English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Norrköping
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste?
Pavel Londak
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
2%
 2%  [ 3 ]
Holmar Örn Eyjolfsson
7%
 7%  [ 8 ]
Mike Jensen
3%
 3%  [ 4 ]
Anders Konradsen
13%
 13%  [ 15 ]
Fredrik Midtsjø
49%
 49%  [ 56 ]
Pål André Helland
16%
 16%  [ 19 ]
Christian Gytkjær
0%
 0%  [ 0 ]
Yann-Erik de Lanlay*
7%
 7%  [ 8 ]
Total Votes : 113

Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 22:08    Post subject: Reply with quote

Synes vi gjør en brukbar kamp totalt sett, spesielt 2.omgang er bra.

Var det Skjelvik som hadde hjerneblødning på målet til svenskene ? Var i allefall begredelig markering. Fatter ikke hvorfor han er førstevalg når vi har et stortalent som allerede er klart bedre på benken..

Og Gytkjær ? Hva faen ? Jeg kunne gjort mer utav meg enn det der.

Tror vi skal hale i land dette greit dog. Ser for meg at vi kontrer inn minst ett når svenskene må ta sjanser fremover, og jeg nekter å tro at de scorer 4 på oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 22:11    Post subject: Reply with quote

Mye negativitet her inne nå. Vi spilte nettopp ball i hatt med den svenske seriemesteren og vinner meget fortjent 3-1.

Ja det suger balle at vi slapp inn et fryktelig mål (på svenskenes eneste skudd på mål!).

Statistikken til UEFA sier at vi hadde 7 skudd på mål mot norrkopings ENE. Klasseforskjell, selv om det selvsagt var en del som kunne vært bedre.

Jeg trodde iallefall dette kom til å bli mye jevnere enn det ble på forhånd.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 22:22    Post subject: Reply with quote

GYTKJÆR OG SKJELVIK ER KATASTROFE. Kåre, vis at du har baller til å få dem ut av RBK. (Matti er ikke så veldig god heller, men bedre enn Gyt)

I dag var det grunn til å elske: Holmar, Midtsjø og Helland.
Back to top
kristoffer99
Senior

PostPosted: 13.07.2016 22:30    Post subject: Reply with quote

Da Jensen slo gjennombruddspasningen og Grytkjær løp alene mot keeper tenkte jeg at det er slik sirup renner ut av boksen. Kan ikke se at han sprinter 100% 1 gang som førsteforsvarer og eller vinner ballen som det. Men cred for at han vinner sin FØRSTE hodeduell i 2016 !

Så ergerlig at ikke Helland satte 4-1!! Nå er jeg sjitnervøs igjen.

Bytt ut Gryt med Matti på onsdag, seriøst nå er det nok!
Back to top
MkBerg
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 22:30    Post subject: Reply with quote

Noen som har videosammendrag med Stokke i kommentatorboksen?

Finner kun på VGTV men der har et inkompetent kvinnfolk grovt dempet Roar. "Lerkendal Arena". Hva i helvete.

Edit: Samme problem med TV2s reportasje.

Last edited by MkBerg on 13.07.2016 22:46; edited 3 times in total
Back to top
JW
Rutinert

PostPosted: 13.07.2016 22:37    Post subject: Reply with quote

Som andre har nevnt: når vi leder klart skal selvsagt Villmann inn for snublefot pga av hodestyrken. Typisk Kåre-tabbe. Gleder meg til Mush signerer.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 22:43    Post subject: Reply with quote

Kritiserer folk virkelig Konradsen etter denne kampen?

Han har et stygt balltap i første, men du verden for en andreomgang han leverte! Kongen over alle i duellspillet, nydelige raid og gjenvinninger, stoisk ro i pasningsspillet og ikke minst er han den som drar igang de andre.

Får kamp av Midtsjø som BB.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 22:45    Post subject: Reply with quote

Ikke den beste kampen jeg har sett, men vi er klart bedre enn svenskene. Vi vinner i Sverige også.

En spiller som virkelig imponerte meg i denne kampen var Konradsen. Han hadde en skummel feilpasning, men utenom det var han strålende. Var tøff i duellene og vant flere baller. Han hadde også noen gode ballføringer og pasninger. Midtsjø var også strålende den kampen her.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 22:51    Post subject: Reply with quote

Spendt på hvordan både Norrkøping og Rosenborg vil fremstå når vi går over til kunstgress. Tror vi drar det i land til slutt, men etter det siste baklengsmålet vil nok blodtrykket til en del være høyt med mindre vi scorer tidlig i Sverige.
Macha
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 22:56    Post subject: Reply with quote

Tror nesten kunstgress er en fordel for oss i neste kamp mot IFK. Ballen går fortere, og idag klarte ikke IFK å henge med når tempoet ble dratt opp.

Hvordan er statistikken vår på kunstgress så langt i år? 1 tap, 2 uavgjorte på kunstgress av totalt 4 kamper med poengtap.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 13.07.2016 22:57    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i alle dager med Stokke? Mye morsommere å høre svenskene bli helt stille når Helland skyter inn 2-0, og ordentlig skuffa (Nääää Bosse, tre noll!) på Dølles prosjektil.

Det er jo helt klart en bra gjennomført kamp mot en motstander på middels Tippeliganivå - 3-1 er bra det, vi er ikke så gode at vi skal være misfornøyde med det - men vi mangler litt av den kliniske evnen i begge boksene som gjør at vi omsetter såpass stor dominans i banespillet, og til og med på siste tredel, i en enda klarere seier. Jeg mener mye av det henger sammen med den totale mangelen på trussel Gytkjær utgjør i angrepsspillet - han finner bare ikke rom for seg selv, og skaper nøyaktig ingenting rom for andre. Med en skarpere boksspiss ville motstanderne konstant måtte velge mellom løpet fra innoverkanten eller indreløperen og innlegget fra backen, og alle typer gjennombrudd og avslutninger ville rett og slett hende oftere.

Baklengsmålet er jo bare tull, både av Skjelvik som feilberegner ballbanen, men mest av Gytkjær, som av en eller annen grunn bare bytter mann og løper for seint og helt uten oversikt mot dit ballen slett ikke går. Man kan også diskutere om ikke en god keeper plukker ned den ballen. Uansett: Norrköpings targetspiss får avslutte upresset fra fem meter på en corner. Det er ganske hilarious.

Børs:

Londak 5 - Ikke satt all verden på prøve. Bør kanskje ut og bokse vekk 3-1?

Svensson 6 - Solid, som alltid, men litt mer reservert på gjennombruddsløpene enn vanlig. Litt ukonsentrert i defensiv plassering.

Reginiussen 5 - Litt nervøst, synes jeg, men har jo i det store og hele god kontroll.

Eyolfsson 7 - Mer dominerende enn makkeren bakerst, og viser ro med ball. Scorer, og bare egen midtspiss hindrer enda en på mål.

Skjelvik 5 - Flink til å finne Midtsjø i mellomrom. Også han litt konservativt med framover. Unødvendig gult kort. Delaktig i baklengs.

Jensen BB 7 - Konstant uromoment for motstanderne, driver opp tempo, gjenvinner ball og truer både som avslutter og playmaker. Enormt viktig som 'andreforsvarer' i gjenvinningsfasen.

Konradsen 5 - God som ballvinner, men lenge mellom de kreative pasningene. Får ikke brukt hele aksen. Stygg miss i første omgang.

Midtsjø 6 - Får vandre merkelig fritt i mellomrommet, og dikterer mye av spillet i første omgang. Fortsatt svært bra på små/nærspillet, men grenseløst upresis i pasningsspill over fem meter. 10% fra legendarisk nivå.

Helland 7 - Kommer seg til flest avslutninger av alle, til tross for at han er banens mest oppdekkede spiller. Scorer et flott mål, bør score ett til. Flink til å variere mellom kombinasjonsspill og utfordringer nå.

Gytkjær 3 - Klarer av og til å erobre og videreformidle ball i mellomrommet foran ryggende stoppere, men framstår som både tung og veik samtidig, og utrolig lite på hugget. Er i en 3-4-5 situasjoner der man nesten skvetter fordi det ikke blir farlig. For langsom til å true i rom, for veik til å true i dueller.

De Lanlay 6 - Utnytter spillerommet han får foran Norrköpings evig ryggende forsvar, og treffer godt på ett av sine tre nesten identiske forsøk. Godt gjennomført etter såpass lang tid ute.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 23:01    Post subject: Reply with quote

Hvis dette er en av topplagene i Alsvenskan så ...
Confused
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 23:04    Post subject: Reply with quote

Enig i mye av det du skriver, Zaphod, men at Konradsen og Skjelvik får den samme børskarakteren må jeg si er oppsiktsvekkende. Flere graverende feil i tillegg til at han mister mannen sin på målet. Konradsen derimot har en feil, men spiller veldig bra ellers.
Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 23:07    Post subject: Reply with quote

Herlig kveld på Lerkendal. Rosenborg det klart beste laget, men jævlig bittert med bortemålet de fikk.

Kjapp børs:
Londak 5
Skjelvik 3
Tore 4
Holmar 6
Svensson 6
Konradsen 6
Jensen 5
Midtsjø 7 BB
Helland 6
de Lanlay 6
Gytkjær 2
Back to top
1897
Junior

PostPosted: 13.07.2016 23:08    Post subject: Reply with quote

Bara lyfta på hatten, ni var mycket bättre.

Vi har tappat 7 spelare (Kamara/Kujovic/Traustason/Tkalkic/Fransson alla på en annan nivå än de vi har nu) sedan laget som tog guld och det börjar märkas, speciellt sedan det är så idiotiskt att vi inte kan köpa spelare förrän 15/7, helt sjukt o ha ett sånt fönster.

Det kommer se annorlunda ut på konstgräset men jag tror ändå det ska väldigt MYCKET till om vi vänder detta. Väl mött i Norrköping!

Ps: våra fans hördes jävligt mycket mer än era. Wink
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 23:09    Post subject: Reply with quote

bedret seg,Men irreterende at det tar så lang tid før vi blir virkelig farlige.

Målet i mot viser at vi ikke har lært.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 23:10    Post subject: Reply with quote

Mulig svenskene hørtes bedre på TV da de sto nærmere mikrofonene, men på stadion var da vitterlig Kjernen mer høylydte!
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 13.07.2016 23:11    Post subject: Reply with quote

1897 wrote:

Ps: våra fans hördes jävligt mycket mer än era. Wink

Eh. Nei. Tapte der også ser du.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 23:11    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Tror nesten kunstgress er en fordel for oss i neste kamp mot IFK. Ballen går fortere, og idag klarte ikke IFK å henge med når tempoet ble dratt opp.

Hvordan er statistikken vår på kunstgress så langt i år? 1 tap, 2 uavgjorte på kunstgress av totalt 4 kamper med poengtap.

At ballen går fortere på kunstgress gjør nok Peking bedre siden det er det de er vandt til. At det går saktere på naturgress kan være noe av forklaringen på at angrepsspillet deres stoppet helt opp, selv om Midtsjø, Jensen og Konradsen selvfølgelig skal ha mye av æren ved å løpe dem i senk.

Når det kommer til kunstgress synes jeg vi har vært ganske middelmådig der under Kåre.
1897
Junior

PostPosted: 13.07.2016 23:12    Post subject: Reply with quote

Då måste det varit mikrofonerna för hörde er inte alls...
Back to top
TottoD
Proff

PostPosted: 13.07.2016 23:16    Post subject: Reply with quote

Jeg er også enig i mye Zaphod, men forstår ikke hvordan du kan trekke Midtsjø for å være upresis uten å nevne at Jensen var grusomt upresis. Han bommet på omtrent absolutt alle pasninger, cornerene ble lobbet inn i feltet, og han ble løpt opp gjentatte ganger før han slo fra seg ballen. Jensen var positiv siste 20, men var (med unntak av Gytkjær) vår svakeste spiller fram til 70 min. Irriterer meg at folk gir han god karakter av gammel vane. Midtsjø skapte ubalanse hos IFK igjen og igjen. Passerte ledd, kom på overlapp helt til han gikk tom.
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 13.07.2016 23:18    Post subject: Reply with quote

Dere laget mye lyd, langt mer enn de fleste bortelag på Lerkendal. Synes dere kan være fornøyd med det, men vi var flere og hørtes bedre. Jeg satt cirka midt på stadion.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 23:20    Post subject: Reply with quote

For meg er dette resultatet bedre enn forventet. Jeg så for meg en kamp med slurv og dårlig presisjon hvor vi ble kontret i senk. Det ble slurv of dårlig presisjon, men jevnt over var vi gode nok til å fortjene dette.

Jeg liker midtbanen vår. Alle fem. Gytkjær har jeg mistet troa på. Jeg håper at vi kan trylle opp noe bedre i løpet av sommeren. I returoppgjøret i Sverige kan vi like gjerne spille med Midtsjø som spiss. Gytkjær kommer ikke til å ha ballen, og han kommer ikke til å score. En ekstra midtbanespiller kan hjelpe med å holde på ballen, for det er akkurat hva kommer til å trenge.

Forøvrig er Senador en kuk.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 23:21    Post subject: Reply with quote

1897 wrote:
Då måste det varit mikrofonerna för hörde er inte alls...

Jeg satt ganske nærme de svenske og de lagde bra lyd, antakeligvis de beste som har vært på Lerkendal i år, men de var langt unna å overdøve Kjernen.
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 13.07.2016 23:27    Post subject: Reply with quote

Kokeplate wrote:
Dere laget mye lyd, langt mer enn de fleste bortelag på Lerkendal. Synes dere kan være fornøyd med det, men vi var flere og hørtes bedre. Jeg satt cirka midt på stadion.

Lurte på dette sjøl, var mange ganger at svenskene hørtes mye bedre på TV. Men virket som at mikrofonen på kjernen var mer kontrollert på bakrommet med varierende lydnivå i løpet av flere sanger. Eventuelt var det ikke noen lyd direkte på kjernen og lyd ble innhentet og korrigert ut i fra lydbilde passivt av andre mikrofoner.

Kan også komme av at svenskene var nærmere banen?

Last edited by Predicted on 13.07.2016 23:30; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Next
Page 32 of 36

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb