View previous topic :: View next topic |
Banens beste? |
Pavel Londak |
|
0% |
[ 0 ] |
Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Jonas Svensson |
|
2% |
[ 3 ] |
Holmar Örn Eyjolfsson |
|
7% |
[ 8 ] |
Mike Jensen |
|
3% |
[ 4 ] |
Anders Konradsen |
|
13% |
[ 15 ] |
Fredrik Midtsjø |
|
49% |
[ 56 ] |
Pål André Helland |
|
16% |
[ 19 ] |
Christian Gytkjær |
|
0% |
[ 0 ] |
Yann-Erik de Lanlay* |
|
7% |
[ 8 ] |
|
Total Votes : 113 |
|
Author |
Message |
Keyser Soze Senior
|
Posted: 10.07.2016 11:54 Post subject: |
|
|
Noen her som vet noe mer om hvilke tribuner som blir åpne til denne kampen?
Er det fortsatt bare HENT-tribunen som skal fylles (foruten kjernen sin del)?
I og med gratis inngang for sesonkortholdere, så blir antall besøkende litt uoversiktlig for klubben. Tror og håper at det kommer flere til Lerkendal på onsdag enn det. _________________ «Komplett leksikon, i utmerket stand gis bort, da behovet for det, ikke lenger er til stede, da kjerringa veit, og kan alt....» |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.07.2016 12:15 Post subject: |
|
|
Kåre wrote: | - Det er en vanskelig prosess når det er snakk om kort tid. Og de kjenner til situasjonen med André: De fleste keeperne vet hvem det er, og vet at det blir tøft å få stå når han er tilbake. |
Men, hallo, vi trenger da ikke en så lang kontrakt. Holder da fint med å signere en fin liten en-måneds-kontrakt. Og så kan vi da ha en litt raus månedslønn på 60K Euros. |
|
Back to top |
|
 |
1897 Junior
|
Posted: 10.07.2016 13:22 Post subject: |
|
|
Tycker det är ganska ointressant och diskutera norsk kontra svensk fotbolls kavlité, som ligor betraktat är vi nog rätt jämnbördiga.
Vi gjorde en ok match igår mot ett alltid organiserat Djurgården som dock saknade några offensivt viktiga pjäser.
Vår chans ligger i att få med oss ett bortamål, kan tänka mig att vi kommer husera något lägre i banan än vanligt för att kontraslå på Nyman och Bärkroth. Kanske kommer Tekie som är vår mest talangfulle mittfältare bänkas för den mer fysiske Hadenius.
Nu är man rätt nervös, senast var i oktober då ca 5000 IFK- fans åkte ner till Malmö o tog första guldet på 26 år!  |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 10.07.2016 13:45 Post subject: |
|
|
Noen oversikt over antall ledige billetter på ØØ? |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.07.2016 15:34 Post subject: |
|
|
Med Pavel Londak i mål må vi regne med 2-3 bortemål. Da blir det vanskelig. Helt utrolig at RBK har satt seg selv i en slik situasjon. Dette er ikke godt nok. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.07.2016 15:40 Post subject: |
|
|
Ja faen, det er helt bedritent å ikke finne en keeper som holder norsk landslagsnivå i løpet av flere dager(!), utenfor overgangsvinduet.. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 10.07.2016 16:53 Post subject: |
|
|
Her kan man hvertfall ikke skylde på klubben. To toppklasse-keepere er ute. Hvor mange førstelagskeepere skal du ha på kontrakt senador?
I tillegg til de Hansen og Hansen har vi en fremadstormende(?) junior og en dårligere, men billig og enkel backup-løsning. Noe annet ville vært råflott og høstet kritikk det også. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 10.07.2016 17:26 Post subject: |
|
|
Tja, det var jo en grunn til at man hentet Londak, og det var at Lunna var skadet. Og på det tidspunktet Londak ble hentet visste vi jo at vi skulle inn i en CL-kvallik. Man burde kanskje hentet et keeper av litt høyere kaliber med en gang istedenfor en halveisløsning med estlenderen. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.07.2016 17:51 Post subject: |
|
|
Jeg har sett noen hele kamper med IFK Norrkøping på youtube. Jeg har sett etter individuelle ferdigheter uten å ha sjekket spillernes meritter før etter å gjort meg opp en mening.
IFK har etter min vurdering mest kvalitet i sentrallinjen gjennom midtstopper Johansson, midtbanespiller Sjølund og spissen Nyman. Disse spillerne er ganske presise i pasningsspillet.
Som lag er det vel greit nok. De har ikke ferdigheter til at vi skal kunne bli utspilt på hjemmebane. Det er ganske grått over hele linja. Skal vi ha noe som helst å gjøre i Mesterligaen så ligger lista her. Ryker vi ut mot IFK har vi absolutt ikke noe å gjøre der. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.07.2016 17:51 Post subject: |
|
|
Det er ikke så enkelt som å bare hente en keeper med CL kaliber. Keepere som er i nærheten av Hansens nivå er ikke interessert i en benketilværelse, og han vi evt. henter nå vil være smertelig klar over at benken sannsynligvis venter når Hansen er skadefri igjen. Da begrenses mulighetene. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.07.2016 18:03 Post subject: |
|
|
Men vi kan da vel leie en keeper for kun to måneder og være litt raus med lønna. Da blir det ikke noe problem som heter "konflikten når Hansen er tilbake" |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.07.2016 18:27 Post subject: |
|
|
Tja, kom gjerne med forslag på navn. Med tanke på at de fleste ligaene starter oppkjøringen til ny sesong i disse dager er det ikke så enkelt å finne kandidater som er gode nok, aksepterer lønnsbetingelsene og er tilgjengelig (og villig) for spill her i 2 måneder. I tillegg har det vært særdeles begrenset med tid fra Hansen ble skadet til kampstart (må vel være påmeldt senest 24 timer før kampstart). |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.07.2016 19:10 Post subject: |
|
|
Etter et kjapt googlesøk fant jeg to navn. Men, det er vel ikke jeg som skal sitte på en slik liste. hvorfor spør du meg om navn egentlig?
Michael Agazzi
Cody Cropper
Marco Amelia
Even Barli
Gudmund Taksdal Kongshavn
Enaut Zubikarai
Piet Velthuizen
Vytautas Cerniauskas |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 10.07.2016 19:50 Post subject: |
|
|
Ingen resultattipstråd? Er Lasarus på ferie eller? _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.07.2016 20:05 Post subject: |
|
|
Fikk sett litt av Djurgården - Norrköping i går, og selv om kampen bar tydelig preg av at begge lag har hatt EM-pause sitter jeg igjen med en følelse av at dette er et lag vi skal slå om vi spiller opp mot normalen. Skaden til Hansen og målene vi slipper inn mot Sarpsborg gir grunn til bekymring, men velger å ha trua.
Analyse (på tynt grunnlag):
Symptomatisk nok er de ganske svenske i stilen, det vil si: de ligger bredt i en slags flat 4-4-2 og tar seg tid i det oppbyggende spillet. Bra kollektiv.
Vaikla
Wahlqvist - Johansson - Fjólsun - Telo
Bärkroth - Tekie - Sjölund - Blomqvist
Nyman - Andersson
1. keeperen deres Mitov-Nilsson er skadet, men i Vaikla ser de ut til å ha fått på plass en dugende erstatter. Tross sin unge alder (19 år) var han blant lagets beste i går og hadde noen matchavjørende inngripener de få gangene DIF var frampå. Ser for meg at han kan finne på å gjøre en superredning etterfulgt av en blunder i feltet i vanen ung keeper-tro.
På backene har de Wahlqvist og Telo som begge liker å gå framover i banen. Førstnevnte ikke like framtredende offensivt i går, men omtales vel ikke uten grunn som et av de mest spennende forsvarstalentene i Allsvenskan. Telo litt mer uforuitsigbar i stilen; bra med høyrefoten også og skjærer gjerne inn i banen. Svakere defensivt - perfekt for vår høyreside.
Midtstopperne er ganske spillende. Lett å se at lagkaptein Johansson har spilt på midtbanen tidligere, da han liker å bryte foran - gjerne høyt i banen, og føre med ball. Forholdsvis god i lufta. Makker Fjólsun forsøkte seg med cross-pasninger motsatt mot høyrekanten med varierende hell. Fart og tempo er det ikke like mye av inne sentralt i forsvaret.
Midtbanefireren er ganske bevegelig og dynamisk. På høyre har de en slags Skjelbred-light i Bärkroth, som jobber og springer mye. Inne sentralt er det veteranen Sjölund, som vel var med å tape stort på Lerkendal med nettopp Djurgården i 2008, som ligger dypere i banen og er glad i ballkontakt. Glad i - og god - med ballen er også talentet Tekie. Ganske veik fysisk og ble tatt ut av kampen av mer fysiske "Djurgårdare" i går. Det var tydelig at løpssterke Blomqvist ikke er noen utpreget kantspiller, da han lå ganske sentralt i banen kampen gjennom. Trakk innover på siste tredjedelen da backen Telo ble med opp. Blomqvist imponerte vel heller ikke i særlig grad så det passer egentlig perfekt for vårt sterkeste angrepsvåpen at de har en mindre god venstreside.
Fikk ikke sett så mye til angriperen Nyman, som ryktes til både Nantes og Union Berlin. Ganske anonym forestilling, men ser ut til å trives i en litt friere rolle der han kan veklse mellom å ligge i mellomrommet og stikke i "djupled". Makker Andersson stod for målet på en enkel heading inne i boksen, men hadde ellers en ganske svak aften med mindre vellykkede involveringer og løp. Hans femte kamp fra start i år.
Spår to jevnspilte kamper, men at vi trekker lengste strået.  _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 10.07.2016 20:28 Post subject: |
|
|
Jevnspilt? Spår at vi vinner med minst 3 må over 2 kamper |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.07.2016 20:49 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Etter et kjapt googlesøk fant jeg to navn. Men, det er vel ikke jeg som skal sitte på en slik liste. hvorfor spør du meg om navn egentlig?
Michael Agazzi
Cody Cropper
Marco Amelia
Even Barli
Gudmund Taksdal Kongshavn
Enaut Zubikarai
Piet Velthuizen
Vytautas Cerniauskas |
Bare nyskjerrig. Agazzi, Cropper, Barli og Kongshavn er neppe noe forsterkning i forhold til Londak dog, tatt i betrakning at sistnevnte trener med forsvaret vårt daglig, og har en fordel i det. De øvrige kjenner jeg ikke nevneverdig til. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.07.2016 20:52 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Jevnspilt? Spår at vi vinner med minst 3 må over 2 kamper |
Tror det fort blir jevnere enn vi liker. Allsvenskan er relativt sett mye bedre nå enn når vi dreiv og herja med AIK for noen år siden. Unngår vi de tåpelige baklengsmålene vi har en stygg tendens til å rote til, og får opp effektiviteten litt så tror jeg vi er hakket bedre dog. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.07.2016 21:01 Post subject: |
|
|
Jeg har sett fire kamper med IFK Norrkøping fra årets sesong. Jeg tipper ikke til vanlig, men jeg vurderer å legge inn en kupong på tosifret seier. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 10.07.2016 21:16 Post subject: |
|
|
Atdetvar? Tosifret seier, over to kamper da eller? Høres i overkant optimistisk ut uansett. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.07.2016 21:18 Post subject: |
|
|
Nei, kun en kamp.
Skru på youtube og døm selv. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 10.07.2016 21:28 Post subject: |
|
|
Orker ikke se fire kamper med 4-4-2 svennebananfotball. _________________ Agbogbloshie park inspector.
|
Back to top |
|
 |
1897 Junior
|
Posted: 10.07.2016 21:40 Post subject: |
|
|
Kan sätta en peng pÃ¥ att ingen har (eller vill) sett nÃ¥gon norsk fotboll av vÃ¥ra fans, men det viktiga är att vÃ¥rt lag och tränare gjort det. 😉 |
|
Back to top |
|
 |
muppet Proff

|
Posted: 10.07.2016 21:44 Post subject: |
|
|
Hadde helt glemt at denne kampen spilles denne uka. Kommer til Trondheim på Onsdag så det passer jo utmerket. Blir årets første kamp på Lerkendal for min del. Faen meg på tide  _________________ A job ain't nothing but work =) |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 10.07.2016 23:07 Post subject: |
|
|
Noen som vet hvem som sender kampen på svensk tv? |
|
Back to top |