English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Norrköping
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 34, 35, 36  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste?
Pavel Londak
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
2%
 2%  [ 3 ]
Holmar Örn Eyjolfsson
7%
 7%  [ 8 ]
Mike Jensen
3%
 3%  [ 4 ]
Anders Konradsen
13%
 13%  [ 15 ]
Fredrik Midtsjø
49%
 49%  [ 56 ]
Pål André Helland
16%
 16%  [ 19 ]
Christian Gytkjær
0%
 0%  [ 0 ]
Yann-Erik de Lanlay*
7%
 7%  [ 8 ]
Total Votes : 113

Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 10:11    Post subject: Reply with quote

Vi har et betydelig spillemessig overtak mot et svensk topplag. Det burde være prestasjon godt nok. Og når vi får et resultatmessig solid overtak i en kvalikasjonskamp der resultat teller mer enn noe.

Forumet skal for all del være kritisk, men surmuling og petimeter...
Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff

PostPosted: 14.07.2016 10:12    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:

Dette er godkjent så det holder, og jeg mener det var mye positivt å ta med seg fra denne kampen, samtidig som baklengsmålet er et varsko

Tommel'n opp!

Veldig enig med hele innlegget ditt, nidaros997.

Det var en fryd å være på Lerkendal i går. Jeg hadde med meg en hel ungeflokk, og måtte droppe ØØ. Satt på Hent - og en av ungene oppsummerte etterpå med at 'Pappa'n te Selma sang høyest av aill' Smile vi satt omtrent midt på banen og hørte kun Kjernen. Og på banen var det vanvittig bra intensitet og gjennvinning. Anders Konradsen var en gigant og Fredrik Midtsjø så ut som Ørjan Berg på speed. Skjønner ikke annet enn at dette lover veldig godt for forsettelsen.

Så er Gyt merkelig veik og usynlig, og forsvaret sovner igjen på defensiv dødball - så ting kan bli bedre. Men alt i alt, dette er en kamp hvor vi viser styrke - ikke noe å syte over.
Henri
Legende

PostPosted: 14.07.2016 10:33    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Vi har et betydelig spillemessig overtak mot et svensk topplag. Det burde være prestasjon godt nok. Og når vi får et resultatmessig solid overtak i en kvalikasjonskamp der resultat teller mer enn noe.

Forumet skal for all del være kritisk, men surmuling og petimeter...

For min del synes jeg det var en dårlig 1.omg, men en bra 2.omg.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 10:48    Post subject: Reply with quote

Da er du feilkalibrert. Skru opp slik at førstomgangen var bra, og andreomgangen var fabelaktig minus.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2016 11:05    Post subject: Reply with quote

Det hører med til historien at Norrköping var veldig disiplinerte og strukturerte i det defensive arbeidet i første omgang. De lå i "ramma" hele veien, og var knapt over midtbanen med mer enn en mann eller to før pause. Det er vanskelig å spille mot et godt etablert forsvar, og det er noe vi har og har hatt forbedringspotensiale på. Samtidig viser det seg av og til at det er potensiale; Midtsjø kom igjennom etter et fantastisk kombinasjonsspill som er omtrent umulig å forsvare seg mot uansett hvor disiplinert man er. Slikt må vi få til oftere både hjemme og ute.

Det er meget mulig omgangene var mer like fra vår side enn man skulle tro ved første øyekast, men Norrköpings solide forsvarsstruktur sprakk opp etter første mål imot.
abjoern
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 11:10    Post subject: Reply with quote

Tja, Konesseur. Når det gjelder stemningen på forumet, så ble vel mye av kritikken skrevet i pausen, og da synes jeg den var på sin plass, samtidig som at nerver og anledning gjør sitt til at folk blir lettere bekymret. Vi hevet oss veldig fint i 2.omgang, og da regner jeg stemningen var god hos det store flertall som ikke skrev i tråden underveis, den var i hvert fall det hos meg, men vi bør erkjenne at vi var heldige som fikk det første målet gratis - det betydde enormt mye. Vi fikk ett mål og ga bort ett mål, men kom naturligvis best ut av den transaksjonen.

Ellers er det jo verdt å merke seg at hvis man leser rundt på forum og så videre, er det få som lot seg imponere av RBK. Det kan være bitterhet for all del, men vi var ikke den beste utgaven av oss selv i går. At vi likevel vant komfortabelt sier tre ting: Peking var fryktelig svake, de truet oss så lite på kontra at vi kunne kjøre 6 mann inn i 16-meteren deres, som om det var Hønefoss vi spilte mot, og 2) vi har vidunderlige, offensive våpen i nordisk sammenheng. Helt nydelig å se Dølle få ut potensialet sitt og en kan legge til 3) press-spillet vårt er på svært høyt nivå, og Kåre ser ut til å ha stålkontroll på den fysiske formen til spillerne. Det er Eggen-takter over akkurat den biten.

Denne diskusjonen minner litt om fjoråret, da noen av oss tross euforien over seirene på bortebane i kvaliken, minnet om at vi må forbedre aspekter av spillet om vi skal hevde oss i Europa. Det ble sagt med hensyn på høsten i fjor, men først og fremst med tanke på den kvaliken vi er inne i akkurat nå. Det vi presterte i Europa i fjor høst (selv om det på ingen måte var dårligere enn forventet, eller noe stort problem i seg) har ikke gjort disse bekymringsmeldingene mindre relevante. Ambisjonen er vel å kvalle inn til CL??

Det vi ser er mye av det samme bildet minus Søderlund og Selnæs pluss Midtsjø, Helland og Konradsen i bedre form. Pasningsspillet vårt fra backrekke til midtbanerekke og fra sentral midt er faktisk på medium TL-nivå; det er virkelig ikke godt og har ikke blitt bedre av at Selnæs ikke ble erstattet. Det er for tregt og det er for upresist, og det har store konsekvenser for defensiven (fører til balltap og langpasninger) såvel som offensiven. Dette sies først og fremst i frustrasjon over hvor nærme vi er et gnistrende godt lag som kan ha berettiget håp om CL-spill; vi trenger en stk god spiss, Bakenga kan være den mannen, vi trenger en stk sentral midt som sprer ro med ballen i beina, som er god både på langpasninger og five-a-side og en stk spillende midtstopper, så er vi der.

Last edited by abjoern on 14.07.2016 11:12; edited 1 time in total
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 11:11    Post subject: Reply with quote

Det som var intr. å se var at forsvaret tok ikke hensyn til Gytkjær i det heletatt. Han klarte ikke å binne opp en eneste forsvarer.
Du så at de fikk hendene fulle med en gang Villmann kom inn, han var i duell med begge stopperne så å si hver gang. Skapte masse rom rundt seg.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2016 11:21    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
vi trenger en stk god spiss, Bakenga kan være den mannen, vi trenger en stk sentral midt som sprer ro med ballen i beina, som er god både på langpasninger og five-a-side og en stk spillende midtstopper, så er vi der.

Bare bytte nesten hele sentrallinja, altså? Cool

Jeg har som de aller fleste andre gitt opp Gytkjær, men synes vi skal sikte betraktelig høyere enn Bakenga om det skal hentes en ny første-spiss. Vi bør ha en som fremstår som målgarantist i mye større grad enn de to nevnte, og en med trøkk og spisskompetanse nok til å vise seg frem i større grad i Europa enn hva Søderlund gjorde.
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 11:25    Post subject: Reply with quote

@Abjoern: Må si jeg misunner optimismen din Smile Men jeg mener fortsatt at vi er en Spiss unna å i det heletatt kunne tenke på CL.

Å ril de som hyller angrepspillet i går:

De tre målene vi fikk, ville ikke en gang ha blitt notert som en sjanse mot litt bedre motstand.
1målet var en tabbe fra keeper, (OK, samtlige keepere kan klare å knote til)
Men de 2 siste var et ikkeeksisterende press.

Ja vi var dyktige i angrepsfasen i 2.omgang, og ja vi var effektive.. Jeg skal ikke ta fra Helland og Yanni prestasjonene deres, men Svenskene ga de lov til å skyte derfra.

Vi har i dag en spiss som er så dårlig at han ikke en gang blir tatt hensyn til. Og vi har 2 kanter som vi IKKE klarer oss uten. Vi har heller ingen matchvinner i mål.

Kall meg gjerne pessimist, men jeg tror vi er så langt unna å kunne kvalifisere oss til CL, at det bare blir dumt å snakke om det. Jeg tror at vi fort får oss en "vekker" allerede i neste uke.

Hva skjer når vi møter et lag hvor vi blir springende i mellom? Skal vi fortsatt ta de på kondisjon og treningsgrunnlag?
abjoern
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 11:25    Post subject: Reply with quote

Ja, og siden vi mistet en sentrallinje i fjor, synes jeg ikke det er for mye å be om Smile
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 11:29    Post subject: Reply with quote

Sjt. Viseth wrote:
@Abjoern: Må si jeg misunner optimismen din Smile Men jeg mener fortsatt at vi er en Spiss unna å i det heletatt kunne tenke på CL.

Jeg tror ikke vi klarer det i år, fordi en kan ikke forvente at forsterkninger i sommer får god nok tid til å spille seg varme i trøyen, men jeg tror vi kunne klart det hvis vi hadde gjort en bedre jobb i vinter. Lov å håpe dog. Heldige trekninger kan gi oss overkommelige motstandere. Enig i at neste uke kan bli vanskelig, men jeg klarer ikke å la meg skremme av laget vi møtte i går, selv om hodet sier at avansement ikke kan tas for gitt.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.07.2016 11:31    Post subject: Reply with quote

En spillende midstopper (av typen Forren for noen år siden) ville gjort underverker for laget
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 11:32    Post subject: Reply with quote

Ja svenskene var overraskende svake i går. Tror det er et helt annet lag vi møter neste uke.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 11:42    Post subject: Reply with quote

En kamp i gangen. Nå er vi godt i gang. Les dere opp på eventuell motstand før dere uttaler dere om muligheten til avansement. Jeg er enig med Mini i at det er fullt ut realistisk og ikke verre enn det var i gamle dager.

Det er nå en gang slik at vi er i kvalifiseringssporet for mestere i tredje kvalikrunde og playoff dersom vi drar det i land mot Norrkøping. Der er det ikke verre motstand enn det var i europaliga-kvaliken i fjor, og der klarte vi brasene.

Og dersom vi drar det i land mot Norrkøping er det to veier til europa league. Enten vinner vi tredje kvalikrunde og er direkte kvalifisert tross tap i mesterliga-playoff, ellers så blir det europaliga-playoff dersom vi taper tredje kvalikrunde.

Europaliga betyr mye penger det også. Røkke har litt knapt med penger akkurat nå pga. oljeselskap-kjøpet sitt, og det samme gjelder vel Trøim som også er litt med i oljegjørma. Det betyr at vi med europaliga kan få en veldig betydlig fordel.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 11:45    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
En spillende midstopper (av typen Forren for noen år siden) ville gjort underverker for laget

Etter å ha sett Ante (Joahnsson) hos Norrkøping i mange kamper er jeg blitt svak for hans kvaliteter som dyp pasningslegger. Han innehar kompetanse som Reggie, Lille Eyolf og Konradsen mangler nemlig ved å tre presise Selnæs-pasninger i rom fremover på banen. Vi fikk ikke sett så mye av det i går takket være Gytkjær og Midtsjø spesielt.
Back to top
thomas_katt
Rutinert

PostPosted: 14.07.2016 11:57    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Det er vel andre fra Hemnetraktene det hadde vært mer sosialt akseptert å trekke fram som eksempel, nå du snakker om spillende midtstopper for noen år siden.

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på bluesky
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 12:29    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
abjoern wrote:
vi trenger en stk god spiss, Bakenga kan være den mannen, vi trenger en stk sentral midt som sprer ro med ballen i beina, som er god både på langpasninger og five-a-side og en stk spillende midtstopper, så er vi der.

Bare bytte nesten hele sentrallinja, altså? Cool

Ja, som jeg skrev i Nye Spillere-tråden, så mangler vi "den" spilleren i hvert ledd av sentrallinja.

Vi mangler en bauta i midtforsvaret. Vi mistet vår i Strandberg, og ikke skaden til Reginiussen som vi trodde den gang. Reginiussen og Eyjolfsson kan dessverre ikke spille noe annet enn andrefiolin. Troost-Ekong eller lignende spiller ville gjort susen. En type som går foran.

Selnæs-erstatter. Konradsen har løst rollen greit, og gjorde det egentlig ganske bra i går. Men "greit" og "bra" er egentlig ikke godt nok når man spiller i lagets mest sentrale rolle (med de ambisjonene vi har).

Ny spiss. Klareste svakheten på laget. Vi har ikke råd til å ha gratispassasjerer på laget, og ihvertfall ikke i den rollen som skal produsere flest målpoeng. Det er kritisk når Gytkjær verken bidrar i spill eller poeng.

Så er det jo åpenbart at vi også mangler back-up/utfordrer på høyreback, samt et godt alternativ på kantene når Helland og de Lanlay går på sine ukentlige skader.
Back to top
Moody
Senior

PostPosted: 14.07.2016 12:29    Post subject: Reply with quote

Svak 1.omgang med utrolig mange sløve pasninger og håpløse innlegg. Godkjent+ 2.omgang, men liker ikke måten vi slipper oss bakpå på 3-0. Alt i alt helt ok Smile

Londak 5
Svensson 6
Tore 5
Holmar 6
Skjelvik 4
Jensen 5
Konradsen 6
Midtsjø 6
Helland 6
Gytkjær 5
Dølle 6
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 12:34    Post subject: Reply with quote

Forøvrig humoristisk å lese rundt på andre forum, hvor enkelte mener Malmö ville knust oss. Javel - laget som ikke engang er representert i kvalik-rundene, og som knapt har en poengledelse på laget som så ut som Sogndal uten angrepspillere på Lerkendal i går. Bite me.

Vil tro det er jevnere i den Skandinaviske toppen enn noen gang. Vi tapte knepent (og uheldig) 2-1 for FCK nylig, og jeg vil tro det er uhyre jevnt mellom FCK/RBK/MFF og et par-tre andre lag totalt sett.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.07.2016 12:50    Post subject: Reply with quote

thomas_katt wrote:
Henning wrote:

Det er vel andre fra Hemnetraktene det hadde vært mer sosialt akseptert å trekke fram som eksempel, nå du snakker om spillende midtstopper for noen år siden.

Hehe. Jeg nevnte Forren fordi han har blitt linket hit og da ønsket jeg i samme slengen å påpeke at jeg synes hans kurve har vært nedadgående de siste sesongene.
Back to top
Moody
Senior

PostPosted: 14.07.2016 12:53    Post subject: Reply with quote

Svak 1.omgang med utrolig mange sløve pasninger og håpløse innlegg. Godkjent+ 2.omgang, men liker ikke måten vi slipper oss bakpå på 3-0. Alt i alt helt ok Smile

Londak 5
Svensson 6
Tore 5
Holmar 6
Skjelvik 4
Jensen 5
Konradsen 6
Midtsjø 6
Helland 6
Gytkjær 5
Dølle 6
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 14.07.2016 13:05    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
[...], vi trenger en stk sentral midt som sprer ro med ballen i beina, som er god både på langpasninger og five-a-side [...]

Tror nok du kan se svært langt etter å få inn en ny sentral midtbane. Konradsen har kommet for å bli, det er jeg temmelig sikker på at er KIs mening, og tar han videre steg så er det en løsning vi kan leve fint med. Konradsen har vokst mye i rollen allerede.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2016 13:16    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Får 'pakke' inn betydningen(e) bedre neste gang og være smartere med ordvalget og undertonene. Tar det til etterretning, haavarl!

I en del poster er du en sterk bidragsyter, og jevnt over er du en god debattant. Men av og til klikker du helt. Det gjelder spesielt enkelte poster etter midnatt ...

... har du vurdert alkohollås på tastaturet? Cool
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 14.07.2016 14:36    Post subject: Reply with quote

Helland hadde blitt scoret til BB dersom Søderlund hadde vært på banen. Gyt fikk gode innlegg men var ikke høy nok til å kunne heade inn...
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2016 14:45    Post subject: Reply with quote

Det er vel 1 cm forskjell på de to, problemet er at Gytkjær kommer to tideler for sent i absolutt alle situasjoner, sånn at han ikke rekker å hoppe opp.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 34, 35, 36  Next
Page 35 of 36

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb