English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Haugesund - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
92%
 92%  [ 132 ]
Svensson
0%
 0%  [ 1 ]
Lædre Bjørdal
0%
 0%  [ 0 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
Konradsen
4%
 4%  [ 7 ]
Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Gytkjær
0%
 0%  [ 1 ]
Riski
1%
 1%  [ 2 ]
Total Votes : 143

Author Message
puckno
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 21:01    Post subject: Reply with quote

Det byttet mange etterlyser mot slutten, Gytkjær ut for å flytte opp Villmann og sende Konradsen inn som midtbanesentral, skjedde 10 minutt før slutt mot LSK. I de 10 minuttene slapp vi inn mål, mistet alt initiativ og holdt på å gi bort seieren. Det største problemet vårt i dag er at vi ikke har nok kvalitet på topp til å kunne endre kampbildet vesentlig, vi har ikke god nok spiss og vi har skade på våre to beste angrepsspillere. Selv hadde jeg gjerne sett Gjersbakk inn for Skjelvik dog.
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 21:07    Post subject: Reply with quote

Hansen: 8
Svensson: 6
Bjørdal: 5
Holmar: 6
Skjelvik: 5
Jensen: 5
Vilhjalmsson: 5
Konradsen: 7
Midtsjø: 4
Gytkjær: 4
Riski: 4
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 21:12    Post subject: Reply with quote

Gytkjær hadde faktisk en del fine løp inn bak forsvaret, men skylappene og pasningsfoten til Skjelvik ødela som vanlig alt. Ikke bare Skjelvik, men også resten av forsvaret og Riski. At han ikke lever opp til RBK-spisstandard er greit nok, men han blir ikke brukt heller.
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 21:40    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Gytkjær hadde faktisk en del fine løp inn bak forsvaret, men skylappene og pasningsfoten til Skjelvik ødela som vanlig alt. Ikke bare Skjelvik, men også resten av forsvaret og Riski. At han ikke lever opp til RBK-spisstandard er greit nok, men han blir ikke brukt heller.

Ja jeg tok meg to ganger å tenke: Bruk Gyt der! Jørgen mente ikke det samme :p

Jeg er kanskje dum men jeg spør:
Vet vi hvilke arbeidsoppgaver en midtspiss i Rosenborg har? Hvilken kvalitet/ferdighet setter Kåre ekstra stor pris på?

Jeg syns at Villmann godt kan få 3-4 kamper som midtspiss men hvorfor blir han ikke prioritert? Er det fordi han mangler fart og ikke kan true bakrom? For han er en smart og sterk spiller som er god på hue.

For Gytkjær er raskere og mer bevegelig enn Vilmann, begge to er egentlig ikke spesielt kjapp da.

Så om man vil bytte spiss, så må det kjøpes inn. Vilmann er en god backup løsning som kan bekle flere posisjoner men ikke fast over tid.
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 22.05.2016 22:17    Post subject: Reply with quote

Hansen 8 veldig god kamp, vår klart beste spiller
Svensson 5 sliter et par ganger defensivt, som vanlig synlig fremover
Bjørdal 4 dårlig med beina og av og til litt kaotisk, ellers ok
Holmar 3 svak kamp, sover ved baklengs og et par ganger til, bidrar ikke i oppspillsfasen
Skjelvik 4 bortsett fra et nesten-sjølmål har han kontroll bakover, virkningsløs fremover
Vilhjalmsson 5 solid, vinner noen viktige hodedueller
Konradsen 6 vår beste utespiller, bra raid og smart ved scoringen, desverre litt borte i 2. omgang
Jensen 6 løpsvillig og tilnærmelsesvis fine kombinasjoner, blir vel sliten mot slutten
Midtsjø 4 prøver stadig men i dag får han lite til, presisjon og evnen til å ta riktige avgjørelser mangler
Gytkjær 1 virker sånn som vi spiller store deler med 10 menn, fullstendig ubrukelig, bare synlig når han lager friskpark
Riski 3 ikke i form, men han prøver i det minste og har en del smarte bevegelser som skaper plass og litt forvirring i Haugesund-forsvaret (desverre også delvis i våre egne spillere)

rart at vi blir mer slitne enn Haugesund mot slutten. De hadde jo omtrent det samme kampprogramm og angivelig er vi så veldig veldig godt trent...resultatsmessig er det greit med 1 poeng i dag.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 22:19    Post subject: Reply with quote

Ræven wrote:
Når en spiller mesteparten av kampen med Bjørdal, Skjelvik, Riski, Gytkjær, og i tillegg Midtsjø som ving og Vilhjalmsson som sentral midtbane, lukter det ikke akkurat storseier. Uansett motstander.

Gytkjær har til nå vært så dårlig for Rosenborg at det er vanskelig å begripe. Håper den neste spissen som hentes er en fotballspiller, ikke et "oppspillspunkt".

Uforståelig laguttak i dag. Men verre at det ikke kommer bytter.
Her må det kjøpes inn kvalitet på spissplass og i midtforsvaret. Bak må vi ha inn en med noe krative evner. Selvfølgelig kompenserer Jonas og Gersbach noe, men en forsvarsspiller som kan passere ledd er viktig.
Back to top
Sjt. Wiseth
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 22:29    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:

Beklager altså.. Men dette er noe av det teiteste som er skrevet her inne. Om du ikke ser det selv så kan jeg gjerne forklare.
senador
Legende

PostPosted: 22.05.2016 22:32    Post subject: Reply with quote

Ganske irriterende at trenden skal bli slik at vi henter dyre og dårlige TL-spillere som andre TL klubber benytter til å hente bedre nigerianere som har evne til å score. Denne kampen er et godt eksempel. At RBK ikke skal hente afrikanerne fordi Erik Hoftun kan lite om kultur og integrering blir for dumt.
Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 22:34    Post subject: Reply with quote

Enkelte av børsene her inne er rett og slett komiske. Virker som om Riku Riski får dårligere karakter enn resten, rett og slett fordi han heter Riku Riski.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 22:43    Post subject: Reply with quote

Akkurat sett kampen i opptak, og jeg la merke til en ting.

Rett før scoringen deres var vi i angrep, Jensen (tror jeg) legger ut til Bjørdal som sover/ikke er klar for offensiv tenkning, og ballen snappes. Osv -> mål.

Bjørdal holder ikke mål. Men i dag har jeg et sterkt inntrykk at Kåre Ingebrigtsen har regien for elendige prestasjoner på bortebane.

Spillerne spiller ultra-anti-Rosenborgsk og holder igjen og løper ikke kollektivt fremover. Det er sykt defensivt og jeg tror ikke det handler om slappe spillere. Dette handler om taktikk og coaching.

Gytkjær er svak. Men han blir da heller ikke brukt på en måte som gir han mulighet til å bruke det smale registeret som kanskje kan finnes heller da..

Elendig kamp.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 22:44    Post subject: Reply with quote

Børs:

Hansen: 8
Svensson: 5
Bjørdal: 4
Holmar: 4
Skjelvik: 3
Vilhjalmsson: 4
Konradsen: 6
Midtsjø: 3
Gytkjær: 2

Ellers tar jeg med meg dette fra dagens kamp:

- Vilhjalmson bør kun være en nødløsning sentralt på midten
- Skjelvik er rask, men han har ikke så mye annet å by på. Hvorfor startet ikke Gersback i dag?
- Dommeren blåser ihjel kampen
- Troost-Ekong er en god midtstopper
- Vi har fire spillere som alltid presterer godkjent. Det er Mike, Konradsen, Svensson og Andre Hansen. MÃ¥tte de aldri selges!
- Vi har behov for mer kvalitet i forsvaret vårt, det ser vi særlig når vi skal spille oss ut og fremover på banen. Det ender alt for mye med at vi enten dæljer ballen umotivert oppover, eller sentrer tilbake til keeper.
- Som i 16. mai kampen mot lillestrøm sliter vi det siste kvarteret. Hva er grunnen til dette? Bør vi være bekymret(?)
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 23:06    Post subject: Reply with quote

Etter å ha fått reflektert sitter jeg igjen med følgende.

Andre Hansen bør være klart førstevalg på landslaget.
Kåre har sinnsykt mye å gå på i kampledelse.

ført og fremst tror jeg at han hadde en plan, men at planen ikke fungerte.
Men at han da ikke evner overhode å FORSØKE å forandre kampbildet og balansen i laget? klarer ikke forstå/vil ikke forstå.

Det er tindrende klart at etter 65-70minutter så burde det vært gjort grep, for vi SKAL slå haugesund selv om de spiller på hjemmebane. Ja kanskje det er mye å forvente, men det er nå målene de snakker om selv også :/

Mange forslag til endringer som burde vært gjort og mange gode poeng, men det jeg ser på som størst utviklingsgrunnlag her er ikke å hente en ny spiss til 10+mill. det er å hente kompetanse på kampledelse og betale det de må være, for Kåre er ekstremt god på mye, men IKKE kampledelse.

Uansett, 1 poeng er bedre enn ingen, men vi kunne fort blidt sendt hjem med 0 i dag, og det er det som er skummelt. RBK skal ikke ta tre poeng i hver kamp, men de skal presterer mot den motstanden i TL i sånn grad at 3 poeng vil være naturlig prestasjon sett i etterkant, i dag var det skivebom.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 23:07    Post subject: Reply with quote

Hansen 8
Svensson 4
BjørdaL 4
Eyjolfsson 3
Skjelvik 4
Jensen 4
Vilhjalmsson 4
Konradsen 6
Midtsjø 4
Gytjær 1
Riski 2

Kåre 4 - snakker oss ned før kamp, gjør ingenting for å prøve å vinne kampen. virker litt redd for å tape.

Det ser ut som alle, inkludert Kåre har godt av en liten pause etter Molde-kanpen. Vi ser slitne ut, så det kan nok være en fordel å bruke bredden i troppen mot Sotra på onsdag, så de viktigste spillerne har overskudd mot Molde på lørdag.
vegran
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 23:11    Post subject: Reply with quote

Joakleis, hva er det Kåre gjør i dag som drar opp karakteren til en 4'er?
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 23:20    Post subject: Reply with quote

I den grad man kan sette børskarakter på treneren, så synes jeg det bør gå an å bruke skalaen, ikke bare sette 1 eller 10 avhengig av om vi var god eller dårlig.

jeg ser ingen grunn til å trekke ett poeng for hver ting jeg kritiserer. For meg er det ingen grunn til å slakte Kåre etter kampen. Det er ikke sånn at vi kan forvente å vinne denne kampen, men vi kan forvente at vi prøver. Men det er ikke sånn at det var noen krise at han ikke byttet. Kritikkverdig, men ingen krise.
Hodor
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 23:25    Post subject: Reply with quote

Laguttaket er kritikkverdig. Gersbach på benken, Bjørdal på banen og Gytkjær på banen.
Gers har vært fantastidk og gjør at vi utgjør en trussel fra venstreback igjen. Bjørdal er rusten og treg. Gytkjær får ingenting til.
Likevel gjør han ingen bytter for å snu skuta.
Kampplan som ikke virker, og totalt handlingslammet.

Snakker oss ned før kampen. Og kommer med tøv etter kampen.
Derfor fortjener han slakt og derfor gir mange han 1 på børsen.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 23:43    Post subject: Reply with quote

Laguttaket kan man si mye om, men det eneste jeg stusset over var Gersbach vs Bjørdal. Når det er sagt, så kan jeg forstå det, for Haugeusnd spilte konsekvent langt, og det var kanskje ikke en kamp for Gersbach sånn sett. Gytkjær er, enten man liker det eller ikke, førstevalg som spiss. Sånn er det bare. At han ikke får til noe som helst, vil jeg ikke belaste Kåre for.

Jeg kritiserer han for at han ikke gjør noe forsøk på å bedre vårt offensive spill, eller få mer kontroll på Haugeusnd utover i andreomgang. Når det er sagt, så har jeg ingen veldig gode forslag til nøyaktig hva han skulle gjort, og jeg har ikke veldig stor tro på at det ville endret veldig mye. Jeg savnet først og fremst friske bein.

At kampplanen ikke virker er jeg ikke så rent sikker på. Vi kommer under tidlig, men utligner raskt, og mot slutten av førsteomgang og i starten av andreomgang ser det ut som vi har sånn noenlunde kontroll. Så blir vi etterhvert litt slitne, og mer sårbare for overganger. Men det er vi son styrer kampen, og har mest ball, selv om Haugesund skaper de store sjansene.

Men han fortjener ikke slakt for å snakke oss ned før kamp, og være fornøyd etterpå. Han fortjener derimot kritikk.
WT62
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 23:50    Post subject: Reply with quote

Er litt bekymret etter dagens forestilling.
En ting er svekkelsen av spillerstallen med for dårlig spiss og svak back up på kantene, men det som bekymrer mest er at vi i to kamper nå ser mer slitne ut på slutten enn motstanderne. Får ikke det helt til å stemme med at vi er så godt trent. Med cupkamp på onsdag så blir det lite tid til å ta seg inn til lørdag...
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 00:19    Post subject: Reply with quote

At vi legger oss bakpå og satser på kontringer kan gjøre at vi blir statiske og dårlige i presset.

Virker som kåre vil at vi skal legge oss litt bakpå,Det straffer seg i fotball og ikke vil prøve og gi motstanderen problemer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Megafritz
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 00:38    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Jevnt over grei innsats mot et Haugesund som per akkurat nå er et av topplagene formmessig sett. Hansen soleklart best, Gytkjær usynlig igjen, resten greit.

Hansen 8 BB

Svensson 6
Bjørdal 6
Eyolf 6
Skjelvik 5

Jensen 6
Villmannsen 6
Konradsen 6

Midtsjø 6
Feilskjær 3
Riski 6

Sjelden jeg bryr meg om andres børser men denne kan ikke stå ukommentert. Sånn konkret, hvorfor gir du hele laget så gode karakterer? Med mindre du har en egen børs som går til 20?
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 06:46    Post subject: Reply with quote

Sjt. Viseth wrote:
pingvin wrote:

Beklager altså.. Men dette er noe av det teiteste som er skrevet her inne. Om du ikke ser det selv så kan jeg gjerne forklare.
Ja, du må gjerne øse ut din enorme kunnskap Rolling Eyes

Det jeg vil fram til er at det er mer nyansert enn kun "selg, han er ræva!" At han ikke passer inn og har levert dårlig er det ingen tvil om. Men han gjør faktisk en del bra i løpet av en kamp også.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 23.05.2016 07:13    Post subject: Reply with quote

Men han ble jo brukt, han klarer bare ikke å ta imot en ball. Han tapte 100 av 100 hodedueller mot Trost-Ekong.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 07:57    Post subject: Reply with quote

1 poeng mot Haugesund er faktisk bra. Vi hadde mest ball og klart mest avslutninger. Bly tung bane etter kraftig regn i flere dager.

Etter dette skal altså halve forumet kvitte seg med trenern og halve laget. God jul
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2016 08:49    Post subject: Reply with quote

Den første halvtimen eller så var elendig. Vi har knapt ballen i to trekk, og vi slipper til Haugesund alt for mye. Etter dette, spesielt etter målet, tar vi mer over. I andre omgang er det motsatt. Der er vi klart best første halvtimen. Vi presser og presser, og Haugesund ser i denne perioden ut som et lav fra nedre halvdel som forsøker å forsvare seg til poeng på Lerkendal. Ballinnehav er dog i seg selv lite å skryte av, da FKH fortsatt er langt farligere enn oss.

Det var to giganter på banen; Hansen og Ekong. Da Ekong jobber ett ledd lenger frem, stoppet han også tilløpene tidligere enn vår sisteskanse, og med det ble det lite sjanser.

I går fikk vi se noe av svakheten i årets lag offensivt. Det hører med til historien at vi har en mistspiss totalt ute av form, en indreløper på venstre ving og en innbytter som har vært i kulda i et drøyt år på venstre, men vi klarer ikke skape særlig store sjanser mot et Haugesund som ligger ultrakompakt og mæler ballen ut i lange perioder.

Jeg synes vi gjør en ok kamp i de midterste tre kvarterene. Her er vi langt bedre enn FHK, dog uten resultat. Nær sagt som vanlig trenger vi tid på å komme i gang, og senker oss også de siste minuttene. Mot slutten så vi skikkelig sluttkjørt ut, burde det ikke kommet noen bytter på de som var tomme?

Alt i alt er resultatet å leve med. Vi klarer uavgjort borte mot et godt lag med etterhvert rimelig alternativ ellever. Det hadde vært digg å ligge sju poeng foran Molde før helgens oppgjør, men da får vi være det etter den kampen i stedet.
Bart1
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 09:56    Post subject: Reply with quote

Hansen: 9
Svensson: 4
Bjørdal: 5
Holmar: 5
Skjelvik: 4
Vilhjalmsson: 5
Konradsen: 6
Midtsjø: 4
Gytkjær: 3
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
Page 20 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb