| View previous topic :: View next topic |
| Rosenborgs beste spiller? |
| André Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jonas Svensson |
|
17% |
[ 10 ] |
| Tore Reginiussen |
|
42% |
[ 24 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Alex Gersbach |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mike Jensen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Anders Konradsen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
5% |
[ 3 ] |
| Pål André Helland |
|
7% |
[ 4 ] |
| Christian Gytkjær |
|
0% |
[ 0 ] |
| Matthias Vilhjalmsson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Pavel Londak |
|
17% |
[ 10 ] |
|
| Total Votes : 56 |
|
| Author |
Message |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 02.07.2016 20:43 Post subject: |
|
|
| RBK var god på kontringer i fjor og ikke i år. Årsak: Ole Sælnes. |
|
| Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 02.07.2016 20:44 Post subject: |
|
|
Hansen 5
Londak 5
Svensson 5
Reginiussen 6 BB
Eyolf 6
Gersbach 4
Jensen 5
Konradsen 4. ( ble langt bedre med Thorarinsson sentralt)
Midtsjø 5
Helland 6
Gytkjær 3
Matti 5 |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 02.07.2016 20:48 Post subject: |
|
|
[quote="Henning"] | Norden Lokomotiv wrote: |
Dette tror jeg du er ganske alene om å mene. |
Her på forumet er det blasfemi ja, men jeg syns ikke han har vært så god som mange skal ha det til. Som sagt, litt for mange feil og brudd, etter min mening.
Skjelbred sammenligningen blir for meg litt feil da Skjelbred alltid har vært langt tryggere med ballen i possession. Håper Midtsjø utvikler denne delen av spillet sitt. |
|
| Back to top |
|
 |
JW Rutinert
|
Posted: 02.07.2016 21:04 Post subject: |
|
|
| Hvis Kåre skal bruke seriespillet til å øve på å spille 0-0 borte i CL, er det bare å la bortekampene bli forbigått i stillhet. |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 02.07.2016 21:05 Post subject: |
|
|
| Er tilbøyelig til å medgi at Midtsjø har vært variabel, mest god, men tilskriver det mye plassbytting. Mener bestemt at vi fortsatt sliter på ankerplass, samt at jeg ikke skjønner denne "plutselige" øvinga på defensiv bortebane-taktikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.07.2016 21:33 Post subject: |
|
|
| Altså er det et ankepunkt mot Eggens fotballresultater, og da er det Europa-bortestatistikken, og kritikken har gått på at det er blitt for naivt og offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 02.07.2016 21:37 Post subject: |
|
|
Konradsen suns jeg er bedre som indreløper,Midtsjø hadde vært ett bedre valg som ving ja.
Matti vil jeg ha sentralt! Han er knallgod der.
Heldigvis er ikke kåre fornøyd med dette,Så regner vi blir bedre når kamp programmet blir tøft igjen.Da vi er best. |
|
| Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 02.07.2016 21:53 Post subject: |
|
|
Kåre sa det rette etter og under denne kampen (imotsetning til et par ganger før i år), men jeg vet ikke helt jeg. RBK er rett og slett jevnt over rævdårlig på bortebane mot lag som har langt dårligere fotballspillere.
Kan ikke klage på poengfangsten, men spillet i år har jevnt over vært altfor svakt. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 02.07.2016 22:03 Post subject: |
|
|
Slik vi for tiden spiller, trekker jeg tilbake diverse utsagn om at vi er favoritter mot Norrköping.
Litt håpløst at vi ikke er bedre stilt når så mye står på spill om et par uker. Dette har de vært klar over i svært lang tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.07.2016 22:38 Post subject: |
|
|
| Det som overrasker og irriterer meg mest er at vi flytter så mye rundt på folk. Midtsjø ving og indreløper, Konradsen sentralt og indreløper, Vilhjalmsson spiss, sentral midtbane og nå ving (!), Gudi ving, indreløper, sentral. Det er veldig lite Rosenborgsk mtp på samhandling. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.07.2016 00:07 Post subject: |
|
|
| Jeg så ikke kampen. Men etter hva jeg leser her er det lett å tenke seg at om man bruker hele uka på å trene på å spille defensivt borte på kunstgress, så blir det til at man spiller defensivt borte på kunstgress. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 03.07.2016 00:20 Post subject: |
|
|
Spot on Robbie.
Vil bli genieklært når vi knuser Sarp og spiller 0-0 borte mot Aalesund for deretter å gjenta bedriften mot svenskene.
Ryker vi der vil hele greia se idiotisk ut. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 03.07.2016 01:33 Post subject: |
|
|
Sant det, men vinner vi hjemme mot Norrköping kan vi godt spille en rævva 0-0 bortekamp for meg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 03.07.2016 01:43 Post subject: |
|
|
Spørsmålet tvinger seg i så fall frem; har vi forutsetninger for å prøve på dette? Har vi spillere til å legge oss bakpå? Jeg tror ikke det. Dvs. Jeg tror kanskje vi kunne lagt om stilen, men jeg ser ikke hvordan dagens tropp skal være i stand til å kjøre to stilarter bra nok til at det skal holde i Europa OG serie. Det ser allerede aldri så rent lite jævlig ut borte i tippeligaen til tider, hvordan dette skal overføres (og hvorfor) til bedre klubber i kvalikrundene til europacupene er for meg en myte.
Er det Kåre som har bestemt seg for dette, eller kreves det fra annet hold? I såfall må det legges penger på bordet så vi kan styrke stallen. I bredden, først og fremst, kvalitetsmessig, gjerne. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 03.07.2016 08:34 Post subject: |
|
|
Dette ble for mange rokkeringer. Villmannen er ingen ving.
I etterpåklokskap skulle Midtsjø vært på vingen og Gudi sentral som ville gitt mer kreativitet.
Forøvrig skriker laget etter en spiller som kan avgjøre kamper på egenhånd. Når Skjelvik er mannen som settes inn foran står det veldig dårlig til.
Vi har heller ingen spiss som kan gjøre mål ut av ingenting. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.07.2016 09:08 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | Han viser svært få tegn til å utvikle laget. Så driver vi fortsatt med sånne drittkamper. |
Du får ikke noe svar på om Kåre har utviklet laget ved å se på slike drittkamper borte/hjemme i TL. Vi hadde masse slike kamper under hele NAE perioden også, men han utviklet da vitterlig laget helt opp til kvartfinale i CL nivå.
Svaret på om Kåre har utviklet laget, får vi når kvaliken begynner. Svaret er ikke hvor langt vi kommer, men hvordan vi spiller mot bedre motstand.
Jeg liker at laget har hatt en mini oppkjøring og er tunge i beina og hodet slik at vi får en typisk åpningskamp. Hvis dette lykkes, vil vi være i mye bedre form utover høsten når vi trenger det. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 03.07.2016 10:21 Post subject: |
|
|
| Hvis vi har tenkt å ligge bakpå mot Norrköping så taper vi. Det er jo ikke det vi er gode på. Hvor ligger logikken i at den beste bortebanestrategien er å ligge å fise i forsvar å håpe på kontringer mens den beste strategien hjemme er og rundspillle motstanderlaget med fabelaktig anrepsspill. Det er fullt mulig å spille god fotball også på bortebane og det er garantert det som fungerer best over tid. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.07.2016 10:30 Post subject: |
|
|
Vi blir kjapt slått ut av e-cup hvis vi bare skal ligge bakpå, det er jeg enig i. Men laget må lære seg å angripe med en viss balanse, slik at forsvaret kan stå i mot de spillerne vi møter internasjonalt. Det måtte også laget til NAE lære seg, og det lærte de av Bjørn Hansen.
Håper det er en slik balanse Kåre jakter, ikke en parkering av bussen med kontringer som eneste våpen. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.07.2016 10:48 Post subject: |
|
|
| Det er ingenting galt med å forsvare seg borte i e-cup. Nøkkelen er å bruke typer som Gudi og Midtsjø så vi klarer å holde på ballen når vi gjenvinner den. Da kan vi kontre i senk motstandere. Ellers blir vi bare løpt i stykker. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 03.07.2016 12:13 Post subject: |
|
|
En annen ting er at vi mangler enn som vinner duellen på topp. Søderlund vant 90% av alle dueller. Nå er det mer 40-50 kanskje. Det gjør at kontringsspillet og evne til å skape sjanser blir markant dårligere når vi ligger med 10 mann i forsvar mot dritlag.
Ellers er det mye gråstein i laget og få matchvinnerryper. Ingen spiss har vi heller. Grattis Norkøbing. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 03.07.2016 12:54 Post subject: |
|
|
| Det er mye galt med å legge seg i forsvar borte mot Norrköping i e-cup. Gjør vi det ryker vi ut mot dem. Det er ikke Real Madrid vi møter. Man må jammen meg tørre å prøve å være så gode at man spiller angrepsfotball borte mot Norrkøping. Feighet straffer seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.07.2016 13:34 Post subject: |
|
|
| Skulle vi ryke fordi Kåre plutselig har bestemt seg for å spille feig fotball kan de like gjerne droppe kontraktsforhandlingene også i Desember. Veldig ulikt RBK sine verdier å ha fokus på det defensive. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 03.07.2016 13:50 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | eksil wrote: | | Han viser svært få tegn til å utvikle laget. Så driver vi fortsatt med sånne drittkamper. |
...Vi hadde masse slike kamper under hele NAE perioden også...
...Svaret på om Kåre har utviklet laget, får vi når kvaliken begynner....
|
Uenig.
Igjen brukes argumentet "sånne kamper hadde vi under NAE også".
Sannheten er at vi har hatt minst like mange slike kamper i år som gode kamper (eks Molde hjemme). Skjønner ikke denne logikken jeg.
Når det gjelder utviklingen av laget, skal vi ikke kunne forvente utvikling mot elendige lag også da? Eller gjelder det bare mot gode lag?
Vi spiller flere dårlige og middelmådige enn gode kamper. Vi sliter med å score mål og er inneffektive.
Jeg ble ordentlig skuffa over prestasjonen i går. En del har stilt spørsmål ved hva Kåre har å tilby etter at "Kåre-begeistringen" og den effekten har lagt seg og hverdagen begynner.
Vel, det er nå vi får svaret. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 03.07.2016 15:39 Post subject: |
|
|
Det er en tabbe å skulle legge seg bakpå her. Vi har nå i 2 år på å spille Rosenborgsk angrepsfotball. Å velge CL-kvalikk til å prøve nye ting er historiens værste timing. Vi må spille på det vi kan. Så må vi heller ha fokus på å være litt kyniske og enda mer direkte på bortebane. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 03.07.2016 17:15 Post subject: |
|
|
Helt enig med folk her. Det er NOBRAINER å legge seg lavt og satse på 0-0. Vi har NØDT til å score på bortebane i CL-kvalikken. Hvorfor skal vi legge oss lavt når vårt største svakhet er kontringer? Vi har Gudi og Matti på vinger. Uten fart. Vond-teorifoten.
Faen drømte i dag om at IFK rundspilte oss og ledet 0-1 når vi spilte på hjemmebane. Det var til pause. Fikk ikke sett hele kampen før jeg våknet. |
|
| Back to top |
|
 |
|