English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mest skuffende resultater
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
primaten
Rutinert

PostPosted: 14.08.2006 08:32    Post subject: Reply with quote

De fleste store skuffelsene mine er nevnt her, som olympiakos 2-2 og deportivo-tapet (gikk på radio ja, husker det).

I tillegg vil jeg nevne Skammelsruds straffebrenning i en av de mange hjemmekampene mot juventus som endte 1-1. Jeg mener det var i kvartfinalen i CL, mot dop-Juve, og det hadde vært så stort å ha vunnet den kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 14.08.2006 09:18    Post subject: Reply with quote

Ja, spesielt i 98 var surt å spille 1-1 hjemme mot Juve: Vi dominerte 2. omgangen, og Skammels skulle bare sette kronen på verket.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 14.08.2006 11:29    Post subject: Reply with quote

1-2 mot Mjøndalen 23. august 1992 står fortsatt som en av de minst minnerike dagene i mitt supporterliv. Per Ivar Fornes og Jone Hesjedal for Mjøndalen, det siste på ei superbillig straffe som Per Terje Markussen skaffa. Trudde RBK kom til å snu det da Arild Nordfjærn reduserte tidlig i andre, men tross tidenes spillemessige overtak (føltes iallfall sånn den gangen) fikk RBK ikke flere mål i kampen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 14.08.2006 11:42    Post subject: Reply with quote

Den Mjøndalen-kampen i 1992 må vel være en av tidenes skrell i norsk fotballhistorie. Mjøndalen var vel nesten klare for nedrykk allerede, mens RBK ledet suverent.

Det var nok et spillemessig overtak, men de fleste spillerne var vel utmattet av en sykdom som hadde herjet størstedelen av stallen.

Tror aldri jeg har sett Eggen sintere enn da han tok av målscorer Nordfjærn i andreomgangen, selv om han hadde blitt byttet inn tidligere og var av de mest uthvilte.

For meg var tapet mer som en kuriositet enn som en skuffelse å regne. Serien vant vi jo greit allikevel.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 14.08.2006 12:18    Post subject: Reply with quote

primaten wrote:
De fleste store skuffelsene mine er nevnt her, som olympiakos 2-2 og deportivo-tapet (gikk på radio ja, husker det).

I tillegg vil jeg nevne Skammelsruds straffebrenning i en av de mange hjemmekampene mot juventus som endte 1-1. Jeg mener det var i kvartfinalen i CL, mot dop-Juve, og det hadde vært så stort å ha vunnet den kampen.

Ja det hadde vært utrolig surt om det hadde dreid seg om retten til semifinalen i CL , men det var det ikke.kampen var RBK'S første hjemmekamp i gruppespillet i 98 Men hvis en vil leke med tall, har vi kommet til kvarten med scoring på det straffesparket...........hvis......
Back to top
GoldFish
Veteran

PostPosted: 14.08.2006 20:21    Post subject: Reply with quote

Husker jeg var skikkelig langt nede etter 2-0 tapet mot Helsingborg i 2000, ikke moro. Den står igjen for meg som mest skuffende. Ellers mange kamper fra sist sesong å velge i.
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 14.08.2006 21:02    Post subject: Reply with quote

Rosenborg 0-2 Real Madrid!!!
Ikke det at det er dårlig å tape mot Real, men dette var en kamp som RBK kunne ha vunnet og derfor er det surt å tape!
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 14.08.2006 21:28    Post subject: Reply with quote

tja, det var et bittert tap, men ikke så fryktelig ille. Real Madrid var mye bedre enn oss, og jeg tok ikke tapet så tungt.

1-6 for Stabæk i 2003 kan ikke nevnes ofte nok, i mine øyne. Og cupfinaletapet mot samme lag i 98 var også fryktelig surt.

Forøvrig husker jeg fremdeles 2-1-seieren hjemme mot Benfica med stor vrede. Selv om vi vant kampen føltes det like fullt som et tap. Vi startet kampen glimrende, og vi spilte store deler av kampen med en mann mer. Men ekstrem sabotasje av spillet og med god hjelp av en dommer som var lite villig til å gi oss en sjanse til å score ett mål til, så holdt resultatet seg, og Benfica gikk urettferdig videre i UEFA-cupen. Jeg betrakter det som et tap. Og det var fryktelig, fryktelig surt.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 14.08.2006 22:13    Post subject: Reply with quote

Enig i at Benfica-kampen er av de verre. Den tok lang tid å komme over. Greier fortsatt ikke å se den fordømte grisen Camacho eller denne skinnhellige Nuno Gomes.

Stabæk i 2003 sjokkerte meg, men jeg glemte også kampen rimelig kjapt. Det var en sånn dag da alt gikk skeis, en typisk dårlig dag på jobben.

Jeg så at Feyenoord-kampen i 99 ble nevnt, og der er jeg uenig. Jeg har sjelden vært så stolt som etter den kampen. Feyenoord var livredde da selveste Rosenborg kom på besøk, de lå bakpå og kontret hele kampen. På hjemmebane. Da de endelig fikk scoringa si, jublet de som gale. Da synes jeg nesten det er like greit å tape - vi hadde jo allerede gått videre, og det å kunne ta et tap i siste gruppespillskamp i Champions League med et skuldertrekk, det er en luksus vi aldri vil få oppleve igjen.

På samme måte var jeg skuffa, men ikke knust etter 2-2 hjemme mot Dortmund samme år. Tyskerne var vettskremte og sjeleglade over å ha stjålet med seg ett poeng, de hadde blitt rundspilt og prøvde ikke å skjule det. Da er det verre med en del andre CL-kamper der vi faktisk har fortjent et bedre resultat. Inter i 02, Real på Lerkendal i høst og lignende, der vi har spilt kanon uten å få honnør for det. "Rosenborg er store og sterke og gode på dødball", får vi høre etter kampene, og det beviser bare at motstandernes trenere ikke har sett kampen, bare lett etter ting for å bekrefte fordommene sine om norsk fotball. Når vi har vært bedre enn motstanderen, synes jeg de kan kreditere oss for det.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 14.08.2006 22:43    Post subject: Reply with quote

Godt sagt Tommel'n opp!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb