English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norrköping - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 24, 25, 26  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best på bortelaget?
Pavel Londak
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
16%
 16%  [ 2 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Holmar Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
8%
 8%  [ 1 ]
Mike Jensen
33%
 33%  [ 4 ]
Anders Konradsen
25%
 25%  [ 3 ]
Fredrik Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Pål André Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Christian Gytkjær
8%
 8%  [ 1 ]
Yann-Erik de Lanlay
8%
 8%  [ 1 ]
Total Votes : 12

Author Message
Gjfs
Proff

PostPosted: 14.07.2016 13:11    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer på å kjøre til Norkøping fra Bekkestua.
Er det noen fra Oslo-området og omegn som også vil reise på kamp som vil sitte på? Kjører ned onsdag og hjem rett etter kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2016 13:31    Post subject: Reply with quote

vegardj wrote:
Har et håp om at Kåre og Erik har lagt fra seg det å skulle være så fryktelig defensiv i bortekamper nå. Fikk med meg denne fra Adressas etterkampsending:

Reporter: "Det er ikke aktuelt å legge seg tilbake og ri på den 3-1-ledelsen som dere fikk her?"

Kåre: "Nei, vi er ikke noe bra på det. Så det har vi lagt bort."

Dette gjør meg faktisk umåtelig lettet.

Jeg har sittet med en liten frykt for at trenerteamet vårt - tross det siste årets framgang, og alt vi har sett - likevel deler den norske (europeiske?) tankegangen om at offensiv fotball er mest staffasje, at hvis det virkelig gjelder å få et resultat skal man ligge kompakt defensivt og satse på kontringer. Vi har hørt flere spillere i stallen påstå at det 'passer oss godt' å ligge bak og kontre, og sett et økt fokus på risikominimering og defensiv trygghet på tydelig bekostning av det offensive.

Hvis vi går ut for å ta en borteseier i Norrköping, så er worst case scenario etter min mening at svenskene tar en heldig ettmålsseier. Såpass mye bedre er vi at vi garantert scorer mål, og vil klare å dominere kampen hvis vi prøver.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 13:50    Post subject: Reply with quote

Føler meg langt fra trygg før returen, fy faen så deilig det hadde vært om vi kunne dratt dit med 3-0 og ikke 3-1.

Siste hjemmekampene til Norrkøping i Allsvenskan

0-0 Elfsborg
3-1 Sundsvall
3-0 Helsingborg
3-1 Hammarby
4-1 AIK
4-1 Kalmar

Så de scorer mye mål hjemme Sad

men vi tar de!

RBK RBK RBK

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 14.07.2016 14:04    Post subject: Reply with quote

Billetta er kjøpt og betalt. Kjører nedover fra Trondheim på mandag å planlegger å ha noen dager i Peking. Noen som har anelse om treffpunkt?
josinho
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 14:05    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Tja, døm selv.

Norrkøping
Trondheim
Stavanger

Klimamessig regnes det som innland selv om det teknisk sett ligger innerst inne i en fjord.

Infoen på dette nettstedet stemmer ikke med virkeligheten. Trondheim har feks flere måneder i året med snitt-temp på minussiden (jmf 30-årsmålinger til NMI).
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 14:06    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
Føler meg langt fra trygg før returen, fy faen så deilig det hadde vært om vi kunne dratt dit med 3-0 og ikke 3-1.

Siste hjemmekampene til Norrkøping i Allsvenskan

0-0 Elfsborg
3-1 Sundsvall
3-0 Helsingborg
3-1 Hammarby
4-1 AIK
4-1 Kalmar

Så de scorer mye mål hjemme Sad

men vi tar de!

RBK RBK RBK

Peking har ikke møtt lag av RBKs kaliber på hjemmebane denne sesongen....
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 14:29    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Mikkelsen wrote:
Ja det er faktiskt ganske åpent. Spesielt med Gyt og Skjelvik sammens med Londak på banen.

HÃ¥per du sammenfatter/forklarer det du baserer teksten over for oss? Gjerne i detaljer, Mikkelsen!

Mine tanker om returkampen:

Det meste vil handle om å få det første målet. Scorer vi først, kan det bli ganske tungt for IFK. De må angripe mer med risiko, noe som kan føre til at vi får kontringer på kontringer. Skulle gjerne sett en spiss som er raskere enn Gyt i slike kamper. Scorer IFK først, kan de få mer energi noe som kan føre til at de kan få flaksen på sin side. Vi kan bli litt nervøse.

Ja, IFK har jævlig bra resultat på hjemmebane. MEN nå har de jo mistet spissen Kujovic og en del andre spillere fra vårsesongen. Man kan jo sammenligne IFK på hjemmebane med Strømsgodset. Vi har gjort det nokså greit mot SIF? Sluppet inn en del mål, men vi har også klart å score en del mål der.

En annen statestikk vi ikke kan like er at vi har vært dårlige på bortebaner i denne sesongen.

Konklusjon: Jeg tror vi tar dette IFK laget dersom vi spiller slik som vi gjorde i andre omgang. Det blir helt sikkert ett bedre IFK lag vi møter denne gangen. Blir viktig å ikke få noen skader på spillerne våres.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 14:38    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Konesseur wrote:
Tja, døm selv.

Norrkøping
Trondheim
Stavanger

Klimamessig regnes det som innland selv om det teknisk sett ligger innerst inne i en fjord.

Infoen på dette nettstedet stemmer ikke med virkeligheten. Trondheim har feks flere måneder i året med snitt-temp på minussiden (jmf 30-årsmålinger til NMI).

Det er nok gjennomsnittet av dags maks-tempertaturer, men prinsippet er der enn då. Her et kart over døgn-gjennomsnitttemperaturer for mars utgitt av det svenske meteorologiske og hydrologiske instituttet: http://www.smhi.se/klimat...ars-1.3982
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 14:41    Post subject: Reply with quote

En annen ting som hjalp oss i går var at når IFK prøvde å være mer offensive, så klarte vi å utnytte de småe rommene enda mer slik at vi fikk 2. og 3. målet. Så vi har store muligheter til å straffe dem på kontringer.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.07.2016 18:30    Post subject: Reply with quote

Christopher Telo:

–Vi måste ha lite mer eget spel hemma. Klart att det här var en tuff bortamatch men hemma kan vi gasa på lite mer från start och få igång det egna spelet lite bättre. Att vi krigade på och fick in ett mål får vi ta med oss, så får vi försöka göra allt lite bättre hemma.

Läs mera: Bortamålet ger hopp inför det spännande avgörandet

Bärkroth har dock inte gett upp hoppet om att ta sitt Norrköping till den tredje omgången av Champions League-kvalet.

- Vi får försöka se det positiva i hur viktigt det där målet vi gjorde var. Chansen lever vidare. Vi vet hur starka vi är hemma. Sen är det klart att det kanske är ett mål för mycket för att vi ska vara nöjda. För vår del är det här långt ifrån över.

Läs mera: Bärkroth optimistisk: "Det här är långt ifrån över"

Men precis när Kåre Ingebrigtsens lag skulle smälla igen Champions League-dörren i ansiktet på svensk fotboll, följde Sebastian Andersson cuplogikens andra regel: utnyttja motståndarens misstag. I en period där Rosenborg var överlägsna, slarvade de i defensiven och Sebastian Andersson fick stå helt ensam och nicka in det ovärderligt viktiga bortamålet på hörna.

En svår uppgift har blivit svårare men matchen lever när lagen möts på Östgötaporten om en vecka.

Hemma på konstgräset vet Norrköping vilka de är och det är dem de måste vara om de ska ta sig vidare.

För även om Traustason, Kujovic och Mitov Nilsson hade behövts på Lerkendal var det spelet snarare än spelarna som saknades. Det låga försvarsspelet var inte bara en följd av en skicklig motståndare, Norrköping såg även ut att vara tagna av stundens allvar.

Läs mera: Måste kasta dem till verkligheten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TheKid
Proff

PostPosted: 14.07.2016 20:22    Post subject: Reply with quote

Gjfs wrote:
Jeg lurer på å kjøre til Norkøping fra Bekkestua.
Er det noen fra Oslo-området og omegn som også vil reise på kamp som vil sitte på? Kjører ned onsdag og hjem rett etter kampen.

Har sendt deg PM
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 22:35    Post subject: Reply with quote

Huff. Liker svært dårlig at de fikk det bortemålet. Er også usikker på om vi har selvtillit eller overdreven selvtillit med tanke på at det garanteres at vi scorer på bortebane. Tar vi lett på denne bortekampen blir det tap.
Håper ivertfall at det er et tegn på at vi ikke har tenkt å legge oss lavt å håpe på kontringer. Gjør vi det tror jeg vi taper, spiller vi offansiv flott rbk fotball som vanlig så vinner vi. Jeg føler meg ikke overbevist om at vi tørr angripe selv om Kåre sier at vi har lagt bort planen om å ligge defansivt og kontre.
Håper vi spiller med høyt aggressivt press og rbk fotball da vinner vi denne.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2016 23:10    Post subject: Reply with quote

Spiller vi en normalt solid kamp, så vinner vi også bortekampen.

Spiller vi en litt nervøs og defensiv kamp blir det kanskje uavgjort og litt høye skuldre kampen igjennom.

Spiller vi Mjøndalen-ræva og i tillegg har litt utur kan vi sikkert gå på et tomålstap, men når skjedde egentlig det sist?

(Svar: utelukkende mot Lazio (2 ganger) og Dnipro i Europa League-gruppespillet helt siden Kåre fikk fasong på laget i løpet av høsten 2014)
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 15.07.2016 02:12    Post subject: Reply with quote

Føler meg ganske trygg på at vi kontrer inn et mål eller 2 når svenskene må fremover. At de scorer 4 på oss har jeg null tro på, om vi ikke får full hjerneblødning i alle ledd.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 15.07.2016 02:27    Post subject: Reply with quote

Jeg har vanskelig for å se at vi skal ryke jeg også, men jeg er redd for at vi får se et Norrköping som ligner på det Malmö gjorde i fjor. De kastet på ingen måte folk i angrep, hadde først og fremst fokus på defensiv trygghet og på å ta noen få muligheter fullt og helt ut. Ikke minst frykter jeg at vi tror de er dårligere enn de er. Selv om de var mye dårligere enn oss i går, kan det likevel hende at de plutselig framstår som et meget bra lag på bortebane. Vi har blitt utspilt av Sogndal i år tross alr, så om vi får se et dårlig forberedt Rosenborg som da, er jeg redd for at de tar oss. Isåfall blir det fort en kamp hvor marginer avgjør.

I tillegg er jeg skitredd hver gang Reginiussen og Holmar spiller småpasninger bak der, og veldig redd for at Jensen, Midtsjø og Konradsen skal ha en dårlig dag.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KitWalker
Veteran

PostPosted: 15.07.2016 07:33    Post subject: Reply with quote

Hva feiler det dagens RBK-supportere? Nervevrak. Et tegn i tiden ...
Før var vi en selvsikker gjeng som hadde tro på laget vi elsket ...
Back to top
kkakk
Rutinert

PostPosted: 15.07.2016 07:56    Post subject: Reply with quote

Eller vi har blitt mer realistiske.. Vi har en bedre forståelse på hvor vi er på fotballkartet i Europa.
Back to top
Forris
Junior

PostPosted: 15.07.2016 08:09    Post subject: Reply with quote

Noah FC wrote:
Billetta er kjøpt og betalt. Kjører nedover fra Trondheim på mandag å planlegger å ha noen dager i Peking. Noen som har anelse om treffpunkt?

Kjernen
21. juni kl. 19:03 ·
Samlingssted i Norrköping blir puben Highlander Inn.
Hamburger+øl eller Fläskfile med pommes og bearnaise + øl = 150 sek.
[/quote][/quote]
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KitWalker
Veteran

PostPosted: 15.07.2016 08:44    Post subject: Reply with quote

kkakk wrote:
Eller vi har blitt mer realistiske.. Vi har en bedre forståelse på hvor vi er på fotballkartet i Europa.

Der tror jeg du bommer totalt.
Folk driter i buksa når RBK skal møte lag som Mjøndalen og Byåsen også...
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 15.07.2016 09:27    Post subject: Reply with quote

Det er vel litt av sjarmen med et forum; Du har de som er negative uansett, de som har en selvtillit på vegne av laget og tenker at vi slår hvem som helst når som helst, og oss bipolare som er midt imellom som avhengig av dagsform kan tro begge deler og svinger litt frem og tilbake.

Saken er jo at selv de mer ekstreme får rett av og til. Vi tapte i Mjøndalen i fjor. Samtidig har vi slått vanvittig gode lag av og til. Det er bare å se hvordan forumet totalt sett gjør det i resultattipping, så vil man se at summen av oss alle, som en enhet, som regel ikke er på villspor hele tiden. Smile
robbie
Veteran

PostPosted: 15.07.2016 10:09    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

Det handler vel om at de Rosenborg-supporterne som bruker dagene framfor skjermen har vokst opp. På 90/00-tallet var vel mange av oss tenåringer. Den gang trodde vi at resultatene våre kom fordi vi hørte hjemme på det nivået. Vi forsto ikke hvilken ekstrem prestasjon det var.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 15.07.2016 10:27    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

Før hadde vi ikke Gytkjær på topp...
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 15.07.2016 17:12    Post subject: Reply with quote

Noen som har et forsiktig anslag på hvor mange vi blir på tribunen?
hello
Veteran

PostPosted: 15.07.2016 17:15    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

Jeg har spurt meg hva det feiler de som alltid er positive. Uansett resultat, spillerprestasjoner og disposisjoner.

Jeg sier meg enig med kkakk. Det er realisme, konstruktiv kritikk og saklig debatt som preger supporterskaren. Eller negativitet som du og enkelte andre kaller det.

Last edited by hello on 15.07.2016 17:18; edited 1 time in total
Back to top
kkakk
Rutinert

PostPosted: 15.07.2016 17:18    Post subject: Reply with quote

Noah FC wrote:
Noen som har et forsiktig anslag på hvor mange vi blir på tribunen?

Jeg hentet billettene mine idag, så da blir det iallefall 2 Smile RBK

Tenkte å spørre når jeg var på brakka, men glemte..

Last edited by kkakk on 15.07.2016 17:40; edited 2 times in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 24, 25, 26  Next
Page 2 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb