| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 30.05.2016 01:48 Post subject: |
|
|
| angvik wrote: | For at Bakenga, som person, skal bli spiselig igjen må han i mine øyne innfinne seg i tre ting:
1) Godta særdeles nøkterne betingelser for å bli Rosenborg-spiller. Han er ikke i noen som helst posisjon til å forhandle bedre betingelser og han må vise at han er god nok, har vilje nok, og er lojal nok til å spille på Rosenborg.
2) Kutte absolutt alle bånd til agent Solbakken og alt annet relevant til ham og Molde Fotballklubb.
3) Ettertrykkelig erkjenne at han gjorde en gedigen tabbe ved å ikle seg smurfetrøya. |
Selvfølgelig vil et slikt scenario aldri finne sted, men skjønner hva du mener, angvik. Jeg er langt på vei enig! Ville vært en ypperlig måte for Bakenga å vise halen mellom beina og si unnskyld til oss som elsker klubben. Er redd Bakenga ikke er av den sorten, dessverre.
Bakenga: Takk, men nei, takk! Du er ikke ønsket av meg på ærverdige Lerkendal-matta annet enn som bortespiller! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 30.05.2016 02:04 Post subject: |
|
|
Bra innlegg, Ivar!  |
|
| Back to top |
|
 |
Lisa Birgit Holst Junior
|
Posted: 30.05.2016 02:06 Post subject: |
|
|
| Jeg mener at det at det var vi som valgte ham bort, absolutt bør komme den tiltalte til gode. Jeg er positiv. Forstår ikke hvorfor det skal være vanskeligere for ham å score ett mål per kamp nå, enn det var før han dro. Kåre har skapt gull av langt gråere stein før. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 30.05.2016 02:10 Post subject: |
|
|
Ser artikkelen skriver at Bakenga var vår toppscorer i 2011 med 12 mål.
Pussig med tanke på at Rade Prica scoret 16 mål i 2011
Rosenborg 2011 _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 30.05.2016 02:18 Post subject: |
|
|
For de som måtte være i tvil, så virker en påminnelse på at vi nå er i 2016 å være på plass.
I 2012-sesongen, samme år som Bakenga dro, så scora Riku Riski 10 mål i Tippeligaen for Hønefoss. Like mange som Dockal og ett mindre enn Rade. Så han var også i farta den gang, ingen grunn til at han ikke er like god i dag vel? _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
mogg418 Junior
|
Posted: 30.05.2016 02:26 Post subject: |
|
|
Ønsker Bakenga velkommen tilbake til RBK.
Han har gjort sine feilvalg, og forhåpentligvis lært.
Nå er det på tide vi tar ham imot og jobber sammen for ett bedre grunnlag inn mot CL kvalikk.
Vi må også huske at det var klubben som sa nei takk før han dro til m....., vi hadde sjansen.
Har trua på at han kan blomstre opp igjen under Kåre.
Last edited by mogg418 on 30.05.2016 02:28; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 30.05.2016 02:28 Post subject: |
|
|
| mogg418 wrote: | Ønsker Bakenga velkommen tilbake til RBK.
Han har gjort sine feilvalg, og forhåpentligvis lært. |
Skal vedde lavra mi på at Bakenga er uenig med deg, mogg418! |
|
| Back to top |
|
 |
mogg418 Junior
|
Posted: 30.05.2016 02:31 Post subject: |
|
|
Her er det selvfølgelig tykke supporter briller på, så jeg kan være "farget" i mitt syn Han har tjent gode penger og fått vært med på mye rart.
Nå er det derimot på tide å komme hjem og bli voksen, neste som med Amish og Rumspringa  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 30.05.2016 02:37 Post subject: |
|
|
| Usikker om du snakker klubb eller Bakenga? Antakeligvis i favør Bakenga, og der tror jeg du tar feil. Bakenga er ikke typen til å erkjenne feilvalg. Ergo: !? |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 30.05.2016 02:43 Post subject: |
|
|
Vollrik og Ivar: Er en grunn til at jeg er så jævlig glad i statistikk!  |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 30.05.2016 02:50 Post subject: |
|
|
Statistikk for folket!
Men nok om Bakenga-comeback, nå er det GoT og mulig Benjen Stark-comeback den neste timen. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 30.05.2016 03:18 Post subject: |
|
|
| 1r9b1k7 wrote: | | gollumlad on fire, PK-folk are terrified |
Det er vel heller motsatt. Gollumlad er PK og folk er prøver å få folk som sier at de egentlig ikke har noe imot Bakenga i RBK til å føle seg hyklere. Typisk PK bullying _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Bjorn Proff
|
Posted: 30.05.2016 03:59 Post subject: |
|
|
Tja, er han god nok? Molde synes vistnok ikke det.
Så må vi tenke hvor langt strekker RBK seg etter samhandling nå for tiden.
Vil han gjøre gruppen mindre åpen, mere PK?
Vil gruppen måtte sensurere seg?
Realistisk sett vil nok svarene på disse spørsmålene være ja, det er vi ikke tjent med, uansett hvor god eller snill han er.
Like barn leker best? |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 30.05.2016 06:32 Post subject: |
|
|
Hvorfor trenger vi bakenga med villmann og Gytkjær? Er det fordi villmann må ned i midtbanen pga noen der er på vei ut?
En bakenga i form er nok bedre enn villmann og Gytkjær. Fart, power og en god bakromsspiss. Schwabe er garantert mannen til å få bakenga på track igjen, og med Kåre sitt regime på fysikk kan han fort komme i form igjen. Driter i at han har vært i mordor, så lenge han yter 110% her. Supermann var der han og...
Eneste jeg lurer på er hvorfor vi trenger han.
http://www.adressa.no/100...756407.snd
Hvis han nå skal hit er det nå han skal komme. Ikke noenåoeng å trene i smurfeland frem til 1/7. La schwabe og Kåre få gutten i form i euro-pausen. |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 30.05.2016 07:02 Post subject: |
|
|
Vi må lære å tilgi. Det er kun gjennomm å legge ting bak oss og se fremover at vi kan bli enda bedre. Gi gutten en sjanse til å vise at han har noe her å gjøre. Han er tross alt "en av oss". Jeg tror at Bakenga innerst inne angrer på mye av det som er sagt og gjort. Steffen Iversen hadde vel noen grelle uttalelser da han var i VIF, om klubben han også?Vi er en bedre klubb for Mush enn plastikklubben ved ferjekaia. Vi tar vare på våre, og de man er glade i, tukter man. La oss tukte gutten slik at han vet hvor han hører hjemme.
Last edited by hellvikrunner on 30.05.2016 09:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 30.05.2016 07:26 Post subject: |
|
|
| Uttalelser er en ting- men han får neppe spille hos RBK noe mer enn hos Molde. Jeg sier nei, la han komme seg til en klubb han får spille fast- det vil antakeligvis være bedre for hans egen utvikling enn å sitte på benken til Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 30.05.2016 07:33 Post subject: |
|
|
| Bjorn wrote: |
Så må vi tenke hvor langt strekker RBK seg etter samhandling nå for tiden.
Vil han gjøre gruppen mindre åpen, mere PK?
Vil gruppen måtte sensurere seg?
Realistisk sett vil nok svarene på disse spørsmålene være ja, det er vi ikke tjent med, uansett hvor god eller snill han er.
Like barn leker best? |
hæ? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 30.05.2016 07:48 Post subject: |
|
|
Må vurdere å flytte ut av Lerkendal om Bakenga flytter inn.
FÃ¥ det bort! |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 30.05.2016 07:51 Post subject: |
|
|
Hvis Bakenga kommer til Rosenborg på lån så må det være en form for "være i forkant"-tankegang bak det. Han er ikke god nok pr. dags dato, men tanken er gjerne at han skal trenes god og gå inn på laget når Gyt er suspendert og Villmannson må trå til på midten eller som stopper. Etter at Helmersen ble skadet har det vært tynt med spisser.
Hvis det blir langtidsskader eller spillersalg så kan Bakenga med tiden rykke frem i køen.
Men det var jo nettopp dette han ikke ville da han ble utenlandsproff. Den gangen kunne han velge - han hadde to valg:
1 - Bli i RBK og bli knallgod - bli proff senere og tjene godt med penger lengre ut i karrieren
2 - Bli utenlandsproff og tjene masse penger med en gang (på tross av råd fra bl.a. Eggen som sa det var alt for tidlig), men bli en middelmådighet på banen - bli lånt ut hit og dit og aldri klare å få kontinuitet i trening, spillestil etc.
Han valgte nr. 2 - tjene penger og bli en middelmådighet. Det er hans valg og det er greit - vi bor i et fritt land.
Hvis Bakenga kommer til RBK vil det skje en av to ting: Enten så kommer han ikke inn på laget fordi han ikke er god nok, og da kommer han til å ønske seg vekk fra klubben fordi han ikke får spilletid. Eller så spiller han seg inn på laget og da kommer han til å ønske seg vekk fra klubben fordi han vil bli utenlandsproff igjen.
Skeptisk til dette.
Det beste for han er antagelig å spille et par sesonger for en klubb som f.eks. Lillestrøm eller Haugesund el. lign. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 30.05.2016 08:06 Post subject: |
|
|
Fargerike trøndere er velkommen tilbake. Grunnen til at han ikke spiller for Moille er at han helst bare vil trene og heve lønn der for deretter komme tilbake der han hører hjemme når han nærmer seg toppform.
Hvorvidt han er god nok for 11'ern får vi se på, men hverken Gytkjær eller Vilhjalmson herjer på en måte at de ikke kan bli plassert på benk og tribune dersom den rette spissen viser mesterligatakter. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 30.05.2016 08:15 Post subject: |
|
|
Skeptisk på om han i det hele tatt er god nok. Tror ikke det blir noe forsterkning fra de vi har.
Burde være et lån der Bakenga betaler for å få spille for oss, så kan vi evt. kjøpe han hvis han viser seg å være god nok, og ikke er primadonna... |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 30.05.2016 08:24 Post subject: |
|
|
Bakenga skal jeg alltids klare å leve med hvis han har det nivået som kreves for å spille hos oss. Siden han er langt bak i køen på et dårligere lag er jeg litt usikker på det.
Men skal han hit, kan han legge igjen Skurkbakken i molle. Den ondskapen vil jeg ikke ha inn på brakka. Da er det bare et tidsspørsmål før han gjør ett eller annet som får oss involvert i noe kriminelt. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 30.05.2016 08:35 Post subject: |
|
|
Enig med Orion.
Kan tilgi at han var ung og dum og gikk etter pengene i stedet for utvikling. Har ikke problem med at han valgte den for øyeblikket nest beste klubben i Norge av karrierehensyn når vi ikke trengte han. dessuten har han jo ikke gjort annet enn å tappe klubbkassa til Molde for sykepenger
Er veldig i tvil om han er god nok, men hvis klubben mener det, kan han komme men uten krim-jim på slep. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 30.05.2016 08:46 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke veldig opptatt av at han har spilt i Molde. Fotball er en jobb for spillerne og stort sett så er det pengene som styrer hvor de spiller.
Problemet er at han ikke er god nok. Jeg har vanskelig for å se at han vil heve oss i noen som helst posisjon på laget. Han har knapt prestert noe som helst på seniornivå i en alder av 24 år. Og da kan vi like godt la være å hente ham. |
|
| Back to top |
|
 |
|