggen ble neglisjert i sitt ønske om å ta over klubben. Nå var det den nye retningen som gjaldt. Svendsen og Hoftun var så store på seg selv at de ikke skjønte hva de hadde å forvalte. VALGET av Hamren førte til at klubbens sjel forvitret sakte men sikkert. Takk og lov reddet Koteng og Kåre sin inntreden den helt i siste liten, mens det enda var en siste rest igjen av røttene. Slik var VALGET av Hamren en tragedie som holdt på å ødelegge klubben fullstendig. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 08.08.2016 20:36 Post subject: |
|
|
Jeg vil heller si det var valgene rett etter Hamren dro. Når Hamren kom inn var jo klubben i en enda større bølgedal.
Man skal være forsiktig med å tenke 2-dimensjonalt her, når Eggen kom i 2010 var han ganske klar på at han skulle bygge videre på det defensive fundamentet som Hamren hadde bygd. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 08.08.2016 20:46 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | Jeg vil heller si det var valgene rett etter Hamren dro. Når Hamren kom inn var jo klubben i en enda større bølgedal.
Man skal være forsiktig med å tenke 2-dimensjonalt her, når Eggen kom i 2010 var han ganske klar på at han skulle bygge videre på det defensive fundamentet som Hamren hadde bygd. |
Nei, nei, det var helt klart valget av Hamren som var valget om en ny retning. Neglisjeringen av Eggen var bare en direkte følget av den nye retningen som da ble valgt... bort fra røttene. Dersom du ser den første kampen til Eggen etter at han fikk muligheten igjen, ser du tydelig at han står for noe helt annet enn Hamren. Forskjellen var enorm. Hamren gjorde en glitrende jobb, men fotballfilosofien han sto for holdt på å røske røttene våre opp med roten. Snakket fra klubben om Solskjær som et fremtidig valg, viste også hvordan dette valget staket ut en helt annen retning for klubben... bort fra det som hadde vært vår suksessfaktor og vår sjel... og som igjen er det i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 08.08.2016 20:59 Post subject: |
|
|
Jeg ser hvertfall ikke på det sånn her:
Eggen-------------------------------Hamren
Mye av det Hamren holdt på med kunne minne mer om Eggen en det kaoset som hvar fra 2004-2008, med unntak av de få bragdene vi fikk i CL.
Utover det så var det selvfølgelig store forskjeller på dem også, men Hamren var ingen skandale, og det finnes elementer av det Hamren holdt på med som Kåre kan dra nytte av, uten at Kåre skal bli 100% Hamren. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 08.08.2016 21:53 Post subject: |
|
|
Utover det er du inne på mye Hjelde, men vinkle det heller på valg av retning og ikke valg av Hamren. Isolert sett var Hamren en bra mann å få inn mens klubben var i totalt kaos.
Det er riktig at man så ganske stor forskjell i Eggens første kamp, men det er ikke sånn at Eggen kunne snu ting på hodet mellom to kamper. Han fikk et meget disiplinert, mentalt- og defensivt sterkt lag rett i fanget, der han kunne gå rett på lengderetningsspillet siden det meste andre satt. Eggens første kamp var osgå mot et hjelpesløst Kongsvinger som allerede var klare for Adecco. Videre i sesongen var ikke forskjellene så store.
I ettertid så kan man kanskje si at klubbens bastante holdning om en ny retning som var hovedproblemet, og at Eggen burde fått fortsette i 2011. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 08.08.2016 21:58 Post subject: |
|
|
Ja, ser at jeg kan fremstå litt utydelig der. I mitt hode var valget av Hamren nettopp et valg av ny retning, basert på en mistro til Eggens fotball og røttene våre. Du har rett i at Hamren i seg selv ikke var en tragedie. Han gjorde en kjempejobb med sin fotballfilosofi. Det var valget av han som en ny retning som var tragedien som holdt på å utarme klubbens sjel og suksessfaktor. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 08.08.2016 22:19 Post subject: |
|
|
Problemet i Rosenborg har alltid vært at man tror at klubben har en fotballfilosofi, når det egentlig kun er Nils Arne Eggen som har den fotballfilosofien. Det finnes ikke en stor trøndersk trenerskole. Trønderske fotballtalenter er ikke annerledes sammensatt enn talenter fra andre deler av landet. Trøndelag har generelt vært ganske gode på idrett, og da spesielt på samspillet og lojaliteten til regionen. Dette er med på å gjøre Rosenborg til et bedre tilholdssted for trønderske spillere enn for andre tilsvarende regionale klubber.
Det er en forventning at Rosenborg skal bero på samspill, en offensiv tankegang og være et publikumsorientert lag. Forøvrig tror jeg folk flest gir faen i hvordan vi spiller. Dessverre klarer ikke mange av de mer inkompetente figurene på brakka å fremstå overbevisende uten å bruke retorikk basert på Nils Arne Eggens Rosenborg.
Når KI engang i fremtiden er ferdig i klubben, så forventer jeg enda en ny periode der klubben famler i mørket. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.08.2016 22:22 Post subject: |
|
|
Det ble uttalt et eller annet sted at de allerede har begynt å tenke på "Roseborg etter Kåre". Ikke for at Kåre er på vei ut, men for å forsøke å være bedre forberedt denne gang. Var det Bratseth som sa det, da, tro? Hvor leste jeg det? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 08.08.2016 22:40 Post subject: |
|
|
Ja jeg så det et sted selv men husker heller ikke hvor. Håper dette var til stor hjelp. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 08.08.2016 23:10 Post subject: |
|
|
Mener å huske at det var Bratseth som var opptatt av dette når Svea i VgSport hadde dybdeintervju exclusive (intetsigende greier viste det seg) på brakka med Kåre, Tove, Nils Arne, Rune, Ola By og Skutle.
Han var oppsatt på at det måtte være en plan for tiden etter Kåre. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.08.2016 09:00 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Ja jeg så det et sted selv men husker heller ikke hvor. Håper dette var til stor hjelp. |
Ja, takker, da fant jeg det.
BRATSETH: - Jeg er litt opptatt av hva som skjer «etter Kåre», jeg er opptatt av planen for det. Jeg håper Kåre blir i mange år, men jeg må stresse litt, for det var der vi mislyktes etter at Nils Arne ga seg. Vi gjorde feilvalg, også med å komme gjennom et generasjonsskifte. Hvem er RBKs neste trenere? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 09.08.2016 09:42 Post subject: |
|
|
Vi kan vel også legge til at vi må være opptatt av hva som skjer etter Bjørnebye... |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.08.2016 10:26 Post subject: |
|
|
Basert på de 3 vinduene han har vært ansvarlig for foreløpig så biter jeg ikke negler i frykt akkurat. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 09.08.2016 16:38 Post subject: |
|
|
Mer bekymra over hva som skjer etter Tove... |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 10.08.2016 09:50 Post subject: |
|
|
Jeg hadde sansen for Hamren jeg. Begynte nesten å grine hver gang han snakket om attityd. Systemdiskusjonen til side - attetydforedragene hadde sikkert vært på sin plass nå også... Vi har grundig fått smaken på hvordan det går når man skal hvile seg til seier.
"Spare krefter", er ikke greia i toppfotball  |
|
Back to top |
|
 |
jsodeg Junior
|
Posted: 18.08.2016 20:57 Post subject: |
|
|
Jeg har utrolig sansen for KÃ¥re som trener i RBK.
Men vi må da ha noen i klubben som gir han tilbakemeldinger? Regner med at dette er SIB sin jobb.
Igjen uttaler Kåre at han gjerne tar 0-0 borte i europa. RBK kan ikke å spille 0-0!
71 min med Skjelvik på vingen, bare 19 min med formspiller Rashani. Heldigvis var det nok til å få ett bortemål...
En ting er å vrake Rashani for Skjelvik, men hvorfor byttes de ikke så fort det blir 2-0? Tror han, til tross for at vi ikke har lykkes første 50, at vi nå på 2-0 endelig skal få brukt farten til Skjelvik?!
Dette er noe jeg forventer at blir tatt opp i en så stor klubb som RBK. Kåre er veldig høy på seg selv i intervju, men jeg håper han er litt mer selvkritisk enn det virker som. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 18.08.2016 21:03 Post subject: |
|
|
Ikke ofte jeg forsvarer KI sine taktiske valg. Men jeg synes ikke valget av Skjelvik var så hakkende gærnt.
Problemet som jeg ser det er at det går for sent, er for upresist, både i forsvar og på midtbanen. Skjelvik hadde plenty av muligheter til å få ballen i bakrom og/eller få den rettvendt en vs en. Samme med Helland.
Men de får ikke ballen før hele laget er presset opp i motstanderene, og får ikke noe rom til å manøvrere seg rettvendt med både en og to mann i ryggen..
I sterk kontrast til Austria vingene som relativt ofte fikk ballen rettvendt 1vs1. Det gikk litt fortere med Austria, litt flere folk som kan slå over ledd for å skape de situasjonene.
NÃ¥r det er sagt, byttet med Rashani kom litt sent. |
|
Back to top |
|
 |
jsodeg Junior
|
Posted: 18.08.2016 21:09 Post subject: |
|
|
Sier ikke at det nødvendigvis var feil å starte med Skjelvik, men Rashani har vist at han er i form, det har virkelig ikke Helland.
Problemet mitt er at han ikke bytter når det blir 2-0. Da gir Skjelvik deg absolutt ingenting. Kåre blir filmet flere ganger, han ser nesten apatisk ut.
Men for all del, takk gud for at vi fikk 2-1 og muligheter for spill i europa!  |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 18.08.2016 21:15 Post subject: |
|
|
Det er jo logisk å starte med Skjelvik hvis man først går for en totalt idiotisk forsvarsplan som innebærer å legge seg lavt med null press på ballfører og håpe på kontringer. Nå visste det jo seg nok en gang at dette er en håpløs strategi for oss.
Selv om vi trener på det i hver eneste kamp i tippeligaen så virker det ikke som om vi behersker denne strategien. På tross av også at den funket så godt borte mot apoel og borte mot Norrkøbing. Merkelig.
 |
|
Back to top |
|
 |
|