| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste spiller? |
| André Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jonas Svensson |
|
86% |
[ 112 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Alex Gersbach |
|
3% |
[ 4 ] |
| Mike Jensen |
|
1% |
[ 2 ] |
| Matthias Vilhjalmsson |
|
0% |
[ 1 ] |
| Anders Konradsen |
|
3% |
[ 4 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
4% |
[ 6 ] |
| Christian Gytkjær |
|
0% |
[ 1 ] |
| Yann-Erik de Lanlay |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 130 |
|
| Author |
Message |
sidney Veteran
|
Posted: 17.05.2016 08:42 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | senador wrote: | | Hadde vi bare hatt en spiss..... Det er så synd at det er det vi skal ryke på når flere andre TL klubber får tak i bedre enn det vi har. |
Dette.
Hvorfor ble Stonehenge bygd?
For at aliens skulle ha noe å navigere etter, jfr. Erich von Däniken
Hva sier reven?
Tjoff tjoff tjoff, jfr. Ylvis
Hvor kommer vi fra?
En celle fra mamma og en celle fra pappa blander seg.
Hvem drepte Kennedy?
Lee Harvey Oswald
Er det intelligent liv i universet? (ikke Molde)
Veldig sannsynlig. Siste beregning fra NASA sier at det er over 200 mrd. styjerner i universet.
Hva er det med Rosenborg og henting av spisser ala Friday?
Ingen aning. Det finnes svar på det meste, men her finnes ingen.
#storespørsmål |
|
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2190 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 17.05.2016 08:43 Post subject: |
|
|
Børs:
Hansen: 6 - Et par små miss, men ellers superstødig.
Jonas: 8 - Hans beste kamp i RBK-trøya? BB!
Eyolfsson: 5 - Tar for seg og river og sliter.
Skjelvik: 6 - Stort sett veldig god kontroll på Friday.
Gersbach: 7 - Dette er en mann for framtida.
Villmann: 6 - trygg, men ikke spektakulær.
Mike: 7 - Styrer fint og er en ekstremt viktig mann for oss.
Konrad: 7 - Farlig mann, god kamp.
De Lanlay: 6 - Egentlig veldig bra, men burde scoret.
Gytkjær 4 - Med flyt hadde han scoret tre.
Midtsjø: 8 - Kanonkamp! _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
TomasH Proff
|
Posted: 17.05.2016 09:34 Post subject: Rbk - Lsk |
|
|
Synest det er litt urettferdig å bare snakke høyreside etter denne kampen. Venstresida med Alex og Yanni var jo ekstremt gode også, og skapte masse sjanser for laget vårt. Blir utrolig provosert over VG-børs som presterer å gi disse to spillerne 5 poeng. 7 til Alex og 6 til Yanni.
Håper Kåre ser at vi må ha Alex på ve. back i de aller fleste kampene, i alle fall de vi styrer, og i alle fall når Jørgen er midtstopper. Alex har jo gode innlegg og går forbi motstandere som bare det. Jørgen slår støttepassninger i 95% av tiden
Savner dødballfoten til Pål Andre, så han må inn igjen. Og da blir det fort Matthias på topp og benk for Christian (når Pål er frisk) |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 17.05.2016 10:01 Post subject: |
|
|
| Helt utrolig at Alex får 5 i VG. Lurer virkelig på om de ser kampene, eller bare highlightsene. Alex var bunnsolid. Verken Knutdson eller Friday kom forbi en gang. Offensivt hadde han også fine bidra, spesielt i første omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 17.05.2016 10:43 Post subject: |
|
|
Hansen - 6. gjør det han skal godt. som vanlig.
svensson - 8. fantastisk kamp, selv om der er noen mindre feil.
eyolfsson - 6. har god kontroll
skjelvik - 6. bra kamp!
gersbach - 6. syns han var veldig god, bør spille fast på venstreback nå (vel, det har vi vel sagt lenge)
jensen - 6. en viktig ingrediens i høyresida.
vilhjalmsson - 6. passer fint i ankerrollen.
konradsen - 6. stort sett veldig bra.
midtsjø - 8. midtsjø + svennson =
gytkjær - 5. tjææh. brukbar i går, burde scora mer.
yanni - 5. litt mer anonym, men en ok prestasjon totalt sett _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.05.2016 11:44 Post subject: |
|
|
Synes vi gjør en voldsomt god kamp spillemessig, en av de bedre de siste årene faktisk, om vi setter strek over hjerneblødningen på slutten. Det mangler dog mye på effektiviteten. Gytkjær er jo fullstendig håpløs om dagen. En middels 4.divisjonsspiller hadde stått med i allefall 3 mål etter de sjansene. Helt utrolig egentlig. Han begynner dog i det minste å komme til sjanser, som jo i seg selv er en viss fremgang. Men hvor er den dødelige effektiviteten man skrøt av ?!?
Igjen er midtbanen bunnsolid med Villmann som anker, og Konradsen får etter min mening bedre utbytte av sine ferdigheter som indreløper enn sentral. Sugende løp inn i boks som utgjør en konstant trussel. Når Midtsjø i tillegg gjør sine beste kamper på høyrekanten, så bør Jensen-Villmann-Konradsen være foretrukket midtbanesammensetning. Samhandlingen på høyresiden var på et vanvittig høyt nivå i denne kampen, og Midtsjø er pr. i dag et vel så godt alternativ på høyrekanten som Helland i mine øyne.
Som jeg ser andre har påpekt også, så er Skjelvik klart bedre som stopper enn venstreback. De har stort sett stålkontroll på Friday der bak, og Gersbach bidrar med mer offensivt på backen enn Skjelvik gjør. Gi han noen kamper fra start nå, så kommer han til å vokse enormt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.05.2016 11:55 Post subject: |
|
|
| Jeg må si jeg er forundret over hvor mange som gir Svensson kun 8 på børsen. Hva må han da gjøre for å gjøre seg fortjent til en nier? |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 17.05.2016 12:12 Post subject: |
|
|
Hansen: 5
Svensson: 9
Eyolfsson: 6
Skjelvik: 7
Gersbach: 7
Konradsen: 7
Vilhjalmsson: 6
Jensen: 8
Midtsjø: 8
Gytkjær: 5
De Lanley: 6 _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 17.05.2016 12:27 Post subject: |
|
|
| 8 er bra. Spiller man slik i CL, så blir det 10! Og 9 mot Molde. Mot Lsk er 8 maks i mitt hode. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 17.05.2016 12:31 Post subject: |
|
|
Hansen: 5
Svensson: 9
Holmar: 4
Skjelvik: 5
Gersbach: 6
Jensen: 8
Villhjamsson: 7
Konradsen: 7
Midtsjø: 8
Gytkjær: 5
De Lanley: 7 |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 17.05.2016 12:39 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Jeg må si jeg er forundret over hvor mange som gir Svensson kun 8 på børsen. Hva må han da gjøre for å gjøre seg fortjent til en nier? |
Han må spille på Strømsgodset,Molde eller Odd,Da er det jo verdensklasse alt som skjer :)Da er de alt for god for tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 17.05.2016 13:03 Post subject: |
|
|
Det er vel børsene her inne det siktes til antar jeg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 17.05.2016 13:25 Post subject: |
|
|
| Fred Friday er ikke ubrukelig, men det er så søtt av LSK å kreve 30 millioner ved et eventuelt salg og prate om Premier League. Lista der ligger "litt" høyere enn å score i noen kamper på rad i Tippeligaen. Litt som med Brian Dean som skulle ha tilsvarende for slektningen til Tarik, som senere gikk til smurfene. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.05.2016 13:35 Post subject: |
|
|
| Er usikker på om Friday egentlig tilfører oss så enormt mye. Joda, han er nok bedre enn Gytkjær, men tror han fungerer mye bedre i lag som får kontre mye enn et lag som stort sett må spille mot en etablert forsvarsmur hele tiden. Forsvarer neppe den summen vi må ut med. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 17.05.2016 14:17 Post subject: |
|
|
Synes Vilhjalmsson klarte seg helt greit som anker i går, men ikke mer enn det.
Han er trygg og god, men etter min mening blir det for mange pasninger bakover og til sidene. Han har flere ganger stort rom rundt seg til å gjøre noe mer kreativt, men velger ofte den trygge støttepasningen.
Når så mange lag ligger så lavt mot oss så må vi ha folk i de 2 bakerste leddene som når sjansen er der avanserer og/eller slår den åpnende pasningen. Svensson er den i forsvarsrekka som oftest gjør dette (nærmest konstant), men også midtstopperne og ankeret må benytte sjansen når den er der. Det skaper overtall og ofte kaos i forsvarsarbeidet til det andre laget.
Der synes jeg som sagt Vilhjalmsson har mye å gå på. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 17.05.2016 14:42 Post subject: |
|
|
| Spot on Tiger. Det ble for mye på det trygge for Villmannen. Han er ikke optimal for oss i denne posisjonen. Gudi kunne kanskje passe, men er han for svak defensivt? Han er mer enn kreativ nok vil jeg tro. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 17.05.2016 15:18 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | I andre omgang, var ute å hente en ball som var en liten halvmeter uten for feltet når en våre spillere jaget den. |
Han hadde begge beina innenfor 16-metern og plukka ballen fra lufta. Blir det ikke lovlig da? |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 17.05.2016 15:46 Post subject: |
|
|
| Nei, det tror jeg ikke? Det er vel ballen som teller? På samme måte som at det er ballen som må være over en linje for at det skal bli mål, innkast, utspark, corner osv. |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 476 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 17.05.2016 21:12 Post subject: |
|
|
Hansen 6
Svensson 8
Holmar 5
Skjelvik 5
Gersbach 7
Vilhjalmsson 6
Konradsen 7
Jensen 7
Midtsjø 7
Gytkjær 5
Dølland 7 |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 17.05.2016 21:39 Post subject: |
|
|
Hansen 6
Svensson 8
Eyjolfsson 6
Skjelvik 6
Gersbach 7
Jensen 8
Vilhjalmsson 6
Konradsen 6
Midtsjø 8
Gytkjær 5
de Lanlay 7
Bortsett fra de siste 10 min var dette en herlig kamp! Høyresiden var selvfølgelig fantastisk, men synes venstresiden har fått for lite oppmerksomhet etter denne kampen. Synes det var masse flott samspill mellom Gers og Dølle, det kan nok bygges videre på også! |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 17.05.2016 22:49 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Jeg må si jeg er forundret over hvor mange som gir Svensson kun 8 på børsen. Hva må han da gjøre for å gjøre seg fortjent til en nier? |
Ingen feilpasninger -> 9.
Sleng på noen poenggivende enkeltmannsprestasjoner -> 10. |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3664 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 17.05.2016 22:54 Post subject: |
|
|
| vegran wrote: | | hello wrote: | | I andre omgang, var ute å hente en ball som var en liten halvmeter uten for feltet når en våre spillere jaget den. |
Han hadde begge beina innenfor 16-metern og plukka ballen fra lufta. Blir det ikke lovlig da? |
Det er ballen som gjelder. Keeper kan gjerne ligge med hele kroppen over 16 metere streken så lenge hendene og ballen er på strek eller innenfor, men dette var over og skulle vært blåst på. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 17.05.2016 23:41 Post subject: |
|
|
| sidney wrote: | | eksil wrote: | | senador wrote: | | Hadde vi bare hatt en spiss..... Det er så synd at det er det vi skal ryke på når flere andre TL klubber får tak i bedre enn det vi har. |
Dette.
Hvorfor ble Stonehenge bygd?
For at aliens skulle ha noe å navigere etter, jfr. Erich von Däniken
Hva sier reven?
Tjoff tjoff tjoff, jfr. Ylvis
Hvor kommer vi fra?
En celle fra mamma og en celle fra pappa blander seg.
Hvem drepte Kennedy?
Lee Harvey Oswald
Er det intelligent liv i universet? (ikke Molde)
Veldig sannsynlig. Siste beregning fra NASA sier at det er over 200 mrd. styjerner i universet.
Hva er det med Rosenborg og henting av spisser ala Friday?
Ingen aning. Det finnes svar på det meste, men her finnes ingen.
#storespørsmål |
|
Humre.....takk for opplysende svar.  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.05.2016 00:31 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | Ingen feilpasninger -> 9.
Sleng på noen poenggivende enkeltmannsprestasjoner -> 10. |
Om jeg har oversett flere grove pasningsfeil, så forklarer selvsagt det noe. Jeg tror også han straffes litt fordi lagkameratene ikke klarte å utnytte flere av de gunstige mulighetene han skapte. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 18.05.2016 01:12 Post subject: |
|
|
| EGA wrote: | | Spot on Tiger. Det ble for mye på det trygge for Villmannen. Han er ikke optimal for oss i denne posisjonen. Gudi kunne kanskje passe, men er han for svak defensivt? Han er mer enn kreativ nok vil jeg tro. |
Villmann har offensive kvaliteter. Men når han kun spiller sentral midtbane en sjelden gang så er det selvsagt at han prioriterer å spille på det trygge. Dersom han hadde fått mulighet til å ha denne rollen over litt tid så ville han også utviklet både relasjoner og sitt eget spill i denne rollen.
Sammenligner vi med f.eks. Konradsen så har jo Konradsen fått ha en haug med tildels begredelige kamper som midtbaneanker gjennom vinteren og våren før det endelig har begynt å funke litt bedre. Ser ingen grunn til at ikke Vilmann også kunne tatt steg i denne rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
|