English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonas Svensson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 94, 95, 96  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bjorn
Proff

PostPosted: 04.06.2016 14:34    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Svenson er ikke et like stort rasshøl som Medel på banen, så nei.

Ikke rasshøl, betyr at dem ikke spiller ganske likt? Fint det da, kan tenke meg at Annan har lik spillestil som Medel da. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 05.06.2016 12:27    Post subject: Reply with quote

Ikke noe nytt i VG i dag, men vel verdt å nevne:

- Perry sa: «Nå trenger vi hjelp fra deg. (Cristian) Gamboa er skadet og vi trenger en høyreback. Vi vil at du skal trå til». Det var nesten så jeg hadde lyst til å si nei.

Den da 21-årige Svensson hadde spilte tre sesonger og 78 seriekamper på RBK-midtbanen. Han ringte hjem til Verdal, der pappa Inge Svensson har oppdratt ham som fotballspiller fra toårsalderen. Faderen var klokkeklar.

- Når du er så ung og får en forespørsel om på spille høyreback på Norges beste lag, kan du bare ikke si nei. Den saken var veldig enkel. Jeg visste at Jonas kom til å gjøre en kjempejobb, sier Inge Svensson.

- Vi ble kjapt enige, husker sønnen med en liten latter.

- Men jeg var veldig klar på at dette bare var et vikariat. Men jeg var klar på at jeg ville spille midtbane igjen da Gamboa kom hjem fra VM i Brasil. Slik ble det ikke, gitt.

(...)

Pappa Inge Svensson mener sønnen har tatt fullstendig ansvar for egen utvikling siden han som 15-åring flyttet til Trondheim for å gå på videregående skole. Den energiske RBK-backen forteller at han aldri har en treningsfri dag.

- I yngre dager var jeg en «lathund». Før jeg var 15-16 år halvlat teknikker på Verdal som ikke sprang mer enn jeg skulle.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 05.06.2016 16:04    Post subject: Reply with quote

Nå også på nett: Suksessback Jonas Svensson ville ikke spille back

Ser ut som om VG har begynt å legge ut det meste fra sportsbilaget på nett igjen, dog med litt forsinkelse - på opptil noen uker for omtalene av hvert enkelt EM-lag.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 05.06.2016 19:04    Post subject: Reply with quote

Spilte nok en god kamp. Spilte såpass bra at Hazzard var tvunget til å bytte side.
Forsvinner nok snart fra Lerkendal dessverre.
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 06.06.2016 19:52    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ har nissen Jonsson uttalt seg igjen :
Hvor mye tror du RBK krever, og hvor mye er han verdt?

- De skal jobbe hardt om de får mer enn én million euro (9,2 mill. kroner) for en back fra Norge. Og jeg tror RBK sikkert krever det dobbelte, selv om det blir spekulasjoner, sier Jonsson.

http://m.nettavisen.no/sp...31459.html
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 06.06.2016 20:09    Post subject: Reply with quote

Joachim Jonsson er vel det dummeste mennesket som finnes på jorda.

Han har visst glemt at både Molde og oss selv har god historie med å selge backer som er langt dårligere enn Svensson til en langt høyere pris enn en million euro.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larsarus
Legende

PostPosted: 06.06.2016 20:15    Post subject: Reply with quote

For å ta nest siste landskamp - Svensson er omtrent bortkastet når man tar ut Helland og setter innpå Samuelson. Og man kan i grunnen droppe å starte med Svensson om man ikke har en kombinasjonsspiller på høyre midtbane og ving. Svensson er jævlig god på system, sånn som RBK ønsker å spille, sånn der totalverdien blir langt høyere enn enkeltkomponentene. Det som gjorde at Rosenborg ble et Navn i Europa. Jonsson kan putte prisvurderingen sin en viss plass...
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 06.06.2016 20:28    Post subject: Reply with quote

Det er sjelden vi ser spillere med en slik lojalitet for tiden:
Quote:
Dette vet han blir viktig om han snart bytter ut Lerkendal med en arena lenger sør på kontinentet. Om det skjer allerede i sommer vet han imidlertid ikke, og han har heller ikke landet på hvilket nivå det eventuelt må være for at han skal slå til.

Han har de siste sesongene sett en rekke spillere forlate Trondheim til klubber i Europa, nå sist Ole Selnæs, Alexander Søderlund og Alexander Sørloth i vinter.

Det er uansett spill i en turnering som kan holde han i hjemklubben en liten stund til.

- Det er ikke bare opp til meg, det skal passe for Rosenborg også. Jeg vet ikke, jeg har det jo veldig bra i Rosenborg nå, og det er klart at Champions League-spill på Lerkendal til høsten frister det og. Det er en guttedrøm, sier Svensson.

Adressa/100% Sport: "RBK-Svenssons duell med superstjernen: - Det var min konfirmasjon"
Eguren
Junior

PostPosted: 06.06.2016 22:47    Post subject: Reply with quote

Tubbytubb wrote:
NÃ¥ har nissen Jonsson uttalt seg igjen :
Hvor mye tror du RBK krever, og hvor mye er han verdt?

- De skal jobbe hardt om de får mer enn én million euro (9,2 mill. kroner) for en back fra Norge. Og jeg tror RBK sikkert krever det dobbelte, selv om det blir spekulasjoner, sier Jonsson.

http://m.nettavisen.no/sp...31459.html

hva tror du svensson blir solgt for da?

kan godt se for meg at det blir like over 10 millioner. sånn har markedet blitt dessverre.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 06.06.2016 23:24    Post subject: Reply with quote

Linnes gikk for nærmere 20 mill. Føler det er en fullt oppnåelig pris ved ett eventuelt Svensson salg.

Gamboa gikk vel også for rundt 20 mill, men det var jo til en engelsk klubb riktignok og de har jo masse penger. Kan jo sies om Galatasaray også, men de har ikke så mye penger å rutte med pdd i forhold til for en liten tid tilbake.

RBK burde få minst 2 mill euro (over 18 mill pdd) om de skal selge Svensson. Blir skuffet om han slippes "billig" mtp hvor viktig del av laget han er.

Last edited by Vegard2711 on 06.06.2016 23:27; edited 1 time in total
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 06.06.2016 23:26    Post subject: Reply with quote

Jonsson har ikke så mye peilling. Svensson går for minst 20 mill.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 06.06.2016 23:27    Post subject: Reply with quote

Når vi fikk bud på 9 mill for Skjelvik i fjor tror jeg at vi skal klare å vente til vi får litt mer enn det når det er snakk om gullkalven vår. 20 mill bør være et minimum.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 06.06.2016 23:38    Post subject: Reply with quote

Eguren wrote:

hva tror du svensson blir solgt for da?

kan godt se for meg at det blir like over 10 millioner. sånn har markedet blitt dessverre.

SÃ¥nn har markedet blitt?

Klubber kaster mer penger etter spillere enn noen gang før.

Vi solgte en høyre back for to år siden til 20 mill fordi han hadde slått en målgivende pasning i et VM. En høyre back som i tiden i Rosenborg ikke greide så mye som en fattig målgivende i løpet av ca to år med fotball.

Vi solgte også Fredrik Stoor for samme mengde penger.

Molde solgte nettopp Linnes for 20 millioner kroner.

Vi solgte en meget talentfull, men dog noe temposvak midtbanespiller for godt over 30 millioner kroner så sent som i Januar, og ikke minst en spiss med trefot-touch for 15 millioner omtrent på samme tid.

Cardiff kastet 70-80 mill på bordet for en høyreist danske kalt Cornelius for ikke altfor lenge siden også. Det finnes idiotiske sportssjefer rundt om i Europa, og jeg kan garantere deg at noen av disse godt kan finne på å kaste en god sum i retning av Rosenborg og Jonas Svensson.

Det skal bare mangle at vi får tjukt med penger for Jonas Svensson. En spiller som kontinuerlig tar nye steg, og som så sent som for to dager siden viste at han ikke trenger mer enn et kvarter før han tilvenner seg et helt nytt nivå. Dries Mertens, Napolis eminente venstreving, fikk ikke til en dritt fra 15 minutter og ut, og Belgia valgte til og med å flytte spillet sitt bort på andre siden fordi de ikke fikk til noe mot en betongkloss fra Verdal'n. På andre siden fikk de til langt mer.

Jonas Svensson er noe så sjelden som en offensiv back som evner å gjøre et angrepsspill bedre på egenhånd, noe 6 målgivende taler veldig mye om. Og de 6 målgivende pasningene kunne like gjerne vært 9! Tippeligaen har vel omtrent aldri sett en mer dominerende høyreback i så måte, og det er rimelig sjelden at folk utroper en høyreback til å være ligaens beste spiller. Det har mange gjort i år.

Sorry ass, men hvis Rosenborg ballklubb selger tippeligaens kanskje aller beste spiller for 10 millioner, er det bare å gi opp, spesielt med tanke på hvilken posisjon vi innehar akkurat nå.

Men et salg for den summen kommer uansett ikke til å skje. Vi har CL-kvalik, vi har masse penger etter forrige vindu, og vi har ingen verdens behov for å selge i det hele tatt. Svensson har to og et halvt år igjen på kontrakten, og vi har ingen høyreback i bakhånd. Attpåtil har vi en venstreback på motsatt side, som nesten ikke har vist noe som helst, men som andre klubber likevel har kastet 10 mill på bordet for. Og vi har som sagt solgt to høyst ordinære backer for 20 mill tidligere.

Et salg skal ikke engang diskuteres før prisen bekker godt over 20 millioner. Klubber som er dumme nok til å tro at de kan få Svensson noe billigere enn dette, kan ryke og reise. Ferdig snakka.

- George Best
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.06.2016 23:40    Post subject: Reply with quote

Dette handler like mye om hva han er verdt for oss. Selges Svensson for 8-9 millioner, blir jeg harm. Dette er kun drøyt halvparten av hva Søderlund gikk for, og under det dobbelte av Sørloth som - om jeg husker rett - hadde igjen et halvår av kontrakten.

Han er en nær komplett back på TL-nivå (dog ikke all verden utprøvd på høyere nivå), og kan også gjøre en bra jobb på midtbanen. Han har alderen på sin side, og har en enorm stabilitet. Aldri skadet, spiller så å si aldri en dårlig kamp, og tåler voldsom belastning.

Jeg mener Jonsson er på jordet her, og har han rett, håper jeg vi ikke selger. Han har kontrakt i to og et halvt år til, og er etter min mening verdt mer i klubben ut kontraktstiden enn en million Euro ved salg. To - to og en halv mill Euro bør være minimum.
Largactyl
Veteran

PostPosted: 06.06.2016 23:42    Post subject: Reply with quote

Jonsson har så mye peiling at han ikke fikk bli med på flyttelasset da TV2 kjøpte opp CMore.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 06.06.2016 23:48    Post subject: Reply with quote

Jonsson har jo en case når han sier at det er svært sjelden backer fra Tippeligaen går for høye summer. Men han misser jo helt på hvilke setting dette er snakk om. Dette er ikke snakk om Haraldseid fra Haugesund eller Amin Nouri fra Brann. Dette er en høyreback som blir omtalt som Tippeligaens beste spiller. Da blir en mill euro rimelig snaut, spesielt når Rosenborg er involvert, som har en tradisjon for å selge høyrebacker til utlandet.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 07.06.2016 03:02    Post subject: Reply with quote

Hadde det vært spiller fra godset eller molde hadde det vært 40 milioners klassen og god nok for real madrid med engang Razz

Typisk media.
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 13.06.2016 16:37    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...764802.snd

Venter bare på at det skjer Sad
HÃ¥per at vi beholder han ut sesongen, men jeg tviler
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 13.06.2016 17:25    Post subject: Reply with quote

Tror nok både Rosenborg og Svensson ser for seg en Champions league kvalik og evt gruppespill med Svensson i laget.
Nå har Svensson endelig mulighet til å spille CL med Rosenborg, tror han klarer å vente til vinteren.

Da er også utenlandske klubber mer desperate, etter å sett i flere mnd at de ikke har en Back som er bedre enn Svensson Wink
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 13.06.2016 19:06    Post subject: Reply with quote

Blir veldig irritert på Svensson dersom fristelsen blir større for spill i utlandet enn CL spill med RBK. Også drar han i vinter, da kan han nærmest bestemme selv hvilket lang han vil spille for etter å ha vist seg frem i CL.
Back to top
everlong
Senior

PostPosted: 13.06.2016 19:13    Post subject: Reply with quote

Skjønner virkelig ikke folk her inne som tar det at Rosenborg skal komme til CL som en selvfølge. Veien til CL er lang og vanskelig. Er også langt fra garantert at vi skal komme oss til EL. Om vi har uflaks med trekningen kan også den turnerningen bli vanskelig å få innpass i.

Om det kommer et tilbud som både er bra for Jonas sportslig og Rosenborg økonomisk forstår jeg godt om han drar. Gutten har vokst seg for stor for Tippeligaen allerede og er klar for større oppgaver.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 13.06.2016 19:13    Post subject: Reply with quote

For spillere så er det nok best å dra på sommeren. Da er de i form slik at de får vist seg frem i pre season mens om de drar på vinteren så har spilleren hatt pause og må komme rett inn i det igjen siden de nye klubben er midt i sesongen.

Men for norske klubber så er det jo best å selge på vinteren.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 13.06.2016 20:56    Post subject: Reply with quote

I disse tider er det enormt mange rykter om alt og alle. Jonas kan nok få et tilbud fra en mindre klubb fra de beste fotballnasjonene. Det som taler litt mot Jonas og andre spillere i RBK er at både landslaget og RBK ikke hevder seg all verden på den internasjonale arenaen. At Selnæs og Søder har floppet i Frankrike er heller ikke noe god reklame for RBK-gutta.

Norsk presse er meget gode til å koke suppe på en spiker..... og agentene hauser opp en del av spillerne sine, jfr Henriksens attraktivitet.
Back to top
Kuling
Junior

PostPosted: 13.06.2016 21:04    Post subject: Reply with quote

Stikker Svensson, så kommer jeg ikke på noen hjemmekamper resten av sesonger. Grunnen til det er at vi kommer til å slite kraftig uten Svensson, og dermed tape mange kamper i høst, og da gidder jeg ikke å følge med klubben. Tror dessverre ikke at vi er i stand til å hente en back som ligner på Svensson, vanskelig
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 13.06.2016 21:11    Post subject: Reply with quote

Lite med potensielle erstattere i TL......
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 94, 95, 96  Next
Page 69 of 96

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb