| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Troillanpåtopp Proff
|
Posted: 09.05.2016 16:41 Post subject: |
|
|
| + 2 til da... |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 09.05.2016 16:41 Post subject: |
|
|
| Sandefjord og Molde er representert i tillegg til Glimt. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 09.05.2016 16:47 Post subject: |
|
|
| libido wrote: | Jøss, kun én som spiller i Norge, og det er keeperen i Glimt. Mens svenske lag er godt representert. Det har nok ingenting å si at landslagssjefen er svensk  |
Så vidt jeg vet er både Molde og Sandefjord i Norge  |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 09.05.2016 16:55 Post subject: |
|
|
Molde kan vel egentlig diskuteres _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 09.05.2016 17:01 Post subject: |
|
|
| Kan det diskuteres? |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 09.05.2016 17:08 Post subject: |
|
|
Tydelig at Lagerbäck har sine favoritter, og det skjønner man jo mtp den gode kvaliken. De vil vel ikke gjøre så store forandringene på laget frem mot EM. Men tror både Holmar og Gudi fort er høyaktuelle snart når VM kvaliken starter. Vilhjalmsson er jo også en de bør følge med på, for det er kjekt å ha en potet på laget, men tror nok de to førstnevnte har mye større sjanser.
Last edited by Vegard2711 on 09.05.2016 17:10; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 09.05.2016 17:09 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | Molde kan vel egentlig diskuteres |
Gikk litt fort i svingene for meg der  |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 09.05.2016 17:21 Post subject: |
|
|
Har lite grunnlag for å vurdere om Holmar burde vært med eller ikke. Men jeg legger merke til at den svenske treneren har tatt med en god del spillere fra Allsvenskan. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 09.05.2016 17:23 Post subject: |
|
|
| Har null grunnlag selv, men sånn Eyafjallajökul har spilt siste 1,5 året, skal de andre være jævlig gode! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.05.2016 17:52 Post subject: |
|
|
Mulig det ble nevnt i den åpne spørrerunden etter presekonferansen, men i motsetning i den nevnte, offisielle oversikten opererer Visir også med ei liste over reserver:
Gunnleifur Gunnleifsson
Hólmar Örn Eyjólfsson
Hallgrímur Jónasson
Ólafur Ingi Skúlason
Rúrik Gíslason
Viðar Örn Kjartansson
Altså fins det fortsatt håp for Eyjolfsson. Fristen for spillerpåmelding er 1. juni.
En frivillig kan gjerne undersøke hvor mange av reservene som er aktuelle i (midt)forsvaret. Ble litt usikker på posisjon for enkelte, og gidder ikke å søke fram akkurat nå.  |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 09.05.2016 18:46 Post subject: |
|
|
Holmar er eneste forsvarsspiller. De på listen er keeper, midtstopper, def midtbane, midtbane, off midtbane/ving og spiss.
Last edited by Vegard2711 on 09.05.2016 18:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.05.2016 18:47 Post subject: |
|
|
- På den lyse siden kan jeg trene med RBK og være i toppform for resten av sesongen. Det ville ikke vært tilfelle dersom jeg hadde dratt til EM. Der hadde det ikke blitt samme kvaliteten på trening, og jeg ville sannsynligvis ikke fått mye spilletid. Det igjen ville ikke vært bra for Rosenborg, sier stopperen som skal ha sin definitive del av æren for at Rosenborg har sluppet inn svært baklengsmål så langt denne sesongen.
Og får støtte av Ingebrigtsen:
- Det å ha landslagsspillere er alltid greit for oss, men når det er sagt så er jeg ikke lei meg for at Hólmar ikke er med. Det gjør at han ikke mister noen kamper for oss, og at han får ferie før den høsten vi skal ha. I tillegg får han trent godt i den perioden. Å være i et EM uten å spille er ikke gunstig, sier han.
Les mer: Bruttern om EM-vraket Eyjólfsson: - De må jaggu ha mange gode fotballspillere på Island |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 10.05.2016 00:24 Post subject: |
|
|
| Skjønner forsåvidt tankegangen hos Lagerback (Selv om det er trygt og kjedelig) - det er solide spillere i de posisjonene våre gutter evt. Hadde passet i. Har dog en mistanke om at Gudjohnsen er tatt med mest for lang og tro tjeneste, samt å fortsatt være Islands største fotballstjerne gjennom tidene; all den tid Sigurdsson ikke kommer seg videre fra Swansea. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 10.05.2016 00:41 Post subject: |
|
|
Haldorsson ukjent keeper i Glimt. Ok. Var en klassekeeper i Sandnes Ulf hvertfall. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| Rånny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.05.2016 00:57 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Ingason må i så fall ha blitt drastisk mye bedre siden jeg trente han i Vikining, sier Bruttern |
Merkelig og totalt unødvendig av Kåre å sage en spiller på denne måten. Uverdig. |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 10.05.2016 07:38 Post subject: |
|
|
| Reagerte på den jeg også. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.05.2016 20:51 Post subject: |
|
|
Alex Gersbach har gresk statsborgerskap og håper å få slippe til på landslaget mot Hellas.
(...)
Offsielt er fortsatt bare troppen mot England 27. mai tatt ut. Troppen til dobbeltlandskampene mot Hellas i Sydney og Melbourne blir tatt ut først over helga, men signalene er tydelige på at Rosenborg-talentet får ny sjanse etter å ha vært ubenyttet reserve i VM-kvalifiseringa i mars.
- Jeg blir ikke frigitt til privatkampen mot England i England, men jeg ser fram til kampene i Australia mot Hellas 4. og 7. juni. Forhåpentligvis får jeg min debut. Det ville ha vært spesielt, innrømmer Gersbach overfor rbkweb.no.
- Ettersom mora di er gresk?
- Ja, min mor er gresk. Hennes foreldre var født og oppvokst i Hellas, før de flyttet til Australia og begynte et nytt liv der. Så å få debutere hjemme mot Hellas vil være spesielt - spesielt for familien min.
Les mer: Drømmer om landslagsdebut mot sine egne
The selection process has been a challenging one for Postecoglou given the timing.
“Whilst it is an exciting fixture for us, it falls outside the FIFA window which means some boys, unfortunately, won’t be available for it,” Postecoglou said.
"That includes all the boys playing in Asia and also Jason Geria who is playing for Melbourne Victory in the AFC Champions League, so we’ve taken all that into account.
“We have had to cast the net far and wide again and at the same time I think we have come up with a squad that will be really competitive on the day.
“More importantly for me, it gives me a chance to see some further growth in some players playing against the best possible opposition.
“Due to this unique set of circumstances, we will name another squad next week for the upcoming matches against Greece where we will consider all eligible players.
Read more: Caltex Socceroos squad named for England friendly
Jensen:
- Jeg så de to landskampe, de spillede i marts, og jeg kan fornemme, at det er en stil, som passer mig godt. Der er nogle centrale spillere, som skal spille mere fra felt til felt end fra sidelinje til sidelinje.
- Der er stor power og aggressivt pres. Midtbanespillerne skal også byde ind med dybe løb, og det er en stil, der passer mig rigtig godt, og det er også sådan, vi spiller i Rosenborg. Vi vil gerne have bolden på modstanderens banehalvdel og presse dem højt.
Mike Jensen ser frem til at træne og spille med de faste landsholdsspillere, hvor flere af dem til dagligt spiller i større europæiske ligaer.
- Jeg glæder mig til at træne sammen med nogle virkelig dygtige spillere og ser frem til at se, hvor højt deres niveau er. Det giver en idé om, hvilket niveau man selv skal op på, hvis man en dag vil ud at spille i de klubber og ligaer, som de spiller i.
- Jeg går ind til det med hænderne nede og vil bare tage imod alle de råd, jeg får fra trænerteamet og fra de øvrige spillere. Jeg vil suge til mig og vil lære en masse, men jeg må også prøve at skabe mig en rolle på holdet og i det hele taget gøre, hvad de forventer af mig.
Læs mere: Mike J: Landsholdets nye stil passer til mig |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.05.2016 13:39 Post subject: |
|
|
Sæter er tatt ut til dobbel G18-landskamp mot Bulgaria 6. og 8. juni.
Londak er én av hele fem(!) keepere i Estland-troppen til privatlandskampene mot Litauen 29. mai, Andorra 1. juni, Latvia 4. juni og Portugal 8. juni. Rosenborg-reserven er uaktuell til førstnevnte kamp på grunn av seriekampen mot Molde. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2016 21:50 Post subject: |
|
|
Caltex Socceroos coach Ange Postecoglou will give some more fresh faces a shot at international football when the Aussies face Greece on Saturday night in Sydney.
(...)
Three such players in the frame are defenders Alex Gersbach and Milos Degenek and Jason Geria.
“We’ll have a couple [of debutants] over the next two games and I am excited by that.
“There is always the possibility that we may unearth a player that will add to what we’re doing," said Postecoglou.
Read more: Ange excited to play new faces against Greece
Lurer på om dette bildegalleriet er bekreftelse på at han starter kampen i morra klokka 12 norsk tid. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 03.06.2016 22:35 Post subject: |
|
|
Nettavisen hevdet at Rashani kom inn og fastsatte sluttresultatet 2-0.
Edit: Eurosport oppgir også Rashani som målscorer i det 90. minutt. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.06.2016 22:44 Post subject: |
|
|
Hmm, saken ble oppdatert uten at jeg oppfrisket den.  |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 03.06.2016 22:48 Post subject: |
|
|
Høydepunktene fra kampen, inkludert målene, men jeg klarer ikke å se om det er Rashani som dunker inn returen eller ikke.
Uansett, hvis vi stoler på kildene, gratulerer med en vellykket landslagsdebut både til Rashani og Kosovo. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 04.06.2016 00:15 Post subject: |
|
|
Ser ut til å ha vært Bernard Berisha som scoret 2-0 til Kosovo.
Forøvrig herlig å se gleden deres når de vinner en treningskamp. Viser hvor mye det betyr for dem å endelig bli tatt opp i UEFA og FIFA. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.07.2016 15:08 Post subject: |
|
|
Ble vel ikke nevnt i går: Åpent nordisk G16-mesterskap i Helsinki
Sondre Skogen - Rosenborg
Edvin Grevskott - Rosenborg