English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Øystein
Veteran

PostPosted: 19.05.2016 10:09    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:

På Rbkweb var det en relativt stor del som fortsatt ville ha JJ og PJH mens de var her, fordi man ville gi de tid til å bygge lag. En skrekkelig tanke, og en tankeføring som gjorde at vi ikke vant ligaen på flerfoldige år.

Joda, jeg husker det, selv om det er veldig viktig å påpeke at det var et tydelig mindretall som ønsket PJH både da han kom tilbake og underveis i perioden.

Men uten at jeg har hørt podcasten så regner jeg ikke med at det er RBKweb TKK sikter til? Jeg vil tro at på tilsvarende fora i andre land er det også fans som er uenig i trenerspørsmål.

Poenget jeg prøvde å få frem er at norske klubber faktisk skifter trener ganske ofte, og forkaster kontinuitetstanken hvis de ser at treneren ikke fungerer slik de hadde forventet. I så måte er det nok ikke så stor forskjell på Norge og andre land på det området.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.05.2016 10:39    Post subject: Reply with quote

Jeg synes TKKs parallell til Italia fungerer dårlig satt opp mot oss. I Italia utvikler de trenere på løpende bånd, og mange klubber har både økonomi og status til å velge trenere på øverste hylle i verden. I Rosenborg har vi et folkekrav om og et styrevedtak om en distinkt spillestil, og økonomien er svært liten sammenliknet med de store ligaene i Europa og verden. Det er begrenset hvor mange trenere som passer RBK-stilen som finnes eller vokser frem, slik at det blir veldig vanskelig å bytte til noe minst like bra hvert andre/tredje år. Vi så jo hvor tøffe kravene er under Hamren; selv om han vant ligaen i suveren stil var det mange som mente vi vant på feil måte og premisser, og ikke spilte Rosenborgsk nok.

Med ambisjoner mange utenfra kanskje vil kalle hårete trenger vi trener i "verdensklasse" på et svært moderat lønnsslipp. Det er prisen for å være vant til Eggen.

Det viktige er å handle eller ikke handle utifra situasjonen. Det er om å gjøre å sparke ut de man ser ikke fungerer, da vi hverken sportslig eller økonomisk har råd til å ansette flere mislykkede trenere. Samtidig er det intet poeng i å avsette trenere som lykkes kun for å ikke gro fast.
2mas
Sjef

PostPosted: 19.05.2016 15:02    Post subject: Reply with quote

– Vi er storfornøyd med Kåre Ingebrigtsen og vi har så vidt begynt å snakke om ny kontrakt, fortsetter Koteng.

Ingebrigtsens nåværende kontrakt løper til 2017.

Styrelederen håper at en forlengelse skal være i orden før jul.

– Det skal være mulig å komme til enighet. Vi har lyst til at han skal fortsette og han vil gjerne fortsette i Rosenborg selv. Det er likevel slik at det ikke er noe stress. Det holder at vi er ferdig til jul, da er det ett år til den opprinnelige kontrakten hans går ut, fortsetter Koteng.

Les mer: RBK-kapteinen hyller KÃ¥re Ingebrigtsen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 19.05.2016 15:05    Post subject: Reply with quote

Foreslår at vi gir Kåre et skambud, han har jo høyt og tydelig gitt uttrykk for at han blir så lenge vi vil ha han Very Happy
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2016 19:51    Post subject: Reply with quote

Den kampledelsen av Kåre i kveld... Den var på nivå med noe av det vi såg under Perry og Jönsson.
Back to top
braage
Junior

PostPosted: 22.05.2016 19:54    Post subject: Reply with quote

Ja dette var sørgelig dårlig, hvorfor ingen bytter når dem er åpenbart sliten. Her blir vi reddet av en god keeper og ikke en god trener.
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 20:03    Post subject: Reply with quote

Spark fyren og steng tråden.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 22.05.2016 20:04    Post subject: Reply with quote

Herregud for en sørgelig fyr du er.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 20:06    Post subject: Reply with quote

I dag viser han en fryktelig dårlig side av seg selv som jeg håper det blir lenge til man ser igjen. Før kampen sier han at det forventes at rbk rundspiller alle. Vet da faen hvem som forventer det men det forventes at man yter 100 prosent og gjør alt man kan for å vinne alle kamper. I dag gjør vi langt ifra det og Kåre er fornøyd med kampen. Her ga vi fra oss 2 poeng på at vi ikke orket å yte maks for å vinne. Fryktelig imponert over det Kåre har fått til men her la han lista før kamp og spillerne fulgte opp. Nei vi prøvde ikke en gang å rundspille Haugesund vi prøvde faen ikke å vinne kampen en gang. Håper han tar den innstillingen der og begraver den der solen aldri skinner. I tillegg er han godt fornøyd med kampen. I og med at han aldri orket å prøve å vinne kampen så må han vell være det, men den innstillingen holder ikke. Tommel'n ned
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2016 20:13    Post subject: Reply with quote

Heh. Jeg er, i likhet med Kåre, greit fornøyd med kampen.
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2016 20:15    Post subject: Reply with quote

Det var ikke sååå ille, nei. Det kunne bare vært så mye bedre.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 20:18    Post subject: Reply with quote

Det som er ille er at vi ikke prøvde 100 prosent. Bare så det er klinkende klart så er jeg vannvittig fornøyd med Kåre sin innsats generelt siden han kom. Jeg snakker om hans innsats i denne kampen.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.05.2016 20:20    Post subject: Reply with quote

Synes dette var Kåres klart dårligste kamp som rbk-trener.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2016 20:21    Post subject: Reply with quote

Kåres dårligste kan det fort være, ja, men ikke lagets.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.05.2016 20:23    Post subject: Reply with quote

Hvilken kamp mener du var verre?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.05.2016 20:33    Post subject: Reply with quote

Borte mot Start er den dårligste. Ja, vi vinner den, men husk at Haugesund er et OK lag, Start derimot var komisk dårlige. Sogndal borte var også veldig, veldig dårlig og også de er et dårligere lag enn Haugesund.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.05.2016 20:37    Post subject: Reply with quote

Synes begge de kampene var klart bedre enn denne, men det er jo ikke noen objektiv måling. Alle uavgjortkamper og tap i fjor var også bedre slik jeg ser det. I dag var vi aldri i nærheten av noe som helst.
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 20:44    Post subject: Reply with quote

Jeg likte ikke hans uttalelse: Vi er ikke her for å underholde.
Vist fan er vi det, vi skal alltid underholde, i værtfall forsøke.

I dag jobber spillerne steinhardt. Vanskelig å brillijere når det er så mange nye offensive relasjoner som må innarbeides, i tillegg har vi jo en spiss som ikke akkurat er målfarlig for tiden.

Kåre er god på veldig mye og han er god på de tingene som har fått oss tilbake i toppen. Kampledelse kan han nok bli bedre på Smile
Back to top
attityd!
Proff

PostPosted: 22.05.2016 21:42    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Kåre er god på veldig mye og han er god på de tingene som har fått oss tilbake i toppen. Kampledelse kan han nok bli bedre på Smile

Han er også veldig bevisst på å ikke kritisere laget utad, særlig for å unngå en oppfyring av debatten om f.eks. Gytkjær.

Tipper nok at laget har fått hørt hva han eeeegentlig mener om innsatsen i dag. Så ser vi nok forbedring allerede neste helg. No worries.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 21:47    Post subject: Reply with quote

Allerede neste hælg? Hva med Sotra-kampen?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2016 21:48    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:

Njæhh ... på Lerkendal skal vi alltid underholde. På bortebane er det bortelagets show, der skal vi ha med oss poeng, og underholdningen kommer for meg i andre rekke.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 21:59    Post subject: Reply with quote

Brooklynlol wrote:
gollumLAD legend wrote:
Spark fyren og steng tråden.

Herregud for en sørgelig fyr du er.

NÃ¥ tror jeg kanskje Gollum var ironisk...
Bye
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 22:01    Post subject: Reply with quote

Er veldig enig med attityd her. Har på følelsen at sportslig styre og stell er seg selv og sin rolle veldig bevisst om dagen; kun positive vibber skal kommuniseres utad, i fall det er noe å være positive om.
Vi nekter å bli med på drama-rundgangen til TV2, der det skal utbasuneres før man har tenkt seg om rett etter kampslutt.
Det er så utrolig mye mer proft enn det f.eks. Rekdal holder på med nede i Oslogryta, og jeg kan ikke se for meg annet enn at dette er gjort for å skjerme spillere spesifikt og treningsgruppa generelt.

Vi er det største og beste laget i Norge, og for de aller fleste av spillerne våre er dette det største de kan drømme om; vi vinner serie/cup "annenhvert år" og har store forventninger å leve opp til. Det sagt, så tror jeg ikke Kåre er fornøyd med Gytkjær og hvordan vi fremstår fremmerst til tider, men å legge ut om dette i beste sendetid? Glem det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 22.05.2016 22:27    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:

I dag jobber spillerne steinhardt. Vanskelig å brillijere når det er så mange nye offensive relasjoner som må innarbeides, i tillegg har vi jo en spiss som ikke akkurat er målfarlig for tiden.

Feil stadion å prøve å underholde på.
eksil
Veteran

PostPosted: 22.05.2016 22:29    Post subject: Reply with quote

Liker IKKE det jeg ser og hører av Ingebrigtsen om bortebane. Det vi har gjort borte så langt suger i stor grad. Og jeg blir kraftig irritert av at han driver og snakker ned de dårlige prestasjonene borte. "Vi er ikke her for å underholde", "kan ikke forvente at vi skal reise rundt og rundspille".

Slutt med det tullet og begynn å prester borte!
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 271, 272, 273  Next
Page 88 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb