English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesunds FK - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Londak
35%
 35%  [ 13 ]
Svensson
2%
 2%  [ 1 ]
Lædre Bjørdal
2%
 2%  [ 1 ]
Skjelvik
2%
 2%  [ 1 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
24%
 24%  [ 9 ]
Konradsen
2%
 2%  [ 1 ]
Gudi
0%
 0%  [ 0 ]
Rashani
24%
 24%  [ 9 ]
Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
De Lanlay
5%
 5%  [ 2 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 37

Author Message
Megafritz
Veteran

PostPosted: 16.07.2016 22:58    Post subject: Reply with quote

Vi bytter halve laget, og spiller en kamp som hadde vært årsbeste under Janne j eller Perry. Når jeg leser om misnøyen så tror jeg vi kan konkludere med at vi har det godt om dagen RBK

Et ytterst ufortjent og surt poengtap får vi tåle. Vi spiller ball i hatt med aafk, og uflaks pluss udyktighet ødelegger for oss til slutt. Dette får vi heller bare lære av. Odd kommer til å avgi like dumme poeng utover høsten, så dette går nok i orden når potetene osv... Smile

Ellers så er jeg veldig enig i at vi rullerer. Vi skal til Europa!!
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran

PostPosted: 16.07.2016 23:59    Post subject: Reply with quote

Joda - hadde dette vært et unntak. Men rekken av rævvakamper i år er for lang.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 17.07.2016 00:29    Post subject: Reply with quote

Londak - 7

Svensson - 6
Bjørdal - 5
Skjelvik - 6
Gersbach - 6

Jensen - 6
Konradsen - 2
Gudi - 6

Dølland - 6
Villmand - 6
Rashani - 6

Helland - 6
Mitsj - 6
moomoo
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 00:39    Post subject: Reply with quote

du legger ikke skjul på at du klandrer konradsen akkurat...

konradsen var bra fem til det røde kortet, 6 på villmann??? klarer ikke ta den børsen seriøst, sorry :/
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 00:39    Post subject: Reply with quote

Londak 6

Svensson 5
Bjørdal 5
Skjelvik 5
Gersbach 5

Jensen 5
Konradsen 3
Gudi 4

de Lanlay 5
Vilhjalmsson 5
Rashani 5

Helland 4
Midsjø 5
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 17.07.2016 01:12    Post subject: Reply with quote

Et tu, Svensson?
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 01:33    Post subject: Reply with quote

Rekken av rævakamper er lang?

Tre første kampene er stort sett bingo, som inkluderer vårt eneste tap. Utover det har vi vel bare vært ræva i Sogndal.

På enkelte her inne skulle man tro vi var på nippet til nedrykk.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 17.07.2016 01:36    Post subject: Reply with quote

Ni timer i bil i dag hvorav 5 i båt over til Danmark uten nett... Noe overrasket når jeg kommer på igjen med uavgjort mot Ålesund... Ser av kommentarene her inne at det igjen er på topp vi mangler effekt. Personlig forventer jeg alltid at Helland eller Dølle skal kunne putte før spissene vår så det er nok et dårlig tegn. Men, men... Komme oss videre i CL nå og kanskje noen forsterkninger så blir det en glimrende høst tenker jeg. Smile God ferie folkens. Smile
hello
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 01:37    Post subject: Reply with quote

Hvis eksil snakker om bortekampene så er jeg enig. Der har vi vært oppsiktsvekkende dårlig. Vanskelig å peke på gode kamper der. På hjemmebane derimot har det vært bra.
Back to top
ReBoK
Junior

PostPosted: 17.07.2016 02:33    Post subject: Reply with quote

Londak 6

Svensson 5
Bjørdal 5
Skjelvik 5
Gersbach 5

Jensen 5
Konradsen 5
Gudi 3

de Lanlay 6
Vilhjalmsson 4
Rashani 5

Helland 4
Midsjø 5
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 04:30    Post subject: Reply with quote

Utrolig skuffende!Vi spiller en bra kamp,Men igjen er vi for dårlige i siste tredje del.

Men tror vi vinner serien uansett.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pokie
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 08:23    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Folk hisser seg vel mye opp etter denne kampen synes jeg. Vi gjør en bra kamp og burde vunnet 3-0, vil påstå at det er litt utur som gjør at ikke kampen er avgjort da Konradsen ble utvist. Når det er sagt så har vi spilt utrolig få gode bortekamper i år så Kåre & co må jobbe litt med hva vi gjør galt. Kanskje er det så enkelt som at vi hadde en kvalitetsspiss i fjor, mens vi har ingen spisser i år, men synes også vi slurver mer i overgangene.

Jeg tror heller at det handler om lagoppstillinger + inngang til kampene.

Av en eller annen grunn har vi stilt annen lagoppstilling på bortebane svært ofte (ofte fordi vi mangler spillere som feks Helland). I Tromsø og mot Vålerenga stilte vi tilnærmet toppet, og vi gikk inn i kampen for å angripe. Det er våre to beste bortekamper i år. Mot Start stilte vi et svakere lag, men slo de greit uansett.

Mot Sogndal gikk vi på en klassisk undervurdering, men stilte også med Rashani helt ute av form feks. Mot Haugesund stilte vi nok en gang et dårligere lag, og det virket som om vi skulle ligge kompakte gjennom kampen. Derav gikk det dårlig. Mot Bodø var vi tunge i beina, manglet Yanni, og vi hadde ikke akkurat trent for mye på å angripe i pausen (Østersund, ligge kompakt osv).

Mot Odd og i dag var det varierende prestasjoner, men vi fikk dårlig betalt i begge disse kampene. Spesielt i dag.

Det høres jo egentlig ut som en drøss med dårlige unnskyldninger fra min side. Ikke tolk det som det Wink poenget mitt er at når vi går ut på banen og sender i vei like mange folk i angrep på bortebane som på hjemmebane, kommer vi til å vinne også flesteparten av bortekampene også. Vi er så overlegne hjemme (mot alle 9 lag vi har møtt i år hjemme har vi vært LANGT bedre enn samtlige) at det ikke skal være noe i veien for å gruse lag borte også. Jo fortere dette laget skjønner hvor bra det egentlig er, jo fortere kommer vi til å skinne på bortebane. Vi er faktisk såpass mye bedre enn alle de andre lagene, hvis vi bare tør å angripe nok.

Er det en ting jeg er veldig glad for, så er det at vi tydeligvis nærmer oss å ha skjønt dette også. Kåres uttalelser den siste uka tyder på at vi skal angripe mer også borte. I dag våget vi å sende mange folk i angrep, vi våget å spille på samme måte som på hjemmebane, og vi spilte i hvertfall en kjempekamp MELLOM de to 16-meterne. Spesielt godt var det å se at vi hadde tre mann i press på kortlinja til Aalesund, og dermed klarte å presse dem helt ut ac kampen i store perioder. Det eneste som manglet var å omsette det store overtaket til flere klare målsjanser. Jeg talte 5-6 målsjanser, men ut ifra spill burde vi skapt enda flere. Det skriver jeg på kontoen for manglende relasjoner, da vi tross alt stilte med 5 nye mann i startoppstillingen, og i tillegg rokkerte i forsvaret. Jeg vet at det kommer til å sitte enda bedre med vår vanlige startoppstilling, og jeg er ikke i tvil om at vi kommer til å skape mye på det Norrköping-laget vi så her på Lerkendal sist.

Jeg bare håper så inderlig at vi faktisk bare drar dit for å trøkke til.

Og kjenner jeg gutta rett, kommer de til å spille en enda bedre kamp på Onsdag, ettersom de tapte to poeng på slutten av kampen i dag. Denne gjengen hater å tape, og det virker ikke som om de har planlagt å tape på Onsdag for å si det sånn.

Jeg gleder meg som en unge til å stå på bortetribunen og rope til de kaxige svenskene når vi senker dem i deres eget hjem. For det kommer vi til å gjøre.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1960
Rutinert

PostPosted: 17.07.2016 10:49    Post subject: Reply with quote

Pavel 6
Jonas 4
Johan 5
Jørgen 5
Alex 6
Mike 7
Anders 3
Gudi 4
Rashani 5
Matti 4
YEDL 5

Helland 5
Fredrik 5
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.07.2016 10:56    Post subject: Reply with quote

Vi taper jo ledelsen fordi vi bytter ut Mike Jensen. Vi taper stort sett alle kamper han ikke spiller, og jeg sofacalla 1-1 i det øyeblikket han ble byttet ut. Med ham på banen ville kanskje ikke Konradsen følt at han trengte å gjøre noe så idiotisk som det han gjorde da han mistet ballen der. Han er så viktig for oss, både i det offensive og det defensive.

Ellers er det litt sånn tja. Vi skaper jo nok sjanser, selv om de ikke alltid er så veldig store, men det ser ut til å være ca 85% innsats i bevegelsene offensivt, noe som gjør at tempoet blir ganske labert. Vi sliter enormt med å få avslutninger sentralt, og bruker for lang tid på alle valg. Vilhjalmsson kan jeg ikke huske ble involvert overhodet, men så var jo også innleggskvaliteten og -valgene under enhver kritikk. Skal vi bruke ham, må vi jo prøve å prikke noen innlegg på ham, ellers kunne vi like gjerne satt inn Faye Lund på topp.

Så vil jeg til slutt nevne at den godeste Helland kunne hatt behov for en skikkelig hårføner sjøl, for det andreomgangen han gjør er helt fryktelig. Kaster bort en STOR målsjanse med en halvmotivert egotripp både forsvarer og keeper stod og venta på (sånt er bare lov hvis man klinker ballen i mål), og leverer dødballer på småguttenivå. Og ellers veldig lite. Du er faen ikke så god at du kan leke deg på under hundre prosent innsats!

BB: Pavel Londak. Heldigvis og dessverre (og dette har blitt en trend i bortekampene våre).
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 11:10    Post subject: Reply with quote

Børs:

Londak 6, en fin redning, kan ikke lastes for målet imot

Svensson 4, spiller med håndbrekket på

Bjørdal 4, gjør ikke mye ut av seg, null offensive bidrag, men spiller på det trygge.

Skjelvik 5, bedre som stopper enn venstreback. Det er da noe

Gersbach 5, får pluss for assisten, men syns han kan slippe seg enda mer løs

Jensen 5, veldig mye involvert, som alltid, men fant sjelden de gode løsningene.

Konradsen 5, styrer midtbanen og gjør egentlig en veldig god kamp, med unntak fra de håpløse kortene som drar ned karakteren

Gudi 4, vil alt for mye, og skyter nærmest ukritisk flere ganger når det er bedre alternativer

de Lanlay 5, god og aktiv så lenge han er på banen

Vilhjalmsson 3, får lite til. Vanskelig å spille enslig spiss på Rosenborg kan det se ut som

Rashani 5, får pluss på et fint mål, ellers var det ikke så mye å bli imponert av.

Helland 3, får knapt til noe, virker nesten litt demotivert i dag

Midtsjø 4, sprang mye imellom i dag, var ikke så synlig
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 11:56    Post subject: Reply with quote

Enig med zaphod81 over om at vi er nødt til å bruke spissene våre. Det er svært lite av spillet som dreier seg om den posisjonen, spes når Svensson blir mer borte. Samtidig så må KI se på posisjoneringen og bevegelsene til spissene. Søderlund fikk mye kritikk herfra for å gjemme seg bak forsvarer (14/15), men en del av målene og sjansene hans i 2015 - sesongen kom nettopp av at han hadde bevegelsen fra bakerste og brøt ballbanen foran forsvarer. Hva som gjør den store forskjellen mellom Gytkjær, Vilhjalmsson og Søder er litt uforståelig for meg. Er det mangel på innsats og "fandenivoldskhet", forståelse...???

Så er vi også avhengig av å få spillt inn backene våre. Svensson var noe mer anonym i går, Gersbach for ny i gamet, til tross for angrepet etter 2 min. Skjelvik har ikke levert alt for mye på den fronten og bør derfor tenkes på som backup på stopperplass (i tillegg til å være back/ving) Får vi igang både Svensson og Gersbach, som kan doble opp på kantene og danne disse trekantene med Gersbach - Midtsjø - De Lanlay/Svensson - Jensen - Helland er det få lag som skal klare å forsvare seg mot oss.

Vi mangler også den delen av spillet vårt som er mye mer direkte. Både Helland og De Lanlay er veldig omstendelige i spillet sitt. Vi bruker kanskje lengre tid og motstanderene har større mulighet til å organisere seg. Dvs. to stoppere + back plukker lett opp en spiss, dersom ikke indreløperne våre samt motsatt ving blir hissigere inn i boks. (Det er samtidig veldig lett å lese hva som skjer i nesten hver eneste angrep vi har, og det blir da opp til i hvilken grad Helland og Dølland lykkes i enkeltmannsprestasjonene). Selnæs, Søder, Mikkelsen og Helland gjorde at vi fikk mer variasjon enn det Konradsen, Gytkjær, De Lanlay og Helland gjør pdd.

PÃ¥ kontringer var Tobias Mikkelsen tidvis enorm for oss, selv om jeg tror han aldri var noen stor favoritt her inne. Her har vi vel bare (?) igjen Skjelvik, som mangler ballkontrollen.

Meningen er at vi skal spille feiende flott fotball hele tiden, noe som er pent å se på og fantastisk moro når det lykkes. Men hvor er siden i laget som spiller kynisk. KI sier det selv - vi er best når vi angriper. Ja, og det er bra, men ... trenger vi ikke sannsynligvis å kunne noe om destruktiv fotball (som NAE ville sagt det) i tiden som kommer også?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.07.2016 12:18    Post subject: Reply with quote

Problemet er jo egentlig ikke at vi alltid spiller så feiende flott, og blir tatt i ubalanse, problemet er at vi overhodet ikke mestrer å ligge lavt og kompakt i verken kortere eller lengre perioder, men likevel til tider faller bakpå mot selv langt dårligere lag fordi spillerne antagelig føler at det er 'riktig' å gjøre. Så tar vi plutselig ikke duellene, rygger, pådrar oss noen farlige dødballer og slipper inn mål på en konsentrasjonsfeil.

Vi slipper jo ikke akkurat til mange målsjanser, men de som kommer skyldes alltid ryggende ballwatching med slett markering på innlegg imot.

Jeg tenker som så at en framgangsmåte er å bli mye flinkere til Plan B, men uten hurtige kontringsspillere som kan nås fra dyp gjenvinning (type Mikkelsen, ikke Dølle/Gytkjær/Rashani/Helland) eller et veldig sterkt oppspillspunkt ser jeg ikke at vi oppnår så mye annet enn å gi bort initiativet og i beste fall drøye litt tid. I går trodde jeg Kåre gjorde en slu aksjon ved å sette inn Eyolf for å få Skjelvik opp som kontringspunkt, men den gang ei. Vi må altså ha andre spillere for å kunne ligge lavt og kontre: nå mangler vi farta.

Da står vi egentlig igjen med å fortsette med middels til høyt press, også når vi skal 'beskytte ledelsen', for da har spillerne våre nok tempo og kvalitet til å utnytte et brudd litt høyere i banen. Vi må altså tro på at det høye presset er vår beste forsvarsstrategi, og at en knapp ledelse ikke endrer på dette. Da må vi prioritere fart i bakerste ledd, samt være nøye med posisjoneringen på backene. Svensson presterte i går å være 20 meter ute av posisjon i etablert forsvar 10 mot 11 - sånt blir straffet av gode lag. Intensitet og løpskraft på midtbanen har vi masse av, og er også flinke til å produsere gjennom U-lag, og jeg mener vi bare må videreutvikle det høye presset vårt, Barca/Dortmund-style, helt til det fungerer også mot middels CL-motstand.

Vi tar fortsatt Norrköping borte. De er som Aalesund, bare enda mer ukomfortable mot høyt press.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 12:46    Post subject: Reply with quote

Kollektiv ballsikkerhet hadde hjulpet mye. Laget har bare to gir, forsvar og angrep. Når en da ikke lenger skal gå hodestups i angrep, faller man automatisk i forsvar. Det er jo ikke noe hokus pokus, det er jo bare å spille fotball.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 13:55    Post subject: Reply with quote

Det burde gjøre noe med strukturen defensivt. Ut med Erik Hoftun som kun klarer å hoppe på ryggen til KI. Inn med ny assistenttrener. Var ikke Erik Hoftun i laget for å ta seg av det defensive? Og KI tok seg av det offensive?
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 15:05    Post subject: Reply with quote

Det er selvfølgelig ekkelt å tape slike kamper. Men jeg sitter likevel med en følelse hvor jeg er mest lettet over at vi unngikk skader. Vi har årets viktigste kamp på onsdag. Da må vi være 100%.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 18:55    Post subject: Reply with quote

Londak - 7

Svensson - 6
Bjørdal - 6
Skjelvik - 6
Gersbach - 6

Jensen - 6
Konradsen - 6
Gudi - 3

Dølland - 7
Villmand - 4
Rashani - 5

Helland - 5
Mitsj - 6

Alt i alt en kamp trenerteamet tapte poengene for oss. Gudi er ikke i nærheten og burde aldri byttet ut Mike.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 19:45    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Kanskje er det så enkelt som at vi hadde en kvalitetsspiss i fjor, mens vi har ingen spisser i år

Er ikke mer hokus pokus enn det.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 19:57    Post subject: Reply with quote

Jeg bare lurte på om vi ikke skal ha BB-poll...

Tenkte jeg skulle klikke på Pavel Londak - han synes jeg har vært en positiv overraskelse.

Ellers begynner skuffelsen sakte å slippe taket. Men denne skuffelsen satt fast godt.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 17.07.2016 20:09    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Alt i alt en kamp trenerteamet tapte poengene for oss. Gudi er ikke i nærheten og burde aldri byttet ut Mike.

En annen ting er hva vi gjør etter utvisningen. Helland på topp og Skjelvik som back henger jo ikke sammen i det hele tatt. Vi burde helt klart fortsatt med Villmann på topp og lagt Skjelvik på kanten, så kunne vi kjørt rett i bakrommet med en gang vi vant ball.

Det er for defensivt, rett og slett.
Back to top
Whoppa
Veteran

PostPosted: 17.07.2016 20:10    Post subject: Reply with quote

Londak - 7

Svensson - 5
Bjørdal - 6
Skjelvik - 6
Gersbach - 5

Jensen - 6
Konradsen - 3 (-2 for kort)
Gudi - 3

Dølland - 6
Villmand - 4
Rashani - 6

Helland - 5
Mitsj - 6
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb