English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2016
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 159, 160, 161  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 25.05.2016 23:35    Post subject: Reply with quote

Skal se vi ryker for FK Fiskarfjordur i kvalikken om vi blir nødt å starte med
Gytkjær flankert av Rashani og Riski der fremme. Skremmende trio der
sistnevnte faktisk er det minste problemet.

Ikke urealistisk heller, om det ikke handles rtidlig nok og riktig.
Det behøves tre solide forsterkninger i form av en skikkelig spiss,
en stabil ving på reelt sett samme nivå som de to som ofte er skadet,
og en ok stopper. Det siste er minst prekært. Skulle gjerne hatt et alternativ
som kan tre inn på høyrebacken om Jonas mot formodning viser seg menneskelig
og drar på seg ei lårhøne en gang og. Reitan er vel nokså uferdig enda,
i likhet med Steiring, Solli og Sæter. Må ha både kvalitet, bredde, ungdom og erfaring.

Kan skje mer også. Midtbanen er egentlig ganske ok, men vi er avhengig av å
beholde folkene og ha de skadefrie. Vi kan tenke oss hvor tynne og tamme
vi blir om Helland har strekk, Lanley ikke er kampklar og Gent eller Hannover
eller noe sånt kommer og skal ha kloa i Fredrik/Jonas.

De som sier at de nestbeste ikke holder mål har jo rett. Samme problem som
i fjor da det var Malec og Nielsen. NÃ¥ er det Rashani og Riski.

Kan ikke basere oss på at vi aldri har skader. Helland kan en nesten ikke regne med,
og vi skal prise oss lykkelig for at vi i årevis har hatt backer som Lustig og Jonas som aldri står over en kamp.
Largactyl
Veteran

PostPosted: 25.05.2016 23:37    Post subject: Reply with quote

Ser gjerne at Rashani blir sendt tilbake og at bajse-Nielsen blir sendt til Danmark, og Riski fortjener å spille en annen plass enn her. Vi må ha nye vinger, og disse tre holder ikke mål.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran

PostPosted: 25.05.2016 23:49    Post subject: Reply with quote

Problemet er at overgangsvinduet ikke åpner for 22.juli og andre kvalifiseringsrunde til CL spilles mellom 12.-20. juli. Skulle vi gå videre derfra så spilles første kamp i den ekstremt viktige tredje runden allerede 26.-27 juli, altså kun dager etter vi kan hente en spiller. Dette ble påpekt av flere i vinter og mange understreket viktigheten av å rekrutere sterkt da slik at man kunne bruke våren til å spille sammen laget til sesongens viktigste kamper. Istedet sitter vi her i mai og lurer på om det er Midtsjø eller Stamnestrø som skal starte på ving bare fordi de Lanlay er skadet. Rashani som skulle være mannen har falt fullstendig gjennom og her håper jeg det blir gjort en grundig evaluering på hva som gikk galt. For så ekstremt mye kan vi ikke bomme. Riski var aldri meningen skulle spille for oss, men ingen ville betale for å ha han på lån så da hadde vi vel ikke noe valg.

Det beste hadde vært å kjøpt et par spillere som er i internasjonal sesongrytme og som kan komme til oss og starte å trene med laget med en gang. Slik at når de formelt får lov til å spille kamper så har de allerede trent med laget over en lengre periode og kjenner både medspillere og system.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran

PostPosted: 26.05.2016 00:01    Post subject: Reply with quote

Sukk. Det er smått utrolig at vi står i denne situasjonen igjen. Og igjen og igjen. Selvfølgelig blir spillere skadet i perioder.

Og 11'ern vår hadde åpenbare svakheter før det...

Igjen så kan det bli dyrt å ha spart seg ned i grøfta.
Largactyl
Veteran

PostPosted: 26.05.2016 00:14    Post subject: Reply with quote

Håper inderlig at de på Brakka igjen viser at de kan ligge i forveien og tørre å ta grep.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 26.05.2016 00:33    Post subject: Reply with quote

Må altså hente spillere som kan gå rett inn og forsterke oss med engang. Vi har ikke tid til å gi dem tid.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 26.05.2016 01:01    Post subject: Reply with quote

Largactyl wrote:
Håper inderlig at de på Brakka igjen viser at de kan ligge i forveien og tørre å ta grep.

Jeg synes egentlig ikke de har vært i forkant på noe som helst tidspunkt jeg. I fjor når Yanni og Konradsen kom inn, var det helt nødvendig, fordi vi var nede på felgen spillermessig. Nå har vi muligheten til å komme i forkant i sommer, men det tror jeg ikke vi er. Hverken Gudi eller Rashani er spillere som hjelper oss en dritt hvis feks Midtsjø eller Helland selges. Vi har ingen backup for vårt heteste salgsobjekt (Jonas) og vi har to spisser som dessverre ikke lukter Europa (men som holder i massevis i TL).

I år har vi jevnt over litt bedre bredde i troppen enn for et år siden, men det trengs likevel nye forsterkninger. For å holde konkurransen oppe. Det er urealistisk å tro at vi kan ha to gode spillere i hver posisjon til enhver tid, all den tid vi spiller i tippeligaen. Men det bør likevel være mulig å hente bedre spillere til Rosenborg enn Gytkjær, Gudi, Bjørdal og Rashani, når det er spillere av kaliberet Selnæs, Mikkelsen, Søderlund og Strandberg som forsvinner ut.

Prioriteten nå bør være å få inn et par offensive spillere som kan øke konkurransen i troppen ytterligere. Jeg tror ikke mye vil skje i sommer, og er usikker på om vi finner den kvaliteten vi trenger. Så langt har vi hatt 3 gode signeringer i Konradsen, Yanni og Gersbach, men også mye rart. Det er litt bingo hva vi får i sommer føler jeg, men jeg regner med at det finnes et eller annet spennende som vi kan få tak i. Penger har vi nok av, i hvert fall.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bjorn
Proff

PostPosted: 26.05.2016 01:46    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:

Prioriteten nå bør være å få inn et par offensive spillere som kan øke konkurransen i troppen ytterligere. Jeg tror ikke mye vil skje i sommer, og er usikker på om vi finner den kvaliteten vi trenger. Så langt har vi hatt 3 gode signeringer i Konradsen, Yanni og Gersbach, men også mye rart. Det er litt bingo hva vi får i sommer føler jeg, men jeg regner med at det finnes et eller annet spennende som vi kan få tak i. Penger har vi nok av, i hvert fall.

Jeg synes Bjørdal holder greit nivå som reserve i midtforsvaret, han var vel utvilsomt billig også. Synes ikke vi skal klage så mye på han heller.
Stamnestrø begynner å vise veldig positive tegn synes jeg, virker å ha potensialet til å bli virkelig god.
Men for all del ny ving må vi nesten ha ettersom at porselensdukken vår er så utsatt og Gytkjær holder vel nesten ikke TL nivå engang.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 26.05.2016 01:53    Post subject: Reply with quote

Bjorn wrote:

Jeg synes Bjørdal holder greit nivå som reserve i midtforsvaret, han var vel utvilsomt billig også. Synes ikke vi skal klage så mye på han heller.
Stamnestrø begynner å vise veldig positive tegn synes jeg, virker å ha potensialet til å bli virkelig god.
Men for all del ny ving må vi nesten ha ettersom at porselensdukken vår er så utsatt og Gytkjær holder vel nesten ikke TL nivå engang.

Joda, Bjørdal er en god backup. Absolutt. Synes dog han stiller som 4.valg på stopper, bak Skjelvik også. At vi ikke fikk tak i annet i fjor sommer skjønner jeg veldig godt, og på det tidspunktet var det sikkert en bra investering.

Stamnestrø som billig og lokal med muligheten til å ta steget er også spennende. Stamnestrø har ekstremt mye fotball i seg, men sliter med å få det ut. Har tro på han også.

Men problemet er dog de vi har erstattet spillerne våre med. Av de nye som Bjørnebye har hentet, er det egentlig bare 3 signeringer som slår meg som virkelig spennende. Det er Gersbach, Yanni og Konradsen. De andre er litt mer sånn "meh"-signeringer. De vi har mistet, derimot, var meget bra spillere, og de har dessverre ikke blitt erstattet med den kvaliteten vi gjerne skulle sett som supportere.

Men når det er sagt, har jeg troa på at vi kan gjøre et bra overgangsvindu i sommer, med tanke på at vi har penger på bok. De sier jo at de ikke vil ha inn noe med mindre det dukker opp noe spennende, og det er jo alltid en viss sjanse for at det gjør det Wink

- George Best
Back to top
Rabdokongen
Junior

PostPosted: 26.05.2016 16:38    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om vi har noen spennende vinger på juniorlaget?

Med Riski på vei ut(?), Rashani som ikke har tatt nivået, Nielsen som ikke har bevist noe enda så bør det være mulighet for å la en ungfole prøve seg. Hjelper heller ikke at Dølle er ute i 6 uker og Helland er knallsprø kjeks.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 26.05.2016 16:50    Post subject: Reply with quote

Bukaku wrote:
Noen som vet om vi har noen spennende vinger på juniorlaget?

Med Riski på vei ut(?), Rashani som ikke har tatt nivået, Nielsen som ikke har bevist noe enda så bør det være mulighet for å la en ungfole prøve seg. Hjelper heller ikke at Dølle er ute i 6 uker og Helland er knallsprø kjeks.

Solbakken har vært frisk, samme kan vel sies om Hjelle.

Vi har mange gode spillere på juniorlaget som komer til å bli meget bra med tiden. Mark my words. Helmersen var nok nærmest fram til skaden, sterkt etterfulgt av Reitan, Solli og sæter.

- George Best
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 28.05.2016 04:03    Post subject: Reply with quote

Synd Solbakken fikk den skaden i vår. Med Rashanis totale kollaps hadde han kanskje fått noen små sjanser allerede. Noen som vet hvor langt unna fotballkamp han er nå?
josinho
Veteran

PostPosted: 28.05.2016 09:03    Post subject: Reply with quote

Ble ikke han skadet igjen mot Tynset? Slo opp skaden?
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 28.05.2016 13:07    Post subject: Reply with quote

Det var vel Nordengen, ikke Solbakken?
Harceïde
Veteran

PostPosted: 28.05.2016 17:30    Post subject: Reply with quote

Skrives på VGD at Bakenga visstnok har tatt farvel i Molde-leiren, og skriver pemanent kontrakt med oss i sommer. Molde er jo en liten møkkaplass hvor mye lekker ut, så det er grunn til å tro på det.

Vi trenger en bedre spiss, og Bakenga har det i seg innerst inne. Kan vel tilgis for Molde-oppholdet med bakgrunn av hvor stor flopp han faktisk ble.
Back to top
Sletto
Proff

PostPosted: 28.05.2016 17:35    Post subject: Reply with quote

Troller du nå Dew?
Isåfall er det ikke morsomt.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 28.05.2016 17:36    Post subject: Reply with quote

Ser ikke at 4.valget til Molde skal forsterke oss i allefall. Molde spillere er dessuten uønsket.
Back to top
Bjorn
Proff

PostPosted: 28.05.2016 17:57    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Ser ikke at 4.valget til Molde skal forsterke oss i allefall. Molde spillere er dessuten uønsket.

Jeg hadde ikke sagt nei takk til Forren eller Aursnes. Razz
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 28.05.2016 17:58    Post subject: Reply with quote

Fjerdevalg eller ikke, Bakenga har potensiale til å være landets beste spiss. Det potensialet er vi godt tjent på å få ut.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 28.05.2016 18:10    Post subject: Reply with quote

Har mer trua på Bakenga enn Gytkjær Smile
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 28.05.2016 18:25    Post subject: Reply with quote

Bakenga som backup på spissplass og venstrekant ville slett ikke vært dumt. Jeg har hatt forståelse for karriærevalgene hans etter idiotovergangen til Belgia, og vil gjerne ha ham hjem. Men han bør stille opp på øvre øst og synge halsen av seg uansett, da jeg forstår det er en del av dere som anser ham som Judas.

Men vi KAN tilgi om han presterer på og utafor banen, kan vi ikke det?

EDIT: Selv Forren kan tilgis om han tar til vettet og vil bli stolt trønder.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 28.05.2016 19:01    Post subject: Reply with quote

Hvis han legger seg paddeflat og unnskylder seg skal det være greit, men kommer ikke til å sprette ut av stolen i glede om det skjer.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 28.05.2016 21:37    Post subject: Reply with quote

Etter å ha roet meg er jeg ikke så sinna på Bakenga lenger. Hadde han hatt valget mellom RBK og Molde og valgt Molde hadde det selvsagt vært kroken på døra, men om vi ikke ville ha han og Molde ville det kan vi vel ikke klandre han for å ikke ville sitte på benken i nåværende klubb?
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 28.05.2016 21:41    Post subject: Reply with quote

Vil ikke ha han her. Tull å hente en såppas middelmådig spiller, det er hvertfsll ikke han som kan få oss ut i europa..

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 28.05.2016 21:49    Post subject: Reply with quote

Kommer Bakenga så vil Kåre gjøre ham til klassespiss i løpet av en måned. Litt merkelig å si i dag kanskje, men kampen i dag viser klart at vi må forsterke i sommer. Hadde vi som normalt hatt kamp neste helg ville ToreR,Yanni, Konradsen og Midtsjø vært ute. Våre nest beste holder ikke mål og skal vi henge med på tre arenaer så kan vi ikke gjøre det med 13-14 spillere som holder mål.
Må forsterkes på kant , midtbane og back up for Jonas.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 159, 160, 161  Next
Page 100 of 161

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb