| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste spiller? |
| Adam Larsen Kwarasey |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jonas Svensson |
|
0% |
[ 1 ] |
| Johan Lædre Bjørdal |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Alex Gersbach |
|
9% |
[ 10 ] |
| Mike Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Anders Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
1% |
[ 2 ] |
| Pål André Helland |
|
0% |
[ 1 ] |
| Christian Gytkjær |
|
83% |
[ 90 ] |
| Yann-Erik de Lanlay |
|
3% |
[ 4 ] |
|
| Total Votes : 108 |
|
| Author |
Message |
Bjorn Proff
|
Posted: 07.08.2016 10:02 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: | | Attaboy wrote: | Husker det som det var i går, Tubby. Tar jeg ikke feil, så skrev han noen innlegg i den perioden som virkelig var positive, og jeg tror faktisk jeg kommenterte positiviteten/kritikken hans i et eller annet innlegg. Hadde virkelig håp om at han da ville balansere kritikken sin i større grad. |
hehe kan nesten virke som du har et usunt fokus på senador... |
Og et usunt fokus på at alt skal være positivt hele tiden. :p
Positiv kan du være når du ligger på bunnen av tippeligaen, når du ligger på topp må alt kritiseres.
Ellers går det som i 2. omgang, evig forbedringspotensialet må finnes ellers går det dårligere over tid.
Samtidig er det selvfølgelig nødvendig med positiv tilbakemelding når noe gjøres virkelig bra, men det skjer ikke så ofte når du skal holde høyeste nivå, det er forventet at du konsistent gjør det bra. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 07.08.2016 12:08 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | Det er da faen ikke kvaliteten på spillerne som gjør til at vi mentalt kollapser. De som maser om nye stoppere ta dere en bolle.  |
Dette er så riktig som det kan bli.
At RBK har hatt defensive problemer i det siste er riktig. Men å mase om at nå må vi kjøpe ny stopper er fotballanalyse på absolutt laveste nivå. Det er akkurat som å klage på spissen når angrepsspillet ikke sitter.
Det minner meg om når jeg for noen år siden satt og så 8-2-kampen mellom Man United og Arsenal. Hvorpå fruen kommenterte: "Who's their goallie? He's really rubbish ain't he?"
Fotball er et lagspill. Som regel er individuelle feil et resultat av en systemsvikt (Ja, dette kan leses som en fortsettelse av diskusjonen etter Jonas sin tabbe mot Apoel).
Det første målet til Lillestrøm er på dødball. Å slippe inn dødballmål mot LSK er ingen krise. Men både det andre og tredje målet er absolutt kritikkverdig. Man kan klage på både Bjørdal og Skjelvik. Men faktum er at de holder ikke linja.
Klarer man ikke å holde ei flat linje i forsvar er man sjanseløs selv om man har Kompany og Hummels som stoppere. Man kan ikke kjøpe seg ut av slike problemer. Organisering er noe det må trenes på.
Da George Graham trente Arsenal, fikk han forsvarsfirern til å holde på et tau, som de måtte holde på til linja satt. Dixon, Adams, Bould og Winterburn utviklet nærmest en telepatisk evne til å alltid vite hvor hverandre var. Det til tross for at alle fire var teknisk ganske begrensede.
Man kan kjøpe Forren, man kan kjøpe Thiago Silva. Men forsvarspill er noe det må terpes på. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.08.2016 12:34 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Hacking er jo ikke et ukjent fenomen. |
Selv synes jeg det er fint å ha senador her. Jeg er sjelden enig med ham, men vi trenger minst én som setter urimelig høye krav, og som ikke blir fornøyd med mindre vi spiller prikkfritt mot gode motstandere. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 07.08.2016 12:46 Post subject: |
|
|
Man blir kun dyktig i forsvarspill, ved å trene på det. Norges beste defensive trener var Bjørn Hansen, han var Eggens defensive hånd fra '88 , og Drillos til VM '94. Forsvararbeid ble prioritert i RBK ettersom stortapene kom i europacupene år etter år.
At Lillestrøm lager 3 mål, skyldes nok flere ting.Men dette mener jeg er de 3 hovedfaktorene.
#1 Rotering av forsvarspillere, hvor mye samkjøring har denne 4'eren kontra den normale 4'eren, selv om 6 forsvarspillerne i RBK har landskamper, så kommer ikke dette av seg selv.
#2 Defensivt arbeid er lite prioritert, offensiv samhandling blir prioritert.
#3 Den defensive midtbanespilleren (Konradsen) har altfor mange "farlige" balltap. |
|
| Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 07.08.2016 13:47 Post subject: |
|
|
| Spot on, Messi. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 07.08.2016 14:08 Post subject: |
|
|
| Det mest irriterende med kampen var at det ble scoret hele 7 mål og ingen var på den siden vi sto/satt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 07.08.2016 14:16 Post subject: |
|
|
@Messi
Enig i det du sier, men du glemmer en ting. Ta en titt på de siste kampene hvor vi kollapser, så vil dere se at førsteforsvarsjobben er så å si borte. De får spille seg opp i mellomrom lekende lett hver gang.
Det at midtbanen ligger for høyt og kantene jukser gjøres også i førsteomgang, men da gjør de i det minste en god jobb som førsteforsvarer, og nekter de å spille seg gjennom ledd.
I går spilte de seg så raskt igjennom i 2.omgang at det møtte et feilvendt forsvar som ikke hadde noen hjelp eller sikring.
Hadde også vært spennende å sett hvordan høyresiden vår hadde vært hvis Svensson hadde fått like mye hjelp defensivt av Helland som han bidra offensivt. _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 476 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 07.08.2016 14:27 Post subject: |
|
|
ALK 5
Svensson 4
Bjørdal 3
Skjelvik 2
Gersbach 5
Konradsen 4
Jensen 6
Midtsjø 5
Helland 4
Gytkjær 8
Dølland 6 |
|
| Back to top |
|
 |
Maggie Junior

|
Posted: 07.08.2016 15:07 Post subject: |
|
|
| Funfact...da Rosenborg spilte 5-0 borte mot Lillestrøm i fjor, skårte Gytkjær også da hat-trick, men da for Haugesund mot Aalesund... |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 07.08.2016 19:17 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: |
#3 Den defensive midtbanespilleren (Konradsen) har altfor mange "farlige" balltap. |
#4 indreløperne faller dramatisk i kvalitet på den defensive jobbinga når de får slitne bein, og forsvarsmessig henger da ikke midtbanen sammen
Satt ringside i går og var spesielt sjokkert over bunnivået til Mike Jensen, rusla ved midtsirkelen under 2-4 og hadde stort sett bare negative involveringer siste 30. At det ikke ble gjort noen bytter på midtbanen tidligere var en ren skandale hvor vi slapp unna med skrekken. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 08.08.2016 15:15 Post subject: |
|
|
| Noen som vet om hvor det ligger et (gratis) opptak av kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 09.08.2016 15:57 Post subject: |
|
|
| Så nettopp høydepunktene igjen, og herregud så dårlig midtstopperparet var (fikk ikke sett kampen, så vet ikke hvordan de var ellers). Helt krise. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 09.08.2016 16:08 Post subject: |
|
|
Bjørdal har INGENTING i Rosenborg å gjøre, og Skjelvik er kun nyttig som forsikring mot raske spisser.
Dersom vi kjøper en rask midtstopper med litt spilleforståelse kan vi skrape begge. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 09.08.2016 17:59 Post subject: |
|
|
Må huske at det er mye vanskeligere å være stopper bak konradsen og forran londak/ALK enn det var bak Ole forran Andre.
Ta med skader, rotasjoner så har vi egentlig ikke fått "Satt" forsvaret skikkelig. Forøverig synes jeg det er sinnsykt rart vi ikke bare henta Annan istede for å omskolere oss bort. Han er fremdeles en bra ryddegutt.
Jeg tror det kommer seg om vi får satt den bakre delen av sentral linja jeg. Vi hare ingen skandaledårlige spillere, ei heller bjørdal, men de ser dårligere ut enn det de er pga mangel på kontinutet og nye relasjoner.
Klart ting som markeringssvikt har ingenting med det å gjøre, det handler om konsentrasjon om oppgave, og er noe de må skjerpe seg på. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|