View previous topic :: View next topic |
Hvem var banens beste spiller? |
André Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Jonas Svensson |
|
2% |
[ 3 ] |
Holmar Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
1% |
[ 2 ] |
Alex Gersbach |
|
12% |
[ 18 ] |
Mike Jensen |
|
13% |
[ 19 ] |
Anders Konradsen |
|
9% |
[ 14 ] |
Fredrik Midtsjø |
|
4% |
[ 6 ] |
Pål André Helland |
|
11% |
[ 17 ] |
Christian Gytkjær |
|
45% |
[ 66 ] |
Gudmundur Thorarinsson |
|
0% |
[ 0 ] |
Matthias Vilhjalmsson |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 145 |
|
Author |
Message |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 31.05.2016 10:02 Post subject: |
|
|
Det ser forøvrig ut til å være flere som er krenket på vegne av moldenserne, enn det er moldensere som er krenket. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 31.05.2016 10:50 Post subject: |
|
|
Leste på facebook at 1742 Molde gikk ut og tok avstand fra kritikken mot Kjernen, og ville ha seg frabedt at Molde FKs ansatte gjorde dem til latter i hele fotball-Norge, eller noe i den duren. Det sier vel det meste... _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter
Last edited by thomas_katt on 31.05.2016 12:47; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 31.05.2016 11:00 Post subject: |
|
|
Fra facebooksiden:
Vi viser til Lianes sin uttalelse angende RBK-supporterne sin TIFO mot Molde 28.05.2016.
Molde 1742 står ikke bak Lianes sin mening. Kampene mot Rosenborg inneholder for oss sterke følelser. Vi heier selvfølgelig først og frem på vårt eget lag,
men at man kan sende stikk til motstanderen føler vi en er del av en kamp som skal inneholde litt temperatur. Lianes viser i denne uttalelsen at han virker som han ikke helt vet hvordan det er å være en ihuga fotballsupporter, der følelser lar komme seg ut og uttrykkes. I tillegg syns vi det er veldig leit at han driter ut Molde-supportere med slike uttalelser og hele supporternorge ler av oss. Tifoen til trønderne var neppe all verden, men budskapet krenker ikke OSS rundt denne hatkampen(om vi får lov å kalle det akkurat det). Vi viser her til tidligere innlegg fra oss i 1742 angående RBK og hat.
https://www.facebook.com/...7898849750 _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 31.05.2016 11:33 Post subject: |
|
|
Politioverbetjent Jørgensen har lang erfaring med potensielle risikokamper innen fotballen.
- Noe må være greit, så lenge de holder seg innenfor det som er en fornuftig grense. Det skal være litt artig og rivalisering mellom supportergrupper, sier han.
Noen som har skjønt det  |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 31.05.2016 11:58 Post subject: |
|
|
nieuwlaat wrote: | Til og med Kroksleiven forsto jo dette, og kalte det raffinert. Det sier sitt om dem som blir krenket, for å si det sånn. |
Hvor sier kroken dette? |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 31.05.2016 12:41 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Han Tryggve Raaen Nilsen hisser seg over mye rart |
Lirer av seg mye rart han der ja. Kronisk negativ til Kjernen, og mye annet.
Har mer sansen for Berit Paulsen(?) i kommentarfeltene. |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 31.05.2016 12:48 Post subject: |
|
|
Er det hun pensjonistdama på Hamar? Jeg ser for meg at hun hadde tatt med pyro om hun møtte opp på Øvre Øst  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
@thomas_katt på twitter
Last edited by thomas_katt on 31.05.2016 15:12; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 31.05.2016 12:55 Post subject: |
|
|
Berit Paulsen er en legende. Ser for meg at hun sprader rundt med hjemmestrikka balaclava og bluss i leiligheten sin på kampdag. _________________ Herremann
https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 31.05.2016 12:58 Post subject: |
|
|
Jeg sverger at det sto Berit Paulsen på et av de hjertene under tifoen mot Molde, men kan ta feil. I såfall gjorde noen en stor glipp. |
|
Back to top |
|
 |
Magnus L Junior

|
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 31.05.2016 16:23 Post subject: |
|
|
Jeg synes Bernt Hulsker skriver godt om dette i denne teksten:
https://olympiastadion.no...sdalinger/
Han har skjønt det. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 31.05.2016 16:40 Post subject: |
|
|
Hva er det med meg? Bernt Hulsker!!! En jeg tidligere ikke tålte å nevne navnet på er idag en av de fotballviterne jeg elsker å lytte til. Kommer mye fornuftig ut av munnen der.
Jeg har blitt en Hulsker-fan!!
Tro det eller ei . |
|
Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 31.05.2016 16:48 Post subject: |
|
|
Få det på! |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 31.05.2016 17:06 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Hva er det med meg? Bernt Hulsker!!! En jeg tidligere ikke tålte å nevne navnet på er idag en av de fotballviterne jeg elsker å lytte til. Kommer mye fornuftig ut av munnen der.
Jeg har blitt en Hulsker-fan!!
Tro det eller ei . |
Det kan jo ha en sammenheng med at han ikke er Moldenser. Nå har han bodd så lenge i Oslo at han endelig er avlusa?
Jeg og kompisen stjal lua hans en gang vi møtte han på pub i Alta. Han tok det stille og humørløst. Humørløs ble ikke Arne Sandstø, dog hans humør var ikke av den gode sorten. Jeg tror aldri jeg har fått så mye kjeft i mitt liv. Har lua i skapet enda. Aldri brukt den  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 31.05.2016 17:18 Post subject: |
|
|
Faktisk enig angående Hulsker. Selv om han var superklyse som spiller, og spilte for Molde, så har jeg også fått sansen for han som ekspert. Kommer med mye fornuftig og er ganske vittig også. Motpolen er Mini, som selv om han er RBK-legende er direkte pinlig å høre på til tider. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 31.05.2016 22:58 Post subject: |
|
|
Ingen kan le som Bernt Hulsker. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 01.06.2016 00:20 Post subject: |
|
|
Uttalelse fra Viken på adressa.no: -Vi har ikke hatt et ønske om å provosere noen.
Noen som har tilgang til saken? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.06.2016 08:40 Post subject: |
|
|
Ja, men vi kan ikke klippe inn hele betalingsartikler. Her er et utdrag:
Han sier at hovedpoenget med tifoen var å vise kjærlighet til Rosenborg, Trondheim og Trøndelag.
– Begge delene burde i større grad blitt vist, ikke bare den negative delen. Ellers blir det unyansert og forenklet, og det gir ikke et riktig perspektiv til folk, sier han.
Han mener at Kjernen ikke har hatt noe mål om å provosere noen med tifoen. Tifoene lages av en egen gruppering, som forholder seg til vedtekter og rammer gitt av Kjernen.
– Litt av supporterkulturen går ut på å provosere hverandre, men vi har ikke hatt noe ønske om å provosere hverken trondhjemmere eller andre. Selv om NRK Møre og Romsdal, Per Lianes (mediesjef i Molde) og Adresseavisen bidrar til at det virker sånn, mener Viken.
Han har selv snakket med sjefen for Molde-supporterne etter kampen, og i tillegg har de god dialog med Rosenborg. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
SvenO Junior
|
Posted: 01.06.2016 10:51 Post subject: |
|
|
Nå har jeg akkurat hørt ferdig siste episode av Rasmus&Saga; Hørte jeg virkelig riktig når de sidestilte "hets"-plakatene med å hetse om Hillsborough-tragedien? Virkelig?
Jeg er i hvertfall helt sikker på at jeg akkurat har hørt på en fotball-pod hvor programlederne ikke gleder seg til EM
Som jeg sa på Twitter - #takkformeg _________________ http://www.norwayrock.net |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.06.2016 10:57 Post subject: |
|
|
Hu dama der var bra kjip. Sjukt opptatt av å snakke om alle hun hadde fått intervjuet som ingen andre fikk lov å intervjue, og hvor sykt bra kontakt hun fikk med de liverpoolspillerne. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 01.06.2016 11:09 Post subject: |
|
|
Jeg føler jeg blir utrolig frustrert når jeg hører alle denne gnælingen, uansett om den kommer fra Molde, Adressa eller tilfeldige frilansjournalister. Jeg får samme følelsen som når jeg hører på Donald Trump. Det er bare så tøvete at jeg vil le, men jeg kan ikke fordi det virker som at alle tar det alvorlig.
For å putte ting i perspektiv, så bor jeg i Skottland. Skottland har et reelt problem med hat og sekterisme blant fotballsupportere.
Jeg har to femåringer som går i barneskolen. De er nødt til å ha på seg skoleuniform. Men et par ganger i året så får de lov til ha på seg hva de vil, så lenge de har med seg ett pund som gis til en god sak. Forrige gang ville guttungen min ha på seg RBK-drakt på skolen. Men jeg måtte putte han på fanget og forklare at det får han ikke lov til. I brev fra skolen står det soleklart at selv om ungene slipper å ha på seg uniform, har de ikke lov til å ha på seg fotballdrakt. Jeg måtte forklare femåringen at voksne folk og unger i Skottland blir banket opp på grunn av hva slags lag de holder med.
Det er litt mye for en femåring å ta inn. Det setter også ting litt i perspektiv når det gjelder hva hat er. For her er fotball nettopp det - hat. Jeg ser det stadig vekk sjøl. Typene som skuler på hverandre fra hver side av storgata. Hatet ligger i lufta hele tiden.
Da blir det helt vanvittig søkt å snakke om hat og mobbing når man snakker om det ærlig talt milde rivaleriet mellom Molde og Rosenborg.
For å være helt ærlig synes jeg det rivaleriet er litte grann plastikk, litt falskt.
Jeg husker selvsagt Rævvafotball-episoden i 1994. Det var mye snakk om det. Men det var strengt tatt ikke en mere alvorlig episode enn da Eggen ble kalt Grisetryne på Alfheim.
Når jeg var liten var aldri Molde en rival. Jeg hørte aldri at noen av de andre ungene på Risvollan, hvor vi bodde, snakket om Molde. Det ble snakket om Lillestrøm. Men aldri Molde. En av mine første kamper på Lerkendal, 3-1-seieren i 1991, var mot Molde. Jeg kan ikke huske noen aggresjon eller hat dengang. Neste sesong kjøpte vi Øyvind Leonhardsen fra dem, og vi lånte ut to av benkesliterne våre. Vi låner ikke ut spillere til en rival.
Lillestrøm var en rival, fordi de var det store laget på 80-tallet, før Eggen kom.
Brann er en naturlig rival på grunn av byrivaleriet mellom Trondheim og Bergen. Det har eksistert siden Kong Sverres tid.
Men jeg husker at da Molde rykket opp gjorde seg klare for 1995-sesongen, så var Hareide på Sportsrevyen, sammen med Stavrum, Sundgodt og Solskjær. Nå skulle de ta Rosenborg. De var jævlig gira. De snakket om Rosenborg som en rival. Men det var veldig ennveis. Jeg tror ikke Rosenborg følte det samme.
Jeg er ikke i tvil om at dette rivaleriet var noe som Åge Hareide fant på sjøl. Han har alltid vært en mester med det psykologiske spillet i fotball. Det er noe han har lært i England. Han klarte å få Molde til å hate Rosenborg, til å hate Trondheim. Det var en strategi for å få Molde Fotballklubb til å yte mer.
I Trondheim var det ingen som fikk med seg dette hatet. Roar Strand har til stadighet snakket positivt om både Molde som by og fotballklubb.
Ting forandret seg i 1998. Molde fikk ett moderne stadion, og hadde et lag som virkelig kunne utfordre. De hadde en offensiv trener og gode spillere i alle ledd.
Men jeg tror ikke noen så på Molde som en trussel før den hjemmekampen på sommeren. Vegard Heggems siste kamp i svart og hvitt. Vi tapte. Etterpå lå vi som nummer to på tabellen helt til den fantastiske kampen på Molde Stadion senere på høsten. Roar Strand. Totto Dahlum. Fy faen.
Det var først da at Molde var en ordentlig rival.
Og jodda, jeg har stått på Lerkendal og ropt "Vi hate Molde å Lillestrøm". Det er jeg stolt av.
Men det er ikke hat. Det er rivaleri.
Edit: MÃ¥kkafotball
Last edited by robbie on 01.06.2016 13:59; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 01.06.2016 11:23 Post subject: |
|
|
Godt sagt robbie. Likte spesielt delen med Skottland og sekteriskt hat. Fint å sette ting litt i perspektiv  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 01.06.2016 11:24 Post subject: |
|
|
robbie  _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.06.2016 11:28 Post subject: |
|
|
Oppfordrer deg til å skrive den om og få lagt den ut som "Min mening",
http://www.rbkweb.no/din_...ning.shtml
edit: skrive om så innledningen fungerer mer frittstående, men det er kanskje ikke nødvendig _________________ Embrace science - resist ignorance
Last edited by haavarl on 01.06.2016 12:07; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|