View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 07.07.2016 00:25 Post subject: |
|
|
Tar heller Opdal over Kerr. Når det gjelder østerrikeren som er nevnt så vet jeg ikke om han er noe særlig bedre. 3 valg i Hannover forrige sesong.
Håper de får dratt ett annet navn opp av hatten. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.07.2016 00:52 Post subject: |
|
|
Det finnes bøtter og spann av keepere av middels Tippeliga-kvalitet, men det har vi allerede i Londak. Skal det være vits i å hente en til, må det være et godt steg over disse. Vi kan ikke forvente en såpass komplett keeper som Hansen (i forhold til vår spillestil), men vi bør kunne forvente bedre enn hva vi allerede har.
Synd at vi både har Norges beste første- og reservekeeper skadd samtidig. Jeg frykter (uten noen grunn, vel å merke) at vi henter Daniel Kjell Valter Erik Örlund på halvtårskontrakt.. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 07.07.2016 00:54 Post subject: |
|
|
Jeg tror de tenker på en backup til Londak, ikke en forsterkning. Tonen og uttalelsene til både Hoftun og Hansen på RBK-Magasinet i dag tydet på det synes jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 07.07.2016 02:26 Post subject: |
|
|
Gunnhild Toldnes som jo meldte på twitter at RBK tror de kan ha noe på plass til helga skrev også at RBK så etter noen som matchet Londak og vel så det.
Kan ikke helt se at de skal gå for en back up til Londak, det vil i så fall være en rimelig dårlig avgjørelse. Da er de jo omtrent på Faye Lund nivå om man skal nivået under Londak igjen. Eneste forskjellen er at en annen keeper ikke vil være 17 år.
Tipper det blir en ok keeper som kommer. Ett nivå opp fra Opdal nivå ser jeg helst at det blir. |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 07.07.2016 08:43 Post subject: |
|
|
Er Faye Lund fast førstekeeper på RBK2?
Hvordan er situasjonen bak ham igjen? Kanskje derfor vi ikke satser på Londak/Faye Lund i de to neste mnd?
Synes det er rart med denne krisestemningen. Relativt vanlig at en klubb har 1. Valg, 2. Valg og talentfull unggutt. Hadde Hansen vært ute en hel sesong kan jeg forstå behovet for ny keeper, men grunnen til at man har reservekeeper er jo nettopp dersom 1. Keeper blir skadd.
Enorm falitterklæring til handelen av Londak dette. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.07.2016 08:52 Post subject: |
|
|
Clasiker wrote: | grunnen til at man har reservekeeper er jo nettopp dersom 1. Keeper blir skadd. |
Ja, men det er ikke ofte man har to like gode keepere, det er sløsing av penger (og sløsing med gode keepere). Reservekeeper skal være habil, men er sjelden like god.
Londak duger til backup i norsk sammenheng. Med Lunna uavklart på sidelinja er det et greit valg. Det er bare til e-kampene vi bør et hakk opp. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 07.07.2016 09:01 Post subject: |
|
|
Nettopp. Og derfor må man faktisk leve med at når en førstekeeper er skadd, må man ty til sin egen, ikke like gode reserveløsning.
Dersom vår egen, relativt nysignerte backup ikke holder mål som backup (10 uker er backup) må det være lov å kritisere ressursbruken?
Om ikke Londak kan steppe inn nå, burde han ikke vært signert. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.07.2016 09:04 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke poenget med å hente en keeper på roughly Londaks nivå, da er det bedre å hente en keeper som i teorien kan utfordre Hansen. Londak og Lund Hansen er jo neppe med neste år så det er jo bare å fremskynde en overgang (antar at Faye trenger noen år). |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 07.07.2016 09:51 Post subject: |
|
|
Skal man først hente keeper nå, så må jo det være en som kan ta over for Andre Hansen når han blir solgt. Altså ganske ung, talentfull, men ikke åpenbart førsteellever med en gang. U21 fra et nordisk land? |
|
Back to top |
|
 |
JimmelimAK Junior
|
Posted: 07.07.2016 15:24 Post subject: |
|
|
http://www.kicker.de/news...inger.html
Denne kan tolkes på flere vis.
Har Radlinger tapt kampen mot Tschauner allerede?
Skal Radlinger til Rosenborg for å bevise Hannover at han fortjener å være andrekeeper?
Personlig håper jeg vi slår på stortromma og henter Victor Valdés!  _________________ Kretsdommer. Blåser på det som blåses kan. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 07.07.2016 15:24 Post subject: |
|
|
Clasiker wrote: | Nettopp. Og derfor må man faktisk leve med at når en førstekeeper er skadd, må man ty til sin egen, ikke like gode reserveløsning.
Dersom vår egen, relativt nysignerte backup ikke holder mål som backup (10 uker er backup) må det være lov å kritisere ressursbruken?
Om ikke Londak kan steppe inn nå, burde han ikke vært signert. |
Nja. Nå ser nok ikke så mange klubber på en back up keeper slik. Det er sjeldent en keeper er skadet veldig lenge slik at når en klubb henter en back up så ser de vel ofte etter en keeper de kan se for se stå en kamp eller to mens førstekeeperen er ute med en smell.
Men når det blir 2-2,5 måneder så blir det jo noe litt annet. Spesielt for RBK nå mtp hvor viktig den kommende perioden er også.
Clasiker wrote: | Er Faye Lund fast førstekeeper på RBK2? |
Står fast for RBK2, ja.
Når det gjelder det andre du skriver så har jo RBK sagt at de ikke vil bruke Faye Lund pga alderen. De føler det ikke blir helt riktig å kaste en 17 åring ut i det dersom Londak skulle bli skadet. Så har han jo ikke nivået helt inne enda heller.
Men hvem vet hva som skjer om han får sjansen
Casillas debuterte for RM ung og Akinfeev har vel spilt fast i CSKA siden han var 16. Så ser man jo også Donnarumma i Milan nå som er like gammel som Faye Lund.
Skal jeg være helt ærlig så tror jeg ikke alderen er det største punktet mot å bruke Faye Lund. Vil nok tro at det enkelt å greit er at han er ett stykke unna nivåmessig. |
|
Back to top |
|
 |
JimmelimAK Junior
|
Posted: 07.07.2016 15:33 Post subject: |
|
|
Hva med EM-keeperen Danny Ward? Tredjevalg i Liverpool etter ankomsten til Loris Karius. Må da være fristende å spille Champions League, spesielt når Liverpool ikke skal det  _________________ Kretsdommer. Blåser på det som blåses kan. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 07.07.2016 15:36 Post subject: |
|
|
Du har lansert målvakter(Ward og Valdes) som skal ha alt for mye i lønn. Vi kan ikke betale flere millioner kroner i lønn til en målvakt på korttidskontrakt. Ikke kan vi lokke med CL heller, vi kan lokke med en bitteliten sjanse for CL.
Synes forslaget til Zaphod er godt, en U-21 keeper som kan ta over plassen som andrevalg bak Hansen til neste sesong. |
|
Back to top |
|
 |
JimmelimAK Junior
|
Posted: 07.07.2016 15:38 Post subject: |
|
|
Planen er at Pool skal betale lønna til Ward mens han er her. Valdés kan komme på en "pay as you pay-kontrakt", med bonuser om vi når CL. _________________ Kretsdommer. Blåser på det som blåses kan. |
|
Back to top |
|
 |
TheKid Proff

|
Posted: 07.07.2016 15:42 Post subject: |
|
|
Valdes er på medisinsktest hos Middlesbrough i dag |
|
Back to top |
|
 |
JimmelimAK Junior
|
Posted: 07.07.2016 15:45 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig vet jeg det. Derfor snakket jeg med Fjøra igår angående den medisinske testen i Boro. Han kunne fortelle at medicen i Boro var meget tøff.
Blir ikke overrasket om en aldrende Valdés vil slite med å bestå den. Isåfall MÅ vi være på allerten! _________________ Kretsdommer. Blåser på det som blåses kan. |
|
Back to top |
|
 |
JimmelimAK Junior
|
Posted: 07.07.2016 15:47 Post subject: |
|
|
Har forresten sikre kilder på at Christoffer Midbøe Lunde og Robin Viksskjold er kontraktløse. _________________ Kretsdommer. Blåser på det som blåses kan. |
|
Back to top |
|
 |
haarsaker Junior
|
|
Back to top |
|
 |
JimmelimAK Junior
|
Posted: 07.07.2016 15:56 Post subject: |
|
|
Robert Williams overgang til RBK avkrefter vel ryktene om Hal Robson-Kanu? _________________ Kretsdommer. Blåser på det som blåses kan. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 07.07.2016 16:10 Post subject: |
|
|
Okei, skjønte ikke at du var ute etter å trolle først. My bad. |
|
Back to top |
|
 |
sukram Veteran
|
Posted: 07.07.2016 16:44 Post subject: |
|
|
JimmelimAK wrote: | (...) kan komme på en "pay as you pay-kontrakt", (...). |
Så vi skal begynne å tilby Tyrkia-kontrakter, mao. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.07.2016 17:04 Post subject: |
|
|
JimmelimAK wrote: | Robert Williams overgang til RBK avkrefter vel ryktene om Hal Robson-Kanu? |
Hei. Jeg ser ditt andre nick. Dropp trollingen eller så sletter jeg begge to. |
|
Back to top |
|
 |
Rosenvingen Senior

|
Posted: 07.07.2016 17:26 Post subject: |
|
|
http://www.bladet.no/spor...006944.ece
Williams ser vel ut til å være en spiller som er backup for Faye?
Isåfall så er det et tegn på at Londak fortsetter som førstekeeper og at Faye får mer tillit. |
|
Back to top |
|
 |
JimmelimAK Junior
|
Posted: 07.07.2016 17:31 Post subject: |
|
|
Trodde Williams var spiss..? _________________ Kretsdommer. Blåser på det som blåses kan. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 07.07.2016 17:33 Post subject: |
|
|
Er han keeper da? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
|