View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 21.07.2016 19:22 Post subject: |
|
|
Jeg spurte SIB om Berge. Han svarte bare at de fulgte han, noe de sikkert gjør med et tosifra andre spillere. Så enten anser de han ikke som god nok eller har de fått signaler på at han blir for dyr. Jeg føler meg rimelig sikker på at han ville styrket oss allerede nå, men blir neppe noe av hvis man nøler. |
|
Back to top |
|
 |
rotsækk Junior
|
Posted: 21.07.2016 19:22 Post subject: |
|
|
Det er vel et spørsmål om pris . Dunker vi 7-10 mill på bordet må de nok selge . |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 21.07.2016 19:38 Post subject: |
|
|
Om de ikke krever mer enn 8-10 millioner burde han vært rosenborgspiller allerede. Tror nok de krever mer. Hvis det er sånn at de vurderer Konradsen som en bedre spiller og derfor ikke henter han er jeg redd den vurderingen vil koste oss dyrt, for et videresalg ville garantert blitt innbringende. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 21.07.2016 19:38 Post subject: |
|
|
Må nok punge ut mer enn 7-10 mill for Sander Berge.... Og jeg er ikke vanligvis noe nazi på grammatikk, men det er litt småirriterende at du har mellomrom før punktsetting, rotsækk. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 21.07.2016 19:50 Post subject: |
|
|
Må kanskje bite i meg den siste meldingen min her ang det at jeg ikke ser for meg at spillere i Tippeligaen ville ha forsterket Rosenborg. Keita er kanskje en type som kunne ha vært en fin erstatter for Rashani.... |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 21.07.2016 19:56 Post subject: |
|
|
En ving i RBK burde ha fart. Har Keita det? |
|
Back to top |
|
 |
rotsækk Junior
|
Posted: 21.07.2016 20:05 Post subject: |
|
|
Merkelig hvis de ikke selger han for 10 mill i sÃ¥fall spør du meg. SÃ¥ mye penger har de ikke pÃ¥ Valle. Da hÃ¥per jeg du tar ut frustrasjonen pÃ¥ andre ting framover,Standarn 😅
Last edited by rotsækk on 21.07.2016 20:07; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 21.07.2016 20:05 Post subject: |
|
|
Tror ikke Keita er noe tregere enn Helland. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 21.07.2016 20:32 Post subject: |
|
|
Keita eies av Lech Poznan og har kontrakt ut juni 2017. SÃ¥ noen dyr spiller blir det nok uansett ikke. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 21.07.2016 20:35 Post subject: |
|
|
Godset har opsjon på kjøp men Keita kan jo si nei hvis han heller vil ett annet sted. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 21.07.2016 20:53 Post subject: |
|
|
Har prøvd å si at Keita ville vært en genial ving for rbk en par ganger før her inne, med slakt som respons. Tror Keita ville vært perfekt som rbk ving. |
|
Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 22.07.2016 09:25 Post subject: |
|
|
Nå som Godset og Odd er ute ev europacup, og vi står igjen som det eneste norske laget med prospekter for resten av sesongen, er det nå vi skal være frampå?
Jeg syns de mest interessante spillerne er Vilsvik og Zekhnini. Noen sjanse for at SIB er på her? |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 22.07.2016 10:50 Post subject: |
|
|
Vilsvik er elendig. Nivåmessig har han vært i fritt fall i to sesonger nå.
Zekhnini blir alt for dyr. 20-millionersklassen, spesielt med tanke på hvilken klubb han er i. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 22.07.2016 13:45 Post subject: |
|
|
Egentlig er vi bra forspent når De Lanley og Helland er skadefri. Problemet er at de ikke alltid har vært det, og da har vi sett at det er stor avstand ned til backupspillerne. Sånn sett hadde det ikke vært ueffent med Keita inn.
Det jeg savner mest i en skadefri tropp er jo selvfølgelig den ballsikre og spillende midtstopperen og spissen som er fryktinngytende og skaper kaos inne i sekstenmeteren. Når vi stiller en full ellever er midtspissen (Gytkjær) det svakeste ledd, og selv om jeg har mer sansen for nummer to (Vilhjalmsson) har heller ikke han levert supert hver gang han har fått sjansen. Nå har vi signert tredjemann (Bakenga) som for all del var/er en spennende spiller med målteft når han er i form, men jeg er usikker på om han er helt typen. På innlegg og corner finnes det ikke trussel i Gytkjær, og her skiller han seg veldig fra Iversen, Rushfeldt, Johnsen, Prica, Karadas, Søder og andre midtspisser vi har hatt. Egentlig er dette gammelt nytt, da vi allerede ved signeringen av dansken visste at dette egentlig er en 4-4-2 spiss uten fysikken vi tradisjonelt er vant med av en spiss. Blir såklart usaklig å trekke inn manbun, men etter at han la an den har situasjonen provosert meg ekstra. Han kommer heller ikke til sjanser foruten de straffene han har satt.
Vi trenger en yngre Hoftun og en slags hybrid mellom Duncan Ferguson og Harald Brattbakk, så er stallen rimelig komplett. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 22.07.2016 13:49 Post subject: |
|
|
Har forresten sett ALK en del i Portland, via MLS på Eurosport, og jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er en god signering. Man tenker jo i utgangspunktet at han er for bra til å være andrevalg, så sportslig ledelse ser kanskje for seg at bør, må og vil komme bud på Hansen etter en god høst der han kanskje til og med får sjansen i Champions League.
Artig nok er det ALK sin jobb å sørge for at vi kommer dit, slik at Hansen kan imponere i gruppespillet, noe som fører til at Kwarasey i sin tur kan bli førstekeeper med tid og stunder. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 22.07.2016 13:49 Post subject: |
|
|
Er forventningene her at vi skal hente inn spillere som spiller fast på TL-lag eller "høyere" for å ha de som backup, så blir det nok vanskelig å innfri som klubb. |
|
Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 22.07.2016 19:17 Post subject: |
|
|
Jeg synes lista bør ligge der. En klubb med vår status burde ikke handle inn spillere som sitter på benken hos andre klubber i TL, med mindre det er snakk om ungdom som egentlig burde spilt.
Mikkelsen wrote: | Mener det er på tide å satse litt mer nå. Alt er tilrettelagt for suksess. Eneste som står i veien er spillerstallen. Vi burde rydde opp nå. Spørs om SIB/E.Hoftun/KI har baller nok til å gjøre det allerede nå.
Spillere som burde dra fra RBK:
Londak
Lund Hansen
Skjelvik (om han kun blir satset på som VB)
Bjørdal
Stamnestrø
Gudi
Gyt
Elban Rashani
|
Det kan jo være kjekt å ha noe backup i stallen også. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 22.07.2016 21:57 Post subject: |
|
|
Londak har null tillit av trener, kan like gjerne ha faye Lund som 3. Keeper.
Ellers behøver vi en spiss inn. Villmann er god å ha på backup både på midtbanen og topp, Gyt behøver å få smake benken- skulle han slå an neste sesong er det bra, men pr dags dato er han tannløs på banen. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.07.2016 01:10 Post subject: |
|
|
Londak har null tillitt? hvor har du det ifra?
klart han ble benket nå, men det er jo ganske naturlig at kåre vil se Adam i kamp før APOEL kampen er det ikke?
Tror nok uansett Londak ikke var sett på som noe annet enn en midlertidlig løsning. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 23.07.2016 03:56 Post subject: |
|
|
Londak ble vel hentet fordi man ikke turte å basere seg på at ALH var skadefri den dagen en reservekeeper måtte steppe inn. Det måtte han mot Glimt, Sarpsborg, Aalesund og Norrköping, til terningkast 3.
Kwarasay hentes inn proaktivt for å erstatte ligaens beste keeper som helt sikkert følges av klubber på kontinentet, og litt av grunnen til at det gjøres nettopp proaktivt er at man vet at Hansen mangler i CL-kvalikken som er årets viktigste kamper.
Londak var og er en nødløsning, det er nok også spilleren selv klar over. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 23.07.2016 03:57 Post subject: |
|
|
Han er for oss det Manninger blir for Liverpool.. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Tortuga Junior
|
Posted: 23.07.2016 03:58 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Londak har null tillitt? hvor har du det ifra?
klart han ble benket nå, men det er jo ganske naturlig at kåre vil se Adam i kamp før APOEL kampen er det ikke?
Tror nok uansett Londak ikke var sett på som noe annet enn en midlertidlig løsning. |
Enig. Londak ble åpenbart hentet inn som reservekeeper. Men når Hansen ble langtidsskadet ble det tydelig at det ble for sårt å kun ha en 17 åring som reserve. Dermed måtte det hentes en ny, som da ble en bedre keeper enn Londak. Det igjen betyr ikke at Londak ikke har tillit. Kåre har ved flere anledninger sagt at han visste hva Londak var god for etter tiden i Glimt, og at han er god nok til å våkte buret. Selv om det i første omgang er ment som reserve betyr der ikke at han ikke har tillit.
Personlig syntes jeg Londak er en brukbar reserve, både på bakgrunn av prestasjonene i Glimt og så langt i RBK, men er veldig glad for at Kwarasey er hentet inn. Han er en meget god keeper som i mine øyne gjør det vanskelig for trenerne å velge førstekeeper. Jeg syntes AH har vært ligaens desidert beste og er nok et klart førstevalg, og jeg har heller ikke noe problemer med å se at konkurranse kan gjøre begge bedre. Men samtidig tror jeg begge er for gode til å sitte sesonger på benken, og holder meg til det mange har spådd her inne; at det kommer bud og salg av Hansen. Dessverre. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 23.07.2016 12:57 Post subject: |
|
|
Litt spent på dagens match og å finstudere Troost-Ekong som jeg mener ville vært en enorm forsterkning på stopperplass med et relativt solid videresalgspotensiale. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 23.07.2016 13:33 Post subject: |
|
|
Tror det var noen som nevnte i Rosenborg-Haugesund tråden at Ekong var en av spillerne som ikke kunne spille i dag. |
|
Back to top |
|
 |
|