| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Londak |
|
35% |
[ 13 ] |
| Svensson |
|
2% |
[ 1 ] |
| Lædre Bjørdal |
|
2% |
[ 1 ] |
| Skjelvik |
|
2% |
[ 1 ] |
| Gersbach |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
24% |
[ 9 ] |
| Konradsen |
|
2% |
[ 1 ] |
| Gudi |
|
0% |
[ 0 ] |
| Rashani |
|
24% |
[ 9 ] |
| Vilhjalmsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| De Lanlay |
|
5% |
[ 2 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 37 |
|
| Author |
Message |
Bonzo Veteran

|
Posted: 16.07.2016 20:29 Post subject: |
|
|
| Vi kontrollerer et annet lag i TL i 80 minutter, med 5 benkeslitere, det forteller mer om kvaliteten på stallen vår enn at Konradsen vises ut og vi taper 2 poeng. Selvfølgelig ønskes det nye spillere inn, men igjen...Alt det RBK gjør er drittdårlig halvtimen etter en kamp hvor vi taper poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 16.07.2016 20:31 Post subject: |
|
|
| Ã… kontrollere et pisslag som Ã…lesund forteller ingenting. Dette er en kamp vi skal vinne 4-0 med en brukbar prestasjon. Selv om vi rullerte. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 16.07.2016 20:32 Post subject: |
|
|
Londak: 6
Svensson: 4
Bjørdal: 5
Skjelvik: 5
Gersbach: 5
Jensen: 5
Konradsen: 4
Gudi: 3
Rashani: 5
Vilhjalmsson: 4
de Lanley: 5
Helland: 4 |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 16.07.2016 20:33 Post subject: |
|
|
Hello
Uenig, det er en utrolig prestasjon at vi har gjort det så bra i år uten en fungerende spiss. I kamper mot lag som parkerer bussen trenger du en goalgetter som kan sette noen mål. Hittil i år er det vingene og midtbanen som har tatt seg av dette. Symptomatisk nok var det også i dag en ving som scoret. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 16.07.2016 20:34 Post subject: |
|
|
Hvis man har kontroll leder man som regel mer en 1-0.
Fotballen har utallige bevis på nettopp det. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 16.07.2016 20:35 Post subject: |
|
|
Må korrigere meg selv vedr cornersituasjonen,kommenterte fra det jeg leste på vglive. Etter å ha sett målet på tv2 så er det faktisk verre. En ren reprise fra IFK målet der motspiller får stå alene på 5 meter mens 5 av våre rygger inn i 3 ålesundere. Helt utrolig at vi lar den farligste sonen være åpen to kamper på rad. Trodde vi hadde en tradisjonell sone / mannsmarkering på cornere, dette var verken eller.
Det er virkelig skuffende at profesjonelle fotballspillere ikke klarer å avklare rollene på defensiv dødball, evt at trenerne får dette til. Siden AAfk så vidt jeg så ikke prøvde å ta ut keeper, burde 3 spillere dekket sone ( hvert hjørne av ( meter og midt på), resten mann-mann. Vilhjamson som vår beste hodespiller burde tatt sentral sone og enkelt headet ut corneren.
Djevelen ligger som sagt i detaljene... |
|
| Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 16.07.2016 20:36 Post subject: |
|
|
| Glad jeg ikke så denne kampen, hadde bare blitt forbanna. Vi trenger virkelig en spiss ja. Dette har vi visst lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 16.07.2016 20:38 Post subject: |
|
|
| hansern wrote: | Hello
Uenig, det er en utrolig prestasjon at vi har gjort det så bra i år uten en fungerende spiss. I kamper mot lag som parkerer bussen trenger du en goalgetter som kan sette noen mål. Hittil i år er det vingene og midtbanen som har tatt seg av dette. Symptomatisk nok var det også i dag en ving som scoret. |
Jeg er ikke uenig i at vi trenger en ny spiss. Jeg er uenig i at dagens poengtap skyldes at vi ikke har god nok spiss. Vi skal vinne denne kampen lett uansett hvem vi spiller med på topp, så dårlige er Ålesund. |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 16.07.2016 20:40 Post subject: |
|
|
| Da er vi enige, Hello! |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 16.07.2016 20:41 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Ã… kontrollere et pisslag som Ã…lesund forteller ingenting. Dette er en kamp vi skal vinne 4-0 med en brukbar prestasjon. Selv om vi rullerte. |
Ja... jeg ser ikke det som noe som trenger å være i konflikt med hverandre.
Alle er vel enige at angripsmessig så er vi ikke på høyden vi trenger å være. Alle er vel også enige i at laget trenger noen forsterkninger både når det gjelder både fremtidige spillere, langsiktige mål og klare valg i laget pdd. |
|
| Back to top |
|
 |
DonQuiote Rutinert
|
Posted: 16.07.2016 20:44 Post subject: |
|
|
Ekstremt skuffende resultat etter å ha totalt dominert. Londak og Rashani var vel over forventningene, men ellers rævva. Williamson uten avslutning på mål. Gudi med flere skudd, men alle utenfor. Eyolf kommer inn og rydder unna alle med og motspillere for å gi plass til Ålesundstopperen
På flere av avslutningene ser man ledige folk i bedre posisjoner. Det er vidåpent i forsvaret til Ålesund. Med sånn dominans som vi hadde skulle vi hatt mange mål før hjerneblødningene til Konradsen. Svindårlig av laget å prestere så dårlig foran mål.
Sånn! Deilig å få de sagt.
 |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 16.07.2016 20:47 Post subject: |
|
|
Jeg kunne tatt for meg svakheter med de aller fleste spillerne i dag, alt fra at Svensson gjør en av sine dårligste kamper for året, til Gudi som er så langt unna det vi trenger, til Helland som gjør en helt forferdelig omgang. Men, det nytter ikke. Det er en kollektiv samling i bunn på bortebane som må til nå. Alle må spille bedre, uansett hvem som til en hver tid er banen. Skjerpings!
Rashani skal få skryt for å spille sin beste kamp for oss hittil, det forteller jo dessverre mer om hans tidligere opptredener, MEN det er iallfall et steg i riktig retning. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.07.2016 20:48 Post subject: |
|
|
Jesus Kristus for en farse av en kamp. Vi er klart best hele kampen igjennom, og det burde vært punktert til pause. 0-5 hadde gitt et riktigere bilde enn 1-1. Ran på høylys dag. Lite å gjøre med det når vi selv ikke scorer (mer) og nok en gang har hjerneblødning i markeringsspillet på defensiv dødball.
Takk også til Konradsen, din lobotomerte gnom, som gjør det eneste som kan gi AaFK et snev av sjanse ved å få spille med en mann mer enn oss.
Gud bedre for et tragisk lag Ålesund er, for øvrig. Totalt sjarmløst både teknisk og taktisk med mange spillere som hele tiden driver med små tjuvtriks. Fredriksen kliner til med en taktikk hvor de ligger bakpå og satser på kontringer, selv om de ligger under hjemme. Møkkalag. Håper de rykker ned. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 16.07.2016 21:18 Post subject: |
|
|
Satt i bilen og streamet radio. Første gang jeg har sovnet under RBK kamp (jeg kjørte ikke)! Våknet av at Ålesund scoret. Snakk om å våkne opp til mareritt.
Mye mas om spiss her. Berettiget synes jeg. Men, med en trener som ikke ser ut til å utvikle laget nevneverdig er ikke en god spiss nok.
Jeg synes vi spiller på alt for få offensive strenger. Det er rundt på siden og inn. Hver fuckings gang (i alle fall ofte). Vi bruker jo ikke spissen uansett.
Laget har ikke blitt et døyt bedre etter det første løftet Kåre bidro med. Og så kan man spørre seg om løftet i fjor skyldtes omlegging til rendyrket 443 eller humøret til mannen.
I år har vi spilt mange slike kamper lik den i dag. På tide å ta grep. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 16.07.2016 21:20 Post subject: |
|
|
| Hehe, ja. På tide å kvitte seg med Kåre nå ass. |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 16.07.2016 21:21 Post subject: |
|
|
Det var ikke feil å rullere for vi styrte kampen og skapte mer enn nok sjanser til å ha ledet både 3 og kanskje 4 - 0. Aalesund er noe av det dårligste jeg har sett av ett hjemmelag. Vi taper fordi vi er kraftig svekket på sentral midtbane og spiss i forhold til i fjor. For ofte er det spillere som ikke er naturlige målscorere som kommer til sjanser og halvsjanser. Derfor virker det ofte som at vi burde ha scort eller vunnet med mange mål. De fleste lag som dominerer kommer til en rekke farligheter som det stort sett aldri blir mål av. Disse farlighetene skaper rom for andre mer målfarlige spillere. I dagens stall er vi alt for ofte avhengig av at spillere som en vanlig sesong ikke scorer mer enn 2 - 4 mål skal avgjøre kampene for oss. Det sier seg selv at i lengden fungerer ikke det og vi taper eller avgir poeng i kamper hvor vi har et spillermessig overtak. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 16.07.2016 21:41 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Hehe, ja. På tide å kvitte seg med Kåre nå ass. |
Uenig, men utviklingen og det spesielt på bortebane har vært fraværende. Tidvis bra, men mye ræva kamper.
Kåre er rett mann enn så lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 16.07.2016 21:43 Post subject: |
|
|
Så kampen, men ikke vært innom rbkweb. Sikkert spurt om eller diskutert allerede men:
Var det slik, eller kan det ha vært slik at Konradsen var den som egentlig skulle dekke nr 23 hos Aalesund på corneren?
Er ikke typen som roper på Kåres avgang etter en U, eller maler opp et helsvart bilde,
men Odd har, tross litt tynn stall, en ellever som er såpass bra at vi helst bør plukke mer enn det ene poenget i bortekampene. Greit, i dag ligger vi an til å vinne med et lag preget av en del innbyttere som Gudi, Rashani, Londak og Bjørdal og greier drt nesten før det glipper totalt på denne corneren. Er fortsatt trygg på avansement i Norrköping, men skulle gjerne sett mer fandeninvolskhet i avslutningsfasen.
At keeper Londak og utskhelte Rashani varter opp med hvert sitt klasseøyeblikk som redder dagen fra å bli verre enn den ble, det må vi ta med oss. Har mer inne enn hva vi har sett, og mange av oss har antatt. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 16.07.2016 21:53 Post subject: |
|
|
Selvsagt er KÃ¥re rett mann. Derfor jeg harselerte litt med eksil.
Slik jeg skjønte det på Kåre etter kampen så var det Svensson sin mann, men Konradsen ville hatt soneansvaret for den sonen hvor det plutselig var helt folketomt. Så ja, det var rot i oppsettet som følge av at Konradsen ble utvist og indirekte førte til scoring. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 16.07.2016 22:16 Post subject: |
|
|
Synes vi må bli bedre på å takle at vi får en mann utvist fordi de 10 som ble igjen sluttet å spille fotball og ble rundspilt. Fordelen med at Konradsen ble utvist må bli at vi så at vi ikke taklet det spesielt godt og dermed forhåpentligvis snakker om hvordan vi skal opptre i en lignende situasjon. Vi kan få en mann utvist også i Europa kampene og da kan vi ikke slutte å spille fotball resten av kampen. Det kan skje etter et kvarter av kampen også. Ålesund herjet med oss etter utvisningen. Det var kaos selv etter at vi hadde kontrollert kampen i 75 minutter.
Vi trenger fremdeles to nye gode spisser.
Vi var det klart beste laget selv om vi rullerte mye  |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.07.2016 22:34 Post subject: |
|
|
Problemet i dag er egentlig ikke hverken at Konradsen blir utvist eller det vi gjør etterpå dog. Vi burde ledet med 3-4 mål og avgjort kampen til pause. Fullstendig overlegen i spillet, men sliter voldsomt med å score mål. Dette er også langt i fra første kampen som har blitt unødvendig spennende på slutten fordi vi ikke har greid å sette nummer 2 og 3.
I tillegg er det påfallende at det stort sett er mot de antatt svakeste lagene vi roter mest. Når Mike Jensen i tillegg klager over at nivået er for lavt på disse lagene, så er det lov å stille spørsmål om det er holdningsproblemer, og at de tror de er veldig mye bedre enn de egentlig er. Poengene forsvinner nemlig fort om vi skal drive og senke oss 10-15% mot disse lagene. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 16.07.2016 22:35 Post subject: |
|
|
Jeg mente ikke at vi skal kvitte oss med Kåre. Men det er ingen grunn til å hylle mannen ukritisk. Han har etter min mening vist svakheter hva både kampledelse og utvikling angår.
Så det å ta grep handler om at han må skjerpe seg. I tillegg og enda viktigere: Bjørneby må seriøst skjerpe spillerlogistikken. Vi har for mange meningsløse spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.07.2016 22:48 Post subject: |
|
|
| Folk hisser seg vel mye opp etter denne kampen synes jeg. Vi gjør en bra kamp og burde vunnet 3-0, vil påstå at det er litt utur som gjør at ikke kampen er avgjort da Konradsen ble utvist. Når det er sagt så har vi spilt utrolig få gode bortekamper i år så Kåre & co må jobbe litt med hva vi gjør galt. Kanskje er det så enkelt som at vi hadde en kvalitetsspiss i fjor, mens vi har ingen spisser i år, men synes også vi slurver mer i overgangene. |
|
| Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 16.07.2016 22:57 Post subject: |
|
|
Dette er en av de rareste kampene jeg har sett. Vi hadde en enorm kontroll å overlegen possesion, å det hadde vi med GÅ tempo!!!! Det så ut som om vi var 11 verdensklasse spillere som bare tasset rundt på banen å lekte seg med 11 barneskolebarn! Å så blir vi 10 mann, å da er plutselig vi de små barna. Å da var det ikke sånn at Aafk ble verdensklasse! Det er skammeli å misste hodet slik som Anders gjør der med et gult fra før. Men det er IKKE I NÆRHETEN av hvor skammelig det er å slippe folk fri på defansiv markering! Det må TAES TAK! Vi har ikke råd til å misste enkle poeng som dette. Odd har et godt lag som plukker poeng jamt og trutt, så da må vi ha de poenga vi kan få for ikke å gjøre dette enkelt for de!
Æ e ferbainnja!
Sånn! Fikk jeg utløp for litt frustrasjon! _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.07.2016 22:58 Post subject: |
|
|
Syyyyyykt skuffet over det villmann presterer i dag, så skuffet at jeg ikke finner ord.... Hadde virkelig sett frem til at han skulle vise seg frem i dag, men det begynner å bli klart for meg også at vi behøver en ny spiss... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|